Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Relatív ismertség

Címkék: onlinemarketing

2015.01.25. vasárnap 22:24 Konrad

Az elmúlt pár napban többször felmerült, hogy mit jelent, ha valami vagy valaki ismert. Mert könnyen esünk abba a hibába, hogy amit mi ismertnek gondolunk, az valójában csak egy szűkebb kör számára az. Sőt, néha országosan is esünk ilyen hibába - kicsit cinikusan szoktuk azt mondani pár dologra, hogy "itthon világhírű".

Ma például egy olyan beszélgetésbe botlottam az egyik Facebook-os fórumba, ahol a sokunk által ismert Prezi.com volt mérsékelten ismert. Miközben a hazai startup és online szcéna egyik zászlóshajójáról beszélünk, sokak számára ez is csak egy kevésbé ismert szolgáltatás a sok másik között. Íme a beszélgetés ide vonatkozó része:

prezi_ano.jpg

Marketingesként persze könnyű megválaszolni a fenti kérdést: mikor is nevezhetjük ismertnek a céget vagy embert? A válasz legfontosabb eleme: amikor a célcsoportja számára ismert. Vagyis nem kell, hogy egy cégeknek szóló szolgáltatást mindenki ismerjen, elég, ha azok a cégek ismerik, akiknek az a szolgáltatás szól.

Ugyanakkor az internet ráadásként sokat segít abban, hogy ezt a fajta ismertséget mérjük. Egy weboldal látogatottságánál figyelhetjük, hányan érkeznek a névre való kereséssel, megfelelő eszközökkel (pl. Neticle vagy Replise) figyelhetjük a közösségi médiás említéseket. Éppen ezért nem kell elkeseredni, ha egy amúgy üzleti célcsoporttól független beszélgetésben nem ismerik a cégünket vagy termékünket. És éppen ezért nem szabad a saját tapasztalatainkból kiindulni.

De egy dolgot elmondhatunk: magától nem lesz ismert semmi sem. Még a relatív ismertséghez is dolgozni kell, és aztán mérni, valóban ismer-e a célcsoportunk. És akkor nem is fontos, hogy egy Facebook-os csoportban csak a harmadik vagy negyedik ember tudja, kik is vagyunk.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr967109061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.01.26. 09:33:25

Érdekes dolog ez az ismertség-nem ismertség.
Én már majdnem 10 éve "keményen" wikipédiázok. Ott az a probléma, hogy csak jönnek és jönnek a reklámcikkek, amikor valaki a noname ajtógyártó műhelyéről ír, vagy a PR-ügynökségéről, ami szintén "noname". De jelennek meg cikkek "noname" videojátékokról és hasonló dolgokról is. Ezeket törlésre jelöljük, mint "nem nevezeteseket".

Aztán jönnek az érvek a cikk írójától, hogy "de a mi köreinkben ez a legmenőbb videójáték, minden videojátékos ismeri!" vagy "de kaptunk egy ilyen-olyan PR-díjat, amit a PR-szakmán belül mindenki ismer és mi vagyunk a Nagyon Híres Cég hivatalos PR-ügynöksége!"

És itt jön a Wikipédia ellenérve: hogy a wiki számára az a cég, videojáték, stb. _nevezetes_ (és ennek nincs köze az ismertséghez), amiről legalább 2 _független_ forrás már írt valami érdemlegeset. Az pedig nem számít érdemlegesnek, hogy a cég CEO-jának feltettek egy kérdést a szakmája jövőjéről egy újságban.

Tehát adott a kérdés: kinek írjuk a Wikipédiát? Van-e olyan célcsoport, hogy "az emberek"? A videojátékos embert érdekli a PR-os cikk? A PR-ost érdekli a videojátékos cikk? Mi van, ha egy videojátékos nem találja a legmenőbb videojáték cikkét a wikiben? Mi van, ha a PR-ügynökséget kereső ügyfelek nem találják meg a Wikipédián a keresett PR-ügynökséget?

És akkor még ott vannak azok, akik se a videojátékokat, se a PR-ügynökségeket nem ismerik, de keresnének valami harmadosztályú celebet, aki már két hete megállás nélkül a képernyőn van, tehát "ismert"...

Egy szó mint száz, a Wikipédia az ilyen "a mi köreinkben elég ismert" jelzővel nem tud mit kezdeni, csak azokkal, amiknek az ismertsége legalább kezd túlmutatni ezeken a belső körökön. Viszont a Preziről pont van cikk a wikin. :)


süti beállítások módosítása