Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Jójáték a szójáték?

Címkék: onlinemarketing kreatív

2015.03.19. csütörtök 18:47 Konrad

Valamikor a kora kilencvenes években olvastam a valaha volt legszörnyűbb szóviccet reklámban, azt gondolom, ezt a témát érdemes ezzel kezdeni, íme:

Shakespeare drámát írt,
a Fedora csótányt írt!

Nagyon jó kérdés, hogy szabad ilyet? Megéri egy poén kedvéért idétlennek tűnni? Van olyan célcsoport, amelyik erre vevő? Az elmúlt pár hónapban azt figyeltem meg, hogy egyre több a szóvicc körülöttem. A Facebook-on a hozzám eljutó poénok között négyből három valamilyen szójáték. Van köztük jó és rossz is, ízlés kérdése - én például szeretem. De jó-e az, ha a reklámokban is ilyet használunk?

Én megmondom őszintén, bármennyire is szeretem a szóvicceket, félnék azokat a direkt kommunikációban felhasználni. Ha az a cél, hogy valamit nevetségessé tegyünk, ha valami gerilla akcióról lenne szó (akár üzleti, akár politikai okból), akkor valószínűleg direkt ezt ajánlanám. De pozitív üzenethez nem tartom jónak. Hogy miért?

A szóviccek jellemzője, hogy két dolgot jegyzünk meg: azt, hogy iszonyúan fárasztó volt, és jó esetben magát a nyelvi fordulatot. Alakilag. Nem a tartalma az érdekes, hanem a poén ténye. Így nem az üzenet megy át, hanem az, hogy ez valami vicces izé. És erre van nekünk szükségünk?

Ne csapjuk be magunkat: a szóviccek bár nagyon virulensek, de nem minden az elérés. Fontos kérdés, hogy valóban azokat érjük-e el, akik nekünk fontosak? Az ő körükben ez a poén inkább ciki, vagy valóban hatást is gyakorol? És végül: lesz ettől több forgalmunk, vagyis több pénzünk?

A szóviccekkel szerintem vigyázni kell. Jót tesz egy Facebook oldal látogatottságának egy-egy poszt esetében, de nem biztos, hogy jót tesz az üzletnek. Ne akarjunk tehát mindenáron felszállni erre a hajóra, csak akkor, ha a célcsoportunk is elfogadja ezt.

Végül zárom a gondolatmenetemet egy példával. Az alábbi képet osztották meg az utóbbi napokban a legtöbben az általam kirakott tartalmak közül. Azon túl, hogy kínosan vigyorog az ember: hozott vajon mást a konyhára?

oldalas.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr427284533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marketikum · http://marketikum21.hu/ 2015.03.21. 16:53:42

A cél függvénye. Ha eddig nem volt ismert, hogy van kétoldalas nyomtatás, akkor ez bizony erősen tudatosítja.

A klasszikus szóvicc, amint a fenti (írt) valóban kínos és felejthető, de a lenti kettős értelmen alapuló csavar nem csak a szájelhúzásra jó, hanem kívánt értelmezés azonosítására is. Nem írnám le élből.


süti beállítások módosítása