Egyik kedvenc szóbeszéd marketing eszközöm a buzz, magyarul zsongás marketing. Ez egy nem olcsó, de jól megcsinálva nagyon hatékony megoldás arra, hogy rólad beszéljenek! Csinálj valami nagy, átütő, sok embert érdeklő eseményt, olyat, amit igazából elkerülni se lehet. Ha ez megvan, akkor már csak várnod kell a hatást.
Persze fontos, hogy szerethető legyen a céged, szerethető legyen az akció, pozitív legyen az üzenete. De legyen érdekes, érthető, és az a jó, ha a média is szeretni fogja. Nincs egyébként egyértelmű recept arra, mik ezek az események, kell egy megfelelő kreativitás hozzá, de ez minden kampányra igaz.
Úgy gondolom, érdemes pár példát megnézni, mire gondolok. Kettő olyat szoktam mondani, amit szinte mindenki ismer. Az egyik a valamikori Westel által indított budapesti Kapcsolat koncert sorozat: Budapest egy főterén egy ingyenes szuperkoncert. Jól megalapozva persze reklámokkal, megfelelően népszerű szereplővel, így lényegében több százezer embert elérve. És egy biztos: nemcsak azok fognak tudni róla, akik ott vannak.
A másik ilyen egyszeri esemény, ami példaként felhozható: Felix Baumgartner ejtőernyős ugrása a sztratoszférából. A Red Bull által szponzorált eseményt csak a Youtube-on élőben több, mint 7 millióan nézték, nem beszélve az egyéb médiáról. Az emberek tudtak róla, beszéltek róla, és az üzenet is érthető volt. (Szárnyakat adtak Baumgartner vágyainak.)
Mai tippünk: bátran gondolkozz nagyban! Ha van egy jó ötleted, ami látványos lehet, csináld meg, beszéljenek róla az emberek!
Utolsó kommentek