Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (108) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1118) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hol rontod el?

Címkék: onlinemarketing közösség facebook

2015.01.20. kedd 23:04 Konrad

likes.jpgA közösségi médiáról beszélünk évek óta, holott valójában mindenki a Facebook-ra kíváncsi. Nem az érdekli, hogyan lehet kommunikálni az ügyfelekkel, pont tesz magasról, hogy közösséget építsen, egy dolog érdekli: minél olcsóbban hirdetni.

Sokáig a Facebook volt a hirdetők kánaánja: pár ügyes trükkel jöttek a lájkok, aztán lehetett tolni a reklámot. Nem volt hatékony? Kit érdekel, mikor ingyen van? Ismerős? Nem? Akkor csak nem vallod be...

Aztán jött a Facebook, és elkezdett rendet rakni a játszótéren, és mostanában megy a sírás, hogy ott van a sok tízezer-százezer ember, aztán nem csinálnak semmit. A válaszok erre sokrétűek, de egyben mind megegyezik: nem akarunk fizetni a Facebook-nak azért, amit eddig ingyen adott. Pedig valójában azért nem akarunk fizetni, mert pontosan tudjuk, mennyire nem volt hatékony, amikor sok embert elértünk. Jól nézett ki az elérési szám, de a kassza a nap végéig alig csöngött. Most akkor ezért fizessünk?

Érdekes, akiknek korábban hatékony volt a Facebook, az most fizet az elérésért, és nem panaszkodik. Miért tenné? Még így is megéri!

De az a helyzet: ha nem éri meg fizetni az elérésért, nem kell csinálni. Tedd föl a kérdést: minek vagy a Facebook-on? Mit gondolsz, mi fog ott történni? Őszintén: neked tetszenek azok a szövegek, amiket kiraksz?? És ha neked nem tetszenek, akkor mitől tetszene másoknak? Nézd csak meg: hány hasonló szöveget lájkoltál az elmúlt hét napban? Mennyit osztottál meg?

Marketingesként alapszabály: nem szabad magunkból kiindulni. Meg kell ismerni a célcsoportunk, az igényeiket, a stílusukat és így tovább. Te ezt megteszed? Tudod, mi érdekli őket? Mitől lesz valami számukra izgalmas? Ahol elrontod, az már az eleje a történetnek: nem tervezel. Mert ha terveznél, kiderülhetne, nem is kell neked a Facebook.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr597093273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2015.01.21. 02:02:10

tipikusan az a szitu, amikor sarki bolt beindul 133.ként a környéken, naná a futottak még kategóriában. Hogy mégis legyen forgalma letolja a nadrágját, no meg az árait, amikor már épülne a vásárlóköre, elkezdi tornázni az árakat, naná, hogy mindenki sipákol.

konzekvencia: okosan a freemiummal, nem hátrány, ha már előre kész a modell, vagy legalábbis nagyon okosan Leanelni!

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2015.01.21. 18:52:47

@Hujber Tünde: A Lean egy szemléletmód, sarkítva arról szól, hogy apró lépésekben jutsz el a célig - legyen az termékfejlesztés, gyártás... -, minden lépésed eredményét/válaszreakciókat nyomonköveted, mérsz mindent amit csak lehet, tesztelsz és benchmarkokat állítasz.

Alapmű: www.hvgkonyvek.hu/lean-szemlelet

Hujber Tünde · http://7veszteseg.blog.hu 2015.01.22. 11:31:47

@vallakozasiotletek.com: Igen, tudom, mi a lean, hiszen lean tanácsadó vagyok. :) Az érdekelt volna, hogy ehhez a cikkhez miért fűzted hozzá a "nagyon okosan leanelni" megjegyzést. Nem éreztem idevalónak.

A hivatkozott könyv pedig tényleg alapmű, még online marketing szakértők is elolvashatják! :)

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2015.01.22. 19:08:55

@Hujber Tünde: mármint az üzleti modellt, különösen, ha kvázi ingyenesen startol (freemium), könnyen megszokjuk ami ingyen van, aztán derogál fizetni érte. Szóval, amikor egy látszólag ingyenes modellbe, be viszel fizetős opciókat, azok érdemben újak legyenek. Megfordítva mielőtt új lehetőséget integrálsz gondold végig, hogy akarsz e pénzt kérni érte! ;)

ui.: azóta jártam Nálad, nyomot is hagytam, ergó már tudom, hogy szakérted a témát ;)