A kérdés egészen pontosan: használjak Facebook rajongói oldalt a kommunikációmban? Én az alábbi kérdéseket szoktam feltenni, hogy kiderüljön, valóban kell-e:
Belső kérdések:
- Megvan-e a konkrét cél, hogy mire akarom használni az oldalt?
- Tudok rendszeresen jó minőségű tartalmat gyártani?
- Szükségem van arra, hogy több alkalommal is találkozzanak velem?
- Van arra időm/erőforrásom, hogy minden nap kövessem az oldalon történteket?
- Közönség képes a termékem/szolgáltatásom?
Külső kérdések:
- A célcsoportom használja a Facebook-ot?
- A célcsoportomat szöveges vagy képes megjelenésekkel lehet befolyásolni?
- A célcsoportom van annyira aktív, hogy lájkoljon legalább?
Ha a fenti kérdésekre igen a válasz, akkor egyértelműen kell a Facebook oldal. Ha van nem válasz is, akkor készüljünk fel rá: a Facebook oldalunk nem lesz hatékony kommunikációs eszköz.
Mai tippünk: az alapvető kérdések feltétele nélkül nem indítsunk Facebook oldalt!
Utolsó kommentek