Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tervezni, de nem ész nélkül

Címkék: onlinemarketing üzlet

2015.03.24. kedd 09:50 Konrad

stoparrows.jpgLassan tíz éve foglalkozom azzal, hogy cégeknek segítek felépíteni az online jelenlétet. Ennek egyik első lépése, hogy tervezünk egy olyan stratégiát, amelynek mentén haladva rendbe rakjuk a weboldalt, kitaláljuk a közösségi média taktikát, elkezdünk kampányokat csinálni. Amikor ezzel elkezdtünk foglalkozni, akkor a cégeknek még nem nagyon volt se múltjuk se tapasztalatuk az online-ban, így a tervezés lényegében a nulláról való építkezést jelentette.

Az elmúlt 10 évben aztán lényegében mindenki elkezdett ezt-azt csinálni az interneten. Mára nem nagyon van olyan ügyfél - a most induló cégek kivételével -, ahol a nulláról kellene építkezni. Ez pedig a munkafolyamatban is nagyon fontos különbséget tett: a tervezést mindenképpen meg kell előznie egy marketing átvilágításnak.

De egy működő cégnél az online folyamatok átvilágítása - főleg, ha nemcsak weboldala van, hanem valóban használja is az internetet - egyáltalán nem triviális kérdés. Első lépésben azt kell megnézni, megtörténnek-e azok a mérések, amelyek minimálisan szükségesek a folyamatok átlátásához. Legyen Google Analytics, de az legyen legalább annyira beállítva, hogy a konverziók ténye is látszódjon. Legyen e-mail mérés, de még jobb, ha annak eredményei az Analyticsben is látszódnak. Fontos, hogy a Google Webmester eszközt is lássuk, sok tanulságos adatot onnan lehet megkapni.

De ez csak az alap. A kampányokat is át kell nézni, és nemcsak a sikereseket. A rossz, kidobott eszközökhöz tartozó kampányok is nagyon tanulságosak. Például nem ritka, hogy kidobta az ügyfél korábban mondjuk az ETARGET-et. Aztán amikor átnézzük, kiderül, hogy valójában nem az eszköz volt a rossz, hanem a kampány elvárások, beállítások és az eszköz kezelése volt messze az ideálistól.

Mi ráadásként a működő oldalaknál néha kérünk egyéb méréseket is. A webes jelenlét jellegétől függően hőtérképes vagy akár videós vizsgálatot is csinálunk a weblapról, hogy lássuk, valójában mi is történik ott. És néha az átvilágítás része lehet egy-egy kisebb próbakampány is.

Vagyis egy ilyen folyamat, ami a tervezést kell megelőzze, nem egy-két nap, és nem elég átfutni pár kiexportált csv-t, sokszor azok végképp nem mondanak semmit. Érdemes erre felkészülni, ha valaki komolyan gondolja, hogy újratervezi a jelenlétét az interneten.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr577299663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása