A Facebook célja a bevétel, ezért folyamatosan terelget bennünket a fizetős megoldások irányába. Ennek egy leglátványosabb eleme, hogy bár a belső algoritmus miatt nem látja minden rajongónk a bejegyzéseinket, de némi pénz fizetéséért cserébe a nagyobb részük elérhetővé válik.
Vagyis minden további nélkül elérhetőek a pár évvel ezelőtt megszokott elérések, csak nem ingyen. Kérdés, érdemes-e nekünk ezért erre költeni, vagy elégedjünk meg a kisebb eléréssel - ingyen?
A választ az üzleti célunk fogja megadni: ha fontos a nagy elérés, mert sok embernek kell elmondanunk az üzenetet, akkor használjuk a promót. Ha az a fontos, hogy megmozgassuk azokat az embereket akik a rajongóink, akkor viszont nem szükségszerűen érdemes fizetnünk, mert akik aktívak, azok egyébként is látni fogják a bejegyzésünk. Ez persze csak akkor igaz, ha pénzért a saját rajongóinkat célozzuk. De a Facebook promók ennél messzebbre mutatnak - célozhatunk meghatározott célcsoportokra, de akár az ismerősünk ismerőseire is.
Mai tippünk: a Facebook bejegyzés promóció egy hatékony eszköz lehet, de nem érdemes minden esetben használnunk!
Utolsó kommentek