Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (108) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1118) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Önmérséklet?

Címkék: onlinemarketing

2017.09.18. hétfő 14:38 Konrad

 people-314481_640.jpgA KKV Marketing csoportba érkezett egy érdekes vélemény, ami azután heves vitákat váltott ki. A lényege az írásnak ez:

Szóval szerintem a marketing (és itt főleg az online-ra gondolok) pillanatnyilag nem áll másból, mint, hogy erőszakosan az arcomba tolod magad, befurakszol az olvasott cikkeim közé, felugrassz a monitoromra, hívogatsz, nem hagysz élni.

Bár az író marketinget ír, valójában a reklámról szól a panaszkodása.

Nem hagyod fiacskám, hogy nálam jelentkezzen a kereslet, az igény, a vágy, hogy egyáltalán akarjak venni valamit. Nyomulni akarsz a pénztárcámra különböző trükkökkel ahelyett, hogy türelmesen kivárnád, míg megtalállak. ÉN!!! Nem te jössz a képembe! Megvárod, míg én kereslek.

Az írás tart tovább is, de az már csak árnyalja a fentieket. Miközben a marketing és azon belül a reklám is ennél sokkal összetettebb és több elemű, mégis érdekes látni, hogy egy cégvezető, aki nem marketinges, hogyan látja ezt a világot. Érdekes és elgondolkoztató. 

Az a fajta erőszakos jelenlét, ami őt zavarja, része a mindennapjainknak. Nemcsak az online világban, de minden téren ömlik ránk az információ, amelynek nagy része szemét. A helyzet kezd ahhoz hasonlítani, amit a A Venus-üzlet című sci-fi-ben leírnak a szerzők. Igaz, ők az ötvenes évek amerikájának a világát vetítették előre. De ami most az interneten történik, ehhez nagyon hasonló: az önmérséklet és önkritika nélküli reklámozás, a mindent eladni akaró, mindenhol megjelenő, minden létező eszközt kritika nélkül használó világ.

Érdekes látni, ahogy ez a fajta reklámvilág egyre irritálóbbá válik. És azt is érdekes látni, ahogy az ezt művelők próbálják védeni azt, ami történik. Mert ha nincs reklám, akkor miből fogja tudni a vevő, hogy mit vegyen? Ha nincs reklám, akkor hogyan fogom eladni azt, amit akarok?

Pedig a megfogalmazott kritika nem reklám ellenes, hanem önmérsékletre szólít fel. Arra, hogy attól, hogy kalapács van a kezünkben, még nem kell mindent szögnek nézni. Ne akarj mindenhova felugró ablakot, ne akarj mindenkinek hírlevelet küldeni, ne üldözd a vevődet olyan termékek reklámjával, amit már megvett.

A jelenlegi online reklám legnagyobb hibája a könnyű hozzáférhetőség, és az ebből fakadó kritika és önmérséklet nélküli használat. Mert megtanítják, hogy hányszor kell kiküldeni egy e-mailt, hogy az leghatékonyabb legyen. Megtanítják, hányszor kell elérni egy embert, hogy vevő legyen. Megtanítják, miért jó a pop-up, miért jó a remarketing, miért jó a hírlevél... De azt nem tanítják meg, hogyan kell mindezt rendszerben használni. Nem tanítják meg, hogy mindent egyszerre használva mi történik. Olyan ez, mint a gyógyszerek. Egy-egy gyógyszer önmagában hatékony, de ha egyszerre többet is eszünk, könnyen gyengíthetik egymás hatását. És itt most ez történik: a sok egyenként is kicsit erőszakos reklám együttesen kifejezetten zavaróvá válik.

Pedig ezek nagyon jó eszközök, nagyon hatékonyak, tényleg segítenek az eladásban. De ha ész és főleg önmérséklet nélkül mindent használunk, ha csak azokat a véleményeket vesszük figyelembe, amik egyenként elmondják mindegyikre, hogy mennyire jók, akkor eljutunk a mai állapotokig.

A marketing nem rossz, a reklám nem káros. A reklámra szükség van, de mindig is zavarni fog. Ha megfelelő önmérséklettel és tudással képesek vagyunk kibírni, hogy ne használjunk mindent, akkor hatékonyabbak leszünk.

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr112875600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2017.09.19. 09:09:22

Már vártam az ezzel kapcsolatos posztot. :-)

zoli_ 2017.09.19. 09:24:09

Vettem repülőjegyet, meg foglaltam a búking komon szállást.
Egy másodpercen belül mindenhol tele volt b@szva a képernyőm,.hogy vegyek repülőjegyet oda ahová már.megvettem, és foglaljak szállást ott ahol már foglaltam. Ez mire jó???
Az egyik legagresszívebb, leginkább idegesítőbb a vatera. Bármit keresek azonnal bejön elsőnek, de az ugyan nincs, de vegyél mást. Nem baszmeg, már véletlen sem kattintok a vaterára, elérték. Hosszas és agresszív reklámjuk miatt.

Dorinda41 2017.09.19. 09:34:05

@zoli_: Teljesen igazad van. Vannak olyan oldalak, amiket mindenképpen ignorálok, bármit is akarok vásárolni az agresszív, nyomulós és teljesen haszontalan reklámjai miatt. Lásd: Vatera.
Ha bármit is venni akarok, felkeresek egy összehasonlító oldalt és ott megnézem elsőkörben az árát és a véleményeket. Ha találok érdemlegeset, akkor felmegyek a szakoldalakra és tovább csekkolom. Aztán döntök. De soha nem azért veszek meg valamit, mert hülyére reklámozzák. Sőt, azt általában meg sem nézem, átugrom.

Kopasz Szuzukis 2017.09.19. 09:42:04

Sajnos már a híroldalak is tele vannak minden szeméttel. Aztán, ha reklámblokkolót használok, még ők háborodnak fel. Mondván, vegyem tudomásul, hogy ők ebből tartják fent NEKEM(!!!) a híroldalakat.
Az meg külön kínosan röhejes, ha egy 50 fölötti férfinak tampont, meg intimbetétet akarnak eladni.
Másrészt a marketinggépezet piackutató részlege egyáltalán nem működik. Sóherságból a legtöbb reklámozó automatákat használ, amik, ugyebár csak utólag értesülnek arról, ki, mit vett. Könyörgöm, ha én egyszer vettem egy villanyos macska hergelőt, nem akarok már azonnal még két tucatot venni. Sőt, azt is kibacom, ami megvan. Csak azért mert.

Kopasz Szuzukis 2017.09.19. 09:43:42

@Dorinda41: én is (és nagyon-nagyon sokan) így működöm. Ha valamit mindenáron meg akarnak vetetni, juszt sem veszem meg.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.09.19. 09:46:17

Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google kémkedéséről már nem is beszélve. Meglátogatok egy számítógép-alkatrészeket árusító weblapot, még aznap kapom a pofámba azoknak a hardverelemeknek a reklámját, amiket megnéztem. Természetesen akkor is, ha megvettem bármelyiket, ami még idegesítőbb (persze technikailag nyilván nincs lehetőség rá, hogy ezt tudja a gugli). Dolgoztam egy angol webáruháznak, ezért meglátogattam az oldalukat párszor (pár: öt alatti alkalom). Azóta ahol valamiért whitelistes egy oldal az adblockban, orrba-szájba kapom annak az oldalnak a reklámját. Ez egyrész számomra baromi idegesítő (és abszolút megerősít abban, hogy az elviselhető böngészés egyik kulcseleme az adblok), ráadásul nyilvánvaló pazarlása a hirdetők pénzének.
Egy másik nagy kedvencem az a szinte minden kis tyúkszaros blogban felpattanó ablak, ami attól izgul be, ha az egeret nagy sebességgel felviszem az oldal tetejére (vagyis a script szerint be akarom zárni a lapot) és követelőzik, hogy kövessem őket faszbúkon, iratkozzak fel levlistára, miafaszom. Tudom, hogy a marketing egyik szent grálja a regisztrált fogyasztó, pár éve még biztos nagyon jól működő eszköz volt a feliratkoztatás, de már olyan szinten túltolják, hogy elviselhetetlenné kezd válni.

Duplaxiii 2017.09.19. 10:10:24

OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing!
Ugyanis már nem egy vállalkozás háttérsegítsége, ami segíti, javítja a eredményeket, a forgalmat, hanem egy generációs alapú magamutogató, tolakodó tevékenység, aminek köze sincs egy-egy cég tevékenységéhez, hanem egységesített "tankönyvek" alapján zajló valami!
Gondoljunk bele, napjainkban egy 50-60 éves hatalmas tapasztalattal és kapcsolatrendszerrel bíró kereskedő labdába sem rúg, mert a területet egy generáció bitorolja! A marketinges (és a HR-es) szakma jellemzően az Y generáció multikulturális területévé vált...
Vállalkozóként több cégünket is vizsgálva, tíz év alatt egyszer sem kaptunk segítséget egyetlen marketingügynökségtől sem, mivel mind ugyanazt a szabványos vonalat akarta ránkerőltetni, amit ők tanultak és ami menő a világ egy szegmensében!
Ma a marketing döntően az elektronikus világ, a netes vonal része...
.
Itt kapcsolódnék a poszthoz.
Írja a szerző, hogy
"Bár az író marketinget ír, valójában a reklámról szól a panaszkodása."
Nem! A reklám a marketing RÉSZE! A reklámszakma nem működik marketing nélkül, hogy mit és hogyan reklámoznak, az a marketing szabályai szerint van.
.
A marketingesek azt sem veszik figyelembe, hogy minden szakterület más és más stílus követel meg, egy drága vállalatirányítási rendszereket fejlesztő cég semmire sem megy ez villogó-zenélő honlappal, nem kap segítséget egy divatlapban elhelyezett PR cikktól és fordítva, egy mobiltelefonokat forgalmazó kereskedőcég meg mit sem ért egy olyan területeken, ahol nem a trendi végfogyasztók hemzsegnek, hanem kőkemény szakemberek.
Ez az alaphiba, ezért van a sok ostoba felugró a weblapokon, ezért vannak a "idegen" hirdetések az oldalakon.
Előbb a marketingszakmának kellene a körmére nézni, ők ugyanis csak egy kiszolgálók lennének és nem a piaci folyamatokat irányító réteg. Az autóipar és azóta épül le, amióta nem szakemberek tervezik a jövőt, hanem a marketingesek eladási eredményeitnek elemzése irányít egy komoly szakmát.
Egy trendi fiatalos oldalon legyenek zengő-bongó szarok, egy szakmain meg ne! Mert a marketinges vonal (és ez 10 év tapasztalat!) azt sem ismeri, hogy az adott szakma érdeklődői hogyan érdeklődnek.
Nem tudják, hogy ha valaki keres valamit, az hány oldalt keres meg, milyen "mélységig" olvas bele, mikor megy azonnal tovább, ha nem talál azonnal megfelelő információt!
A marketinges azt hiszi, hogyha egy bojlert keresek, akkor nekem szórakozás a sok ostobaságot kerülgetnem, hogy majd én kutatok alapinformációk után és szórakozom a grafikai, zenei hatásokon.
Egy nagy fszt! Már zárom is be, és ezzel a megbízó forgalma csökken...
Érdemes megnézni a Port.hu új felületét, gondolom komoly elemzés után - marketing - döntöttek a megújítás mellett. És ma a legfontosabb funkciójuk, a "Naptáram" gyakorlatilag használhatatlanná vált. Mert egy program-portál naptárfunkciója csak arra nem használható, hogy abban összerakjam mondjuk a hétvégi programot. Mert lesz időpont és csatorna információ, de a tartalom nem kerül ét. Van 8-10 "Labdarúgó mérközés", de hogy mi, az nem szerepel a naptáramban...
(Lehet, hogy az a cél, hogy mindig lépjek be, de szerintem csak hiba. Szép, látványos, azaz kiszolgálja a terveket, de értelme nincs, ahogy a mai marketing 90%-nak sincs.)
A marketing - és így a hirdetések - alaphibája, hogy feltételezi, mindenki az ő stílusuk szerint él, gondolkodik, azaz mobillal él, mindig a neten van, csak mobillal, internettel lehet orgazmusunk. És csak erre a vonalra tervez, gondolkodik.
A felbukkanó hirdetések csak egy végtermékét jelentik egy hibás és torz gondolkodásnak...

Duplaxiii 2017.09.19. 10:15:41

@Kopasz Szuzukis:
Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló.
És ez a halmaz a leginkább üldözendő ma, mert GONDOLKODIK, nem hagyja irányítani magát.
Közel 20 évig dolgoztam a szakmában, tudom, hogy lehet úgy információt átadni, ami nem zavaró, sőt vásárlásta ösztönöz.
De ma nem lehet ez, mert nem ezt oktatják, hanem "amerikai" tankönyvekből képzik globálisan a szakbarbárokat.
Ez ma egy szándékos dolog, és sajnos egy generáció vevő rá. Az a generáció, aki a "fogyassz!" elveket imádja, ven pénze és szeret villogni a menő dolgokkal. Ezért természetes ma már, hogy lemondanak a személyes dolgikról, őket nem zavarja a chip a bőrük alatt, egyszerűen náluk már megtörtént az agymosás.
És ez a marketing és nem a hirdetői szakma felelősége.

énisfélek 2017.09.19. 10:22:47

A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? tevékenységemben, vagy nem? Ha egy szöveg meg van szakítva egy reklámmal, az nálam még belefér, mert a szöveg olvasását egy pillanatra sem akadályozza (ezek a kulcsszavak: akadályoz, megzavar). De ha a reklám a szöveg ELÉ tolakszik be, akkor már akadályoz engem az olvasásban, tehát a honlap nem szolgáltat, hanem felidegesít, ezért már tűnök is el arról a honlapról, örökre.

TV-t is alig nézek ugyanezen okból: a reklámok megszakítják a műsort, tehát zavarnak engem a tevékenységemben.

énisfélek 2017.09.19. 10:36:38

@énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöltési adatmennyiség az oldal hasznos tartalmának akár sokszorosa is lehet. Azok, akik számára az internet hozzáférés adatmennyiség-függő, azok nemigen tudják, hogy az össz adatforgalmuknak mondjuk 90%-a reklámok megjelenítésére fogyott el és csupán 10% volt a hasznos tartalom.