Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (108) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1118) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egyfajta megoldás trollok ellen

2017.05.07. vasárnap 15:02 Konrad

forbidden-151988_640.png

Olvasom és tapasztalom, hogy a trollok, fizetett kommentelők, gondolkodás nélkül mindent leírók és megosztók miatt a beszélgetős közösségi terek egyre kevésbé használhatóak. Egyesek már temetik is az internetet ezek miatt. Miközben lenne lehetőség rendet vágni, több módon is. És nem is kellene nagyon sokat gondolkodni ötletért, hiszen már jól ki lett találva több lehetőség is.

Alapvetően két kulcs van az olvasható közösségi tartalom felé: az egyik a moderálás, a másik a minősítés. És bár mindkettőnek vannak hátrányai, mégis érdekesekké váltak mára, hiszen ezek nélkül még nehezebb élvezhető tartalmakhoz jutni.

De volna még egy út, amit még a Végjáték című könyvben Orson Scott Card írt le: a meghívásos fórumrendszer. Azt gondolom, hogy ez lehetne egy lehetséges út arra, hogy visszatérjünk az érdemi viták színterére. Ez az út pedig a következő:

Kétszintű kommentezési rendszert kell csinálni. Legyen szó fórumokról vagy hozzászólásokról, kell csinálni egy engedélyezett listát és egy általánosat. Az általános hozzászólások, kommentek közé mindenki írhat, ahogy manapság. De az engedélyezett listába csak a fórum vagy az adott bejegyzés tulajdonosa hívhat meg embereket. Olyan ez kicsit, mint a Facebook csoport, csak ez nem zárt. Az engedélyezett felhasználók viszont szabadon írhatnak, amit gondolnak, de persze a tulajdonos bárkit törölhet.

Nem lenne ez nagy fejlesztés, de kialakulna egy olyan felület, ahol le lehetne folytatni valódi vitákat, és ahova mások is be szeretnének kerülni. Márpedig a bekerülésre lehetne még pár egyéb technikát kidolgozni, akár az általános listában résztvevők felől.

Lehet persze egyel tovább is lépni: az engedélyezett listába pl. csak olyanok léphetnek be, akiknek ellenőrizhető a személyazonossága. Nem azt jelenti, hogy csak saját néven szólhatnak hozzá, de a regisztrációkor megadott alapján a tulajdonos vissza tudja keresni, ki az adott személy.

A lényeg az lenne, hogy az engedélyezett felhasználók által folytatott beszélgetések valóban hasznossá váljanak.

Korlátozni kell, úgy tűnik. Nem örülök ennek, mert az ideális állapot az lenne, ha mindenki engedélyezett listában lenne, de annyi a manipuláció és az öncélú agyaskodás, hogy valamit ki kell találni. Talán a fent leírt megoldás lehetne a legfájdalommentesebb.

Mit gondolsz?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3212487537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Dr Keynes 2017.05.07. 16:49:39

Én támogatnám. Ha ugyanis nem lesz valami, akkor tényleg a nyílt internetes kommunikáció eljelentéktelenedéséhez vezet.

hullajelölt88 2017.05.07. 16:54:21

Egy szóban a válasz: marhaság.
Bővebben: attól kezdve, hogy korlátozod a hozzászólók körét, eleve rengeteg, potenciálisan hasznos hozzászólástól esel el. A meghívásos mód sem bitosíték semmire. Szűk körben működhet, de egyébként rövid úton belterjessé válik és elmegy egy irányba, lásd pl. forum.index.hu. Másik véglet az ú.n. előzetes moderáció, ami szimpla cenzúra, csak arra jó, hogy akadályozza a társalgást. Arról nem beszélve, hogy ki dönti el, ki a troll, a fizetett romboló stb.?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.05.07. 18:55:36

@hullajelölt88: valójában nem teljesen korlátozod. Mindenki hozzászólhat, csak az ellenőrzöttek elkülöníthetőek, így az biztosan olvasható tartalom. De a tulajdonosnak lehet joga arra, hogy egy-egy felhasználót vagy hozzászólást átemeljen az ellenőrzöttek közé.

Whiteman 2017.05.07. 19:12:22

Érdekes felvetés. De miert kap valaki engedélyt? ill akkor lottek az ugymond szolasszabadsagnak. Es a tulajdonos hogy donti el, hogy valaki troll? mert nem tetszik a hozzaszolas avagy nem ert vele egyet akkor rogton troll?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.05.07. 19:17:59

@Whiteman: A szólásszabadság nem sérül, hiszen mindenki írhat. Egyszerűen van egy olyan felület, ahol meg lehet nézni az engedélyezettek véleményét, elkülönítve. Nem kell eldönteni, ki a troll. Azt kell eldönteni, ki az, aki biztosan nem az. Akiről nem lehet eldönteni, az marad az egyébben. De továbbra is hozzászólhat, nem zárul be előtte a kapu.

Wabbit 2017.05.17. 06:22:49

Nem vagyok feltétlen híve sem a marketing szakmának sem annak, ahogy ez jelenleg uralja, mondhatni alattomban kisajátítja az internetet és az internetes kommunikációt, de ha már így alakult akkor legalább csináljuk ezt jól.
Mi is itt az alapvető probléma, legalábbis a reklámozni kívánó résztvevők szemszögéből nézve? Először is a reklámozó cég valódi szemgolyók eléréséért kíván fizetni, nem pedig virtuálisakért. A marketingnek helyet adó felületek viszont quantity over quality alapon számláznak, tehát a reklámozó a trollok és a kamu lájkoló profilok eléréséért is fizet. Pedig ezek a portálok (elsősorban a facebook) ha akarnák, meg tudnák oldani, hogy beazonosítsák az elérésre használt eszközöket, nem csak IP cím alapján. (Ha már a bejelentkezéshez be tudja azonosítani, hogy ismert vagy ismeretlen PC-ről van szó, ezt használhatná arra, hogy egy eszközről maximum egy felhasználót engedélyezzen.)
Szóval nem kell szerintem itt mindenféle trükkös megoldásokat javasolni, a facebook például ha akarná, akkor simán meg tudná oldani, hogy drasztikusan csökkentse a virtuális felhasználók számát. (Komplett eszközöket sokkal nehezebb csak trollkodás céljából beszerezni, mint sim kártyákat). Azt nem tudom, hogy a virtuális oprendszereket hogyan tudnák kiszűrni, erre talán megoldás lehet a fizikai MAC address szűrése - de hogy ehhez hozzáfér-e a FB API azt nem tudom, nem vagyok webes fejlesztő. Ez persze együtt járna a részvényeik árának csökkenésével is, de ha ügyesen csinálják ez csak ideiglenes lenne. Ez egy teljesen új hozzáállást, üzleti modellt feltételez, ahol a reklámozó még jobban is járna a végén - tehát át lehetne változtatni az árképzést mennyiségi alapúról részben minőségi alapúra. Ez azt jelenthetné, hogy végülis nem feltétlenül kellene változtatniuk az áraikon, hiszen kevesebb lesz a "felszolgált szempár", de egyben valódi is. Így a befektetők is boldogak maradnának.
Persze ez nem egy kis lépés egy ekkora cégnél, de úgy érzem ha el akarják kerülni, hogy a valódi felhasználók lelépjenek, vagy jöjjön egy konkurrens termék amelyik megoldja ezt a problémát. Ami engem illet, én leléptem a FB-ról. Ameddig ezt nem oldják meg, vagy nem lesz egy olyan új social network amelyik szűri a valódi felhasználókat addig nem is megyek vissza, mert ez így már nem közösségi média, hanem állatkerti.

hullajelölt88 2017.05.17. 07:11:43

@Wabbit: próbáltál fészbúkra, ugyanarról a gépről, több példányban regisztrálni? A másodikhoz már mobil számot kér. Talán nem ok nélkül.
Pedig egyáltalán nem lehetetlen, hogy egy pc-t többen használjanak.
(IP csere rövid időre segít, hogy ne követelje a mobilt)