Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • mutyimail: A tartalom marketinget a Facebook az utolsó újításaval nyirta ki. Minek gyartsak bármit is, ha azz... (2018.03.28. 16:44) Facebook delete?
  • Carrot2013: Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a new... (2018.01.17. 17:15) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Karikirály: Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlö... (2018.01.12. 13:04) Beszélgessünk!
  • Lady Scarlett: Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet s... (2018.01.10. 14:26) Gyűlölj!
  • Mdavid89: A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a kö... (2018.01.09. 22:00) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (355) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1125) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook delete?

Címkék: onlinemarketing üzlet facebook

2018.03.28. szerda 15:50 Konrad

delete-facebook-3256056_640.jpg

Mi történne, ha nem lenne Facebook?

A napokban tett fel egy ismerősöm a kérdést, mit veszítene azzal, ha lejönne a Facebook-ról. De ezt egy kicsit tovább gondolva, talán érdemes eljátszani a gondolattal, mit tudna egy olyan vállalkozás tenni Facebook nélkül, amelyiknek most ez a legfontosabb kommunikációs platformja?

A kérdés feltevésének az apropója természetesen a legújabb Facebook adatkezelési botrány, a Cambridge Analytica féle ügy. Mert bár ez a botrány még lehet, hogy idővel elcsitul, de jól mutatja a lehetséges buktatóit a Facebooknak, és el kell azon gondolkozni, hogyan tovább. Amikor egy cég túl nagyra nő, akkor az már nemcsak azért veszélyes, mert kiszorítja a konkurenciát, hanem azért is, mert elkezdhet úgy működni, mint állam az államban. Saját szabályokat állítva egész szektorokat tud befolyásolni a saját gazdasági és egyéb érdekei szerint, és ha hibázik, azzal jóval nagyobb károk is keletkezhetnek, mint egy kiegyensúlyozottabb piaci versenyben.

A Facebook esete természetesen nem példa nélküli. Mindenki pontosan ismeri a monopóliumokat, sőt, sok országban az állami monopóliumok a gazdaság több területére is kiterjednek. De a nem állami tulajdonú gazdasági monopólium ellen minden (piac)gazdaság, minden (polgári demokrata) kormány fellép. Ismert példa a Bell telefontársaság esete: "Monopolhelyzetbe került az amerikai telefonpiacon, emiatt az Amerikai Igazságügyi Minisztérium 1984-ben nyolc vállalatra (Baby Bell) bontotta szét az anyavállalatot (Ma Bell)." (forrás)

A jelenlegi Facebook botrány azért kellemetlen, mert rávilágít arra, mekkora adatvagyonnal is rendelkezik a Facebook, és a kvázi-monopólium helyzete miatt mekkora kárt okozhat, ha valami nem úgy történik, ahogy az elvárható lenne. Sőt, felmerül a kérdés: mi van akkor, ha a Facebook szembe akar menni az elvárásokkal? Mit lehet ellene csinálni?

És el is jutottunk oda, hogy mi lesz majd a Facebook-al a jövőben? Ezt persze nem tudjuk, de akár az is elképzelhető, hogy lesz egy nonprofit közösségi média platform, és ahhoz bárki csatlakozhat a saját szolgáltatásával - és mindez a Facebook "halálával", feldarabolásával jönne létre. Ahogy a Baby Bell-ek is létrejöttek.

Egy lehetséges másik irány viszont az, hogy egyszerűen a felhasználok adják meg a kegyelemdöfést azzal, hogy elkezdik nem használni a Facebook-ot, sőt, ki is lépnek onnan, törlik magukat. Ez lenne az igazi halál: maga a szolgáltatás tűnne el. Ahogy eltűnt például a MySpace is...

És el is jutottunk oda, amit az elején felvetettem: mit kellene csinálnia egy vállalkozásnak, aki most csak a Facebook-on keresztül kommunikál?

Egy biztos: nagy tragédia nem történne. Van sok más eszköz is, ahol a felhasználók elérhetőek, igaz, elsőre talán drágábban, mint most. Ha sok kis baby-facebook jönne létre, akkor azok közül kellene használni egyet (vagy többet), a célcsoporttól függően. Ha az emberek kiszeretnének a Facebook-ból, akkor felszabaduló idejükben mást néznének, máshol lennének. Felértékelődne tehát az egyéb tartalmakon elhelyezett hirdetés.

Nem utolsó sorban ott lesz nekünk továbbra is a tartalommarketing,  az adatbázis építés és ezzel együtt az email marketing. Kicsit többet használnánk a Google AdWords rendszerét és a hasonló konkurens rendszereket, mint amilyen az Etarget. Kb. visszakerülnénk oda, ahol bő tíz éve voltunk, kiegészítve sok népszerű egyéb közösségi platformmal. Többet blogolnánk, többet használnánk a YouTube-ot, és egészen biztos átrendeződne a most megszokott marketing eszköztár.

Én a magam részéről egyelőre nem gondolom, hogy a Facebook meg fog szűnni. Azt sem gondolom, hogy egyelőre jelentősen átalakulna. Viszont sok olyan változás történt és történik, ami azt mutatja, hogy a cégeknek, hirdetőknek nem lesz annyira kényelmes, mint eddig volt. Lehet, az év végére vissza fogjuk sírni a mai függetlenséget és 8-15%-os organikus eléréseket. És nagyon fog hiányozni egy csomó célzási lehetőség is a kampányokban...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4213784936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mutyimail 2018.03.28. 16:44:36

A tartalom marketinget a Facebook az utolsó újításaval nyirta ki. Minek gyartsak bármit is, ha azzal nem erek el senkit, vagy lényegesen kevesebb embert, mint akire érdemes költeni. Marad, mint hirdetési felület, reklámhordozó.