Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • jocijocó: Ezek is azok csak most már tagadják. (2014.10.24. 17:15) Letölthető adó...
  • jocijocó: @Kelly és a szexi dög: Ezek is azok csak most már tagadják. (2014.10.24. 17:14) Letölthető adó...
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @maxval a bircaman: Együgyű (2014.10.22. 22:25) Letölthető adó...
  • Scagnetti: @ebella: De nem is csak hülyék. Amit ezek művelnek, az viszont már túl van a hülyeségen, ez megalk... (2014.10.22. 14:10) Letölthető adó...
  • ebella: @Scagnetti: Lehet. Bár én hiszek az emberi butaságban és hát politikusnak nem a legtehetségesebb e... (2014.10.22. 12:25) Letölthető adó...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (536) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (29) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1046) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (302) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (210) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: videót a Facebook oldalra

Címkék: online marketing tippek

2014.10.30. csütörtök 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó felér egy egész könyvvel, nem? Használjuk ezt ki! A Facebook-ra közvetlenül is tudunk videót felrakni, akár HD minőségű felbontásban is. Ugyanúgy írhatunk mellé szöveget, mint amikor képeket rakunk föl, persze a lényeg maga a videó.

A Facebook videók pont úgy működnek, ahogy a Youtube videók is, annyi a különbség, hogy más a felület. Vagyis hasonlóan a nem túl hosszú, inkább vicces vagy érdekes videók működnek jobban, de adott esetben hosszabb anyagot is feltehetünk (igaz, ettől ne várjunk nagy aktivitást).

A Facebook-ot önálló videó csatornaként nem érdemes használni. Arra tökéletes ez a fajta megjelenés, hogy kiegészítsük, színesítsük a Facebook oldalunkat.

Mai tippünk: a Facebook-ra közvetlenül is feltölthetjük a videós tartalmainkat.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: képet a Facebook oldalra

Címkék: online marketing tippek

2014.10.29. szerda 18:21 Konrad

omt_blog.jpg

Egy kép többet mond ezer szónál. És ha ezt nem akarnánk elhinni, elég csak megnézni, mennyivel jobb eredményeket ér el a Facebook-on egy képes megjelenés, mint egy szöveges bejegyzés!

Persze ehhez az kell, hogy egy jól eltalált, érzelmeket kiváltó képet használjunk. Azt tudjuk, hogy a Facebook-on a kiscicás képeknek, a kisgyereknek és a szelfiknek nagyon nagy a népszerűségük, de céges jelenlétet ezekre nehéz alapozni. Ugyanakkor mégis érdemes képekkel kommunikálnunk. Ez lehet fotó egy rendezvényről, de az is lehet, hogy egy pár szavas üzenetünket "támogatjuk" képi megjelenéssel.

Az ilyen megoldások kétségtelen előnye a gyors áttekintési lehetőség, és az, hogy a képi üzenet sokkal több ember számára érthető, mint egy kicsit hosszabb szöveg. Ha pedig a képünk megtetszik, akkor szívesebben is osztják meg a felhasználók egymás között.

Mai tippünk: ha széles elérést szeretnénk, érdemes képi megjelenéssel próbálkoznunk!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: szöveget a Facebook oldalra

Címkék: online marketing tippek

2014.10.28. kedd 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A legegyszerűbben elkészíthető tartalom talán a szöveges bejegyzés, amit egy Facebook oldalra kirakhatunk. Elsőre olyan, mintha a Facebook egy egyszerűsített blogos felület lenne, és ide írhatunk bármit. A gyakorlat azért megmutatja, hogy ez nem ennyire egyszerű.

Bár a Facebook lehetővé teszi, hogy akár 40 ezer karakteres szöveget is megjelenítsünk, nekünk nem szabad ennyire elszabadulnunk, ha tartalom írásról van szó. Ugyanis a rajongóink nem szeretnek sokat olvasni. Nagyon tanulságos volt számunkra az a kísérlet, amikor ugyanazt a tartalmat rövidebb és hosszabb változatban is megfogalmaztuk, majd használtuk mindkettőt - és a rövidebb tartalom hatása sokkal jobb lett.

Ráadásul az sem jó, ha egy bejegyzésen belül sok dolgot akarunk elmondani. Azt tudom javasolni, egyszerre csak egy valamit akarjunk megmutatni, elmagyarázni. Éppen elég lesz, és majd egy következő bejegyzésben jöhet az újabb információ.

A Facebook-on a szöveg sajnos nem fog sokáig élni. Sőt, kifejezetten kevés ideig érdekes, egy-két napnál többre semmiképpen ne számítsunk. Így az információnak olyannak kell lennie, ami akkor és ott érdekes - és ha olyan közlésre vágyunk, ami sokáig elérhető a célcsoportunknak, ne a szöveges bejegyzésben gondolkozzunk.

Mai tippünk: a Facebook oldalon a szöveg akkor hatékony, ha rövid és egyszerre keveset akar elmondani!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: hogyan rakjunk tartalmat a Facebook oldalra

Címkék: online marketing tippek

2014.10.27. hétfő 18:46 Konrad

omt_blog.jpg

Ha tartalmat helyezünk el a Facebook oldalunkon., akkor az alábbi lehetőségek közül választhatunk:

  • szöveget rakhatunk fel
  • képet vagy képeket (albumot) tölthetünk fel
  • videót tölthetünk fel
  • linket rakhatunk ki

Sok tulajdonságban hasonlítanak egymáshoz, de mégis vannak fontos különbségek is. Látni fogjuk, hogy a Facebook sem egyformán kezeli, és a felhasználók is különböző módon viszonyulnak az eltérő formátumú tartalmakhoz.

Mai tippünk: Facebook oldal frissítésekor ne csak egyféle tartalom formátumban gondolkozzunk!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal frissítése, 2.

Címkék: online marketing tippek

2014.10.26. vasárnap 18:29 Konrad

omt_blog.jpg

Azon túl, hogy kialakul, milyen gyakorisággal rakjuk fel a bejegyzéseket a Facebook oldalunkra, azt sem árt valahogy eldönteni, mikor rakjuk fel azokat. A Facebook-on egy-egy felhasználó annyira sok üzenetet kap a falára, hogy érdemes lenne akkor "elkapni", amikor éppen aktív, vagyis ott van. Ilyen posztolási funkció nincsen, de a Facebook az oldal statisztikában megmutatja, mikor aktívak általában a felhasználóink.

omfb_active.jpg

De a fenti ábrán is jól látható, hogy ez alapján nagyon széles a mozgásterünk: a nap nagy részében aktívak a felhasználók. Így erre sincs olyan jó válasz, ami mindenkire igaz lesz. A válasz alapvetően az, hogy ki kell próbálni: különböző napszakokban (ami a fenti statisztika alapján aktívnak látszik) posztoljuk, és elemezzük az eredményeket.

Mai tippünk: a jó időzítés nagyobb elérést jelenthet, de a jó időzítést nekünk magunknak kell kitapasztalni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal frissítése

Címkék: online marketing tippek

2014.10.25. szombat 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Egy újabb kérdés, amire nem lehet általános választ adni: milyen gyakran frissüljön a Facebook rajongói oldalunk? Az alap válaszom az, hogy minden olyan alkalommal, amikor van mondanivalónk. De jól tudjuk, ez az esetek jelentős részében kevés. Így aztán vissza kell utalnom a korábbi bejegyzésekre: a Facebook oldal frissülési gyakorisága függ a célunktól és a célcsoportunktól is.

Tény, ezt nagyon sokan nem jól mérik fel, nagyon sokan elrontják. Ugyanis ugyanúgy lehet rossz a gyakori, mint a ritka frissülés is, tényleg elsősorban a céltól függ a jó válasz. Mondok pár példát.

Egy tartalomszolgáltató, ahol naponta 30-40 vagy több friss hír jelenik meg, bátran kirakhat naponta akár 20-25 bejegyzést is, összességében több lesz az átterelt forgalom, a Facebook-on belüli megosztás és lájk. Érdekes módon ilyen esetben ez tűnik a jobb megoldásnak, a 4-5 bejegyzés kisebb összesített eredményt ér el (általában).

Egy bolt vagy áruházlánc, ha akciói vannak, nyugodtan kirakhat naponta több, 3-4 bejegyzést is, de figyeljen arra, ne közvetlenül egymás után.

Egy olyan cég, amelynek a Facebook jelenlét csak kiegészítő eszköz, a napi egy vagy heti 3-4 bejegyzéssel is elég aktív. Ha pedig a Facebook oldal csak "alibi", mindössze mutatni akarjuk, hogy létezünk, akkor a heti 1-2 bejegyzés is elég, bár ettől ne várjunk nagy aktivitást...

Mai tippünk: pontos cél és célcsoport meghatározás, valamint az erőforrásaink ismerete kell ahhoz, hogy elkezdhessük kikísérletezni, napi hány bejegyzés lesz a leghatékonyabb a Facebook-on.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal tartalma

Címkék: online marketing tippek

2014.10.24. péntek 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Talán az egyik legtöbbet feltett kérdés Facebook oldal kezelés kapcsán az, hogy mi legyen az oldal tartalma, miket rakjunk ki. Amennyire sűrűn feltett kérdés, annyira nem tudunk rá egyértelmű választ adni.

A tartalom ugyanis az az eszköz, amivel a leghatékonyabban tudjuk megvalósítani a kitűzött célt, így mindenképpen ismernünk kell az oldal célját a tartalom kitalálásához. Aztán a tartalomnak olyannak kell lennie, ami érdekli azokat a célcsoportokat, akiket meg szeretnénk szólítani. Ráadásul mindezek mellett a cégről kell szólnia.

Sokszor látok olyan Facebook oldalt, ahol rengeteg a lájk, a megosztás, de a tartalomnak semmi köze nincs a céghez. Vicces, érzelemdús tartalom jelenik meg, nagyon jók a visszajelzések, éppen csak nem látok olyan kommunikációs célt, amit ezzel meg lehet valósítani. Az ugyanis, hogy rengeteg ember látja a nem rólunk szóló bejegyzést, nem lehet cél.

A jó bejegyzés nem lehet unalmas. Nem lehet száraz. Nem sajtóközleményt jelenítünk meg, hanem olyan tartalmat, amit szeretnek a rajongóink. Vagyis érzelemdúsat és lehetőség szerint hasznosat.

Fontos még azt is tudnunk, hogy a Facebook oldalra kirakott tartalom nem él sokáig. Így aztán az nem lehet régi hír, de arra se számítsunk, hogy hetek múlva a fejünkre olvassák. Vagyis carpe diem, éljük a mának, ha tartalmat készítünk.

Mai tippünk: a tartalom a legfontosabb a Facebook jelenlétünkben, szánjunk rá kellő energiát!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal céljai

Címkék: online marketing tippek

2014.10.23. csütörtök 18:06 Konrad

omt_blog.jpg

Ha úgy döntünk, indítunk egy Facebook rajongói oldalt a cégünknek, el kell döntenünk, azt milyen céllal tesszük. Ez részben azért kell, hogy tudjuk, hogyan illesszük a kommunikációnkba, részben azért, hogy tudjuk, milyen jellegű tartalmakat kell majd ide elhelyeznünk.

Az oldal célja, bár sokféle lehet, mégis, valószínűleg néhány alap problémára fog megoldást adni. Az alábbi célok azok, amelyeket elvileg egy Facebook oldal el tud érni:

  • ismertség megteremtése
  • ismertség növelése
  • ügyfélszolgálati feladatok ellátása
  • forgalom terelés

Ezek úgynevezett direkt célok, vagyis az oldal azonnal el tudja érni, és az eredményt mérni is tudjuk. Vannak olyan indirekt célok is, amikben segíthet egy Facebook oldal. Ezek közül a legismertebb az értékesítés. Jellemzően az oldalak nem alkalmasak a direkt értékesítésre, de segíthetik, hatékonyabbá tehetik az értékesítési folyamatot.

Mai tippünk: Facebook oldal kezelésekor az első lépésünk a célok meghatározása legyen!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: használjak Facebook-ot?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.22. szerda 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

A kérdés egészen pontosan: használjak Facebook rajongói oldalt a kommunikációmban? Én az alábbi kérdéseket szoktam feltenni, hogy kiderüljön, valóban kell-e:

Belső kérdések:

  • Megvan-e a konkrét cél, hogy mire akarom használni az oldalt?
  • Tudok rendszeresen jó minőségű tartalmat gyártani?
  • Szükségem van arra, hogy több alkalommal is találkozzanak velem? 
  • Van arra időm/erőforrásom, hogy minden nap kövessem az oldalon történteket?
  • Közönség képes a termékem/szolgáltatásom?

Külső kérdések:

  • A célcsoportom használja a Facebook-ot?
  • A célcsoportomat szöveges vagy képes megjelenésekkel lehet befolyásolni?
  • A célcsoportom van annyira aktív, hogy lájkoljon legalább?

Ha a fenti kérdésekre igen a válasz, akkor egyértelműen kell a Facebook oldal. Ha van nem válasz is, akkor készüljünk fel rá: a Facebook oldalunk nem lesz hatékony kommunikációs eszköz.

Mai tippünk: az alapvető kérdések feltétele nélkül nem indítsunk Facebook oldalt!

 

Szólj hozzá!

Letölthető adó...

Címkék: üzlet jog

2014.10.21. kedd 19:38 Konrad

bolond.jpg

Mai hírek szerint a kormány be szeretné vezetni az internet adót. Az adó alapja a forgalom, mértéke minden megkezdett gigabyte adatforgalom után 150 forintot. Ennyi a hír.

Először nézzük meg, mit jelent ez a gyakorlatban! Egy alapnak mondható 2 GB-os mobil internet csomag esetében 300 Ft havonta. Egy letöltési szempontból korlátlan csomagot használó felhasználó akár 40-50 GB-ot is forgalmaz havonta (és akkor még messze nem heavy user), ennek adómértéke 6000 - 7500 Ft. Ha az internet szolgáltató nem akar bukni az adón, akkor ennyivel kell növelnie az előfizetői díjat. Ez adott esetben két-háromszoros áremelést is jelenthet korlátlan csomagnál.

Ha valaki tölt le filmet a netről, akkor egy SD felbontású film esetén 200-250 Ft az adó. HD film esetén 1500-2000 Ft. És akkor még nincs itt a 4K technológia.

Ezek a számok riasztóak. Sok olyan szolgáltatás tűnhet el az adó miatt, amit már megszoktunk. Például a kávézókban a free wifi. A nagy letöltési forgalmú szolgáltatások, pl. online stream (Youtube!) olyan mértékben drágítják az előfizetéseket, hogy nem zárható ki azok korlátozása. Lényegében a kormány ezzel az adóval visszalőheti az országot - internet szempontból - 1998-ba, amikor az ára miatt úri huncutság volt az internet.

A közvetett hatások még elképesztőbbek lehetnek. Egyre több szolgáltatás épül internetes technológiára, olyanok, amikről ezt elsőre nem is tudjuk. Az ilyenek nagyon hamar el fognak innen költözni, ezzel munkahelyek szűnhetnek meg. Az országban ezek után biztosan nem lesznek lényegi hálózati fejlesztések. Aki internet üzletet akar, az nagy valószínűséggel nem itthon fog belevágni. Ezen a területen jelentősen fog növekedni a versenyhátrányunk és a leszakadásunk Európa többi országához képest.

Ki kell mondani: az adó ilyen formában és ilyen mértékben nem közteherviselés, hanem büntetés. Bár a szolgáltatók a ténylegesen befizetendő adó mértékét a megfizetett társasági adóval csökkentheti, de olyan bizonytalanságot jelent, ami vélhetőleg azt eredményezheti, hogy meg kell szüntetniük az adat-korlátlan csomagokat.

Jelenleg abban bízhatunk, ez csak egy vicc, és elgépelték az adó mértékét. Nem hiszem, hogy valós kormányzati szándék az ország technológiai lemaradásának a növelése.

Ha mégis ez az adó marad, akkor nagy - és egyáltalán nem pozitív - változásokra számíthatunk.

90 komment · 1 trackback

Online marketing tippek: kiknek nem jó a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.21. kedd 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Aki az előző bejegyzést olvasta, az könnyen tudja a válasz egyik felét: nem jó a Facebook annak a cégnek, amelyik

  • nem szeret kommunikálni
  • nem tud kommunikálni
  • sok az elégedetlen ügyfele

De ez csak az igazság egyik fele. Ugyanis lehet más oka is annak, ha valakinek nem javasoljuk a Facebook használatát. Sőt, általában a konkrét cég és a konkrét cél ismeretében tudjuk csak megmondani, tényleg kell-e a Facebook, és ha kell, akkor kell-e saját rajongói oldalt építeni, vagy elég, ha mint hirdetési platformot használjuk.

Több olyan ok is lehet, ami miatt nem javasoljuk a Facebook-ot, íme néhány:

  • a célcsoport nem aktív a Facebook-on
  • a célcsoport erősen alulreprezentált a Facebook-on
  • a célcsoportot nem érdemes a Facebook-on "zaklatni"
  • a célcsoport rejtőzködő módon van jelen a Facebook-on

Mai tippünk: az nem baj, ha azt a döntést hozzuk, hogy nem használjuk a Facebook-ot! Éppen ezért, a cél és célcsoport ismeretében gondoljuk végig, miért is szeretnénk ott lenni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: kiknek jó a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.20. hétfő 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-ot nagyon sok cég használja. Sokkal több cég, mint akinek igazából kellene. Sok cég ugyanis azért csinál rajongói oldalt, mert másoknak is van, és nem gondolják végig, valóban illeszthető-e a kommunikációjukba a közösségi média.

Nem csak arról van szó, hogy nem lehetne elvileg mindenkinek jó a Facebook (bár még ez sem igaz, sok fajta üzleti cél esetében tényleg semmi értelme itt jelen lenni), hanem arról, hogy sok cég esetében magából a cégből következően nem érdemes használni ezt az eszközt, maximum csak mint hirdetési felület.

A Facebook ugyanis azoknak jó, akik:

  • tudnak kommunikálni
  • akarnak kommunikálni
  • és kellően jó cég, vagyis nem utálják az emberek

Mind a három fontos. Ha valaki nem tud kommunikálni, akkor nem tud folyamatosan jó minőségű tartalmat gyártani. Ha nem akar kommunikálni, akkor nagy valószínűséggel a párbeszéd nem fog kialakulni. Ha pedig sok kritika éri, akkor a Facebook jelenlét csak egy panaszfal lesz.

Mai tippünk: csak akkor válaszd eszköznek a Facebook-ot, ha tudsz és akarsz kommunikálni, és elég jó vagy a fogyasztóid szerint is.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook és a márkaismertség

Címkék: online marketing tippek

2014.10.19. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egy szakembert megkérdezünk, mire jó reklám szempontból a Facebook, és csak egy választ adhat, akkor nagy valószínűséggel a márkaismertség növelését fogja mondani. A Facebook ugyanis elsősorban arra jó a cégeknek, hogy megmutassák magukat.

Persze ez önmagában nem ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy sokan lássanak bennünket, nem elég egy céges Facebook oldal. Azon folyamatosan kell kommunikálni, rajongókat kell gyűjteni, kampányokat kell folytatni, érdekesnek kell lenni. De azt elmondhatjuk, hogy az alábbi két eszközre biztosan szükségünk lesz:

  • folyamatosan frissülő Facebook oldal
  • hirdetések

Ha tehét a Facebook-ot is bevesszük a márkaépítési tervünkbe, akkor arra erőforrásokat kell csoportosítani. Mai tippünk: pénz és tartalom nélkül nem fog a márkaépítésben segíteni a Facebook!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook alkalmazások

Címkék: online marketing tippek

2014.10.18. szombat 18:46 Konrad

omt_blog.jpg

Van a Facebook-on egy olyan lehetőségünk is, hogy akár az oldalunkhoz illesztve, akár teljesen független módon külső alkalmazásokat használjunk. Ilyen alkalmazásokkal a legtöbb Facebook felhasználó találkozik, hiszen a népszerű játékok, tesztek, kvízek így valósulnak meg.

Az alkalmazások nem a Facebook részei, de kommunikálnak a Facebook-al. Adatokat adhat át a felhasználó az alkalmazásnak, és az alkalmazás - engedéllyel - a felhasználó nevében posztolhat szöveget vagy képet. Így a Facebook funkcióin túl bármilyen ötletet leprogramozhatunk, legyen az egy aktivizáló játék vagy akár egy webáruház.

Mai tippünk: az alkalmazások használatával a Facebook-on lényegében bármilyen ötletet megvalósíthatunk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook hirdetések

Címkék: online marketing tippek

2014.10.17. péntek 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook nemcsak egy közösségi média szolgáltatás, hanem egy hatalmas hirdetési felület is. Ráadásul olyan hirdetési felület, ami nagyon jól skálázható és nagyon pontosan célozható is. Elsősorban ezért is szeretjük.

Ugyanakkor a Facebook hirdetési megoldásai folyamatosan változnak, hiszen a Facebook célja a minél optimálisabb felületkihasználás és kampányfuttatás, lehetőleg olyan módon, ami a felhasználókat nem "bántja", vagyis nem kifejezetten zavaró.

A Facebook hirdetési rendszereében alapvetően három megjelenési megoldás van. Ezeket elég sok módon tudjuk elérni, elsősorban a belső hirdetési rendszert lehet erre használni. Ezek az alábbiak:

  • hirdetések a hírfolyamban
  • hirdetések a jobb oldali hasábban
  • display hirdetések egyéb felületeken

Mai tippünk: nagy elérést és pontos célzást is lehet a Facebook-on hirdetéssel elérni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal

Címkék: online marketing tippek

2014.10.16. csütörtök 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Üzleti szempontból a Facebook legfontosabb eszköze maga a rajongói oldal. Ez lett arra kitalálva, hogy a cégek, szervezetek, sok rajongóval rendelkező ismert emberek stb. felkerüljenek a közösségi média szolgáltatásba.

Ennek megfelelően számos olyan szolgáltatása van a rajongói oldalnak, ami direkt üzleti felhasználásban segít. Így rengeteg féle statisztikát kaphatunk, különféle bejegyzéseket készíthetünk, sőt, külső alkalmazásokat is illeszthetünk a megjelenésünkhöz. A Facebook-on belüli üzleti jelenlét egyik fontos eleme tehát a rajongói oldal, úgy is mondhatjuk, ez lesz a kályha, ahonnan elindulhatunk, ahova visszatérhetünk.

Mai tippünk: ha a cégeddel fent szeretnél lenni a Facebook-on, akkor azt a rajongói oldal segítségével tudod megtenni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook csoport

Címkék: online marketing tippek

2014.10.15. szerda 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook szolgáltatásai között az utóbbi években talán a csoport az, ami a legjobban átalakult. A jelenlegi használat lényege az alábbi:

Csoport tagja csak személy (személyes profil) lehet. A csoport tagok látják egymás csoportba írt bejegyzéseit. Kifelé ezek csak akkor látszanak, ha a csoport nyitott. Lehet a csoport zárt, ebben az esetben a csoportba írt bejegyzések csak kifelé látszanak, és lehet titkos, ebben az esetben nemcsak a bejegyzések nem látszódnak kifelé, de az sem látszik a Facebook-on belül, hogy létezik a csoport.

Csoportba tag csak meghívással kerülhet, vagy ha jelentkezik, akkor az adminisztrátor visszaigazolásával. Így nem lehet akárki tag, csak azok, akiket az adminisztrátor megenged, vagyis kézben tartható a tagság.

A csoport tehát személyek kommunikációs helye. Céges kommunikációban persze használható, de nem közvetlenül. Ennek a módjáról a későbbiekben írok.

Mai tippünk: a Facebook csoportok is lehetnek részesei a kommunikációnknak!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook profil

Címkék: online marketing tippek

2014.10.14. kedd 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Ha regisztrálsz a Facebook-ra, akkor mint személy (jó magyar szóval: magánszemély) egy publikus Facebook profilt hozol létre. Ennek a segítségével tudsz ismerősöket bejelölni, illetve ezt jelölik be az ismerőseid. Mint személy, ezt a fajta jelenlétet érdemes választanod, de azért van pár korlát, ami miatt elsősorban nem ezt javasoljuk üzleti megoldásokra.

Először is, ez a fajta jelenlét csak személyeknek adott lehetőség, céget így nem szabad felvinni, konkrétan tiltja a Facebook szabályzata. Ha ilyet talál, akkor elvileg törölheti, de ha mi régen ilyet csináltunk, lehetőségünk van konvertálni rajongói oldalra.

A második korlát az ismerősök száma: jelenleg csak 5.000 ismerősünk lehet maximum. Ez egy szigorú korlát. Ha valaki annyira népszerű, hogy ennél több ember kíváncsi rá, az indítson rajongói oldalt!

A harmadik korlát a statisztika hiánya: nem kapunk olyan statisztikát, ami üzletileg értékelhető lenne, vagyis nem tudjuk követni a legtöbb olyan adatot, ami a kommunikációnk javításában segítene.

Előny viszont, hogy ez a fajta jelenlét tényleg személyes jelenlétre való: nagyon sok olyan beállítási lehetőség van, amivel korlátozhatjuk, ki látja az adatainkat, képeinket, szövegeinket. Akár egy-egy bejegyzésnél és beállíthatjuk, az kiknek szól, stb. Vagyis megőrizhetjük a magánszféránkat bizonyos korlátok között. Ugyanakkor ne feledkezzünk el arról, amit egyszer felraktunk bárhova az internetre, az könnyen kikerülhet mindenki szeme elé! Az csak a biztos védelem, ha valamit fel se töltünk.

Mai tippünk: személyként a személyes profilt érdemes használnunk, céges jelenlétre ez a fajta Facebook eszköz nem alkalmas!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook eszközei

Címkék: online marketing tippek

2014.10.13. hétfő 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Bár önmagában a Facebook is már egy eszköz, de a Facebook-on belül is van több lehetőségünk a kommunikációra. Ahhoz, hogy meg tudjam mutatni, milyen célt hogyan érdemes elérni, fontos előre megnéznünk ezeket.

Az alábbi négy eszközünk van tehát arra, hogy a Facebook-on kommunikáljunk:

  • egyéni felhasználói profil
  • csoport
  • céges vagy rajongói oldal
  • hirdetés

Ezeket, illetve ezek közül néhányat tudunk tehát használni a céljaink elérésére.

Mai tippünk: a Facebook megismeréséhez első lépésben ismerjük meg jól annak szolgáltatásait!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mire való a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.12. vasárnap 18:27 Konrad

omt_blog.jpg

Ha A Facebook szerepét és lehetőségeit nézzük a kommunikációnkban, akkor tudnunk kell, elvileg mire is használhatjuk ezt a platformot.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az alábbiakra:

  • márka (brand) építés
  • értékesítés
  • információ gyűjtés
  • tesztelés
  • felhasználói csoportok megismerése
  • rajongókkal való kapcsolattartás

Mai tippünk: a Facebook nem egyszerűen egy hirdetési felület, a Facebook egy "intézmény". Ezért érdemes kihasználni a lehetőségeit.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.11. szombat 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Ha közösségi médiáról beszélünk, akkor a többségnek egyértelműen a Facebook jut az eszébe. És bár a közösségi média több, mint a Facebook, de az esetek nagy részébén a Facebook kikerülhetetlen.

Ennek alapvetően két oka van: a Facebook-ra rengetegen regisztráltak. Világszinten 1 milliárdnál több felhasználó, idehaza is több, mint 5 millió ember - ez nagyon sok. És nem arról van szó, hogy tízmillió légy nem tévedhet, hanem arról, hogy az emberek ott vannak. Ez a másik alapvető ok: nemcsak regisztráltak a Facebook-ra ennyien, de használják is a Facebook-ot. Ezért kötelező nekünk is foglalkozni vele.

Mai tippünk: ha szereted, ha nem, a Facebook kikerülhetetlen. Végig kell gondolnod, hogy hogyan használd a kommunikációdban!

3 komment

Online marketing tippek: közösségi média mérési eredmények

Címkék: online marketing tippek

2014.10.10. péntek 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Az nagyon jó, ha mérjük a közösségi médiát, de ennek célja van. Az, hogy pontosan miért mérjük, természetesen a mi döntésünk, de nagyon fontos, hogy nem elég mérni, az eredményekkel utána kezdeni is kell valamit.

Ne azért mérjünk, mert mások is mérnek! Azért mérjünk, hogy ennek segítségével javíthassuk üzleti eredményeinket. Vagyis a kapott eredményeket elemezni kell, és az elemzések alapján átformálni a kommunikációnkat, marketingünket, ha ez szükséges.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a marketingünk - főleg a közösségi médiában - nem statikus, előre minden lépésében megtervezett valami, hanem egy folyamatosan változó folyamat. A változás pedig nemcsak rajtunk múlik, hanem a többi felhasználótól is.

A mai tippünk: azért mérjünk, hogy az eredményt felhasználjuk az üzleti folyamatok jobbá tételében.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mivel mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.09. csütörtök 18:55 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média mérésekor a legfontosabb az, hogy minél gyorsabbak legyünk. Vagyis ha megjelenik valami rólunk, a cégünkről, akkor azt minél gyorsabban észre is vegyük. Ezért érdemes célszoftvert használni, de ezek nem lesznek ingyenesek.

Ingyenes megoldást, ami bár nem tökéletes, de a semminél mindenképpen jobb, a Google biztosít nekünk, Google Alert néven. Az Alert egy olyan szolgáltatás, amely az előre beállított keresések esetében értesítőt küld, ha arra új tartalmat talál. A megoldás korlátja maga a Google szolgáltatása: nem szükségszerűen azonnali és sajnos nem is talál meg mindent.

A fizetős szolgáltatások (például a Hazai Replise.com és a Neticle.hu) ennél gyorsabbak, ráadásul olyan felülettel rendelkeznek, amely segíti az áttekintést és mindenféle statisztikákat is generál.

Mai tippünk: közösségi média mérésre használjunk célszoftvereket. Érdemes körbenézni, számunkra melyik lesz a megfelelő ár/érték arányú!

1 komment

Online marketing tippek: hogyan mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.08. szerda 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában a saját aktivitásunk mérése vagy az adott eszközzel történik vagy olyan külső eszközzel, ami beilleszthető. Blogot például mérhetünk Google Analytics-el ugyanúgy, mint minden más weboldalt is.

A mérés módja valójában akkor válik kérdéssé, amikor arra vagyunk kíváncsiak, hol és mit beszélnek rólunk. Ennek a mérése lényegében úgy történik, mintha sajtófigyelést csinálnánk. Össze kell állítanunk, milyen kulcsszavakra figyelünk. Cégnév, terméknév, cégvezető neve stb. Ugyanígy figyelhetjük egyébként a konkurenciát is! Ezt követően már csak rá kell keresni ezekre a szavakra illetve kifejezésekre, olyan programmal, ami garantáltan gyorsan indexeli a számunkra fontos weboldalakat.

Tehát olyan szolgáltatást kell keresnünk, ami erre képes. Szerencsére van jó sok ilyen, idehaza a Replise.com és a Neticle.hu az ismertebbek. Ez utóbbi ráadásul megpróbálja a tartalmi környezetből azt is kitalálni, hogy mennyire pozitív vagy negatív egy vélemény.

Mai tippünk: a közösségi média jelenlétünk figyeléséhez első lépésben nekünk kell kitalálni, mi az, amit figyelni szeretnénk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mit mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.07. kedd 18:42 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában két dolgot mérünk: amit mi csinálunk és ami velünk történik. Vagyis:

  • ha blogunk van, akkor a blog forgalmát és a kommenteket
  • ha Facebook oldalunk van, akkor annak adatait (ez majd külön téma lesz)
  • ha Twitterünk van, akkor a követőket, kedvencelőket, retwittelőket és elérésünket
  • ha bármi más rendszerünk van, akkor annak saját mérőszámait.

De azt is mérjük, mi történik még:

  • hány helyen említik meg a nevünket
  • milyen környezetben jelenik meg a nevünk
  • vannak-e panaszok vagy dicséretek
  • hány embernél válunk témává
  • foglalkoznak-e velünk a véleményvezérek

Vagyis alapvetően igyekszünk mérni mindent, ami elérhető adat.

Mai tippünk: ne felejtsük el, a közösségi média több, mint amit mi csinálunk! Az is érdekes, amikor tőlünk független helyeken velünk foglalkoznak.

Szólj hozzá!