Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Carrot2013: Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a new... (2018.01.17. 17:15) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Karikirály: Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlö... (2018.01.12. 13:04) Beszélgessünk!
  • Lady Scarlett: Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet s... (2018.01.10. 14:26) Gyűlölj!
  • Mdavid89: A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a kö... (2018.01.09. 22:00) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Konrad: @Lady Scarlett: A gond akkor van, amikor nem lehet törölni. A saját felületeken meg lehet oldani a... (2018.01.04. 16:49) Ömlik a szemét
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (136) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1123) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (260) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Rossz kampányok

Címkék: onlinemarketing kampány

2015.01.16. péntek 15:58 Konrad

totlkar.jpg

Azt hiszem, miközben a szakmai oldalak mindig valami jól sikerült kampányról cikkeznek, egymás közt általában az elcseszett reklámokat emlegetjük többet. Ezek valahogy látványosabbak, legalábbis szakmai szemmel. És persze azért is, hogy nehogy mi is ilyen helyzetbe kerüljünk...

Márpedig elcseszett kampánnyal elég gyakran találkozunk. Az egyik vezető üzletágunk a ppc kampányok (Google AdWords, facebook Ad, ETARGET), és itt nem ritka az olyan megkeresés, hogy vegyünk át már futó kampányokat. Ennek több oka is lehet, pl. elment a cégtől a marketinges, aki eddig kezelte, elégedetlenek a korábbi partnercéggel, vagy eddig belső munkával oldották meg, de már nincs rá idejük. Nos, ilyenkor az első feladat mindig az, hogy át kell néznünk, mi történt eddig. És nagyon ritka, hogy ne lehetne mit javítani.

De vannak esetek, amikor tényleg igazán elcseszett reklámokba futunk bele. Ami lényegében azt jelenti, hogy a hirdető csak égette a pénzét, miközben lényegében nem ért el semmi értékelhető eredményt, vagy amit elért, az közelében sincs a lehetségesnek. Hogy mi lehet ennek az oka?

Egyszerű lenne mindent a megrendelőre fogni, hogy ő a hülye, de ez csak önbecsapás lenne. Nem a megrendelő a hülye, a megrendelő pont azért rendelt meg mástól valamit, mert felfogta ésszel, hogy ő nem ért hozzá. Onnantól maximum csak részben lesz felelős az eredményért. Igaz, van, amikor a megrendelő azt hiszi, ő tudni fogja - és aztán kiderül, hogy nem, így kerülünk a képbe. Igen, ilyenkor a korábbi hibáért maga a megrendelő volt a felelős. De semmi más esetben nem, csak maximum megosztott a felelőssége.

Azt hiszem, több esetben hibás maga a szolgáltató, a médiafelület. A Google például elhiteti a cégekkel, hogy fog az menni egyedül is, még (technikai) segítséget is adnak. Csak éppen ha elhisszük, hogy egy jól működő AdWords kampány jelenti a jól működő marketinget, akkor máris buktunk. De a nagy tartalomszolgáltatók esete még rosszabb. Érdemes kipróbálni: állíts össze valami bonyolultabb célcsoportot (például kisvállalkozások vezetői, akik az agráriumban dolgoznak és új autó vásárlást terveznek), és kérj be rá árat. Vajon hányan fogják azt mondani, hogy bocsi, nem tudjuk őket elérni, nem tudunk segíteni? Kell a pénz, naná, hogy összeraknak valami ajánlatot, ami persze véletlenül sem lehet affiliate alapú. Vagyis ők maguk sem hisznek benne, de "ügyfelet nem engedünk el".

És sokszor látjuk azt, hogy a kampánykezelő ember vagy cég az, aki (ami) figyelmetlen. Nincsenek tisztázva a célok, hiányzik az átgondoltság, nincs meg a folyamatos felügyelet, nem frissülnek a kreatívok stb. Egy banner kampány esetében mennyiségi és nem minőségi a vásárlás, ppc kampánynál magára van hagyva... Nem, ez így nem normális állapot, de sokszor ez van.

Ennek alapvetően három oka lehet: vagy kevés az a pénz, amit az ügyfél a tervezésre-kezelésre költ, vagy szakmailag nulla az, akinek a dolga lenne, végül persze a lustaság is sokszor "megfigyelhető". 

A rossz kampányok aztán persze hozzák a csalódást, és vicces módon nemcsak a megrendelő oldalán. Például egy rosszul beállított retargeting kampány rombolja a vevői oldalt is - minek dobálja föl ezt a terméket, tegnap már megvettem -, vagy a hirdetésblokkoló bekapcsolására késztet - már megint ez az unalmas szar, ami kitakarja a fél képernyőt! És persze nem tesz jót a szakma megítélésének sem...

A rossz kampányok tehát nemcsak azért károsak, mert viszik a megrendelő pénzét, hanem a másodlagos hatásuk miatt is. És sajnos nem látom, hogy a jövőben trend szerűen megváltozzon ez a helyzet: a hirdetők nem szívesen költenek "nem látható" dolgokra, az ügynökségek, médiák nem jellemző, hogy túlfizetnék a kollégákat, és a szakemberek egyre nagyobb része inkább mosogatni megy Londonba, mintsem itthon szopjon. Éppen ezért érték egy-egy jó kampány. Becsüljük meg azokat!

(A kép forrása.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr887073687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.