Onlinemarketing blog - online marketing

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

tracker

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Tibet

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (533) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (28) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1043) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (243) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (209) üzleti kommunikációs hónap (4) video (112) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: buzz

Címkék: online marketing tippek

2014.08.31. vasárnap 18:17 Konrad

omt_blog.jpg

Egyik kedvenc szóbeszéd marketing eszközöm a buzz, magyarul zsongás marketing. Ez egy nem olcsó, de jól megcsinálva nagyon hatékony megoldás arra, hogy rólad beszéljenek! Csinálj valami nagy, átütő, sok embert érdeklő eseményt, olyat, amit igazából elkerülni se lehet. Ha ez megvan, akkor már csak várnod kell a hatást.

Persze fontos, hogy szerethető legyen a céged, szerethető legyen az akció, pozitív legyen az üzenete. De legyen érdekes, érthető, és az a jó, ha a média is szeretni fogja. Nincs egyébként egyértelmű recept arra, mik ezek az események, kell egy megfelelő kreativitás hozzá, de ez minden kampányra igaz.

Úgy gondolom, érdemes pár példát megnézni, mire gondolok. Kettő olyat szoktam mondani, amit szinte mindenki ismer. Az egyik a valamikori Westel által indított budapesti Kapcsolat koncert sorozat: Budapest egy főterén egy ingyenes szuperkoncert. Jól megalapozva persze reklámokkal, megfelelően népszerű szereplővel, így lényegében több százezer embert elérve. És egy biztos: nemcsak azok fognak tudni róla, akik ott vannak.

A másik ilyen egyszeri esemény, ami példaként felhozható: Felix Baumgartner ejtőernyős ugrása a sztratoszférából. A Red Bull által szponzorált eseményt csak a Youtube-on élőben több, mint 7 millióan nézték, nem beszélve az egyéb médiáról. Az emberek tudtak róla, beszéltek róla, és az üzenet is érthető volt. (Szárnyakat adtak Baumgartner vágyainak.)

Mai tippünk: bátran gondolkozz nagyban! Ha van egy jó ötleted, ami látványos lehet, csináld meg, beszéljenek róla az emberek!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: szóbeszéd eszközök

Címkék: online marketing tippek

2014.08.30. szombat 18:33 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor tanítom a szóbeszéd marketinget, mindig felsorolok több olyan eszközt, ami szerintem hatékony és jól működő lehet. Ezek közül párat már az év folyamán megmutattam, mások olyanok, amelyek nem online marketinges megoldások. De mégis úgy gondolom, érdemes egyben látni ezt a listát. Íme:

  • Buzz (zsongás)-marketing
  • Vírus-marketing
  • Közösségi marketing
  • Alulról szerveződő (grassroots) marketing
  • Evangelista marketing
  • Termék „magvetés” (seed)
  • Befolyásoló marketing
  • Ügy-marketing
  • Beszélgetés létrehozása
  • Márka-blogolás
  • Értékelő programok

A fenti eszközökön kívül persze léteznek más megoldások is, de talán ezek a legfontosabbak. Mai tippünk: a szóbeszéd marketing sok eszköz megfelelő használatát jelenti, nem egy kiemelt megoldás, hanem megoldások csoportja.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: témává válni

Címkék: online marketing tippek

2014.08.29. péntek 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

A szóbeszéd marketing lényege, hogy beszélnek rólunk, vagyis mi leszünk a téma. De hogyan lehet ezt elérni? Természetesen valamilyen aktivitással. Érdekesnek, érzelmeket kiválónak kell lennünk, olyannak, amiről van mit beszélni, de el is kell érni, hogy a beszélgetés elinduljon.

A témává válásnak számos eszköze van, köztük több ismert és már érintett megoldással. Mindegyik esetében a lényeg, hogy a célcsoportunk számára legyen érdekes, és elérje azt az ingerküszöböt, amikor már felfigyelnek ránk. Ez természetesen nem sikerülhet kellő kreativitás nélkül, és sokszor kellenek olyan kiegészítő hirdetések is, amelyek nem a szóbeszéd marketinghez tartoznak, de segíteni fognak a szóbeszéd elindulásában.

Mai tippünk: a szóbeszéd marketing eszköztárát is ugyanúgy fel kell építeni a cégünkre szabva, mint az egyéb eszközök esetében tettük!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: szóbeszéd marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.08.28. csütörtök 18:10 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egyik fogyasztó információt ad át egy másik fogyasztónak, akkor beszélünk szóbeszédről. De ha ezt a folyamatot a marketingünkben használjuk, akkor már elkezdhetünk szóbeszéd marketingről beszélni!

Azt már látjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy rólunk beszéljenek. Így a szóbeszéd marketing valójában két dolgot kell jelentsen: egyrészt okot kell adnunk arra, hogy a fogyasztók rólunk beszéljenek, másrészt teret, lehetőséget kell biztosítanunk ezen beszélgetések kialakulásához. Vagyis a szóbeszéd marketing egy olyan folyamat, ahol valamit csinálunk, ami miatt rólunk beszélnek olyan helyeken, amit mi biztosítunk vagy ami egyébként is elérhető a fogyasztók számára.

Mai tippünk: a szóbeszéd marketing nem egyszerűen egy hirdetés, hanem egy folyamat. Éljünk ezzel, de készüljünk fel arra, hogy nem egyszeri aktivitásról van szó!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a közösségi tér szereplői

Címkék: online marketing tippek

2014.08.27. szerda 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Az online közösségi tér szereplőit három nagy csoportra tudjuk felosztani kommunikációs szempontból:

  • az egyének
  • a fogyasztók
  • a befolyásolók

Az egyének lényegében az összes felhasználó. A célunk az, hogy a figyelmüket felhívjuk, az idejüket szeretnénk megszerezni. Így lényegében konkurálunk mindenkivel, aki a közösségi térben mozog: barátokkal, más cégekkel.

A fogyasztók a lehetséges vevőink, részcsoportját alkotják az egyéneknek. Egyértelműen azt szeretnénk elérni, hogy velünk foglalkozzanak, nálunk költsék el a pénzüket. A konkurenciánk itt azok a cégek, akik szintén ennek a csoportnak a pénzét szeretnék megkapni.

Végül a befolyásolók szintén az egyének csoportjának a részhalmaza, de nem szükségszerűen fogyasztók (bár lehetnek azok is). Nekik nem akarunk eladni, ők azok, akiknek értéket, információt adunk. Azt szeretnénk elérni, hogy velünk is foglalkozzanak, rólunk is beszéljenek.

Ha eredményeket akarunk elérni, ezt a három csoportot kell különböző módon megszólítani: az egyének ideje, a fogyasztók pénze kell nekünk, és a befolyásolóknak értéket kell adnunk.

Mai tippünk: a közösségi média jelenlétünknek olyan többszintű módon kell működnie, hogy minden csoportot meg tudjunk szólítani.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Reklámadó: megéri csalni?

Címkék: hiba onlinemarketing jog

2014.08.27. szerda 10:18 Konrad

ID-100236535.jpg

Sok-sok évvel ezelőtt volt egy olyan projektünk, ami az automatikus kampányfigyelést valósította volna meg a hazai weboldalakon: a bannerek követését, lementését, ebből egyfajta statisztika készítését. Sok olyan problémába botlottunk, ami miatt az automatizálás akkor nem tűnt reálisan megvalósíthatónak (nem érte volna meg). Aztán megjelent az online kampányfigyelés, mint szolgáltatás a piacon (Kantár Média), és így okafogyottá is vált az egész ötlet.

Egy dologra jó volt ez a régi terv: sikerült kicsit belelátni, mennyire sok helyen és sok formában jelennek meg hirdetések a neten. Más csatornákhoz képest lényegében egy átláthatatlan rendszert kapunk: míg a print sajtó, a tévé, a rádió zárt csatornák, monitorozhatóak, addig az összes weblap és más webes megjelenés nem. Hogy mást ne mondjak: egyre több helyen tudunk használni célzott hirdetéseket, és ha nem vagy a célcsoportban, nem is látod a hirdetést.

És akkor itt jön a képbe pár dolog, ami egyértelműen előtérbe fog kerülni. Először is, ez egy ellenőrizhetetlen terep. Most nem az Index.hu-s hirdetésekre gondolok, de pl. egy Facebook célzott hirdetést hogyan fog észrevenni egy adóellenőr? Hogyan fogja beazonosítani, ki is a hirdető? Mert ugye én hirdethetek bárkit, ha olyan kedvem van (talán egyedül a Google kiabál, ha ugyanarra a domain-re más is elkezd hirdetni). Ha nincs a könyvelésben a Facebook-tól számla, akkor vajon honnan a francból derülne ki, hogy hirdettünk a Facebook-on?

Oké, de akkor hogyan számoljuk el a Facebook-ra költött pénzt? Erre is van megoldás, lényegében egy külföldi, legálisan működő cég kell csak, aki ebben tud segíteni. (Ezt most nem fogom tovább magyarázni.) A lényeg persze nem a módszer, hanem a tény: megéri csalni. Ha betartod a törvényt, több adót fizetsz, mint akkor, ha csalsz. Ha törvénytisztelő vagy, akkor piaci hátrányba kerülsz (magyarul drágábban hirdetsz), mint a csaló konkurens. Mert a fentiek miatt nem bizonyítható a csalás, a lebukás veszélye minimális!

És mondok még egy fontos dolgot: a spam sem adóköteles. A "szerzett", "kapott", "lelopott" adatbázisra kiküldött kéretlen reklámlevelek után maximum a küldés költségét kell bevallani (ha el akarjuk számolni), de nem fizetünk más díjat. Szemben azzal, ha legálisan küldünk ki egy eDM kampányt... Megint kinek lett jobb?

Az egész reklámadó törvény szomorú módon tovább erősíti a féllegális, illegális online reklámokat. Tényleg jó ez így?

Végül pár gondolat:

Véleményem szerint a reklámadó törvény elhibázott és fölösleges. A kormányzat szándékával nem foglalkozva is tudható, hogy a gazdaság egésze számára negatív következményeket jelent. Ráadásul a törvényt alkotók jól láthatóan nem értenek az internetes reklámhoz, így a szabályozás egyes pontja nehezen értelmezhetőek, félreérthetőek. (Pl. mit jelent az, hogy "túlnyomórészt magyar tartalom"? A Facebook ebben beletartozik? Szerintem nem.) Így azt gondolom, a hazai reklámszakmának egyetlen célja lehet a törvénnyel kapcsolatban: annak teljes megszüntetése. Ennél kevesebbel azt hiszem nem szabad beérni, nem elég toldozni-foltozni. A fent leírtak is ezt erősítik: olyan törvény, amely a csalóknak segít, értelmetlen és hibás.

2 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: akikre figyelnek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.26. kedd 18:15 Konrad

omt_blog.jpg

Vannak emberek, akik önmagukban érdekesek, nem azért, amit vagy amiről kommunikálnak. Ilyenek a sportolók, előadóművészek, vagy más hírességek. Igen, ide soroljuk a celebeket is! Nos, ezekre az emberekre figyelünk, illetve sok fogyasztó figyel ilyen emberekre. Ezért ezeket az embereket befolyásolóknak nevezzük (angolul influancer).

A befolyásolókat elég régóta ismeri és használja a reklámipar: hirdetésekben reklámeberek a hírességek, velük könnyebb eladni, velük könnyebb a figyelmet felénk irányítani. A befolyásolók jelen vannak az interneten is. A különböző online aktivitásaikat, százezrek, milliók követik, és ha megosztanak valamit, így százezrek, milliók látják azt.

Ha elérjük, hogy rólunk beszéljenek, akkor témává válunk, és ha elérjük, hogy reklámozzanak minket, akkor az nagyban segíti a kommunikációnkat. Úgy "működnek" tehát, mint a véleményvezérek, bár más ok miatt. Így kicsit más is a hatásuk, míg a véleményvezérekkel inkább a gondolkodóbb emberekre lehet hatni, addig a befolyásolókkal a szélesebb tömegekre is.

Mai tippünk: ha tehetjük, használjuk a befolyásolók befolyását a marketingünkben!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: akik (sokat) beszélnek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.25. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Ismerünk olyan embereket (vagy mi magunk is olyanok vagyunk), akik valamilyen témának jó ismerői, és szívesen osztják meg tudásukat másokkal. Akik nemcsak saját maguk gondolják, hogy értenek valamihez, hanem az ismerőseik is így gondolják róluk, előbb-utóbb olyanokká válnak, akikre figyel a környezete. Ha ezek az emberek valahol kommunikálnak, pl. blogot írnak, akkor elkezdenek ismertebbé válni, egyre többen figyelnek rájuk, és végül ők lesznek a véleményvezérek.

A véleményvezérek nem szükségszerűen ügyfeleink, úgy lehet, nem is kell nekik a termékünk, szolgáltatásunk. De ha figyelnek rájuk, akkor mint reklámhordozók, használhatjuk őket!

Éppen ezért azonosítanunk kell, hogy kik a véleményvezérek

  • a célcsoportunk szempontjából
  • és annak a területnek a szempontjából, ahol tevékenykedünk.

Mai tippünk: ismerjük meg a véleményvezéreket, hogy majd bevonhassuk őket a kommunikációba!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: szóbeszéd

Címkék: online marketing tippek

2014.08.24. vasárnap 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor az egyik fogyasztó információt ad át a másik fogyasztónak, akkor a marketingben a szóbeszédről beszélünk. Vagyis az egymás közti kommunikációnak egy olyan irányított fajtájáról, amikor valódi információ átadás is történik.

Nevezhetjük ezt a pletykának is, lényegében a beszélgetésről van szó: arról, amikor elmesélem, hol nyaraltam, mit ettem, mi foglalkoztat. És ha ezekben a beszélgetésekben megjelenik egy-egy cég vagy márka vagy termék, akkor lényegében ezekről is adok át információt. Milyen szuper kényelmes volt az utazás alatt az a kocsi. Vagy milyen szívás volt, hogy a másfél hét alatt kétszer is be kellett mennem miatta szervízbe. Vagy mennyire jól szervezte az utat az utazási iroda. Vagy mennyire vacak, hogy a hazai kis szálláshelyek hirdetései még akkor is fent vannak a szállásközvetítő oldalakon, amikor már rég nincs náluk hely.

Ezek azok a beszélgetések, amik miatt megváltozhat a véleményünk, kialakulhatnak preferenciáink: mit akarunk venni, hova akarunk utazni, melyik üzletbe megyünk be, vagy nem megyünk be. Milyen cipőt, számítógépet, könyvet, telefont, táskát, tévét veszünk, melyik fodrászhoz, masszőrhöz, kőműveshez vagy éppen marketingeshez megyünk.

A szóbeszéd (angolul word of mouth) tehát nagyon fontos. Néha sokkal fontosabb, mint bármi más információforrás, hiszen egy ismerősünknek jobban hiszünk, mint egy reklámnak.

Mai tippünk: figyelj a szóbeszédre, az üzleted egyik motorja lehet, ha jó a híred!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: aktív ügyfelek és a reklámunk

Címkék: online marketing tippek

2014.08.23. szombat 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Számos olyan potenciális vevőnk lehet, akiket nem lehet elérni hagyományos médiamixel. Vagy azért, mert nincs tipikus viselkedésük (így csak úgy tudjuk célozni őket, hogy rajtuk kívül sok mást is elérünk, ettől válik ez drágává) vagy mert egyszerűen nem használják az általunk elérhető csatornákat. Pl. nem tévéznek, nem látogatnak olyan oldalakat, ahol tudunk hirdetni, stb.

Az ő elérésük egyik lehetséges módja, ha az ismerőseiken keresztül juttatjuk el az üzeneteinket. Ilyenkor jó, hogy vannak aktív és kommunikatív ügyfeleink: az evangelisták és a felelősök. Ők ugyanis gond nélkül elérik a bujkáló célcsoportunkat, és lényegében költség nélkül eljuttatják az üzenetünket (valójában ez sincs ingyen, hiszen evangelistákat nevelni kell, ellátni őket információval, stb.). Ez egyébként az az elsődleges ok, amiért majd el akarunk érni olyan embereket is, akik rendszeresen kommunikálnak, sokan figyelnek rájuk, de nem az ügyfeleink.

Mai tippünk: használd az evangelistáidat a rejtőzködő ügyfeleid elérésére!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: ügyfelek és aktivitás

Címkék: online marketing tippek

2014.08.22. péntek 18:58 Konrad

omt_blog.jpg

Az ügyféllétrát megismerve, ezen keresztül az ügyfeleinket egyfajta kategória szerint csoportosítva, már láthatjuk, hogy vannak olyanok, akik maguktól is aktívak. Ők elsősorban az evangelista és a felelős ügyfelek. Ezek alapján elmondhatjuk az alábbiakat:

  • az aktív ügyfelek a közösségi médiában is könnyen aktivizálhatóak
  • az aktív ügyfeleknek tartalmat kell adni, hogy ezt feldolgozhassák, erről írhassanak, azt megoszthassák
  • az aktív ügyfeleket bevonni kell a folyamatokba, nem tovább erőltetni az aktivitásukat
  • ugyanakkor a nem aktív ügyfelekkel is érdemes lesz foglalkozni

Elmondhatjuk tehát, hogy jó esetben eleve vannak aktív ügyfeleink, csak meg kell találnunk őket és eszközöket kell nekik biztosítanunk.

Mai tippünk: közösségi média aktivitást a meglévő aktív ügyfeleinken keresztül érdemes elkezdeni építeni.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: felelős ügyfelek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.21. csütörtök 18:14 Konrad

omt_blog.jpg

Az ügyféllétra csúcsa, a leginkább hozzánk ragaszkodó ügyfelek a felelős ügyfelek. Ők már nemcsak akkor foglalkoznak velünk, ha valaki megkérdi őket, nemcsak akkor aktívak, ha alkalmat adunk rá, ők folyamatosan együtt élnek velünk, és ha kell, megvédenek bennünket.

Ismert az a jelenség, hogy ha egy népszerű cég népszerű termékéről kritikát írunk, akkor hirtelen megjelennek a rajongók, és nemcsak cáfolják a leírtakat, hanem még az írót is elkezdik támadni? Azok az emberek, akik ilyenkor elkezdenek védekezni, nem a cég által fizetett ügynökök, azok az emberek felelős ügyfelek. Számukra annyira fontos, hogy a szeretett márka pozitív színben tűnjön fel, hogy tesznek ezért.

Mai tippünk: ismerd meg a felelős ügyfeleidet, és figyelj rájuk, nehogy a tevékenységük visszaüssön a márkádra!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: evangelisták nevelése

Címkék: online marketing tippek

2014.08.20. szerda 18:49 Konrad

omt_blog.jpg

Ha vannak evangelista ügyfeleink, akik viszik a jó hírünket, akkor a kommunikációnk is sokkal könnyebbé vélik, egyes esetekben a reklámra sem kell annyit költenünk. Így előnyös, ha egyre több és több evangelista ügyfelünk van, így érdemes evangelizálnunk.

Hogy ez hogyan lehetséges? Először is, természetesen jónak kell lennünk. Ha ez megvan, akkor el kell érnünk az elkötelezett ügyfeleinket, és megtalálni azokat, akik érdeklődnek is irántunk. Nekik adjunk olyan információkat, lehetőségeket, amik különlegesek, exkluzívak. Vonjuk be őket a kommunikációnkba, kezdeményezzünk velük párbeszédet. Közülük fognak elsősorban kiemelkedni azok, akik aztán bennünket is hirdetnek.

Mai tippünk: evangelizáljunk ügyfeleket!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a jó hír vivői

Címkék: online marketing tippek

2014.08.19. kedd 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egy ügyfél szeret bennünket, akkor rendszeresen vásárol tőlünk. Ha márkahű, akkor megtartani is egyszerűbb. De előfordul az is, hogy annyira szeret bennünket, hogy adott esetben ajánl is minket, lényegében ingyen reklámoz.

Ismerős az a helyzet, amikor valaki megkérdezi tőlünk, mit ajánlunk, mondjuk milyen autót vegyen, vagy milyen bort igyon? Ha mi ilyen esetben egy konkrét megoldást adunk, akkor lényegében reklámozzuk az adott céget, vagy ha máshogy fogalmazunk: visszük a jó hírét. És mivel a Bibliában a jó hír vivőit evangelistáknak hívták, így ebben az esetben mi is evangelistákká válunk: visszük az adott cég jó hírét.

Tehát vannak olyan ügyfelek, akik evangelisták. Ha sok ilyen ügyfelünk van, lényegében egy újabb, nem is gyenge lábat kapott a reklám-mixünk.

Mai tippünk: azonosítsuk az evangelistáinkat és becsüljük meg őket!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: elkötelezett ügyfelek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.18. hétfő 18:35 Konrad

omt_blog.jpg

A pozitív ügyfelek közt lesznek olyanok, akik annyira szeretnek téged, hogy akár hajlandóak többek költeni, mint máshol. Hogy ez elsőre hihetetlen? Gondolj csak a nagy márkákra! Ugye, hogy többet fizetünk egy márkás termékért, mint az ugyanolyan funkciót betöltő, de nem ismert márkáért? És ez sokszor nem minőségi különbség!

Az elkötelezett ügyfél ráadásul természetesen visszatérő ügyfél is, vagyis mindaz igaz rá, mint a visszatérőkre, miközben ráadásul többet is költ. Éppen ezért van, hogy sok cég igyekszik az elkötelezett, márkahű ügyfelek számát növelni. Ez persze csak részben kommunikáció, továbbra is nagyon fontos a minőség: az elkötelezettséghez kell az, hogy a vevő valóban azt kapja, amire számít.

Mai tippünk: az elkötelezett ügyfelek lehetnek egy vállalkozás motorjai, ezért érdemes velük foglalkozni, például márka építő kampányokkal!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: visszatérő ügyfelek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.17. vasárnap 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Ha valaki visszajön hozzánk, mert tetszett neki, amit csináltunk, amit eladtunk, akkor ő visszatérő ügyfél lesz. A weboldalak esetében is tudjuk, mekkora érték egy visszatérő látogató, és ugyanez igaz az üzletünk szempontjából is. A visszatérő ügyfelet már nem kell meggyőzni, felé már bizonyítottunk egyszer legalább. A visszatérő ügyfelet meg kell tartani.

Minél több ilyen ügyfelünk van, annál könnyebb terveznünk az üzleti eredményeinket, és minél több a visszatérő annál biztosabbak a vállalkozásunk alapjai is. Ezért igenis kell jutalmazni a visszatérőket, akár lojalitás rendszerrel, akár más módon.

Mai tippünk: tartsuk meg a visszatérő ügyfeleinket, különösen értékesek számunkra!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a pozitív ügyfelek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.16. szombat 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Hogy milyenek az ügyfeleink? Vannak olyanok, akik utálnak, és vannak olyanok, akik szeretnek bennünket, igaz? De ha közelebbről megnézzük, látni fogjuk, hogy ez tovább árnyalható, sőt, bejön egy újabb kategória: akik számára érdektelenek vagyunk.

A bennünket  szerető ügyfeleket nevezhetjük pozitív ügyfeleknek, és ha megnézzük, kik ők, láthatjuk, hogy nem egységesen ugyanúgy viselkedőkről van szó. A pozitív ügyfelek besorolása az ügyféllétra, és az alábbi lépcsőfokai vannak:

  • elégedett ügyfél
  • visszatérő ügyfél
  • elkötelezett ügyfél
  • evangelista ügyfél
  • felelős ügyfél

Mai tippünk: vegyük észre, hogy az ügyfeleink nem egy nagy massza, hanem más-más viselkedésű csoportokra oszthatóak!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: jónak látszani

Címkék: online marketing tippek

2014.08.15. péntek 18:46 Konrad

omt_blog.jpg

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani! Ez a lényege a közösségi média jelenlétnek, ha egyébként az ügyfeleinknek pozitív képe alakult ki rólunk. Vagyis a közösségi médiában erősíteni kell ezt a képet, úgy a közölt tartalmakkal, mint a viselkedésünkkel.

A kialakult pozitív képet nagyon könnye lerombolni, ha az ügyfeleink közül megbántunk valakit. Ugyanakkor mindenki hibázik: az csak a mesében létezik, hogy nincs elégedetlen ügyfél. Tehát a közösségi médiában fel kell erre készülni: biztos, hogy lesznek elégedetlenkedők.

Nem az a kérdés tehát, hogy hogyan kerüljük el az elégedetlen ügyfeleket, hanem az, mit kezdjünk velük. Mindig kell rendelkezni egy válságtervvel: mi történik, ha valaki panaszkodik, ha valaki bánt bennünket. Az alapszabály egyszerű: ha igaza van, igazat kell neki adni. De ez az esetek kisebb része, sokszor nem tudjuk, valóban jogos-e az ügyfélpanasz!

Két dologra kell tehát felkészülni: panasz esetén azonnal ki kell tudni deríteni, valóban jogos-e, illetve tudnunk kell, ilyen esetekben hogyan válaszolunk. Nem szabad leszólni, lekezelni az elégedetlenkedőt. Nem szabad a szavahihetőségét sem megkérdőjelezni. Ugyanakkor ha mi másképp látjuk a tényeket, azt bátran le lehet írni. A lényeg: foglalkozni kell az esettel, és később ezt az adott felületen le is kell írni, pl. egy válaszban.

Mai tippünk: készüljünk fel az ügyfélpanaszokra a közösségi médiában, mert lesznek!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: jónak kell lenni

Címkék: online marketing tippek

2014.08.14. csütörtök 18:41 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában akkor fogunk "jól" szerepelni, ha jók vagyunk. Ez nem elégséges önmagában, de mindenképpen szükséges: ha az, amit csinálunk, szerethető, ha vannak emberek, akik tudnak ezzel azonosulni, ha a márkánk alapvetően pozitív, akkor a közösségi média nagy valószínűséggel nekünk való terület.

És ez fordítva is igaz: ha a márkánk, a cégünk olyan, hogy kifejezetten nem szeretik, akkor a közösségi médiában sem fognak szeretni minket. A közösségi média ugyanis a valós véleményekből áll össze, nem torzítja annyira a valóságot, hogy az alapvető vélemények megváltozzanak.

Ami a kérdés, az a kettő közti széles sáv: a se nem szeretett, se nem utált cégek. Ilyenkor jön elő igazán a kommunikációs tudás.

Mai tippünk: ha nagyon jó akarsz lenni a közösségi médiában, legyél szerethető.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: valódi ügyfelek aktiválása

Címkék: online marketing tippek

2014.08.13. szerda 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média akkor válik igazán hatékonnyá, ha a valódi ügyfeleinket ezen keresztül is el tudjuk érni, és kommunikálunk is velük. Fontos a kommunikáció, ettől válik többek közt a kampány közösségivé.

Az ügyfeleink viszont akkor fognak velünk kommunikálni, ha közlendőjük van. Ezért válnak egyes közösségi média csatornák ügyfélszolgálattá, mások panaszfallá. Vagyis ha közlendőjük van az ügyfeleinknek, akkor biztosan elmondják azt, ha kapnak ehhez eszközt.

Ugyanakkor nekünk az a marketing szempontból előnyös, ha a rólunk kialakuló képet az ügyfelek pozitív irányba változtatják, vagyis dicséretet kapunk. Ez több ok miatt sem könnyű: egyrészt kulturális okokból ritkán dicsérünk, másrészt ezt ki is kell érdemelni.

Vagyis a kikényszerített aktivitás nem szerencsés: vagy nem lesz pozitív, vagy látszik rajta a kényszeredettség. Ezért kell olyan eszközöket használnunk, ami miatt valós kommunikációs helyzetek alakulnak majd ki.

Mai tippünk: a közösségi médiában kommunikálni kell az ügyfeleinkkel, erre készüljünk fel!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: az aktivitás értelme

Címkék: online marketing tippek

2014.08.12. kedd 18:18 Konrad

omt_blog.jpg

Minden cég szereti, ha azt látja, hogy aktívak az irányába a fogyasztók - persze csak akkor jó ez, ha a beszélgetések tartalma pozitív. De vajon marketing oldalról miért tartjuk annyira fontosnak az aktivitást, hogy akár még nem etikus eszközöket is bevetnek egyesek? Mi az oka, hogy még az aktivitás látszata is segít?

Tudjuk, hogy a felhasználók jelentős része vásárlás előtt informálódik az interneten. Ez az információ szerzés nem kizárólag a Google keresőn keresztül történik, hanem megnézik a cégek weboldalait, blogokat, utánanéznek információknak a fórumokban, kérdeznek a Twitteren és Facebook-on. Ez a fajta információ szerzési folyamat elsősorban azt feltételezi, hogy élnek a weboldalak, vannak friss információk. 

Ha egy blogban azt látja az olvasó, hogy nincs aktivitás, kevésbé veszi komolyan. Ha a cég oldalán lévő fórumban az utolsó hozzászólás fél éve történt, akkor azt feltételezi, a cég már nem működik. Ezek olyan aktivitás elemek tehát, amelyeknél már az is segít, ha a kollégák beszélgetnek a kommentekben. Természetesen a fogyasztók figyelik a tartalmat is - de ez már csak a második lépés.

Mai tippünk: frissnek és aktívnak kell látszódnod az interneten, a fórumokban és a blogokon is!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: aktivitás látszata

Címkék: online marketing tippek

2014.08.11. hétfő 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egy blogot vagy fórumot vezetünk, üzemeltetünk, mutatnunk kell, hogy az működik. Azt már láttuk, hogy álfelhasználókkal, fizetett felhasználókkal ez lehetséges, de ezek a megoldások egyrészt időigényesek, másrészt költségesek, nem beszélve arról, mennyire etikusak.

A jó megoldás az, ha létrehozunk egy kis rajongói kört, akik folyamatosan követik a témákat, és reagálnak, amikor érdemes. Saját nevükön vannak jelen, fizetni nem fizetünk nekik, maximum adunk nekik olyan plusz információkat, amiktől bennfentesnek érezhetik magukat. Egy ilyen kemény mag kialakítása is időigényes, de sokkal hatékonyabb lesz az így létrejövő aktivitás, mintha más megoldáshoz fordulnánk.

Ha nagyobb cégként kommunikálsz, az is jó megoldás, ha a kollégáknak feladatuk jelen lenni, kommentezni, fórumot használni. Ilyenkor érdemes egy szabályzatot is készíteni, mik az elvárások, mik a megengedett dolgok és a kommunikációnak mi a célja.

Mai tippünk: toborozz rajongókat, és őket vedd rá, hogy aktívak legyenek a fontos felületeiden!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: fizetett felhasználók

Címkék: online marketing tippek

2014.08.10. vasárnap 18:08 Konrad

omt_blog.jpg

Ha manipulálni szeretnénk a közösségi médiában a beszélgetéseket, akkor megfizethetünk embereket, hogy arról beszéljenek, amit mi kérünk. Az ilyen fizetett valódi felhasználókat aztán úgy irányíthatjuk, ahogy az nekünk a kommunikációhoz szükséges.

A fizetett felhasználók valódi személyek, tehát nincs lebukás veszélye, hacsak ők maguk be nem vallják, hogy pénzért írnak, véleményeznek. Így tehát kisebb a kockázat, mint az álfelhasználók esetében. Ennek a megoldásnak a másik előnye, hogy nincs szükség hosszas előkészítésre, hiszen egy-egy fizetett felhasználó a kommunikációs feladaton túl élheti a megszokott életét a közösségi médiában.

Ugyanakkor ez a megoldás sem túl etikus: a megcélzott fogyasztók  ebben az esetben sem tudják, hogy reklámnak lettek az "áldozatai", így kisebb lehetőségük van arra, hogy racionális döntést hozzanak.

Mai tippünk: ne vegyük meg pénzért mások profilját, véleményét, hiszen léteznek erre ennél sokkal elfogadottabb megoldások is!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: álszemélyek

Címkék: online marketing tippek

2014.08.09. szombat 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Az álszemélyek vagy álfelhasználók olyan virtuális személyek, akiket valamilyen célból alkottak meg cégek, ügynökségek. Egy-egy közösségi média manipulációt is folytató cég vagy személy akár több száz ilyen felhasználóval rendelkezhet.

A közösségi médiában a felhasználók egyre nagyobb része óvatos: ha látnak egy véleményt, egy ajánlást, előbb megpróbálnak utána nézni, kitől kapják, megnézik az adatlapját stb. Ha ez alapján valódinak néz ki, akkor jobban elhiszik, amit mond. Ezért kell felépíteni egy-egy eszközön az ilyen álfelhasználókat, hogy legyen múltja, története, kapcsolatai. Eközben persze nem saját véleményt mond, hanem valamilyen kommunikációs célt valósít meg.

Az ilyen megoldás használata - a manipulációs technika miatt - a felhasználók és sokszor a szolgáltatók szemében is elutasított megoldás, ugyanakkor a hirdetők egy része szereti. Ha ugyanis nem derül ki a csalás, úgy nagyon erős hatása lehet a megoldásnak, segítheti a cég üzletét. Tehát ez a megoldás fokozottan veszélyes: ha kiderül az alkalmazása, akkor nagyobb lesz a kára, mint a haszna.

Mai tippünk: ha egy mód van rá, ne használjunk álfelhasználókat a kommunikációnkban!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: fórumok manipulációja

Címkék: online marketing tippek

2014.08.08. péntek 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

Állítólag a hippi mozgalmakat úgy verte szét az USA kormánya, hogy beépültek fizetett ügynökök, akik ráértek, volt anyagi hátterük. Így volt lehetőségük szépen lassan átvenni az irányítást, majd elsorvasztani a csoportokat. Nos, ez a módszer lényegében arról szól, hogy a közösségi, mozgalmi viselkedést profi, megtervezett jelenléttel le lehet győzni.

Ez igaz a fórumokra, és minden más közösségi média eszközre is!

Ha mi időt, energiát fordítunk a kommunikációra, megtervezzük a folyamatokat, az üzeneteket, akkor átvehetjük az irányítást az adott témában: arról fognak beszélgetni, amiről mi szeretnénk, az lesz a téma, ami nekünk fontos. Sőt, ha kellően sok felhasználóval vagyunk jelen, akkor az adott közösségi tartalom minőségi is a mi javunkra változtatható: a hangnem olyan lesz, ami nekünk kedvező.

Ez a kommunikációs manipuláció, ha ügyesen csináljuk, nem is látszik. Ebből következően nem nevezném sem etikusnak, sem törvényesnek, bár tény, nehezen megfogható. Ugyanakkor működik, és ezért használják, nemcsak cégek, hanem például politikai pártok, mozgalmak is.

Mai tippünk: tudjunk arról, hogy a közösségi média tartalmak kellő energia befektetésével manipulálhatóak! Nem az egyes bejegyzések, hanem egy-egy téma, egy-egy terület egésze!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!