Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Régi kor árnya

Címkék: onlinemarketing

2017.07.12. szerda 22:46 Konrad

philip-kotler-marketing-management-13322069-lista.jpgPár napja a szegedi irodánkban a kezembe került egy régi marketing könyvem, Kotler-től a Marketingmenedzsment. Nekem még a kék van meg, én elég rég tanultam marketinget... Több ok miatt is emlékezetes nekem az a könyv, két félév alatt tanították meg nekünk (illetve nevesítem is: dr. Fojtik János tanított, sokat köszönhetek neki), és elég sokat készültem a vizsgákra - egyszerűen meg akartam tanulni azt a könyvet.

Persze, amikor tanultam, folyamatosan volt bennem egy olyan érzés, hogy "ezt minek". Akkoriban már gyakorló vállalkozó voltam, egy kis reklámirodát csináltunk, és volt némi tapasztalatom, miből is áll a marketing. És azt még értettem is, miért fontos az AIDA modell, de azért egy GE mátrix? Meg nagyvállalati marketing? Hát csókolom, hol van a valóság?

Azóta eltelt nagyon sok év. A könyvnek is lett új kiadása, hiszen azóta már van internet is, az egész világ és az egész marketing is felfordult. De pár éve elkezdtek jönni azok a megbízások, amelyek valódi tervezést igényelnek, és nemcsak a reklámról, hanem az egész marketing folyamatról szólnak. És közel 20 évvel a könyv megtanulása után hirtelen értelme lett egy csomó, ott leírt dolognak. Azoknak, amikre akkoriban azt mondtam: "ezt minek?".

Nem állítom, hogy a kék Kotler a mai napig friss lenne és aktuális. De az alapvető tudás és szemlélet, amit abból megtanultam, a mai napig használható. Ez egy fontos tanulság. Fontos tanulság, mert nem tanultam hiába, és fontos tanulság, mert nem tanítottak hiába. Mert az elméleti alap igenis kell.

Amikor rájöttem, hogy nem való nekem a multi élet, amikor rájöttem, hogy többet akarok, mint egy multinál egy marketinges állás, és véglegesen a kkv-k, a kicsi és közepes cégek felé fordultam, akkor azt hittem, a Kotler könyv nem lesz érdekes. Újra kell tanulnom a marketinget. De kiderült, ez így nem igaz. Mára merem állítani: ha valaki marketinges, megtanulja a szemléletet, megérti, hogy mi történik a folyamatok mögött, akkor mindegy, hova kerül: jó marketinges lesz. 

Az eszközök használata megtanulható. Lehetünk specialisták egy-egy területen. De ha jó marketingesek akarunk lenni, akkor elsősorban marketinget kell tanulnunk. Nem az a fontos, hogy éppen mit enged a Facebook vagy éppen milyen új algoritmust dolgozott ki a Google. Ezek mind változnak. A rendszer a lényeg, és az a tudás, amikor meg tudom mondani, mikor mit kell használni.

Ezek jutottak eszembe, amikor nézegettem azt a könyvet. Jó volt visszaemlékezni, jó volt végiggondolni, mi történt azóta. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8712660169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása