Egy újabb kérdés, amire nem lehet általános választ adni: milyen gyakran frissüljön a Facebook rajongói oldalunk? Az alap válaszom az, hogy minden olyan alkalommal, amikor van mondanivalónk. De jól tudjuk, ez az esetek jelentős részében kevés. Így aztán vissza kell utalnom a korábbi bejegyzésekre: a Facebook oldal frissülési gyakorisága függ a célunktól és a célcsoportunktól is.
Tény, ezt nagyon sokan nem jól mérik fel, nagyon sokan elrontják. Ugyanis ugyanúgy lehet rossz a gyakori, mint a ritka frissülés is, tényleg elsősorban a céltól függ a jó válasz. Mondok pár példát.
Egy tartalomszolgáltató, ahol naponta 30-40 vagy több friss hír jelenik meg, bátran kirakhat naponta akár 20-25 bejegyzést is, összességében több lesz az átterelt forgalom, a Facebook-on belüli megosztás és lájk. Érdekes módon ilyen esetben ez tűnik a jobb megoldásnak, a 4-5 bejegyzés kisebb összesített eredményt ér el (általában).
Egy bolt vagy áruházlánc, ha akciói vannak, nyugodtan kirakhat naponta több, 3-4 bejegyzést is, de figyeljen arra, ne közvetlenül egymás után.
Egy olyan cég, amelynek a Facebook jelenlét csak kiegészítő eszköz, a napi egy vagy heti 3-4 bejegyzéssel is elég aktív. Ha pedig a Facebook oldal csak "alibi", mindössze mutatni akarjuk, hogy létezünk, akkor a heti 1-2 bejegyzés is elég, bár ettől ne várjunk nagy aktivitást...
Mai tippünk: pontos cél és célcsoport meghatározás, valamint az erőforrásaink ismerete kell ahhoz, hogy elkezdhessük kikísérletezni, napi hány bejegyzés lesz a leghatékonyabb a Facebook-on.
Utolsó kommentek