Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi a jó konverzió?

Címkék: üzlet e-business ebusiness

2016.09.09. péntek 12:23 Konrad

graph-up-and-down-kicsi.jpg

Rendszeresen futok bele olyan kérdésekbe, ami egy-egy online eszköz hatékonyságával kapcsolatos. Mennyi látogató várható 100 ezer forintból? Mennyi eladásunk lesz 300 ezer forintból? El tudsz adni 2 hónap alatt százat a termékünkből? 

Még általánosabb kérdések is jönnek: mekkora az átkattintási arány? Hány feliratkozó érkezik naponta egy hírlevélre? Mekkora a webáruházak konverziós aránya?

Te tudsz ezekre a kérdésekre válaszolni?

Az a baj a tanácsadói munkában, hogy nem mondhatom azt, hogy fogalmam sincs. És az sem megoldás, ha nyomok egy általános dumát. Bár az általános kérdésekre a választ mindig úgy kezdem, hogy "az attól függ". Esetleg "ennyi információ alapján még nem tudok pontos választ adni". De aztán kell tudni mondani valamit, ami ha nem is túl pontos, de egy nagyságrendet mutat. Például: várhatóan lesz belőle 80-100 like. Vagy ezzel a kampánnyal biztosan elérünk 30 - 40 ezer embert.

Hogy honnan veszem a számokat? Alapvetően három forrásból:

  • konkrét tapasztalat, a korábbi kampányok alapján
  • mások esettanulmányai, amik pl. konferenciákon hangzanak el
  • kutatások, tanulmányok, amiket elolvastam a múltban.

Többek között ezért is kell tanácsadóként állandóan olvasnom a marketinges oldalakat (és nemcsak a hazaiakat, de az egy külön posztot ér, hogy mennyit is érnek a külföldi, jellemzően az USA-ból származó számok). A konferenciák is jó források: minden ember szeret dicsekedni, a marketingesek főleg. Igaz, csak a jó, sőt, nagyon jó eredményeket szeretjük elmondani ("Képzeld, volt a kampánynak olyan időszaka, amikor a konverziós arány volt majdnem 50 százalék!"), de egyfajta irányt már ez is mutat: a becslés felső korlátját.

De az általánosságokat félretéve: ha például az a kérdés merül fel (márpedig fel szokott), hogy mennyi egy webáruház konverziója, akkor azt előre nem fogom tudni megmondani. De azt igen, hogy mennyi az, ami elvárható. De a konverzió nagyon sok olyan dologtól függ, aminek nincs köze a webes jelenléthez: milyen a termék minősége, mennyibe kerül (a konkurenciához képest), mennyibe kerül a szállítás, milyen módokon lehet fizetni... És persze sok olyan dologtól függ, ami a weboldal minősége. A használhatóság, a sebesség, termékleírások, a fotók... 

Mindenben tudok segíteni (persze nem egyedül, hanem sok esetben azzal, hogy hozzáértőt ajánlok), de azt én nem tudom garantálni, hogy az ügyfél mennyit fogad meg belőle.

Ez volt tehát az általános rizsa. És akkor a tények: mennyi a konverzió? Ehhez mindig tisztázni kell, mit értünk a konverzió alatt. Jellemzően amúgy azt, hogy mekkora az eladás és a látogatók aránya. Vagyis ha egy nap eladunk 35 terméket, és ezen a napon 1000 látogatónk volt, akkor ez az arány: 35:1000-el, vagyis 3,5%

És akkor most ez jó? Mit tudom én. De erre még visszatérünk!

Tehát előre mit mondhatok? A legbiztosabb az, ha előhúzok valamilyen statisztikát. Például a Webshop Experts mérését, amit azért fogadok el szívesen, mert jobbára hazai webshopokat üzemeltetnek és ennek megfelelően egy itthon is használható átlagot adnak. Íme például a júliusi számok (amit itt találtam):

webshopexperts_webaruhazak_2016jul_6.png

Akkor ez már elég konkrét, nem? Ezek alapján a 3,5%, amit fent számoltunk elég jó! Vagy mégsem?

A konverzió ilyen módon való méricskélése könnyen tévútra vihet. Ugyanis nem egy nemlétező iparági vagy piaci átlaghoz kell mérnünk az eredményességünket, hanem saját magunkhoz. Vagyis a kérdés nem az, hogy mennyi a jó konverzió, hanem az:

jobb lett a konverzióm, mint tegnap volt?

Erre már tudunk válaszolni. Persze kell még számolni az időszakos hatásokkal (hétköznap vs. hétvége, nyári időszak vs. karácsonyi időszak), de ez már sokkal jobb kérdés, és erre már érdemes válaszolni is.

De akkor mégis mire jók ezek az általános számok? Leginkább tervezésre: üzleti terv készítésekor ebből már el lehet indulni. Másrészt ellenőrzésre: mégse mindegy, hol is helyezkedünk el a piacon.

Vagyis nem azért nem válaszolok szívesen általános kérdésekre, mert nem tudok. Hanem mert azt gondolom, hogy könnyen tévútra vezethet, és könnyen kerülhetünk az átlag csapdájába. Mert egyébként a fent említett példa valós: tényleg volt olyan kampány a múltban, ahol minden második hirdetésre kattintó vásárolt is. De ez egyszeri (vagy legalábbis nagyon ritka) eset volt. És nem ez a mérce.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1211690253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása