Nagyon sokféle megfogalmazását hallottam már annak, mi is a közösségi média. Már a magyar megnevezése is néha eltérő, például az angol social media lett már szociális média is magyarul. A sokféle definícióben egy a közös: a közösségi média valami olyan, amit elsősorban a felhasználók csinálnak, a felhasználók látják el tartalommal.
A közösségi média két nagy ága a kapcsolati háló és a tartalom megosztás. És bár mára kevés olyan szolgáltatás van, ami nem képes mindkettőre, mégis vannak jellemzően inkább kapcsolati háló (LinkedIn, Facebook) és inkább tartalom megosztó (blog, YouTube) szolgáltatások.
Egyébként igazán pontos definíciót nem olvastam még, mindig valamilyen helyzetben, valamilyen fejlettségi szinten próbáljuk megmondani, mi is a közösségi média maga. De ez nem is annyira nagy baj: az interneten a nem passzív szolgáltatások lényegében már mind valamilyen szinten építenek a közösségekre, még akkor is, ha magukat nem is definiálják "közösséginek".
Utolsó kommentek