Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Jövőre, veletek, ugyanitt!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2016.12.20. kedd 20:07 Konrad

year-1747235_640.jpg

Mostanában egyre kevésbé szívesen próbálom megjósolni, mi lesz jövőre, mi fog történni a hazai piacon. Ennek elsődleges oka az, hogy már egy ideje nem valódi piaci folyamatok zajlanak. Persze sosem volt a média politika mentes, de az internet sokáig mellékes terep volt. Aztán az utóbbi időben az internetes média is a politikusok és strómanjaik, kiszolgálóik játszótere lett.

Ez alapvetően persze azt is mutatja, mennyire fontos lett az internet, de egyben nehézzé teszi annak megjóslását, mi lesz jövőre. Mert a piac egyébként bővül, és kellenek a jó tartalmak. A hirdetésekben van pénz, egyre több, és persze a felhasználók is egyre több időt töltenek el a valamilyen képernyő előtt. Más kérdés, hogy ennek egyik legnagyobb nyertese a Facebook. A másik meg maga a mobil.

Így ha eltekintünk a média történéseitől és inkább az egyéb folyamatokra figyelünk, akkor két nagy irány már jól látszik: a mobil és a programmatic.

A mobil tiszta ügy. Egyre többen használják a mobiljukat az idősebbek is, vicces módon az X generáció (36-49 év) a második legaktívabb a Z generáció (19 alatt) után. Ez praktikusan azt jelenti, hogy már ma is jellemzően 25-50% között van a valamilyen mobil eszközről érkező látogatók aránya a weboldalakon, és az alsó 25% nagyon szépen fog növekedni. Lefordítva munkára: ha weboldalt csinálsz, tervezd meg előbb a mobilos változatot, úgyis azt fogják sokan használni. Aztán jöhet a desktop nézet. (Igen, reszponzív oldal kell, de ettől még illik megtervezni, milyen a mobilos megjelenés.)

A programmatic már egy kicsit nehezebb kérdés. Egyrészt ez jobbára a nagyok játszótere, hiszen a legkisebb költségvetés, amivel már érdemes belevágni 1 millió Ft. De ha ki akarjuk használni a megoldás valódi előnyeit, ennél azért több kell. Másrészt a piac szereplő sem tudásban sem érdekeltségben nincsenek felkészülve. Lefordítva: kevés a szakember ügynökségi oldalról, még kevesebb megrendelőiről, a tartalomszolgáltatók sem lelkesek, és inkább a resztlit adnák így. Ez viszont azt is jelenti, hogy 2017-ben is sokkal-sokkal többet fogunk beszélni a programmaticról, mint használni azt.

És mi lesz ezen kívül? Egyre jobban ki leszünk szolgáltatva a Facebook-nak, egyre több kkv ismeri fel, mire is van valójában szüksége, és mivel felfutás van a piacon, ismét tele leszünk kóklerekkel. Nem lesz tehát egyszerű 2017, de nagy csodákra sem számítok.

Persze pár hét, és kiderül minden. Aztán majd vagy jól előcitálom ezt a posztot, ha igazam lesz, vagy csendben hallgatok, ha tévedek. Az előrejelzések már csak ilyenek.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6712063967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BNati 2016.12.22. 21:25:03

Évekig a párom sem akarta belátni, hogy a fontos egy cég PR-je és ez is leginkább a Facebookon valósítható meg. Tetszik vagy sem, be kell látni. Jövőre is várom a hasznos cikkeiteket, remélem a továbbiakban is ilyen hasznos témákkal fogtok előrukkolni. Én még itt szoktam okos gondolatokat olvasni, ajánlom másnak is, aki hasonló problémákkal küzd. www.cegmegalapozas.hu/ingyenes-tudasanagyok/


süti beállítások módosítása