Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fekete Péntek

Címkék: üzlet

2017.11.24. péntek 21:05 Konrad

japan-251545_640.jpg

Ma van (volt) a Fekete Péntek (Black Friday), ami egyre inkább a hazai kereskedelem egyik kiemelt napja lett. De úgy látom, hogy sok a zavar a fejekben, hogy mi ez, miért van ez, és hogyan kellene működnie?

A gond az, hogy a Fekete Péntek egy igazi amerikai, egészen pontosan USA "ünnep". Az USA-ban minden november negyedik csütörtöki napja a Hálaadás, ami szünnap. A másnapi péntek munkanap, de sokan kiveszik szabadságnak, így lesz egy négynapos hétvége. De mivel a péntek munkanap, így az üzletek nyitva vannak, van idő vásárolni. És a Fekete Péntek a Karácsonyi szezon első napja lett.

Mivel első nap, a kereskedők célja, hogy a saját üzletükbe vonzzák be az embereket, ezért adnak nagy, nagyon nagy kedvezményeket, sokszor akkorát, hogy a beszerzési ár alatt adnak el (ezt ott lehet). Így a frekventált árucsoportokban (játékok, műszaki cikkek) nagyon nagy forgalmat tudnak lebonyolítani. Érdekesség, hogy nem minden évben ez a legforgalmasabb nap az évben, de azért mindig ott van az első ötben.

Ez a háttér. És akkor innentől már érthető, miért nem működik igazán jól a hazai Fekete Péntek. Például azért, mert rossz időpontban van (Edigital, MediaMarket egy héttel korábban hirdette meg). Vagy mert nem egy napos akció (sok helyen akár egy hétig is tart). És persze azért is, mert messze elmaradnak a kedvezmény mértékek.

Nincs még meg sem a helye, sem a szerepe. Az emberek ilyenkor is dolgoznak, nincsenek szabadságon. Egyébként is nálunk az a szokás, hogy az adventi vasárnapokon vesszük meg a karácsonyi ajándékokat (ezek ugyanis logikailag olyan napok, mint az USA-ban a Fekete Péntek: szabadnapok, amikor lehet vásárolni).

Ráadásul a Fekete Pénteknek jelenleg igazi konkurenciát ad a Glamour- és a Joy-napok is...

Persze, a kereskedők a nagy akciókkal szépen-lassan bevezetik, és pár év múlva már annyira természetes lesz, mint az adventi hétvégék. De ehhez az is kell, hogy a vadhajtásokat levágják (pl. tényleg egy időben legyen), a kedvezmények szemmel láthatóak legyenek, és a kereskedők tényleg becsületesen álljanak hozzá.

A legnagyobb baj most ugyanis a bizalom. Az ilyen-olyan (alacsony) kedvezmények, a trükközések miatt az idei Fekete Péntek nem arról szólt, hogy ki mekkora kedvezménnyel vásárolt, hanem arról, a kereskedők mennyire emelt árból adták a kedvezményt? A marketingesek egy része sem arról beszélt, hogyan kellene ezt jól csinálni, hanem arról, miért nem kellene Fekete Péntek?

Jól látszik, mennyire nincs a fejekben ez a nap. Egy hagyomány nélküli, felébe-harmadába átvett szokás, ami most alakulgat ki. Azt hiszem, jövőre már jobban fog menni, mindenkinek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5313372211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása