Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (108) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1118) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A PR kalapács

Címkék: onlinemarketing közösség üzlet facebook

2017.07.15. szombat 00:08 Konrad

hammer-1008976_640.jpg

Amikor tanultam a marketinget, és felmerült a PR (public relations) helye a kommunikációban, akkor természetesen azt tanultam, hogy a PR a marketing része. Aztán amikor elkezdtem kicsit jobban foglalkozni a PR-rel (és a marketinggel), és beszélgettem PR-osokkal, akkor megtanultam, hogy a PR és a marketing egymás mellett, egymást kiegészítve működik, nem része az egyik a másiknak. A napi munkafolyamatok, a napi tapasztalatok is ez utóbbit igazolták.

És akkor jött a közösségi média.

A közösségi média elterjedése ezt (is) teljesen felforgatta. Mert ugye elvileg a teljes közösségi média folyamat olyan, mint a PR. Vagyis közönségkapcsolat. Tehát elvileg a PR feladata a közösségi média. Éppen csak a (hazai) PR szakma, néhány kivételtől eltekintve, olyan messze állt az online világtól, hogy tíz éve jártam olyan PR cégvezetőnél, akinek az irodájában nem volt számítógép. Egyszerűen lemaradtak. Így aztán nem a PR, hanem a marketing "ölébe hullott" a teljes közösségi média, nemcsak a hirdetések.

Aztán a marketing lépett még kettőt, és "kitalálta" a tartalommarketinget, ami igazából megint olyan feladatkör, ami a PR-é. Hiszen a tartalomgyártás alapvetően nem marketinges munka.

Most, így lassan egy évtizeddel később, a PR elkezdett felébredni, és követel saját "jussát". Éppen csak annyi történt, hogy egyrészt sokat kell tanulni, mert ez egy nagyon összetett és soktényezős, sokeszközös szakmai szegmens lett, másrészt a legtöbb ügyfél már foglalt. Bizonyítani kell, mitől jobb egy PR céget megbízni, mint egy marketingest.

Szerencsére vannak kivételek, nem is kevesen. Több hazai PR céggel dolgoztam együtt illetve ismerek, akik nagyon otthon vannak az online-ban. Érdekes, hogy ezek közül sem mind mozdult (azonnal) a közösségi médiára. De azért ott is vannak igazi online szakértők, akik sok éve dolgoznak ebben a szerepkörben is. Vagyis valójában nem arról van szó, hogy a PR szakma elaludt, hanem arról, hogy sok PR cég későn ébredt.

Így aztán nem lep meg, amikor a PR betámadja a marketinget. Az talán egy kicsit igen, ha a PR "maga alá akarja gyűrni" a marketinget. Mert máshogy nem tudom értelmezni azt, amit Maxim Behar nyilatkozott a Médiapiacnak. Tény, sikerült felkelteni az érdeklődést, de azt hiszem, ezt elég bulvárosan tette meg:

a PR rohamos gyorsasággal fejlődik, marketing pedig lassan már nem is létezik.

Igaz, a folytatásból kb. kiderül, hogy vagy fogalma sincs arról, mi a marketing, vagy egyszerűen csúsztat. Mondjuk egyik sem jó... 

A marketing mára a közösségi médiára költözött.

Ez csúsztatás. Ha megnézzük az egészséges médiamixet, akkor abban csak egy fontos szereplő a közösségi média, de pl. a webáruházak keresőhirdetések vagy SEO nélkül nem élnének meg. És ez csak az online szegmens, és csak a reklám. De a marketing nem kizárólag reklám...

Miért fizessen egy cég több ezer eurót piackutatásért egy marketingcég számára, ha a közösségi médiában sokkal hatékonyabban, olcsóbban és a valósághoz közelebb maradva is megoldható?

Talán azért, hogy ne csak a 10% hangadó véleményét tudja meg? Most őszintén: 2017-ben ez így felmerülhet? 

Azt gondolom, az elkövetkező években a marketing eltűnik, mert a PR-cégek kiterjesztik a tevékenységüket.

Lássuk...

Régen a PR csak az ügyfelek és a média közötti rést töltötte be, ma viszont már – az ügyfelekkel együtt - birtokolja a médiát.

Mármint a közösségi médiát, ugye? Vagy kommentelhetőek lettek a tv reklámok? Van call-to-action gomb az óriásplakáton?

Az előnyünk ugyanakkor, hogy mi vagyunk a tartalom mesterei, tudjuk, hogyan töltsük meg olyan tartalommal a felületeinket, hogy az ügyfeleink potenciális vásárlói tájékozottabbak legyenek és a jó irányba befolyásoljuk őket.

Igen, ebben egyet tudok érteni.

Lehet kapcsolat a PR, a reklám és a digitális üzlet között, és az elmúlt egy-két évben erősödő összeolvadási hullámot figyelhettünk meg a kommunikáció e három ága között.

Megmondom őszintén, ezt nem teljesen értem. Az elmúlt 10-15 évben alakult ki egy elég szoros kapcsolat a PR, a reklám és a digitális üzlet között. Erről szól a világ...

A marketinget viszont sosem tekintettem játékosnak ebben a mezőnyben. A munkájuk egyes elemeit átvette ez a három terület.

Hát, rossz hírem van. A reklám a marketing része. Ráadásul "egyes elemek"-ről beszél. Elmesélem, a teljesség igénye nélkül, miről szól még a marketing:

  • stratégia tervezésről
  • kutatásról
  • árképzésről
  • termékfejlesztésről
  • értékesítési láncról

Ezek akkor nem kellenek? Tényleg? És akkor mégis, miről kell kommunikálni? Ami a PR-os eszébe jut??

Mit mondjak? A cikk valóban érdekes. De Maxim Behar PR-osként most nagyon odamondott. Azt hiszem, vagy az interjú nem fejti ki bővebben, mire gondol, vagy egyszerűen ő téved hatalmasat.

Nem szeretném, hogy félreérts, ha már eddig eljutottál az olvasásban. Nem arról van szó, hogy leírnám a PR-t, nem arról van szó, hogy én meg a marketinget tekintem kalapácsnak. Azt szeretném csak megmutatni, hogy bár hangzatosak a kijelentések, de nem igazak. Egyszerűen csak egy vélemény egy PR-ostól, aki fontos pozíciót tölt be. Vélemény.

Persze a közösségi média egyre növekvő szerepe tényleg rendesen átrendezte az ismert világot. Ugyanakkor pont annyira nem szabad hinni abban, hogy ez mindent visz, mint ahogy a televíziós piac előretörése az ötvenes évektől sem tette tönkre a rádiókat, vagy épp a nyomtatott sajtót. A közösségi média valójában átalakítja a marketinget, de nem alapjaiban, hanem eszközeiben és sok esetben céljaiban.

És ez mondjuk nem is akkora nagy baj. Én is nagyon utálom a reklámok frontális támadását... 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9812663029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.