Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Aser Tzuiko: www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE (2017.07.17. 15:42) Én egy széket akarok venni
  • Bognár L: Gondolom, az sem volna rossz, ha a keresőben rá is találnál a megfelelő székárusra. Vagyis az sem ... (2017.07.14. 15:52) Én egy széket akarok venni
  • dni: Herman Miller Aeron. Hozzám használtan került egy ilyen szék, napi 8-10 kényelmesen hátfájdalmak n... (2017.07.14. 06:18) Én egy széket akarok venni
  • hullajelölt88: @Wabbit: próbáltál fészbúkra, ugyanarról a gépről, több példányban regisztrálni? A másodikhoz már ... (2017.05.17. 07:11) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Wabbit: Nem vagyok feltétlen híve sem a marketing szakmának sem annak, ahogy ez jelenleg uralja, mondhatni... (2017.05.17. 06:22) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (224) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (107) hiba (99) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (352) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1112) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (248) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (237) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook csoportok titkos élete

Címkék: közösség facebook

2017.03.12. vasárnap 17:14 Konrad

facebook-1905890_640.jpg

Ha valaki megkérdezné, mi most a Facebookon a csodafegyver, mi az a rejtett tudás, ami sikerre segít, akkor az egyik tuti a Facebook csoportok lenne. 

Azt mondtuk, tanítottuk, olvastuk, hogy a Facebook közösségi média, és az benne a jó, hogy az ember közösséget épít. Erre való a Facebook oldal (page) és azért gyűjtjük a lájkokat, hogy minél nagyobb legyen a közösségünk. Azt kell mondjam, tévedtünk. Nem mindenben, de a közösségépítésben igen. Mert attól, hogy egy oldalt lájkolok, még nem kerül egy közösségbe a többi lájkolóval. Hiszen interakcióm elsősorban az oldal (illetve az azt létrehozó) felé alakul ki, a többiek felé nem. És az a helyzet, hogy az oldalak nagy része ilyen: nincsenek kialakult közösségek, csak jó nagy közönségek. Olyan emberek, akik érdeklődnek egy bizonyos téma vagy cég iránt. Így aztán a lájkokból nem közösségek tagjai, hanem egyfajta pontos célzási beállítás lett.

De a Facebook ad nekünk egy másik eszközt, ahol sokkal nagyobb eséllyel alakul ki közösség: ez pedig a csoportok. Csoportot viszont elsősorban nem cég hoz létre (bár vannak trükkök), hanem magánszemély. De ettől még egy csoport lehet egy cég vagy szolgáltatás része.

És igen, a csoportok lehetnek önállóan megélő közösségi terek is. Mi is üzemeltetünk néhány ilyet, pl. a KKV Marketing csoportot, KKV Üzleti csoportot és társaikat.

De hogyan és mitől válik egy csoport titkos fegyverré? A témájától és a használatától. Mert ha a témája érdekes, és egybevág a marketing üzenetünk témájával, akkor máris elkezdhetünk építeni valódi közösséget. Ha pl. a marketing üzenetünk az, hogy szeretnénk eladni szervíz szolgáltatást Suzukisoknak, akkor kell csinálni egy Suzukis csoportot - vagy ha van ilyen, akkor be kell kapcsolódni annak életébe. És az itt továbbadott reklámüzenetek máris hasznosabbak, mint bármi más.

Persze a direkt reklám itt se jó. Nem azt mondod, hogy "nálam javíts meg a Suzukid", hanem ha kérdés van, segítesz tanácsokkal, vagy feldobsz olyan témát, ami érdekes lehet, és aminek majd a kommentjeiben tudod magadat is előtérbe hozni. Vagyis nem jó az, ha tolakodó vagy. A nagyobb csoportok eleve nem engedik, de még ha te hozol létre saját csoportot, ott is inkább elriasztod ezzel az embereket.

A csoportokban tehát sokkal hatékonyabban lehet egy-egy közösséget felépíteni, és sokkal hatékonyabban lehet a szóbeszéd marketinget is használni. Ezért váltak ennyire fontossá ezek a terek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr512332459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.