Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (108) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1118) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A kattintás még nem látogatás!

Címkék: onlinemarketing kampány

2015.08.16. vasárnap 16:28 Konrad

id-100270947.jpg

Amikor egy kampányt elemzünk, akkor annak első lépése a statisztikák összerakása. Minden olyan adatot begyűjtünk, amire szükségünk lehet. Egy banner kampány esetében ez alapvetően két adatforrás: az adserver statisztikája és a weboldal látogatottsága. Az előbbi a hazai kampányok jelentős részében az Adverticum, az utóbbi szinte biztosan Google Analytics lesz.

(Tudom, az ügynökségek nagy része nem Adverticumot használ, de a hazai tartalomszolgáltatók nagy része Adverticumos. Ha nem költünk külön ügynökségi adserverre, akkor nagy eséllyel a weboldalak által használt Adverticum statisztikát kapjuk-látjuk. Mi az Onlinemarketing.hu-nál egyébként az Adverticumot használjuk kampánykiszolgálásra, lassan tíz éve.)

És amikor megjönnek az adatok, akkor kiderül, hogy mást mér az egyik rendszer és mást a másik... Egészen pontosan: az adserver több kattintást mér, mint amennyi látogatót az Analytics lát! És mivel a kampányt adott esetben az ember kattintás alapon vásárolja, így ez a különbség egészen mellbevágó lehet... Hogy mennyire? Íme egy legutóbbi kampány adatai:

Adverticum: 2540 kattintás
Analytics: 1640 látogatás

A különbség nagyon nagy! Jelen esetben 35 százalék az eltérés. Természetesen a kampányt megfelelő módon paramétereztük, vagyis el tudtuk különíteni az adserverből érkezőket. Amikor először komolyan számon kérte rajtunk egy ügyfél, hogy átverjük a statisztikákkal, mert a megvett 1500 kattintásból csak kb. ezret lát az Analyticsben, elkezdtem egy kicsit utánamenni a problémának. Az Adverticum válasza ez volt:

A mérések elsődleges különbsége abból fakad, hogy két különféle rendszer végzi a méréseket, míg a kampányok kiszolgálásárt és a statisztikáért az adszerver (hirdetéskiszolgáló rendszer) felel, addig a weboldalon történő mérésekért a webanalitikai rendszer.

(...)

A két rendszer különböző módon mér, ez is több okból okoz eltéréseket, mivel nem ugyanazt, nem ugyanott, és nem ugyanabban az időpillanatban mérik, ezért nem lehet érdemben összehasonlítani ezeket a számokat.

(...)

a különbség természetes dolog. 

(...)

Ezek alapján például magyarázat lehet az eltérésre, hogy a kattintás megtörténése után a céloldalnak nem volt lehetősége betöltődni, így CT szám lett, de az analitikai oldalon nem történt mérés. Vagy a másik oldalról szemlélve lehet, hogy a webanalitikai rendszer a forgalom forrását nem tudja beazonosítani, így a látogatás esetleg nem kattintásból származott.

Én pedig arra gyanakszom, hogy sok a téves kattintás. Vagyis a felhasználó véletlenül kattint, nyílik az új oldal, de nem engedi betölteni, és le is "lövi" azt. A robotokra viszont nem gyanakszom: azoknak nem kerül semmibe egy kis időt a landing page-en eltölteni, ezzel validálva a kattintást... (Igen, lehetnek robotok is...)

De a dolog annyira érdekelt, hogy megnéztem, számít-e a banner mérete. A fenti adat egy olyan kampányból származik, ahol a hirdetéseket egy sales house portfolión futtattuk (célzásokkal), négy különböző bannerméretben. És bár a számok persze csalókák, hiszen nemcsak a banner mérete, hanem az azt megjelenítő weboldal is számít, mégis érdekes lehet az eredmény, íme:

ct_blog.jpg

A pirossal kiemelt legnagyobb méretű banner esetében a legmagasabb az eltérés. És talán az is látszik, hogy a kisebb banner esetében alacsonyabb az eltérés. Persze mindez csak egy mérés, kár lenne messzemenő következtetéseket levonni ebből. De egy dolgot biztosan mondhatunk: az eltérés nagyon magas. És amikor kampányt tervezünk, ezt is bele kell számolni! Hiába veszünk bannert kattintás alapon, az nem annyi látogatást fog jelenteni, mint amennyire számítunk!

Tanulság? Az nincs. A mérések szükségszerűen eltérnek egymástól, és láthatóan az eltérés szignifikáns. Számolnunk kell vele, és fel kell készíteni az ügyfeleket már a kampány elején, hogy ez egy várható eltérés lesz.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr297710568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

TLoF 2015.08.17. 09:58:27

A fenti dologhoz 2 tételt tennék hozzá:
- A google analyticsot mint olyat az összes adblocker alapból tiltja.
- A háttérben meglévő nagy bannerek egy részére véletlen kattintás történik

Hujber Tünde · http://7veszteseg.blog.hu 2015.08.24. 14:42:20

A "véletlenül kattintok és azonnal lelövöm" nálam abszolút igaz, szerencsére ritkán kattintok félre, direkt pedig soha nem kattintok bannerre. :)

De az egerem valamiért, ha csak szimplán kattintok valamire, azt is sokszor 2x nyitja meg, ilyenkor az egyiket lelövöm, de gondolom ez is 2 látogatásnak számít, igaz?