Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Nameste: @hullajelölt88: Nem, egyáltalán nem ez a kiindulópont, de ez elvi kérdés. De fontos része az adatv... (2018.05.22. 16:46) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (355) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1126) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Facebook algoritmus változásai

Címkék: facebook

2018.03.12. hétfő 10:34 Konrad

social-media-2998890_640.jpg

Az idei Evolution konferencián a Facebook algoritmus változásairól tartottam előadást. Engem is meglepetett, hány alkalommal nyúlt a Facebook az algoritmushoz, de az még jobban, hogy ezek nagy része az utóbbi másfél évben történt.

Arról az algoritmusról van szó, ami alapján a Facebook eldönti, milyen bejegyzéseket jelenít meg a felhasználóknak a saját falukon.

Látszik, hogy a Facebook-nak fontos ez a terület, de az is látszik, hogy nehezen boldogul. Valószínűleg nincs is jó megoldás, nincs tökéletes algoritmus - és a felhasználói igények is változnak, változhatnak. Ahogy egyre jobban kiismerik a cégek, mit érdemes tenni, úgy próbál a Facebook ismét a felhasználóknak kedvezni, miközben a cégeket se szeretné elveszíteni. Egyszóval: ez egy örökké tartó macska-egér játék lesz.

De lássuk a lényeget: ez történt az elmúlt bő tíz évben (két nem oda illő eseményt raktam még bele: a tőzsdére lépést és az új reakció gombokat):

2006 szeptember - A Facebook bevezeti a news feed-et és ezzel együtt az állapotfrissítést - The Wall

2007 november - Like gomb. Előtte csak kommentezni lehetett. Az első algoritmus bevezetése - már van mire építeni

2009 március - szűrők bevezetése, saját listák készítése, multimédiás állapotfrissítések

2009 október - A népszerűbb posztok előre sorolása. Ez a legnagyobb változás, azóta is. Ekkor állt át az alapbeállítás az időrendi megjelenésről a népszerűre.

2011 szeptember - Kombinált hírfolyam - népszerű és friss dolgok együttes megjelentetése + News Ticker megjelenése

2012. május 18. - A Facebook IPO (Tőzsdére lépés)

2013 március - új design

2013 augusztus - News Feed update - Nem látott bejegyzések “második esélye”, kicsit nagyobb felhasználói beleszólás a hírfolyam tartalmába

2014 április - Instagram frissítés, Explore (Popular) fülön a felhasználóknak szóló bejegyzések 

2014 augusztus - Clickbait tartalmak kiszűrűse: nemcsak a kattintás, hanem a cikknél eltöltött idő is számít. A megosztott, lájkolt linkek előnyben. A linkes posztok új, bővebb megjelenése

2014 szeptember - videók. Nagyobb súlyt kapnak a videók, a megnézett videók “végén” videó ajánlások. Cél a YouTube legyőzése.

2014 december - kulcsszavas keresés a posztokra is

2014 december - alkalmazások hírcsatorna, mobilon

2015 január - promóciós bejegyzések. A felhasználókat zavarja a sok reklámbejegyzés, inkább a barátokat, családtagokat akarják látni. Ezért csökkenti a promóciós posztok elérését (de csak azokat)

2015 január - kevesebb hoax. A jelentett hoaxok, álhírek hátrányba kerülnek a megjelenéseknél.

2015 április - kevesebb oldal bejegyzés. A felhasználók kérésére a barátok, rokonok posztjai kerülnek előtérbe, az oldalak bejegyzéseinek a kárára

2015 május - egyszerűsített linkmegosztás, elsősorban mobil eszközökre

2015 május - Instant Article bevezetése

2015 június - gif formátum támogatása

2015 június - nemcsak az interakció, hanem az egyes tartalmakkal való foglalkozás ideje is számít a rangsorolásban

2015 június - See First és letiltások bevezetése

2015 június - a videós megjelenések további erősítése, az interakciók (pl. hang bekapcsolás) figyelése

2015 október - keresés kiterjesztése minden felhasználóra

2016 január - bejegyzések célzása az organikus elérés növelése céljából

2016 február - újabb változás a rangsorolásba, a magasra értékelt posztok és magasabb interakciójú posztok előre sorolása

2016 február - reakció gombok (új Like gombok) bevezetése

2016 március - a Live Video priorizálása a hírfolyamban

2016 április - az újabb algoritmus változás már figyel a korábbi érdeklődésre, a poszttal eltöltött időre, nemcsak az egy adott bejegyzés teljesítménye számít

2016 április - újabb módosítás a clickbait ellen. Az eltöltött idő mellett az egyes oldalak által elhelyezett tartalmak mennyisége is számít.

2016 június - újabb módosítás, az algoritmus előtérbe helyezi a baráti, családi és egyéb fontos információkat - ilyenek a tájékoztató, szórakoztató és hitelesnek számító bejegyzések. 

2016 augusztus - még mindig Clickbait, nemcsak a bejegyzésekre, hanem a közzétevőkre is figyel a Facebook, egyfajta spamszűrő bevezetése

2016 augusztus - a felhasználók saját profilja, érdeklődése alapján egyedileg állítja össze, mi lehet informatív bejegyzés

2016 november - az álhír oldalaknak tilos a hirdetés a Facebook-on

2016 december - színes bejegyzés-háttér a szöveges posztoknál

2016 december - a személyes bejegyzések (momentumok) előnybe részesítése a hírfolyamban

2017 január - a Snapchat mintájára a Facebook is bevezeti a Történeteket (stories)

2017 január - a videók előnybe részesítésénel szempont lesz a végignézés is

2017 február - a videóknál a bekapcsolt hang lett az alapértelmezett

2017 március - a Facebook figyeli, milyen reakció gombokat szokott a felhasználó használni, és a hasonló posztokat rakja előre

2017 március - évszakok véleményezése. A Facebook elkezdi megjelentetni a személyes vélemények automatikus létrehozását támogató posztokat, hogy növelje a személyes tartalmakat

2017 március - Facebook Történetek mobilon is

2017 május - a Facebook elkezdi tesztelni a téma szerinti feliratkozást, ezzel az ilyen jellegű bejegyzések kiemelését

2017 május - az “alacsony minőségű” (jobbára hirdetésekre optimalizált) weboldalakra mutató linkek elérésének a csökkentése (és ezzel a jó minőségű oldalak priorizálása)

2017 június - a spam linkek további háttérbe szorítása

2017 július - Explorer, vagyis Felfedező hírfolyam bevezetése

2017 augusztus - a gyorsabban betöltődő weboldalakra mutató linkek előnybe részesítése a hírfolyamban

2017 augusztus - Trending News tesztelése mobilon is (iOS)

2017 október - új, 3D poszt formátum bevezetése a megfelelő eszközökön (Oculus, Facebook Spaces VR)

2017 december - a clickbait után az “Engagement Bait” (Bevonási átverés) posztok ellen is elkezd fellépni a Facebook

2018 január - a valódi felhasználói kapcsolatokat tartalmazó tartalmak kiemelése, a hagyományos marketinges posztokkal szemben. A konkrét interakciók, elsősorban a kommentek válhatnak fontossá.

2018 január - a “csak megbízható tartalmak”, vagyis az olyan posztok előtérbe helyezése, melyek megbízhatónak számító oldalakra mutatnak. A funkció tesztelése egész évben várható.

2018 január - a helyi hírek előtérbe helyezése

Folytatás következik!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9613732020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.