Ha regisztrálsz a Facebook-ra, akkor mint személy (jó magyar szóval: magánszemély) egy publikus Facebook profilt hozol létre. Ennek a segítségével tudsz ismerősöket bejelölni, illetve ezt jelölik be az ismerőseid. Mint személy, ezt a fajta jelenlétet érdemes választanod, de azért van pár korlát, ami miatt elsősorban nem ezt javasoljuk üzleti megoldásokra.
Először is, ez a fajta jelenlét csak személyeknek adott lehetőség, céget így nem szabad felvinni, konkrétan tiltja a Facebook szabályzata. Ha ilyet talál, akkor elvileg törölheti, de ha mi régen ilyet csináltunk, lehetőségünk van konvertálni rajongói oldalra.
A második korlát az ismerősök száma: jelenleg csak 5.000 ismerősünk lehet maximum. Ez egy szigorú korlát. Ha valaki annyira népszerű, hogy ennél több ember kíváncsi rá, az indítson rajongói oldalt!
A harmadik korlát a statisztika hiánya: nem kapunk olyan statisztikát, ami üzletileg értékelhető lenne, vagyis nem tudjuk követni a legtöbb olyan adatot, ami a kommunikációnk javításában segítene.
Előny viszont, hogy ez a fajta jelenlét tényleg személyes jelenlétre való: nagyon sok olyan beállítási lehetőség van, amivel korlátozhatjuk, ki látja az adatainkat, képeinket, szövegeinket. Akár egy-egy bejegyzésnél és beállíthatjuk, az kiknek szól, stb. Vagyis megőrizhetjük a magánszféránkat bizonyos korlátok között. Ugyanakkor ne feledkezzünk el arról, amit egyszer felraktunk bárhova az internetre, az könnyen kikerülhet mindenki szeme elé! Az csak a biztos védelem, ha valamit fel se töltünk.
Mai tippünk: személyként a személyes profilt érdemes használnunk, céges jelenlétre ez a fajta Facebook eszköz nem alkalmas!
Utolsó kommentek