Onlinemarketing blog - online marketing

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

tracker

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Tibet

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (534) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (28) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1044) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (266) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (209) üzleti kommunikációs hónap (4) video (112) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: inaktívak elérése ügyesen

Címkék: online marketing tippek

2014.09.23. kedd 18:34 Konrad

omt_blog.jpg

Nem azok az igazi reklámelkerülők, akik ezt állítják magukról! Azok az igaziak, akik nem használják azokat a kommunikációs csatornákat, amiket mi tudunk használni. Mégis lehet, hogy őket (is) szeretnénk valahogy elérni.

Sok ötlet és lehetőség kínálkozik erre, de a szóbeszéd marketing vihet talán legközelebb a megoldáshoz: amikor elérjük azt, hogy a reklámelkerülőinkkel kapcsolatba kerülő emberek adják át az üzenetünket. Vagyis ha azt el tudjuk érni, hogy az ő kapcsolatrendszerük felismerje, hogy a számunkra érdekes ismerőst érdekelheti az üzenet, és azt el is mondják neki, akkor célba is értünk.

Ehhez persze első lépésben azonosítani kell az elkerülő célcsoportot, majd meg kell fogalmazni az alap üzenetet, ami nekik szól. És ezt követően az ő kapcsolatrendszerüket kell ennek az üzenetnek becsomagolt változatával megszólítani. Így, bár közvetett módon, de mégis elérjük a reklámelkerülőket.

Hogy kik is ők? Például gyerekek, akiket szülőkön keresztül szólítunk meg. Idősek, akiket a gyerekeiken keresztül. De soroljuk bátran ide a kisállatokat is, bármennyire is extrémnek gondoljuk.

Mai tippünk: ha vannak reklámelkerülők a potenciális vevőid között, próbáld meg őket szóbeszéd marketinggel megszólítani!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: nyilvános ügyfélpanaszok

Címkék: online marketing tippek

2014.09.22. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Nem ritka, hogy valamilyen közösségi oldalon - Facebook-on, Twitter-en, blogban - kapunk ügyfélpanaszt. Leírja az ügyfelünk, mi a problémája, részben azért, hogy kapjon rá megoldást, részben azért, hogy büntessen bennünket.

Fontos, hogy megértsük, valójában miért születhetett a panasz! Hiszen az ügyfelek egy része valóban csak a megoldást keresi, és mindössze ezért szólított meg bennünket. Az már nem az ő hibája, hogy ezzel kicsit a rossz hírünket is kelti. Az ügyfeleknek persze van olyan része is, akik direkt azért használnak nyilvános csatornát, hogy ezzel plusz leckéztessenek is minket, és mutassák másoknak is, mennyi baja van velünk.

Azért kell előre látnunk, melyik típusról van szó, mert az első esetben gyors és megnyugtató eredményt kapunk, ha megoldjuk a problémát, míg a második esetben a probléma megoldása nem fogja a panaszt lezárni, és egyáltalán nem biztos, hogy megelégszik ennyivel az ügyfél.

Ami fontos: ha hibáztunk azt el kell ismerni. Nincsen "de", nincsen "csak", nincsen semmi magyarázkodás: a hiba elismerése kötelező. Az is fontos, hogy orvosoljuk a hibát: akkor tudunk továbblépni, ha az ügyfél panaszát érdemben kezeltük. És innen jön a kérdés, milyen is az ügyfél. Az első csoportba tartozónak ennyi elég is, megnyugszik, és éljük tovább az életünket. A másik csoportba tartozóval viszont kell még foglalkozni. Ha lehet, adjunk neki valami valós vagy virtuális ajándékot kiengesztelésül. Hiszen nála már negatív a megítélésünk, és ezt kellene minimum semlegesre emelni.

Mai tippünk: egy tipikus ügyfélpanasz a közösségi médiában nagyon rossz hírünket keltheti, ezért szánjunk erőforrást annak megoldására!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: rossz hírem keltik...

Címkék: online marketing tippek

2014.09.21. vasárnap 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Egyelőre nem általános gond nálunk, de vannak olyan országok, ahol igen: mit tegyünk, ha hamis információkat tesznek közzé a közösségi médiában a cégünkről, termékünkről? Itt most arról van szó, amikor valóban nem igaz az, amit közzétesznek, tehát nem valami félreértés vagy valós ügyfélpanasz van a háttérben, hanem rosszindulat, konkurenciaharc.

Fontos persze a közzététel módja és a közzétevő személye is. Minél inkább véleményvezér az, aki állít valamit, minél inkább sokak által olvasott helyen jelenik meg az információ, annál fontosabb reagálni. A válasznak lehetőség szerint ott kell megtörténnie, ahol az állítás is elhangzott, és tételes, pontos cáfolatot kell adni. Ha erre nincs lehetőség, mert nem engedik a válaszolást, kommentelést, akkor kell mérlegelni, hogy mennyire hangosan válaszoljunk.

Egy biztos: támadni nem érdemes. A jogi út bevonása, az állító tételes megtámadása visszatetszést kelthet, könnyen kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy bár nekünk van igazunk, a többség mégse nekünk hisz. A cáfolat fontos tehát, de a másikat nem érdemes visszatámadni. Lehet, pont ez a célja, és hirtelen olyan helyzetbe kerülünk, ami még rosszabb, mint korábban volt.

Nincs állandó szabály arra, hogy mit kell csinálni megtámadott helyzetben, de pár dolgot azért tudunk: nem szabad erőből válaszolni, nem szabad kapkodni és nem szabad a másik felet lenézni. Minden más a helyzettől függ.

Mai tippünk: ha megtámadnak, ne válaszolj azonnal! Mérlegeld a helyzetet, és keresd meg a legkevésbé káros reagálási lehetőséget.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Gábor Zazsa jelenség

Címkék: online marketing tippek

2014.09.20. szombat 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Kár lenne keresni a marketing könyvekben a bejegyzés címét, azt hiszem, ezt csak én használom. De úgy gondolom, plasztikusa leírja azt a helyzetet, amit szeretnék bemutatni.

Gábor Zsazsa egyszer azt nyilatkozta a sokadik botránya (és férje) után, hogy "mindegy, hogy mit, csak írjanak rólam". Vagyis nem baj, ha rosszat írnak az emberről, az a lényeg, hogy foglalkoznak vele, hiszen az azt jelenti, hogy érdeles. És igen, sok olyan ember van - nevezzük őket az egyszerűség kedvéért celebeknek -, akik esetében ez még igaz is. A botrányok - egy bizonyos szintig legalábbis - egyáltalán nem csökkentik az emberek népszerűségét.

De ez csak a szórakoztató iparban, annak is a könnyed műfajában igaz! (És ott sem minden határon túl...)

Egy cég esetében a negatív hír nagyon rossz. Írtam már róla, hogy a rossz hírek gyorsabban terjednek - ez azt is jelenti, hogy több emberhez eljutnak. Ráadásul hajlamosak vagyunk nem ellenőrizni az információkat, így egy negatív hír akár évek múlva is visszaüthet!

Mai tippünk: vigyázzunk arra, hogy ne beszéljenek rosszat a cégünkről! Gábor Zsazsa híres mondása sajnos nem igaz a gazdaságban.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségi média marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.09.19. péntek 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Nos, ha már tudjuk, mik is a közösségi média oldalak, akkor érdemes azzal is kicsit foglalkozni, hogy mit is jelent a közösségi média marketing. A már említett IAB munkacsoportban erre a kérdésre is igyekeztünk választ adni, íme:

A közösségi média marketing (social media marketing) arról szól, hogy a hirdető közösségi média platformokon, illetve kommunikációs csatornákon

  • kapcsolatba lépjen és párbeszédet folytasson a felhasználókkal (fogyasztóival);
  • párbeszédet, témát generáljon a fogyasztók között annak érdekében, hogy az előre meghatározott marketing céljait elérje;
  • valamint az itt zajló fogyasztói párbeszéd alapján formálja marketingkommunikációs stratégiáját, taktikáját. 

Nem csak az érdekes, mi van benne - párbeszéd, téma, visszacsatolás -, hanem az is, mi nincs itt. Nincs itt, hogy hirdetünk közösségi média oldalon. Az is marketing (illetve reklám), de nem közösségi média marketing. Fontos, sok esetben elengedhetetlen, máskor nagyon jó kiegészítője úgy általában a folyamatoknak, de nem közösségi média marketing. Ezt érdemes megjegyeznünk.

Mai tippünk: ha közösségi média marketinget akarunk folytatni, akkor mindenképpen párbeszédre kell törekednünk a fogyasztókkal, generálni kell a fogyasztók közti kommunikációt és az eredményeket vissza kell csatolni!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségi média oldalak

Címkék: online marketing tippek

2014.09.18. csütörtök 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Milyen szolgáltatásokat nevezhetünk közösségi média szolgáltatásoknak? Mitől lesz valami "közösségi"? Pár éve az IAB egyik munkacsoportjában készítettünk erre egy definíciót, íme:

A közösségi média (social media) platformok web alapú szolgáltatások, melyek támogatják az alábbiakat:

  • önkifejezés - a felhasználók publikus vagy korlátozottan publikus profilt hozhatnak létre
  • megosztás - összekapcsolódhatnak és információt oszthatnak meg egymással, valamint a rendelkezésre álló csatornákon keresztül közvetlen kommunikációt folytathatnak 
  • tartalomgenerálás - tartalmat hozhatnak létre, értékelhetnek, kategorizálhatnak 

 

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: mi a közösségi média?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.17. szerda 18:44 Konrad

omt_blog.jpg

Nagyon sokféle megfogalmazását hallottam már annak, mi is a közösségi média. Már a magyar megnevezése is néha eltérő, például az angol social media lett már szociális média is magyarul. A sokféle definícióben egy a közös: a közösségi média valami olyan, amit elsősorban a felhasználók csinálnak, a felhasználók látják el tartalommal.

A közösségi média két nagy ága a kapcsolati háló és a tartalom megosztás. És bár mára kevés olyan szolgáltatás van, ami nem képes mindkettőre, mégis vannak jellemzően inkább kapcsolati háló (LinkedIn, Facebook) és inkább tartalom megosztó (blog, YouTube) szolgáltatások.

Egyébként igazán pontos definíciót nem olvastam még, mindig valamilyen helyzetben, valamilyen fejlettségi szinten próbáljuk megmondani, mi is a közösségi média maga. De ez nem is annyira nagy baj: az interneten a nem passzív szolgáltatások lényegében már mind valamilyen szinten építenek a közösségekre, még akkor is, ha magukat nem is definiálják "közösséginek".

2 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: gondold meg jól, 2.

Címkék: online marketing tippek

2014.09.16. kedd 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Nemcsak a céged az, akivel jelen vagy a közösségi médiában, hanem saját magaddal is: amit csinálsz, az téged is jellemez! Egy fórum hozzászólás, egy blog komment szó szerint évekig elérhető, évekig látszik. Sőt, egy zárt helyre felrakott fotó is kikerülhet onnan, és hiába törölsz utólag valamit, az már szinte biztos, hogy késő.

Vagyis jól gondold meg, mit írsz le, mit osztasz meg! Ugyanakkor az sem jó, ha semmit nem mutatsz magadból, mert azzal a hitelességed veszíted el. Nincs királyi út, neked kell megtalálni azt a középutat, amivel eleget mutatsz magadból, de a jelenléted utólag is vállalható marad.

A közösségi média jelenlét, bár nem kötelező, de fontos. Ugyanakkor egy teljesen új, szokatlan terület, a szabályok mostanában alakulnak ki, a korlátok ismeretlenek, a veszélyek nehezen felmérhetőek. Ha a használata mellett döntünk, azt csak gondolkodva tegyük!

Mai tippünk: a személyes jelenléted is fontos, azt se gondolkodás nélkül teremtsd meg!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: gondold meg jól!

Címkék: online marketing tippek

2014.09.15. hétfő 19:29 Konrad

omt_blog.jpg

Azt már tudjuk, hogy az érzelmek miatt osztunk meg a közösségi médiában tartalmat: ha érzelmeket vált ki az üzenet, akkor fog terjedni. Így aztán könnyűnek is tűnik a kommunikáció: osszunk meg szenzációt, viccet, megdöbbentőt. De vajon ezt tényleg ennyire egyszerű csinálni?

Sajnos vagy szerencsére, de nem. Nagyon fontos, hogy a tartalom pozitív legyen és kötődjön hozzánk! Lehet azzal megosztásokat elérni, ha megmutatunk egy viccet, de attól nem bennünket fognak szeretni, hanem a viccet magát. Vagyis nincs valós reklám értéke, nem nő tőle az elérésünk, ismertségünk.

Másrészt az általunk kirakott információk mi magunk vagyunk, azzal azonosítják a cégünket. És ha azok kifejezetten bulvár tartalmak, akkor nem fognak szükségszerűen pozitív véleményt alkotni rólunk. Vagyis a sok befektetett munkával csökken az értékünk.

Mai tippünk tehát: gondold meg jól, mit is kommunikálsz a saját nevedben!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: érzelmekkel célozni?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.14. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Azt már tudjuk, hogy a közösségi médiában a megosztásokat az érzelmek vezérlik. De azt is tudjuk, hogy mi, emberek különbözőek vagyunk: más dolgok váltanak bennünk ki érzelmeket. Persze vannak általános "értékek", ismerjük ugye a kisgyerek, kutya, szerelmi szál szerepét a filmekben, és azt is tudjuk, hogy mik a negatív események, amik mindig érdekesek.

De vannak olyan érzelmet kiváltó események, tartalmak, amiket nem ért mindenki. Elég csak a hazai nagy karriert befutó Napirajzra gondolni: bár sokan önfeledten kacagnak és osztják meg, mások meg se értik, miről szól. Ugyanez a hatás megfigyelhető az erősen politizáló tartalmakkal is, de a sportok vagy akár a művészeti ágak is képesek ilyen féle szelekcióra.

Vagyis, ha ismerjük a célcsoportunkat, és azt szeretnénk, ők terjesszék a tartalmunkat, akkor az ő érzelmi húrjaikat kell megpengetni.

Mai tippünk: a vírusszerűen terjedő tartalmak terjedése befolyásolható az érzelmekkel!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: ami hat ránk

Címkék: online marketing tippek

2014.09.13. szombat 18:33 Konrad

omt_blog.jpg

Mi az, amiért megosztasz valamit az interneten? Miért adod tovább a képet, videót, cikket? Minek kell ahhoz történnie, hogy valami vírusként terjedjen?

A válasz nagyon hosszú lehetne, ha minden kis apróságot felsorolnánk: ami vicces, ami felháborító, ami tetszik, ami undorító... biztos lenne mindenkinek még ehhez ötlete. Ha ezeket összerakjuk, akkor viszont van egy egyszerű válasz is: azt osztjuk meg, ami érzelmeket vált ki belőlünk.

Vagyis a közösségi médiában az működik, aminek van érzelmi töltése.

Mai tippünk: ha azt akarod, hogy a híreidet megosszák, akkor azt úgy írd meg, hogy másokból érzelmeket váltson ki!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: mit adunk tovább?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.12. péntek 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

A szóbeszéd marketing esetében nagyon fontos kérdés: mit osztanak meg a felhasználók, mik azok, amiket szívesen továbbadnak? A válasz érdekes módon nem az információ tartalmánál, hanem annak érzelmi hatásánál van.

A felhasználók azokat a híreket, információkat, képeket, videókat osztják tovább, amelyek érzelmeket váltanak ki belőlük!

Ennyi, és nem több. A szóbeszéd marketing úgy működik, mint a bulvár: ami érzelmeket vált ki, az érdekli a közönséget. Ez lehet pozitív, lehet negatív, lehet szakmai vagy akár magán, az érzelem a lényeg.

Mai tippünk: ha azt szeretnéd, hogy terjedjen egy hír, érzelmi töltetet kell annak adni!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a hír sebessége

Címkék: online marketing tippek

2014.09.11. csütörtök 18:51 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában a szóbeszéddel terjednek a hírek, információk. Vagyis ahogy a felhasználók egymás közt megosztják azokat, úgy jut el egyre több emberhez. Az, hogy adott idő alatt hány embert ér el egy hír, tehát lényegében csak a felhasználókon múlik.

Az a tapasztalat, hogy a felhasználókat érdeklő hírek nagyon gyorsan terjednek, míg az érdektelen hírek általában rövid idő alatt megrekednek. És a hírek közül azokat terjesztik tovább elsősorban, amik negatív hírek. Így a rossz hírek adott idő alatt akár hétszer annyi emberhez is eljutnak, mint a jó hírek!

De a jó hír az, hogy a felhasználók elsősorban jó híreket szeretnek megosztani. Vagyis bár a rossz hírek gyorsabban terjednek, de kevesebb van belőlük.

Mai tippünk: figyelj oda a rólad szóló rossz hírekre! Ha nem tudod időben megállítani a terjedést, később nem lesz elég egy-két jó hírt elindítani, nem lesz ugyanakkora hatása!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: értékelő programok

Címkék: online marketing tippek

2014.09.10. szerda 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

Vannak olyan szóbeszéd marketing eszközök, amiknek a használata kockázatos. A kockázatot az a közösség jelenti, akiktől egyébként a szóbeszéd létrehozását várjuk. Hiszen nem fogják szükségszerűen azt csinálni, amit mi szeretnénk. 

Ez is egy olyan eszköz, amit most bemutatok, így a használatát jó előre végig kell gondolni. Ugyanakkor nagyon hasznos is lehet: a felhasználók szeretik látni a többiek véleményét. Ha valamilyen módon értékeltetjük a szolgáltatásunkat, termékünket, és azt mások is látják, akkor a pozitív vélemények így nagyobb teret nyernek. Persze a negatívak is, így ez a veszélye ennek az eszköznek - de ha jók vagyunk, akkor bátran csináljunk ilyen megoldást!

Mai tippünk: ha jók vagyunk, építsünk értékelő programot is a kommunikációnkba!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: (márka) blogolás

Címkék: online marketing tippek

2014.09.09. kedd 18:21 Konrad

omt_blog.jpg

Blogot írni jó. Sok olyan előnye van, amelyet más platform nem tud maradéktalanul. Ilyen például a lazasága, a közvetlensége, a kommentekkel együtt a többirányúsága. Ugyanakkor a blog egyben lehetőség is, hogy egy témát, személyt vagy gondolatot nyugodtan, ráérősen körbejárjunk.

A blog, bár nem műfaj, de mégis egyfajta különleges közlési mód. A márkák is tudják ezt használni, ezzel közelebb lépve a fogyasztóikhoz, kialakítva egy folyamatos kommunikációt. Ráadásul a márka blog még arra is képes lehet, hogy más blogokkal kommunikáljon: reagáljon mások bejegyzésére, vagy akár feléjük is témát generáljon.

A blog nagy előnye a személyessége mellett, hogy a sajátunk. Ha önálló domain-en működik a márka blog, akkor a törvényi kereteken túl nincsenek kötelmek, és minden tartalom a sajátunk. Ez az, amivel egy blog többet tudhat, mint pl. egy Facebook oldal.

Mai tippünk: a márkád közvetlenebb és aktívabb lesz, ha blogot indítasz a nevében!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: beszélgetés generálása

Címkék: online marketing tippek

2014.09.08. hétfő 18:29 Konrad

omt_blog.jpg

Pár napja megjelent a HVG-ben egy hirdetés, amelyben Klapka György a Vámház körúti zálogházát hirdette meg eladásra. A hirdetés hatalmas karriert futott be a közösségi médiába, és a szakmain kívül még a bulvár sajtó is írt róla.

waszlahsnek13lnnje5t.jpg

Ez egy látványos megoldás, és nagyon jó példa arra, mivel lehet témát, beszélgetést generálni. Csináljunk érdekes, vagy vicces hirdetést, e-maileket, szlogeneket, szórakoztató tartalomakat, vagy reklámokat úgy, hogy azok szóbeszédet indítsanak el.

Mai tippünk: ha hirdetsz, hirdess úgy, hogy beszéljenek arról az emberek!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: ügy marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.09.07. vasárnap 18:11 Konrad

omt_blog.jpg

Nem marketinges szemmel nézve sokakban visszatetsző lehet, ha egy cég csak azért csinál valamit, hogy ezzel növelje népszerűségét, ezzel próbálja meg elérni, hogy a fogyasztóinak a száma növekedjen. De ha máshonnan nézzük ezt a kérdést, akkor ezt felfoghatjuk úgy is, hogy a fogyasztóinak a véleménye, értékrendje a fontos a cégeknek, és saját tevékenységét is igyekszik ehhez igazítani.

Ha tehát több ügyfele lehet attól, hogy vigyáz a környezetre, akkor a cég előbb-utóbb környezet tudatos lesz. Számos példát lehet még erre hozni, de a lényeg minden esetben ugyanaz: a cég odaáll valamilyen ügy mögé, hogy ezzel megszerezze az elismerést és támogatást azoktól az emberektől, akik szívükön viselik, komolyan veszik az ügyet.

Ez a lényege az ügy marketingnek: ha odaállunk valami mögé, arról tudni fognak az emberek, beszélni fognak róla.

Mai tippünk: ha teheted, állj olyan ügyek mögé, amik a fogyasztóidnak is fontosak!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: befolyásoló marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.09.06. szombat 18:32 Konrad

omt_blog.jpg

Már a termék magvetésnél is azt tettük, hogy megpróbáltuk ismert, közismert embereknél elérni, hogy rólunk,  a márkánkról beszéljenek. De ezt megtehetjük úgy is, hogy nem adunk oda nekik semmit, hanem más módon érjük el, hogy mi a legyünk a kommunikációjuk tárgya: rólunk twitteljenek, blogoljanak, beszéljenek.

Több olyan módszer is van erre, ami nem arról szól, hogy pénzt adunk nekik (az sok esetben nem is működne). A sok ilyen módszer lényege mind az, hogy egyfajta exkluzivitást adunk, olyan dolgokba engedünk betekintést, ami pénzzel nem szerezhető meg.

Amikor a Chello egy új műsort késztett a Spektrum tévében a hálózatokról, még a műsorok bemutatása előtt megkeresett véleményvezéreket. Megmutatta nekik az adásokat, adott háttérinformációkat és lehetőséget arra, hogy a műsorok készítőit és szereplőit elérjék. Így kaptak olyan különleges lehetőséget, ami kellően inspiráló volt - és ennek megfelelően foglalkoztak is a műsorral saját csatornáikon.

Mai tippünk: érd el a befolyásolóknál, hogy rólad beszéljenek, ezzel is erősítve kommunikációdat!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: termék magvetés

Címkék: online marketing tippek

2014.09.05. péntek 18:34 Konrad

omt_blog.jpg

Szeret mindenki ajándékot kapni, főleg, ha az hasznos esetleg trendy. Nos, azok is szeretnek ajándékot kapni akik véleményvezérek vagy befolyásolók. Másrészt, sok olyan ügyfeled van, akik figyelnek a véleményvezérekre, befolyásolókra. Arra, hogy mit csinálnak, mit használnak, milyen ruhában vannak, milyen a telefonjuk, milyen autóba szállnak be. És sok esetben utánozzák őket, hiszen ezzel egy kicsit olyanná válnak, egy kicsit ők is ismertek, meghatározó emberek lesznek.

Most rakjuk össze ezt a kettőt. Telefon forgalmazó vagy és ajándékba adsz egy telefont egy véleményvezérnek. A potenciális fogyasztóid látják, hogy a számukra fontos ember azt a telefont használja, és nagyobb eséllyel fogják a te telefonodat megvenni.

Nos, erről szól a termék magvetés, ennyire egyszerű!

Azért van pár szabály. Nem szabad túl drága ajándékot adni, olyat, ami megvesztegetés lenne. Egészen pontosan: szabad, de az már egy másik műfaj, nem a termék magvetés. Aztán a magvetés esetében nem szabad ellentételezést kérni - vagyis ez nem egy kereskedelmi szerződés! Végül: nem szabad visszaélni a helyzetünkkel, és kihasználni, ha elfogadják a termékünket. A termék magvetés a természetességről és mintaadásról szól, nem a direkt reklámról!

Mai tippünk: ha jó, szerethető terméked van, add oda használni véleményvezéreknek, befolyásolóknak. Nem fogod megbánni!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: evangelista marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.09.04. csütörtök 18:29 Konrad

omt_blog.jpg

Ha megvannak az evangelistáink, vagy kineveltük őket, akkor az ő segítségükkel szervezett kommunikációval is élhetünk. Ez is szóbeszéd eszköz, és véleményem szerint egyik a leghatékonyabbaknak.

Fontos, hogy ne terheljük őket fölöslegesen, és vigyázzunk arra, hogy a hitelességük megmaradjon. Ha olyan üzeneteket közvetítünk rajtuk keresztül, amelyről aztán kiderül, nem igaz, nemcsak a cégünknek lesz rossz, hanem az evangelistáinknak is!

Másrészt ne értékeljük túl az evangelistáink lehetőségeit. Nem várhatunk egyenletesen nagy elérést tőlük, hiszen nem hivatalos médiaként működnek.

Mai tippünk: tervezz bátran az evangelistáiddal, ha kampányt csinálsz!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Figyelő üzletfejlesztési workshop

Címkék: onlinemarketing ajánló

2014.09.04. csütörtök 14:48 Konrad

Pár hónapja leültünk hárman, marketinggel foglalkozók, hogy kellene egy komplexebb előadás sorozat vállalkozóknak. Nemcsak egy-egy területtel akarunk foglalkozni, hanem ha lehet több fontos részt fognánk össze, ami ahhoz kell, hogy egy vállalkozás előre tudjon lépni, hogy egy vállalkozás sikeresebb legyen.

A cél az volt, hogy gyakorlati legyen a képzés, érdekes, átfogó és összességében hasznos. Így vágtunk bele, és abból lett ez:

A FIGYELŐ három délutáni alkalommal igazi műhelybeszélgetésekkel egybekötött, üzletfejlesztési tippekkel tarkított workshopot tart. A témák elismert szakértői mellett neves előadók mesélik el, milyen utat jártak be, amíg vállalkozásukkal sikeresek lettek és jelentős eredményeket értek el. És persze példáikkal tanítanak is!

IDŐPONTOK: 2014. szeptember 18., 25. és október 2. 14.00-18.00 óra
HELYSZÍN: VENDEL KONFERENCIAKÖZPONT

 

Jelentkezés erre, gyertek minél többen!

Figyelo_online_marketing_workshop.jpg

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: alulról szerveződő marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.09.03. szerda 18:26 Konrad

omt_blog.jpg

Bár mi magunk is létre tudunk hozni közösséget, ami majd segíti a kommunikációnkat, de sok olyan téma van, amiben már eleve vannak olyanok, akik aktívak, önkénteseként foglalkoznak saját környezetükkel. Ha őket tudjuk azonosítani és elérni, akkor segítségükkel tudunk kommunikálni.

Az önkéntesek alapvetően ingyen állnak ki egy célért, és szívesen vesznek minden segítséget. Nincs más dolgunk tehát, mint melléjük állni, és segíteni őket az adott cél elérésében. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy ezt minél inkább önzetlenül tegyük! Ha valamilyen feltételhez kötjük a segítséget, pl. ahhoz, hogy reklámozzanak minket, akkor ez nagyon könnyen visszaüthet: nem kérnek belőlünk, sőt, világgá is kürtölik, hogy meg akartuk őket vesztegetni.

Ugyanakkor ha valóban komolyan gondoljuk a segítséget, akkor annak meglesz a várt eredménye: az önkéntesek tudni fogják, és el is fogják mondani a környezetüknek.

Mai tippünk: ha a céljainknak megfelel, akkor keressük meg az adott területen dolgozó önkénteseket, és segítsük őket a céljaik elérésében!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségek

Címkék: online marketing tippek

2014.09.02. kedd 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi marketing nem egyenlő azzal, amit mi közösségi média marketingnek szoktunk nevezni (hiszen nem is ugyanaz a neve), bár az elnevezés miatt könnyen keverhető. A közösségi marketing ugyanis közösségek szervezését jelenti.

Definíció szerint olyan közösségek kialakítása és támogatása, amelyek egy szűkebb piaci szegmens iránt érdeklődnek, és amelyek szívesen osztják meg érdeklődésüket a márkánk iránt. Ilyenek például a felhasználói klubok, rajongó-klubok, vitafórumok. Ehhez mi eszközöket, tartalmat és információkat biztosítunk a közösségek támogatásához. 

Vagyis létrehozunk vagy segítünk létrehozni egy olyan közösséget, ami azzal foglalkozik, amit mi csinálunk. Ha például gyógyszergyártó vagyunk, akkor a vény köteles termékeinket egyáltalán nem reklámozhatjuk. De létrehozhatunk olyan közösséget, amelyben azok vannak, akik a gyógyszerünk által gyógyítható betegségben szenvednek, vagy abban szenvedők rokonai. Ebben a közösségben aztán olyan tanácsokat, segítséget adhatunk, amely javítja az életminőséget, növeli a tudást - és bár mi közvetlenül a termékünket továbbra sem reklámozhatjuk, de a közösségi tagjainak, vagyis a potenciális fogyasztóinknak ez már nem tilos.

Mai tippünk: nehezen kommunikálható termék, szolgáltatás esetében szervezzünk az érdeklődőkből közösséget, hogy ők segítség a marketingünket!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: vírus-reklám

Címkék: online marketing tippek

2014.09.01. hétfő 18:10 Konrad

omt_blog.jpg

A Tippekben már írtam a vírusról, a vírusvideók kapcsán. Érdemes azt elolvasni, az abban leírtak általában is igazak, nemcsak a videókra, hanem minden más kreatív megoldásra is.

A vírus-reklám lényege: létre kell hoznunk olyan videót, képet, szöveget, amit a felhasználók szívesen küldözgetnek egymásnak, és tartalmazza az üzenetünket is. Majd ezt követően el kell érnünk, hogy azt ténylegesen küldjék is egymásnak: el kell juttatnunk azokhoz a felhasználókhoz, akik már szívesen továbbküldik. Vagyis a vírus-reklám a kreatív készítésén túl média tervezést és elhelyezést is igényel!

Jó hír, hogy a közösségi média elterjedésével már bőven túlléptünk az e-mailben történő továbbküldésen. A Youtube, Facebook, Twitter mind partnerünk a vírus-reklám terjesztésében, és mára ez a fő csatornája ezeknek.

Mai tippünk: ha vírus-reklámot akarunk, ne felejtsük el, ez nemcsak annyi lesz, hogy csinálunk egy vicces képet vagy videót!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: buzz

Címkék: online marketing tippek

2014.08.31. vasárnap 18:17 Konrad

omt_blog.jpg

Egyik kedvenc szóbeszéd marketing eszközöm a buzz, magyarul zsongás marketing. Ez egy nem olcsó, de jól megcsinálva nagyon hatékony megoldás arra, hogy rólad beszéljenek! Csinálj valami nagy, átütő, sok embert érdeklő eseményt, olyat, amit igazából elkerülni se lehet. Ha ez megvan, akkor már csak várnod kell a hatást.

Persze fontos, hogy szerethető legyen a céged, szerethető legyen az akció, pozitív legyen az üzenete. De legyen érdekes, érthető, és az a jó, ha a média is szeretni fogja. Nincs egyébként egyértelmű recept arra, mik ezek az események, kell egy megfelelő kreativitás hozzá, de ez minden kampányra igaz.

Úgy gondolom, érdemes pár példát megnézni, mire gondolok. Kettő olyat szoktam mondani, amit szinte mindenki ismer. Az egyik a valamikori Westel által indított budapesti Kapcsolat koncert sorozat: Budapest egy főterén egy ingyenes szuperkoncert. Jól megalapozva persze reklámokkal, megfelelően népszerű szereplővel, így lényegében több százezer embert elérve. És egy biztos: nemcsak azok fognak tudni róla, akik ott vannak.

A másik ilyen egyszeri esemény, ami példaként felhozható: Felix Baumgartner ejtőernyős ugrása a sztratoszférából. A Red Bull által szponzorált eseményt csak a Youtube-on élőben több, mint 7 millióan nézték, nem beszélve az egyéb médiáról. Az emberek tudtak róla, beszéltek róla, és az üzenet is érthető volt. (Szárnyakat adtak Baumgartner vágyainak.)

Mai tippünk: bátran gondolkozz nagyban! Ha van egy jó ötleted, ami látványos lehet, csináld meg, beszéljenek róla az emberek!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!