Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mondj igazat. Mondj igazat??

Címkék: onlinemarketing

2015.05.07. csütörtök 19:57 Konrad

pinokkio.jpgElterjedt nézet, hogy a marketing hazudik. A reklám nem mond igazat, becsapja az embereket, átveri őket. Azt állítja egy termékről, hogy az milyen jó, pedig nem is igaz. Azt állítja egy szervezetről, hogy ajánlja a terméket, aztán kiderül, olyan szervezet nincs is. Ismerős, ugye?

Az internet talán ezt is megváltoztatta, megváltoztatja. Egyik állandó példám, amikor az igazmondással jövök, hogy a ppc hirdetések (vagyis azok a hirdetések, amikor a kattintásokért fizetünk) esetében egy nem igaz hirdetés szöveg miatt sok olyan ember kattint, aki aztán rájön, hogy át lett verve, emiatt csalódott lesz, és azt fogjuk látni, hogy fizettünk azért, hogy csalódást okozzunk embereknek, akik e miatt megutálnak minket. Így vehetünk pénzért utálatot.

De a közösségi média világában egyébként is pellengérre állítják a hazug reklámokat. Elég csak egy kis nagyotmondás, elég csak egy-két apróbb hazugság, és lesz, aki erre rámutat - aztán majd kiderül, mennyire fogja ez zavarni az embereket.

Ezek alapján azt kell mondjam, mondj igazat. Olyat állíts a reklámban, ami nem hazugság.

De hülye vagyok én? A reklám nem arról szól, hogy kedvet csináljunk? Nem arról szól, hogy valaminek az ígéretét adjuk el? Az pedig nem lehet mindenkinek az igazsága! És valóban, az igazmondás viszonylagos. Innentől pedig aki akarja, mutogasson rám az ujjaival: én is azt mondom, marketinges, hazudj!

Vagy ne is. Ne hazudj, csak figyelj arra, mit mondasz. Ne mond azt, hogy a te terméked jobb a konkurensnél, ha nem jobb. De azt mondhatod, hogy a te terméked miben jó. Mond el azt, ami a fogyasztóidnak fontos, és tényleg jobb. És ne beszélj arról, amiben nem vagy jobb. Nem jobb a terméked, mert drága? De a magasabb árért biztos kap valamit a vevőd, amit kiemelhetsz. Még az sem baj, ha ezt mástól is megkapja, ha a konkurens nem ezt kommunikálja.

Vagyis marketinges, ne hazudj, de ismerd meg a vevőid igényeit, és úgy mutasd be a termékedet, hogy a számukra fontos előnyöket emeld ki. Erről szólnak a reklámok, amik valójában nem is hazudnak, csak nem mondanak el mindent.

Marketinges okoskodás lenne? Nos, igen. Azért is írtam le a fenti gondolatmenetet, hogy lásd, hogy gondolkozik egy marketinges, ha az a feladata, hogy valamit eladjon. Megkeresi a termék jó oldalait, megnézi, miben különbözhet a konkurenciától, és megnézi, mi érdekli a vevőit. És erről kezd el beszélni.

Ez nem hazugság, még csak nem is ferdítés. Ez egy olyan technika, amivel érdekessé, eladhatóvá teszünk valamit. Mert a marketingnek ez a célja.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr877440172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István Tamasi 2015.05.08. 10:10:25

A gerillamarketing például nagyon gyakran, sőt a legtöbbször hazudik.
De hogy mondjak egy pozitív reklámot: nekem tetszik a legújabb Old Spice reklám.

zsebatya 2015.05.08. 12:32:06

"Elterjedt nézeTT".
Régebben a valódi munkát nem szerető, okoskodó fiatal emberek figuránsnak, később politikusnak mentek, ma marketingesek. Az összes ilyen kapja be a faxom. Te is, kedves posztoló. Valódi tudás nélkül, homályos terminus technikusokba burkolózva azt mondjátok, ti vagytok egy-egy termék piaci helyzetének spiritus nolensei.
Egy nagy lófaxt. Senkik vagytok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.05.08. 13:19:50

@zsebatya: Köszi a jelzést, javítottam a hibát.

Amúgy tudod mennyire szerettem én figuránsként dolgozni? Nyugis meló, kevés stressz, csak az épület süllyedés mérés volt nehéz, de szerencsére abból nem volt sok :)
A politikus pálya már sokkal stresszesebb, nem beszélve a marketingesről :)
Egyébként köszönöm a kedves szavakat, nagyon tetszett a "valódi tudás nélkül" szófordulat, azt hiszem fogom is használni. Szép napot és hétvégét, és nem kell ennyire irigyelni minket, sokat szívunk, még így senkiként is.

zsebatya 2015.05.08. 14:23:37

@Konrad: Ne vedd személyes ügynek, szerintem akár haverok is lehetnénk egy, talán soha el sem jövő szebb világban.


süti beállítások módosítása