Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • BigTom: Hibázunk. Én hibázok. Az ügyfél is. A csapat is. A tesztelő is. Emberek vagyunk. Felesleges úgy te... (2017.03.27. 21:31) A hiba és annak okai
  • Konrad: @Karikirály: teljesen jogos, de az a tapasztalat, hogy bár az ügyfél bajlódik, de rajtunk csapódik... (2017.03.27. 13:36) A hiba és annak okai
  • Karikirály: A projekt mngnt-et nehéz beépíteni a költségtervbe.. Ha nem fizeti ki az ügyfél, akkor bajlódjon ő... (2017.03.27. 12:24) A hiba és annak okai
  • kereso: Webshopoknál érdemes mindig mellé tenni azt is, hogy a bevételek hány %-a érkezik melyik platformr... (2017.03.06. 08:50) A desktop halála
  • BNati: Évekig a párom sem akarta belátni, hogy a fontos egy cég PR-je és ez is leginkább a Facebookon val... (2016.12.22. 21:25) Jövőre, veletek, ugyanitt!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (542) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (224) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (127) fórum (6) gépház (90) gerillamarketing (10) google (107) hiba (98) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (351) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (201) kreatív (107) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1100) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (240) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (236) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan készül a weboldal?

Címkék: weboldal

2016.10.15. szombat 14:17 Konrad

binary-1327501_640.jpg

Tegnap vizsgáztattam az Edutus Főiskolán online marketingeseket, és az egyik tétel az volt, mi a website készítés folyamata. Fontos és aktuális tétel (mint amúgy az összes többi is), de talán ennél a tételnél látszik leginkább a különbség az elv és a valóság között. Hiszen a hallgató pontosan megtanulta a lépéseket, ami valami ilyesmi (remélem, nem hagytam ki semmit):

  • Válassz domain nevet.
  • Határozd meg a weboldal céljait.
  • Találd ki, mit szeretnél ehhez a weboldalon elhelyezni.
  • Keress kivitelezőt.
  • Csinálj teszteket, hogy hogyan oszd fel a tartalmat.
  • Csinálj drótvázat.
  • Teszteld.
  • Csinálj grafikát, teszteld ezt is.
  • Kutasd le, mik a fontos kulcsszavaid, amikre majd a keresőben meg kellene, hogy találjanak.
  • Írj tartalmakat.
  • Ha elkészül a fejlesztés, töltsd fel a tartalmat.
  • Teszteld és mérd a forgalmadat.

Én egy dolgot csinálnék máshogy, a kivitelezőt akkor keresném, amikor már van egy pontos specifikáció (vagyis amikor már le van írva, mit is szeretnénk pontosan).

Jól hangzik, nem? Egy baj van ezzel: ha így csinálsz weboldalt, nem úszod meg egy millió forint alatt. Ami sok cégnek bőven belefér, de még többnek meg nem. Manapság teljesen komolyan hirdetik magukat cégek, hogy 30-40 ezer forintból csinálnak weboldalt... Az érthető módon nem így készül. A valóság tehát valami nagyon más.

Mert mi a valóság? Rossz esetben jön az ügyfél, és kér egy weboldalt. Ennyit tud. És a kivitelező pedig a legjobb (informatikus, esetleg designer) tudása szerint összerak valamit, amit másnak is szokott. Lesznek alapvető menük (bemutatkozás, referenciák, kapcsolat - ilyesmi), és máshol is használt szövegek, néhány stock fotóval feljavítva. És... nem történik semmi. Van egy olyan weboldal, aminek egyetlen előnye a létezése, most már fel lehet tüntetni ezt is a névjegykártyán.

Mi a baj ezzel az oldallal? Például az, hogy nem azért készült, hogy pénzt termeljen, hanem azért, hogy legyen.

A másik, tipikusnak mondható folyamat az, amikor a marketinges a cégnél már tudja, mit is szeretne, de nem ért igazán az online-hoz. Ilyenkor a legjobb tudása szerint leírja az igényeit, odaadja az informatikusnak vagy keres kivitelezőt, aki viszont egyrészt ha lát is hibát, nem szól, másrészt nem is biztos, hogy pont azt csinálja meg, ami az igény, mert "azt úgy nem lehet". Lefordítom ez mit jelent: vagy azt, hogy "nekem nem tetszik úgy", vagy azt, hogy "ezt nem tudom én megcsinálni, annyit meg nem fizetsz, hogy utánanézzek/tanuljak". 

Ez már egyel jobb weboldal, de ez sem tökéletes. Hiszen mindkét folyamatból az hiányzik, ami miatt egy weboldal igazán elkezd termelni: az ügyfél gondolkodása. Az ideális esetben ezért tesztelünk: mert az, hogy szerintünk mi a logikus, mi a szép, mi a használható, nem szükségszerűen ugyanaz, mint amit az ügyfeleink gondolnak. Más lehet a logikájuk, az ízlésük, az igényeik. Ezért kell perszónákat használni a tervezéskor (egy-egy tipikus ügyfél szegmens megszemélyesítése), és ezért kell élő teszteket is csinálni. Persze ez költséges, naná.

A gond a pénz és az idő. Egy weboldalra tipikusan fele annyi időt szánnak a cégek, mint amennyi elég (mindig fele annyit, naná), másrészt nem végtelen költségvetéssel indulnak neki a projektnek. És azt húzzák ki, ami nélkül is van kész "mű". De van még egy fontos vetület: mennyit fog hozni a weboldal? Ha a cégnek a weboldal csak egy mellékes jelenlét, az teljesen más értéket jelent, mintha az lenne a fő kommunikációs pont, esetleg azon keresztül működik az üzlet (pl. webáruház). Vagyis itt is, mint a marketing oly sok más területén fontos, hogy számoljunk ROI-t (return of investment, vagyis a befektetés megtérülése). Ha a weboldal nekünk egy adott időszakban hoz 500 ezer forint pluszt, akkor ennél kevesebbet szabad csak rá költeni. Itt a kérdés csak az: mennyi idő alatt kell, hogy megtérüljön az új weboldalra kiadott költség.

Vagyis a tervezés valahol itt indul: mennyi pénzem van rá? Mennyit ér nekem egy weboldal? És a folyamatot innentől így is kell nézni. Volt ügyfelünk, aki kiszámolta: neki a megújuló weboldal havi több, mint egy millió forint pluszt jelentene. Innentől nem sajnálta rá a pénzt, végig lehetett vinni egy rendes tervezési, tesztelési folyamatot. Más esetben viszont kiderül, hogy nem a weboldal a fő hajtóerő, csak azért van, hogy "legyen", kevés új ügyfelet hoz. Ilyenkor elég egy bemutatkozó oldal, kis befektetéssel.

Tehát a tipikus weboldal tervezési folyamat bár nagyon jó vonalvezető, de minden esetben végig kell gondolnunk, nekünk mire van szükségünk. Mert nincs két egyforma cég.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5011809453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

byrom97 2016.10.17. 13:08:47

Nem akarom reklámozni, vannak nagyon jó lehetőségek, amikor 0 Ft-ból reszponzív oldalt lehet csinálni. Képekkel, űrlapokkal... a tesztet itt sem lehet megspórolni, de egy pici egyszemélyes cég is tud úgy kinézni, mintha nagy lenne.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.10.17. 13:51:56

@byrom97: a nulla forint jellemzően azt jelenti, hogy nem pénzt, hanem időt kell beleadni ;)