Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (108) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1118) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Közösségi média, te bulvár!

Címkék: facebook smo

2016.09.22. csütörtök 19:39 Konrad

smilies-1520864_640.jpg

Mondom és tanítom, de mindig és mindig rájövök, hogy nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy a közösségi médiát alapvetően mi is működteti. A közösségi média nem más, mint egy kibaszott bulvár magazin.

Egy olyan bulvár magazin, ahol a hírek egyre inkább a bennünket érdeklő területekről kerülnek ki, ahol azt látjuk, amit látni akarunk, ahol az átlagosnál is talán jobban meghatározza a kapott információkat az, hogy kik vagyunk és kik a barátaink. Aki elmélyül a hálózatok működésében, aki tudja, milyenek a skálafüggetlen hálózatok, az pontosan érti, miért van ez. (Aki nem, az olvasson Barabási Albert Lászlót.) De ez csak a történet egyik oldala.

A másik fontos oldala a mesének, és ez az, amiért bulvár a közösségi média, az érdeklődésünk. Az ugyanis az alapvető kérdés: miért osztunk meg valamit az interneten? Miért lájkolunk valamit? Mi az, amiért azt gondoljuk, hogy érdemes valamivel foglalkozni, érdemes megmutatni másoknak? Mi az, ami érdekes?

Mert első ránézésre ez bármi lehet. Olyan valami, ami tetszik. Olyan valami, ami nagyon nem tetszik. Amin nevetsz. Amin sírsz. Ami dühít. Ami érdekes. De mi ezekben a közös?

Egy dolog: érzelmeket váltanak ki. Csak akkor fogsz valamit megosztani, ha az benned kivált érzelmeket. 

És mi működik még ugyanígy? Természetesen a bulvár média. Ami nem a tényekre koncentrál (sőt, sok esetben a tények nem is érdeklik), hanem arra, hogy az emberek felkapják a fejüket. Vagyis az érzelmekre. Tehát a bulvár médiában is és a közösségi médiában is azok a cikkek pörögnek, amik érzelmeket váltanak ki.

Ez persze jelent még egy fontos dolgot, elsősorban a cégeknek. Akkor lesznek a cégek is hatékonyak, ha érzelmeket váltanak ki. Ezért van könnyű dolguk a lovebrand-eknek, és ezért van nagyon nehéz dolguk az olyan cégeknek, amiket sokan utálnak. Hiszen az érzelmi bevonódás miatt ezek pörögnek. 

Ezért kell cégként is bulvár módon posztolnunk. De ez ne jelentse azt, hogy olyan dolgokat osztunk meg, ami az embereknek tetszik, de nincs hozzánk semmi köze! Sok cég futott bele ebbe a problémába: energiát nem kímélve telerakta a Facebook-ot vicces bejegyzésekkel, aranyos bejegyzésekkel, szép képekkel. Kapott nagyon sok lájkot, rengeteg megosztást. Majd abbahagyta - és miért? Mert nem volt semmi értelme. Nem hozott üzleti eredményt!

Beszélgettem ilyen cégvezetőkkel. Ők ezt elintézték annyival, hogy a Facebook szar, nekik is mennyi lájkjuk volt, és mégse mentek semmire vele. De a valóság az, hogy ők is beleestek a bulvár csapdájába: olyat raktak ki, ami sok embernek tetszik, éppen csak ez nem építette se az ismertségüket, se az üzletüket. Mert a bulvár önmagában nem elég. A bulvár csak bulvár, még a közösségi médiában is: kis értékű szórakoztató anyag.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3211736501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.