Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Carrot2013: Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a new... (2018.01.17. 17:15) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Karikirály: Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlö... (2018.01.12. 13:04) Beszélgessünk!
  • Lady Scarlett: Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet s... (2018.01.10. 14:26) Gyűlölj!
  • Mdavid89: A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a kö... (2018.01.09. 22:00) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Konrad: @Lady Scarlett: A gond akkor van, amikor nem lehet törölni. A saját felületeken meg lehet oldani a... (2018.01.04. 16:49) Ömlik a szemét
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (136) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1121) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (257) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

2017-2018

Címkék: onlinemarketing üzlet

2018.01.01. hétfő 13:58 Konrad

new-years-day-2566661_640.jpg

Érdekes év volt 2017, érdekes, de nem váratlan. Nem történtek nagy csodák, és nem történtek igazán váratlan dolgok. Persze, a hazai sajtót egyre jobban elnyomta a politika, a "szabadság kis körei" kezdenek újra kialakulni, ami így nagyon nem tetszik. Nem tetszik, mert sok folyamat nem gazdasági racionalitás alapján alakul, így nehéz azokra előre felkészülni. És nem tetszik, mert sajnos a hosszú távú hatások nagyon negatívak a hazai reklámszakmára nézve is.

Ami reklámszakma mondjuk már így is elég vacak helyzetben van. A túlszabályozás és a gazdaság "furcsa" fejlődése nem segít se a kreativitásnak, se a szakmai elvárásoknak. És ez rárakódik a mindennapokra: a tévéreklámok mára lényegében nézhetetlenek, az online reklámok meg egyre inkább láthatatlanok. Az innováció nem jellemző, ha valami változik, ahhoz külföldi cégek kellenek, de persze itthon maradt jó szakemberekből is egyre kevesebb van.

2018-tól sem várok jelentős változást. Persze, lesz tavasszal egy választási kampány, amit akár szakmailag is lehetne értékelni majd, ahogy azt tettem néha korábban, de most nagyon úgy néz ki, az eredmény legfontosabb része előre borítékolható. Az okokat hagyjuk, nem kívánok ennél jobban politizálni. Persze, a módszereket érdekes nézni, bár a hagyományos marketingnek soha nincsenek olyan erőforrásai, mint egy kormánynak...

Ugyanakkor hiszek abban, hogy a hazai gazdaság igenis életképes, és itt is meg lehet találni a szabadság kis köreit. 2017 megmutatta, hogy van potenciál a kkv-kban, van annyi növekedés, ami értelmes - bár alacsony költségvetésű - marketing aktivitásokat, és ezzel együtt megrendeléseket hozhat.

Ami számomra a nagy kérdés, hogy a Google-Facebook dominanciával mi fog történni. Az már jól látszik, hogy adójogi szabályozásban nagyon érik az egységes Európai Uniós fellépés, és ez itthon is hozhat változásokat. De azt még nem látom, hogy tartalomszolgáltatói szinten mi fog történni. Mert ha kivesszük a politika által irányított hirdetéseket, akkor a nagy költségvetéssel rendelkező cégek piaca nem igazán bővül. És ez jelentős kihívás egy olyan piacon, ahol a fő bevételi forrás, a display hirdetések használhatósága is megkérdőjeleződik.

Látom, hogy vannak próbálkozások, és azt hiszem, az egyik menekülési út a mobil, és a mobilos célzások. De azt nem látom, hogy a kkv pénzeket hogyan tudják a hazai tartalomszolgáltatók megszerezni, azt pedig végképp nem látom, hogy mi fog történni a piaccal, ha a jelenleginél jóval nagyobb hazai pénzek megindulnak a Facebook felé. Vajon nálunk is el fognak fogyni a helyek? Ki fognak szorulni a kkv-k, mint ahogy történik ez az USA-ban? És akkor hogyan tovább?

2018 persze ezekre nem várható, hogy egyértelmű válaszokat ad. De miközben a világ nagy része AR-ről és VR-ről, mobilról a social first-ről beszél, amikor az új buzzword a "messaging is the new platform", addig az EU-ban majd a gdpr-ról beszélünk, meg a psd2-ről, itthon pedig... hát, itthon megpróbálunk talpon maradni.

2018 elkezdődött. Remélem, jó évünk lesz, ráfér ez az egész piacra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6613537583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.