Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Téged megkoreografáltak!

Címkék: weboldal

2015.10.27. kedd 18:42 Konrad

bullshit_o_meter.jpg

Azt mondja egy ismerősöm, hogy az a baja a konkurenciája oldalaival, hogy azok olyan megmarketingeltek. És ez szerinte baj, mert így mind olyan egyforma lett, mind ugyanarról szól. Valamiért erről nekem a Csinibaba egy jelenete jutott az eszembe:

- Tupirka! Téged megkoreografáltak!
- Hát... meg!

(Ahogy én látom: lenyomnak egy jól összerakott éneket, majd erre jön a fenti párbeszéd. Vagyis pont az volt a baj, hogy túl jó. Innen a párhuzam.)

Amiért most előhoztam ezt a felvetést, az elsősorban az, hogy nem ez az első eset, amikor ezt mondja valaki. A nem marketingesek, nem kommunikációval foglalkozók, nem a médiában (és médiából) élők számára a marketing egyfajta szitokszó. Ha egy mérnökkel vagy egy színésszel beszélgetek, akkor a marketinget sokszor mint negatívum említik. Ennek persze értem az okát, de most nem akarom kifejteni. (Bár talán majd megér egy külön bejegyzést.)

Viszont a fenti hozzáállás miatt néha élből elutasítanak bizonyos megoldásokat, mert az nekik nem tetszik. Túl marketinges. És persze ezzel kidobnak olyan megoldásokat, amik miatt piacot (és pénzt) veszítenek.

Pedig nem túl bonyolult dologról van szó, íme, mi az a pár pont, amit be kell tartani:

1. A célcsoportod a mérce. Nem az a cél, hogy neked tetsző legyen a weboldalad, nem az a cél, hogy téged ne zavarjon, hanem a célcsoportodat.

2. Attól, hogy te valamit utálsz, még működhet a célcsoportodnál! Én például utálom a testimoniálokat, de használom, mert működik.

3. Mit gondolsz, te vagy az okosabb, vagy az a sok marketinges, aki a többi oldalt tervezte, ha a cél a terméked eladása? Hidd el, nem véletlenül készültek el azok a weboldalak úgy, hogy "túl lettek marketingelve"!

4. Mi a célod? Esztétikai élmény neked, vagy az eladás?

Sokan nem szeretik, de ha el akarunk adni, akkor a cél szentesítheti az eszközt. Természetesen mi is befolyásoljuk, a mi döntésünk is az, hogy mit szeretünk használni, de az elsődleges ízlés formáló mindig a célcsoportod.

Egyébként van kivétel, amikor a fenti okfejtés nem igaz. Az pedig az az eset, amikor elég nagy és elég erős vagy. Át lehet nevelni a vevőket, de az rengeteg pénz vagy hatalmi helyzet. Vagyis ha piacvezető vagy és sok az erőforrásod, alakítsd az ízlést. Vagy ha hatalmon lévő párt vagy, változtass törvényt. Minden más esetben figyelj a célcsoportodra.

És hagyd magad megkoreografálni!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr648026812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.10.29. 11:11:15

igen!
A következő ennek a "túloldalát" irja le. Az elejével még egyet bírtam érteni, de aztán jön a "hazug, szélhámos marketingszekta" :-(

mno.hu/jegyzet/a-marketing-evangeliuma-1296621

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.10.29. 14:07:51

Konrád, szerintem te most félreértetted az ismerősödet. Neki az a baja, hogy a "megmarketingelt" oldalak teljesen egyformák. És igaza van. Nekem is ez a véleményem. Kábé olyanok, mint a cégek "Küldetései". Ezekben a küldetésekben elég lenne a cégnevet kicserélni, és senki nem venné észre, hogy az előbb még egy autógyárról szólt, most meg egy tejüzemről. Tökegyformák. És innentől elveszítik minden hitelüket. Az ember már csak átugorja a szemével a küldetéseket, és lassan már a "megmarketingelt" oldalakat is. Legalábbis én. És ha mégse, akkor kipróbálom a terméket/szolgáltatást és azt tapasztalom, hogy pont olyan, mint a nem-megmarketingelt.

Anna Audrey · http://www.audrey-marketing.hu/ 2016.03.15. 17:39:28

Szerintem meg épp az a baj, hogy ha egy vállalkozó annyit lát csak a marketingből, hogy milyen egy weboldal. Én évek óta azon küzdök, hogy jussunk már túl a logó-katalógus-weboldal szinten, és legyen már a marketing az esszenciája annak, amit a vállalkozás csinálni akar. Szerintem a marketing épp a weboldal, meg a katalógus előtt, sőt, jobb esetben az egész vállalkozás alapítása előtt kell, hogy kezdődjön - de ezt a hazai KKV-k nagy része nem érti.

A 2-es ponthoz pedig: borzasztóan untan annak idején az "ezer féle folton teszteltük és kijöttek"-típusú reklámokat, bár kétségtelen, hogy mosópornál azért nehéz valami nagyot alkotni. Persze, az ügynökség próbálkozott viccesebbekkel is, jól be is nevezték őket reklámversenyekre, de a kutatások aztán lehozták, hogy sajnos a célcsoport -még ha emlékezett is a "menő" reklámokra, nem tudta brandhez kötni. Így mindenki maradt a jól bejáratott sztoriknál.


süti beállítások módosítása