Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hát milyen egy magyar marketinges?

Címkék: onlinemarketing

2015.04.26. vasárnap 20:38 Konrad

mama_002.jpgSzabad egyáltalán reagálni egy olyan írásra, amelynek már a címe is általánosít? Nagy karriert futott be ma a szakmai csoportokban és az Index címlapján egy blogbejegyzés, amelynek a címe: A magyar marketinges minden, csak nem kreatív Első olvasatra csak továbbléptem, legyintettem. De aztán mégis úgy éreztem, kell valami válasz. Nem, nem a bloggernek, hanem azoknak, akik marketingesként vagy egyszerűen csak érdeklődőként esetleg elolvasnának egy másik álláspontot.

Másrészt a blogger sem névtelenül ír, ráadásul közgazdász (szintén, hiszen a marketinges is az), ő is megérdemel valamilyen reakciót.

Az írásban az a vicces igazán, hogy miközben a magyar marketingesről ír a címben, a később leírtakból kiderül, hogy valójában csak a hazai marketing szakma egy vékony (ám annál látványosabb) szeletét látja csak. És igen, ez a legnagyobb hibája is az írásnak. Mert egyébként amit leír, az igaz. Nem, nem az összes marketingesre, de igen, vannak olyan magyar marketingesek, akik pont olyanok. Nem kreatívok, hajtogatják saját mondandójukat, nem okosok de okoskodnak stb. Szoktam én is ekézni őket, itt is, ezen a blogon.

De persze ebből következően egy csomó dolgot általánosságban cáfolnom is kell:

Magyarországon kétfajta marketinges létezik. Az egyik követi Wolf Gábort, a másik pedig másolni szeretné.

Nagyon sok jó marketingest ismerek, aki nem ismeri Wolf Gábort. Nem ismeri, mert Wolf Gábor kifejezetten kisvállalati marketinggel foglalkozik, miközben a marketingesek jelentős része nem kisvállalati marketinges. Wolf Gábor egy jelenség, de nem ő a magyar marketing. Ahogy például a nagyrabecsült Tonk Emil sem a magyar marketing, de ha más pályát nézünk, Kaszás György vagy éppen Novák Péter (nem a zenész) sem a magyar marketing. De mind meghatározó alakjai a hazai marketingnek, és rajtuk kívül még sokan mások is. Nagyon sok. A marketinges ligában Wolf Gábor csak egy szeletet képvisel - és még abban a szeletben is inkább megosztó, semmint általános példakép.

Túl komolyan veszik magukat

Egy kevés ügyfélnek dolgozó marketinges is elkölt egy évben sok tízmillió forintot, és ha jól csinálja, pontosan látja, mennyire rajta is múlik a cég sikere. Egész egyszerűen az történik, hogy ha én nem veszem komolyan magam, akkor az ügyfelem sem vesz komolyan engem, és nem bízza rám a pénzét, hogy elköltsem. Kell ezt még magyarázni?

Még véletlenül sem szólnak be egymásnak

Igen, jellemző a hazai szakmai körökre, hogy ha ki kell állni a színpadra, akkor körbenyaljuk egymást. De az általam is moderált KKV Marketing Facebook csoportban már egészen komoly kritikák is megfogalmazódnak, és nem kell messzire néznem, elég csak az Evolution konferenciáig, hogy találjak példát szakmai parázs vitákra és igen komoly kritikákra is. Nem, ez az állítás sem igaz.

Jönnek itt a keresőoptimalizálással meg egyéb hiperszuper dolgokkal, de mintha kimaradna az igazi kreativitás. Olyan mintha egy profi vízvezetékszerelőt akarnánk megbízni arra, hogy megtervezze Budapest vízhálózatát. Amit mondani akarok, az az, hogy a legtöbben (véléeményem szerint) tökéletesen megtanulták a marketinges sémákat, de képtelenek azon túl látni, túlmenni. Azt hiszik magukról, hogy kreatívak, közben egymást másolják le (nagy tisztelet a kivételeknek).

Azt hiszem, a blogger nem azt gondolja a kreativitás szó jelentése mögött, mint én. Vagy egyszerűen csak megint pár rossz példa alapján általánosít (és még így is megjegyzi, hogy van kivétel). Ha vette volna a fáradtságot, és beszélget pár marketingessel, akkor azonnal rájön, hogy akikről beszél, azok nem marketingesek, hanem marketing tanácsadók. És nem is általában marketing tanácsadók, hanem főleg az online egy-egy területére magukat specializáló emberek. A marketing szakma sok elemű. Része például a reklám, a design, de csomó specializált terület is. És a munkák nagy része amúgy favágás. Nem a fele: a nagy része. Kreatívnak csak ritkán kell lenni, és legtöbbször akkor, ha reklámot készítünk. Innentől kezdve nem tudom értelmezni a számonkérést.

Másrészt a felvetett probléma valóban igaz: miért nem kreatív a hazai marketing szakma? Kár, hogy a blogger ezzel nem foglalkozik. Mert erről lehetne beszélni, és lehetne hozni azokat az érveket, amik konferenciákon szoktak elhangozni (az ügyfél nem bevállalós, kevés a pénz, nem nyitottak a partnerek, nincs elég szakember). Na, erről szívesen vitatkoznék! (És csak zárójelben: "marketing cég" nincs, és az olyan cégek, akik a marketinget csomagban árulják, valójában kicsi piaci szereplők, nem nagyon van hatásuk a hazai piacra.)

Akkor hát milyen a magyar marketinges?

Alapvetően sokféle. Vannak sokan, akik ügyfél oldalon dolgoznak, és sokan egymaguk elvisznek a hátukon százmilliós-milliárdos forgalmú cégeket. Mások ügynökségeknél gályáznak. Megint mások tanácsadóként próbálnak érvényesülni, míg vannak szabadúszók, akik projektről projektre élnek. 

A magyar marketinges pont annyira sokszínű, mint amennyire mi magyarok azok vagyunk. És pont annyira nehézfejű, korlátolt. Talán egy kicsit nyitottabb, mint az átlag, de ez tényleg csak szakmai okok miatt van. A magyar marketinges kicsit európai, kicsit amerikai, de nagyon magyar. A magyar marketinges ugyanis vagy bevállalja a mindennapi kompromisszumokat egy olyan országban, ahol egy közgazdász, alapvetően nyitott és értelmes blogger símán lehülyézi, vagy lelép Londonba mosogatni. A hazai szakmai belső poén szerint ugyanis ott vannak a magyar kreatívok...

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr417400936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szűkebb pátriárka 2015.04.26. 21:00:02

Konrád ez most olyan volt, mintha Puzsérral állnál le szakmai vitát folytatni.
Érvelni egy olyan poszt kapcsán, ami azzal kezdődik, hogy Wolf Gábort azonosítják "A marketingessel", hááát...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.04.26. 21:06:12

@szűkebb pátriárka: Igen, ez volt bennem is az alapvető dilemma, de ugyanakkor meg mégsem kellene szó nélkül hagyni...

explanatus 2015.04.26. 21:31:58

Régóta olvaslak, de még egyszer sem írtam. Most azonban ezzel „lelép Londonba mosogatni” kihúztad a gyufát :) Tudod, azért olvaslak, mert olyan rendesen megírt dolgokat mondasz. Ne ess bele ebbe a hibába. Ez a mosogatós dolog mindig felhúz. Biztos vannak ilyenek is, de olyanok is, akik küzdenek a szakmájukban, mint állat és teljesítenek. Sokan nem is tudják elképzelni milyen az, ha csomagolni kell és belevágni, ahol nem segít senki, csak az akarat, meg az addig megszerzett tudás. Tudom, a marketinges (ha magyar) nem igazán lesz nagy játékos külföldön, de ha mást csinál, akkor a szerzett tapasztalataival megél, akár Londonban mosogatóként is. Ez nem az ő szégyene, a hazájáé! A többivel amit mondtál, azt hiszem nem lehet vitatkozni, de te mint „véleményformáló” sokat tehetnél, hogy ezek a hülye Londonmosogatószindróma megszűnjön az itthoniak fejében. Ugye nincs harag:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.04.26. 21:52:46

@explanatus: ez volt az irónia... ha hinnék is benne, már évek óta Londonban mosogatnék ;)

explanatus 2015.04.26. 22:13:43

@Konrad: OK :) ez olyan pavlovi reflex nálam. (Gondolkodás nélkül ugatok, ha meghallom) sorry

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2015.04.27. 08:29:36

Az internet szépsége (veszélye?), hogy még egy szakmaiatlan, hozzá nem értő cikkel is lehet nagy elérést generálni, ha az adott téma megosztó illetve sok véleményt szül. Most természetesen a forrás-cikkre gondoltam...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2015.04.28. 09:25:00

Mint ugye általában többtízmilliárdos forgalmú cégeknek dolgozó marketing igazgató, kicsit megtalálva érzem magam a témával. Alapvetően egyetértek a válaszcikkel, főleg azzal a résszel hogy ugye a marketinges szakma felhozatala pont olyan, mint ahogy a többségi társadalom általában kinéz. De pár dologban árnyalnám a képet. Sajnos, ebben a szakmában kicsit talán felülreprezentált pár kontraszelekciót erősítő tulajdonság, és ráadásul sok tulajdonosnak halvány fogalma nincs a marketingről (hogy mi fán terem, és hogy kellene használni - tisztelet a kivételnek). Ezért aztán rengeteg marketinges, pr-os, marketing vezető dolgozik meglehetősen alacsony szakmai szinten, relatíve magas bérért, és sokszor nincs igazi verseny a piacon. Ez baj. Rengeteg helyen lehet látni picit beszáradt, betokosodott régi bútordarab, kommunikációképtelen marketingeseket. Ráadásul vannak helyek ahol a marketingvezető pozíciókat nem feladatként adják, hanem kegyként, de azért az ilyen elvetemült cégek egyre kevesebben vannak. A válság sokmindent megoldott, ezért is tudtam pl. én is komplett, nagy üzlethálózatokat is vezetni marketing téren, de még mindig nincs igazi, valós verseny. Az majd akkor lesz, ha mindenhol hajlandó lesz a mondjuk milliárdos tulaj kirúgni az x éve ott csücsülő marketing vezetőjét, aki mondjuk 35%-os, lecserélni egy 65%-osra. És ha a transzparencia is nagyobb lesz, és elérhetőbbé vállnak a - marketinges - szakmai csúcsvezetők is.


süti beállítások módosítása