Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Olcsó húsnak milyen a leve?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2016.08.31. szerda 11:02 Konrad

alacsonyar.jpg

Aki marketinggel foglalkozik, pontosan tudja, mennyire fontos az árazás kérdése. Nem mindegy, mi alapján határozzuk meg az árat, nem mindegy, kinek mikor és miért adunk kedvezményt. Az árazással nagyon komolyan lehet terelni a vevők érdeklődését, és bizonyos piacokon az árképzés az egyetlen olyan "fegyver", amellyel tömeges hatást lehet elérni (lásd árérzékeny piacok).

Az ár tehát fontos. Az ártól függhet a forgalmunk, de függhet a termékünk megítélése is.

Az internet mint sok más területen, az árképzésben is hozott egy csomó újdonságot. Az egyik leginkább érintett terület a webáruházak, illetve a webáruházakba beszállító cégek árképzése. Egészen pontosan: a webárházak megjelenése érdekes feszültségeket okozott a piacon. Hogy miről van szó? Aki kicsit is foglalkozott elektronikus kereskedelemmel, már vágja is a választ, mintha leckét mondana fel. A webáruházak fenntartása olcsóbb, mint a fizikai bolté, nem kell árukészlet, sokkal kisebb személyzet is elég. Ezért sokkal kisebb árréssel is lehet "dolgozni", így  termékek alacsonyabb áron kerülhetnek a vevőkhöz. És ez milyen jó, mert leviszi az árakat.

De tényleg ilyen jó ez? Valóban jó dolog az, ha a webáruházakban az alacsonyabb költség miatt minden olcsóbb tud lenni?

Nem egyszerű erre válaszolni. Pontosabban elsőre igen: ha én vevő vagyok, akkor nekem az jó. De el fogom mesélni, ez miért nem igaz szükségszerűen.

Amikor arról beszélünk, valamit olcsóbban ad a webáruház, akkor ez nagyon nagy különbségeket is jelenthet. Az ár ugye áll a nagykereskedelmi árból és az árrésből, és az árrés az, amivel játszik a kereskedő. Az árrés pedig nem kevés termék esetében eléri a 30-40%-ot. Nos, 30-40%-os árrés helyett mondjuk 5-10%-os árrést használni valóban érezhető árcsökkenés, nem? És milyen jó, a terméket megvehetjük.

Amit most elmesélek példát, egy olyan eset, amellyel több nagykereskedő cég is küzd jelenleg. Ehhez egy fontos dolgot látnunk kell: az elektronikus kereskedelem miatt a piac egy átalakulási folyamat kellős közepén jár. Egyre több termék kapható online, egyre több termék elérhető webáruházban. De még nem minden, és ami még fontosabb: bár egyre többen használják a webáruházakat, de közel nem mindenki. Vagyis egy nagykereskedő az esetek jelentős részében nem tud megélni jelenleg abból, hogy csak interneten értékesítés. Kell, szükséges, kihagyhatatlan a hagyományos értékesítés, vagyis a bolti forgalom.

És vannak termékek, amiknek a megnézését igényli a vevő. Részben azért, mert nemcsak használati tárgy, hanem egyben díszíti is a lakását/irodáját, részben azért, mert szükséges a megfelelő választáshoz a külső szakértő. Ilyen esetekben szoktak elmenni az emberek egy szaküzletbe, ahol értő eladók segítségével tudnak választani a kínálatból. És ugye ezek a szaküzletek a nagykereskedőtől független boltok, vagyis az nem egy szerencsés helyzet a szaküzlet szempontjából, ha a kiválasztott terméket utána a webről rendelik meg, mert úgy olcsóbb.

Ez egy olyan helyzet, amivel sokan találkoztak már gyártók, kereskedők: hol a határ? Mennyiért szabad adni a neten a terméket, hogy az ne tegye tönkre a szaküzletet?

Az alapvető gond az, hogy amennyiben megszűnik a fizika értékesítés, vagyis csak neten lehet rendelni, akkor a vevő is rosszul jár. Nem lesz bolt, ahol megnézheti, megtapogathatja a terméket, nem lesz bolt, ahol találkozhat hús-vér szakértővel (oké, ezen utóbbi a neten már elég könnyen helyettesíthető). Ráadásul ha ez így alakul, akkor a nagykereskedő forgalma is csökken, hiszen kevesebb terméket fognak venni, mivel nem tudnak választani.

Mi a megoldás? Hogyan lehet elérni, hogy a szaküzleti forgalom megmaradjon? Könnyű rávágni: nem kell engedni, hogy a netes értékesítésnél bizonyos ár alá menjenek a kereskedők. És ez egy nagyon jó ötlet, hiszen ezzel megoldódik a probléma: mindegy, hol veszi meg a vevő, az ár ugyanaz, és így továbbra is finanszírozza a szaküzletet.

Csak egy picike gond van ezzel. Az, hogy nem szabad ilyet tenni. A nagyker nem szabhat garantált árat, nem mondhatja meg a viszonteladójának, mennyiért kell adnia a terméket. Azt megteheti, hogy javasol fogyasztói árat, de nem kötelezheti a viszonteladót, sőt, büntetni sem büntetheti. A viszonteladói árrést olyan módon kell meghatározni, ami nem piactorzító hatású.

Vagyis a könnyebb út nem járható. Akkor mi a megoldás?

Igazán hatékony, generális megoldás nincs. Csak olyan, ami valamilyen módon féllábú. Például megteheti a nagykereskedő, hogy csak olyan céggel köt szerződést, akinek van szaküzlete is. Ez viszont nem garantálja, hogy a kiskereskedő nem fog a neten olcsóbban árusítani... Ráadásul kizár olyan lehetséges viszonteladókat, akiktől nagy forgalmat kaphat.

Azt is megteheti, hogy elfelejti a szaküzleteket, és mindent terel a netre. Ez viszont lehetséges vevők elvesztéséhez, és a konkurencia megerősödéséhez fog vezetni.

Tehát nincs jó megoldás, nincs egy sablon, amit lehet követni. Piaci helyzettől, a viszonteladói hálózat szerkezetétől, súlyától, a konkurencia lépéseitől is függ, mit kell tennünk. Én sem tudok adni egy generális választ. Mindössze annyit akartam elmondani: létezik egy ilyen probléma. Ez a probléma engem sokban emlékeztet a közlegelők tragédiájához, hiszen itt is egyes szereplők nyerhetnek rövid távon (alacsony ár - nagyobb forgalom), de hosszabb távon tönkreteszik a piacot.

Idővel persze ez a probléma várhatóan meg fog szűnni. Részben a netes kereskedelem előretörése, részben a megváltozó fogyasztói szokások miatt egyre kevesebb ember akar mindent megtapogatni, a jó minőségű fotók, videók, 3D megoldások kellően plasztikussá tehetik a termékek bemutatását.

Vagyis az átmeneti kor egy kis speciális problémája ez, amit fentebb leírtam. Ugyanakkor cégek, nagykereskedők (és kiskereskedők) léte függ attól, hogyan sikerül ezt kezelni.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6811662568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cogito sum (törölt) 2016.09.02. 07:31:36

Sok mindenben igazad van, de a netes kereskedelemnek van egy másik hátránya: mégpedig a szállítási költség és idő.
Sok vásárló a pillanatnyi impulzusnak megfelelően dönt és ha meglát egy neki tetsző terméket meg akarja szerezni, (kóstolni) - azonnal. Ez a boltok felé tereli a forgalmat. Neten a szállítás 2-4 nap, ez ebből a szempontból hátrány. A szállítási költség miatt csak nagyobb mennyiséget érdemes a neten vásárolni, mert: 1 olcsóbb termék+szállítási költség = drága áru.
Az olcsóbb netes árképzést máris kompenzálhatja a rárakódott egyéb költség, így már nem, vagy nem sokkal olcsóbb a termék, mint a boltokban.
Sajnos sok netes vásárló csak a termék melletti árat nézi és nem számol az egyéb költséggel, ezért pillanatnyilag olcsóbbnak tűnhet a termék a bolthoz képest, de amikor fizet, akkor meglepődik.
Sok webáruház úgy működik, hogy amikor bejön egy rendelés, akkor egyszerűen elmegy egy közeli nagykereskedésbe, megveszi, csomagolja és küldi az árut, felszámolva a saját hasznát és a költségeket. A vevő is elmehetne ugyanoda és megvehetné olcsóbban, diszkontáron, de nem teszi, inkább fizet. Ez a kényelem (lustaság) ára.


süti beállítások módosítása