Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

B2B2C

Címkék: onlinemarketing üzlet

2015.04.15. szerda 13:36 Konrad

arrows.jpgA B2B kommunikáció, üzlet azt jelenti, hogy cég ad el cégnek, cégeknek terméket, szolgáltatást. E mellett (vagy néha ezzel szemben) szoktunk beszélni a B2C üzletről, amikor az üzleti szereplők közvetlenül a fogyasztóknak adnak el termékeket. Ez ugye az a történet, amikor bemegyünk a boltba vásárolni.

A B2B és a B2C üzlet stratégiában is, kommunikációban is jelentősen eltér egymástól. Aki tervezett már kampányt, pontosan tudja, mennyire máshogy és mennyire máshol szólítjuk meg a célcsoportot, és mennyire más módon kell kezelni a folyamatokat. Ennek megfelelően vannak tapasztalataink külön a B2B és külön a B2C kampányokról.

Mostanában viszont bele-bele futok egy olyan modellbe, ami e kettőnek egyfajta összevonása: a B2B2C folyamatokba. Ez sem különleges egyébként, ilyenkor ugye az első üzleti szereplő eladja a termékét a másodiknak, hogy az ezt továbbadja (változtatva vagy változtatás nélkül) a fogyasztónak. A B2B2C-t kicsit kiegészítem: B1 van üzleti ügyfelekkel kapcsolatban, B2 a fogyasztókkal: B1-2-B2-2-C A kérdés ilyen esetekben az, hogy a B1 valójában kinek kommunikáljon?

Számos stratégia létezik, sok megoldást látok. A B1 kommunikál közvetlenül a C-nek (fogyasztónak), és direkt értékesítése csatornán ad el a B2-nek. Vagy B1 csak a B2-vel tartja a kapcsolatot, és B2 kommunikál a C-vel. Vagy ezt valahogy megosztják. Vagy... szóval sok megoldási lehetőség van, kinek-kinek a lehetőségeihez mérten.

Számomra ez a fajta három szintű folyamat mint stratégiai kérdés szokott felmerülni. Vajon mi a jó döntés B1 esetében? Mi az a forgalom, termékcsoport, pénz, ami ahhoz kell, hogy közvetlenül a C-nek kommunikáljon. Mi az, ami működni fog?

Ha B2 is részt vesz a kommunikációban, akkor milyen módon kell B1 és B2 között megosztani a kommunikációt? És így tovább. Nagyon sok kérdést látok persze megválaszolva a piacon, de amikor az ember nulláról épít fel valamit, vagy javítani kell valaminek a hatékonyságán, akkor hirtelen a bőség zavarával szembesül, és akkor és ott kell kitalálni, hogy az adott esetben mi történjen.

A B2B2C egy olyan kérdéskör, ami az online felületeken még érdekesebb módon jelenik meg. Alapvető kérdés, hogy B1 ha kommunikál, de nem ad el, akkor hova irányítsa a vevőket (a C-ket)? Melyik B2-höz, ha több viszonteladója van? Vagy gondoljunk a Google keresési kampányokra: egy találati oldalon ott lehet egymással versenyezve egy csomó B2, ebben a B1-nek meg kellene jelennie?

A B2B2C folyamatokat az online egyébként is átformálja. A hagyományos értékesítési láncban a B2-nek kiemelt szerepe van. Online-ban a B1 sokkal könnyebben kihagyhatja a B2-t, ha csak terméket ad el, szolgáltatás nélkül. Kérdés, hogy ezzel mennyivel lesz hatékonyabb a teljes kommunikáció? Mert ha a B2 szint sokat adott a termék ismertséghez, akkor azok kihagyása akár öngyilkosság is lehet.

A B2B2C tervezése akkor lesz igazán érdekes, amikor nulláról építkezünk. Amikor el kell dönteni, hogy B1 kinek ad el valójában: C-nek? Vagy B2-nek? Ettől függ majd, hogy mi lesz a stratégiai lépés a marketingben is. Egyszerű kérdésfelvetéssel mutatom a problémát: kell-e Facebook oldalt üzemeltetnie B1-nek? Ha igen, akkor az miről szóljon? Nincs rá egyértelmű és jó válasz, ez tényleg cégektől függ.

A problémakör tehát adott, sok folyamat esetében találkozunk is ezzel. Olyan megoldás, ami mindenkinek jó, itt sincs, de a problémák, a döntési pontok azonosíthatók. Egy tapasztalatot merek csupán átadni: bátran tanuljunk más piaci szereplők viselkedéséből. Így megúszhatunk sok fölösleges kört, és talán elsőre megtalálhatjuk a megfelelő kommunikációs technikákat is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr917370354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása