A Facebook-ot nagyon sok cég használja. Sokkal több cég, mint akinek igazából kellene. Sok cég ugyanis azért csinál rajongói oldalt, mert másoknak is van, és nem gondolják végig, valóban illeszthető-e a kommunikációjukba a közösségi média.
Nem csak arról van szó, hogy nem lehetne elvileg mindenkinek jó a Facebook (bár még ez sem igaz, sok fajta üzleti cél esetében tényleg semmi értelme itt jelen lenni), hanem arról, hogy sok cég esetében magából a cégből következően nem érdemes használni ezt az eszközt, maximum csak mint hirdetési felület.
A Facebook ugyanis azoknak jó, akik:
- tudnak kommunikálni
- akarnak kommunikálni
- és kellően jó cég, vagyis nem utálják az emberek
Mind a három fontos. Ha valaki nem tud kommunikálni, akkor nem tud folyamatosan jó minőségű tartalmat gyártani. Ha nem akar kommunikálni, akkor nagy valószínűséggel a párbeszéd nem fog kialakulni. Ha pedig sok kritika éri, akkor a Facebook jelenlét csak egy panaszfal lesz.
Mai tippünk: csak akkor válaszd eszköznek a Facebook-ot, ha tudsz és akarsz kommunikálni, és elég jó vagy a fogyasztóid szerint is.
Utolsó kommentek