A közösségi marketing nem egyenlő azzal, amit mi közösségi média marketingnek szoktunk nevezni (hiszen nem is ugyanaz a neve), bár az elnevezés miatt könnyen keverhető. A közösségi marketing ugyanis közösségek szervezését jelenti.
Definíció szerint olyan közösségek kialakítása és támogatása, amelyek egy szűkebb piaci szegmens iránt érdeklődnek, és amelyek szívesen osztják meg érdeklődésüket a márkánk iránt. Ilyenek például a felhasználói klubok, rajongó-klubok, vitafórumok. Ehhez mi eszközöket, tartalmat és információkat biztosítunk a közösségek támogatásához.
Vagyis létrehozunk vagy segítünk létrehozni egy olyan közösséget, ami azzal foglalkozik, amit mi csinálunk. Ha például gyógyszergyártó vagyunk, akkor a vény köteles termékeinket egyáltalán nem reklámozhatjuk. De létrehozhatunk olyan közösséget, amelyben azok vannak, akik a gyógyszerünk által gyógyítható betegségben szenvednek, vagy abban szenvedők rokonai. Ebben a közösségben aztán olyan tanácsokat, segítséget adhatunk, amely javítja az életminőséget, növeli a tudást - és bár mi közvetlenül a termékünket továbbra sem reklámozhatjuk, de a közösségi tagjainak, vagyis a potenciális fogyasztóinknak ez már nem tilos.
Mai tippünk: nehezen kommunikálható termék, szolgáltatás esetében szervezzünk az érdeklődőkből közösséget, hogy ők segítség a marketingünket!
Utolsó kommentek