Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (536) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (28) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1046) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (292) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (209) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: kiknek jó a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.20. hétfő 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-ot nagyon sok cég használja. Sokkal több cég, mint akinek igazából kellene. Sok cég ugyanis azért csinál rajongói oldalt, mert másoknak is van, és nem gondolják végig, valóban illeszthető-e a kommunikációjukba a közösségi média.

Nem csak arról van szó, hogy nem lehetne elvileg mindenkinek jó a Facebook (bár még ez sem igaz, sok fajta üzleti cél esetében tényleg semmi értelme itt jelen lenni), hanem arról, hogy sok cég esetében magából a cégből következően nem érdemes használni ezt az eszközt, maximum csak mint hirdetési felület.

A Facebook ugyanis azoknak jó, akik:

  • tudnak kommunikálni
  • akarnak kommunikálni
  • és kellően jó cég, vagyis nem utálják az emberek

Mind a három fontos. Ha valaki nem tud kommunikálni, akkor nem tud folyamatosan jó minőségű tartalmat gyártani. Ha nem akar kommunikálni, akkor nagy valószínűséggel a párbeszéd nem fog kialakulni. Ha pedig sok kritika éri, akkor a Facebook jelenlét csak egy panaszfal lesz.

Mai tippünk: csak akkor válaszd eszköznek a Facebook-ot, ha tudsz és akarsz kommunikálni, és elég jó vagy a fogyasztóid szerint is.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook és a márkaismertség

Címkék: online marketing tippek

2014.10.19. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egy szakembert megkérdezünk, mire jó reklám szempontból a Facebook, és csak egy választ adhat, akkor nagy valószínűséggel a márkaismertség növelését fogja mondani. A Facebook ugyanis elsősorban arra jó a cégeknek, hogy megmutassák magukat.

Persze ez önmagában nem ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy sokan lássanak bennünket, nem elég egy céges Facebook oldal. Azon folyamatosan kell kommunikálni, rajongókat kell gyűjteni, kampányokat kell folytatni, érdekesnek kell lenni. De azt elmondhatjuk, hogy az alábbi két eszközre biztosan szükségünk lesz:

  • folyamatosan frissülő Facebook oldal
  • hirdetések

Ha tehét a Facebook-ot is bevesszük a márkaépítési tervünkbe, akkor arra erőforrásokat kell csoportosítani. Mai tippünk: pénz és tartalom nélkül nem fog a márkaépítésben segíteni a Facebook!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook alkalmazások

Címkék: online marketing tippek

2014.10.18. szombat 18:46 Konrad

omt_blog.jpg

Van a Facebook-on egy olyan lehetőségünk is, hogy akár az oldalunkhoz illesztve, akár teljesen független módon külső alkalmazásokat használjunk. Ilyen alkalmazásokkal a legtöbb Facebook felhasználó találkozik, hiszen a népszerű játékok, tesztek, kvízek így valósulnak meg.

Az alkalmazások nem a Facebook részei, de kommunikálnak a Facebook-al. Adatokat adhat át a felhasználó az alkalmazásnak, és az alkalmazás - engedéllyel - a felhasználó nevében posztolhat szöveget vagy képet. Így a Facebook funkcióin túl bármilyen ötletet leprogramozhatunk, legyen az egy aktivizáló játék vagy akár egy webáruház.

Mai tippünk: az alkalmazások használatával a Facebook-on lényegében bármilyen ötletet megvalósíthatunk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook hirdetések

Címkék: online marketing tippek

2014.10.17. péntek 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook nemcsak egy közösségi média szolgáltatás, hanem egy hatalmas hirdetési felület is. Ráadásul olyan hirdetési felület, ami nagyon jól skálázható és nagyon pontosan célozható is. Elsősorban ezért is szeretjük.

Ugyanakkor a Facebook hirdetési megoldásai folyamatosan változnak, hiszen a Facebook célja a minél optimálisabb felületkihasználás és kampányfuttatás, lehetőleg olyan módon, ami a felhasználókat nem "bántja", vagyis nem kifejezetten zavaró.

A Facebook hirdetési rendszereében alapvetően három megjelenési megoldás van. Ezeket elég sok módon tudjuk elérni, elsősorban a belső hirdetési rendszert lehet erre használni. Ezek az alábbiak:

  • hirdetések a hírfolyamban
  • hirdetések a jobb oldali hasábban
  • display hirdetések egyéb felületeken

Mai tippünk: nagy elérést és pontos célzást is lehet a Facebook-on hirdetéssel elérni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal

Címkék: online marketing tippek

2014.10.16. csütörtök 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Üzleti szempontból a Facebook legfontosabb eszköze maga a rajongói oldal. Ez lett arra kitalálva, hogy a cégek, szervezetek, sok rajongóval rendelkező ismert emberek stb. felkerüljenek a közösségi média szolgáltatásba.

Ennek megfelelően számos olyan szolgáltatása van a rajongói oldalnak, ami direkt üzleti felhasználásban segít. Így rengeteg féle statisztikát kaphatunk, különféle bejegyzéseket készíthetünk, sőt, külső alkalmazásokat is illeszthetünk a megjelenésünkhöz. A Facebook-on belüli üzleti jelenlét egyik fontos eleme tehát a rajongói oldal, úgy is mondhatjuk, ez lesz a kályha, ahonnan elindulhatunk, ahova visszatérhetünk.

Mai tippünk: ha a cégeddel fent szeretnél lenni a Facebook-on, akkor azt a rajongói oldal segítségével tudod megtenni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook csoport

Címkék: online marketing tippek

2014.10.15. szerda 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook szolgáltatásai között az utóbbi években talán a csoport az, ami a legjobban átalakult. A jelenlegi használat lényege az alábbi:

Csoport tagja csak személy (személyes profil) lehet. A csoport tagok látják egymás csoportba írt bejegyzéseit. Kifelé ezek csak akkor látszanak, ha a csoport nyitott. Lehet a csoport zárt, ebben az esetben a csoportba írt bejegyzések csak kifelé látszanak, és lehet titkos, ebben az esetben nemcsak a bejegyzések nem látszódnak kifelé, de az sem látszik a Facebook-on belül, hogy létezik a csoport.

Csoportba tag csak meghívással kerülhet, vagy ha jelentkezik, akkor az adminisztrátor visszaigazolásával. Így nem lehet akárki tag, csak azok, akiket az adminisztrátor megenged, vagyis kézben tartható a tagság.

A csoport tehát személyek kommunikációs helye. Céges kommunikációban persze használható, de nem közvetlenül. Ennek a módjáról a későbbiekben írok.

Mai tippünk: a Facebook csoportok is lehetnek részesei a kommunikációnknak!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook profil

Címkék: online marketing tippek

2014.10.14. kedd 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Ha regisztrálsz a Facebook-ra, akkor mint személy (jó magyar szóval: magánszemély) egy publikus Facebook profilt hozol létre. Ennek a segítségével tudsz ismerősöket bejelölni, illetve ezt jelölik be az ismerőseid. Mint személy, ezt a fajta jelenlétet érdemes választanod, de azért van pár korlát, ami miatt elsősorban nem ezt javasoljuk üzleti megoldásokra.

Először is, ez a fajta jelenlét csak személyeknek adott lehetőség, céget így nem szabad felvinni, konkrétan tiltja a Facebook szabályzata. Ha ilyet talál, akkor elvileg törölheti, de ha mi régen ilyet csináltunk, lehetőségünk van konvertálni rajongói oldalra.

A második korlát az ismerősök száma: jelenleg csak 5.000 ismerősünk lehet maximum. Ez egy szigorú korlát. Ha valaki annyira népszerű, hogy ennél több ember kíváncsi rá, az indítson rajongói oldalt!

A harmadik korlát a statisztika hiánya: nem kapunk olyan statisztikát, ami üzletileg értékelhető lenne, vagyis nem tudjuk követni a legtöbb olyan adatot, ami a kommunikációnk javításában segítene.

Előny viszont, hogy ez a fajta jelenlét tényleg személyes jelenlétre való: nagyon sok olyan beállítási lehetőség van, amivel korlátozhatjuk, ki látja az adatainkat, képeinket, szövegeinket. Akár egy-egy bejegyzésnél és beállíthatjuk, az kiknek szól, stb. Vagyis megőrizhetjük a magánszféránkat bizonyos korlátok között. Ugyanakkor ne feledkezzünk el arról, amit egyszer felraktunk bárhova az internetre, az könnyen kikerülhet mindenki szeme elé! Az csak a biztos védelem, ha valamit fel se töltünk.

Mai tippünk: személyként a személyes profilt érdemes használnunk, céges jelenlétre ez a fajta Facebook eszköz nem alkalmas!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook eszközei

Címkék: online marketing tippek

2014.10.13. hétfő 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Bár önmagában a Facebook is már egy eszköz, de a Facebook-on belül is van több lehetőségünk a kommunikációra. Ahhoz, hogy meg tudjam mutatni, milyen célt hogyan érdemes elérni, fontos előre megnéznünk ezeket.

Az alábbi négy eszközünk van tehát arra, hogy a Facebook-on kommunikáljunk:

  • egyéni felhasználói profil
  • csoport
  • céges vagy rajongói oldal
  • hirdetés

Ezeket, illetve ezek közül néhányat tudunk tehát használni a céljaink elérésére.

Mai tippünk: a Facebook megismeréséhez első lépésben ismerjük meg jól annak szolgáltatásait!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mire való a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.12. vasárnap 18:27 Konrad

omt_blog.jpg

Ha A Facebook szerepét és lehetőségeit nézzük a kommunikációnkban, akkor tudnunk kell, elvileg mire is használhatjuk ezt a platformot.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az alábbiakra:

  • márka (brand) építés
  • értékesítés
  • információ gyűjtés
  • tesztelés
  • felhasználói csoportok megismerése
  • rajongókkal való kapcsolattartás

Mai tippünk: a Facebook nem egyszerűen egy hirdetési felület, a Facebook egy "intézmény". Ezért érdemes kihasználni a lehetőségeit.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.11. szombat 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Ha közösségi médiáról beszélünk, akkor a többségnek egyértelműen a Facebook jut az eszébe. És bár a közösségi média több, mint a Facebook, de az esetek nagy részébén a Facebook kikerülhetetlen.

Ennek alapvetően két oka van: a Facebook-ra rengetegen regisztráltak. Világszinten 1 milliárdnál több felhasználó, idehaza is több, mint 5 millió ember - ez nagyon sok. És nem arról van szó, hogy tízmillió légy nem tévedhet, hanem arról, hogy az emberek ott vannak. Ez a másik alapvető ok: nemcsak regisztráltak a Facebook-ra ennyien, de használják is a Facebook-ot. Ezért kötelező nekünk is foglalkozni vele.

Mai tippünk: ha szereted, ha nem, a Facebook kikerülhetetlen. Végig kell gondolnod, hogy hogyan használd a kommunikációdban!

3 komment

Online marketing tippek: közösségi média mérési eredmények

Címkék: online marketing tippek

2014.10.10. péntek 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Az nagyon jó, ha mérjük a közösségi médiát, de ennek célja van. Az, hogy pontosan miért mérjük, természetesen a mi döntésünk, de nagyon fontos, hogy nem elég mérni, az eredményekkel utána kezdeni is kell valamit.

Ne azért mérjünk, mert mások is mérnek! Azért mérjünk, hogy ennek segítségével javíthassuk üzleti eredményeinket. Vagyis a kapott eredményeket elemezni kell, és az elemzések alapján átformálni a kommunikációnkat, marketingünket, ha ez szükséges.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a marketingünk - főleg a közösségi médiában - nem statikus, előre minden lépésében megtervezett valami, hanem egy folyamatosan változó folyamat. A változás pedig nemcsak rajtunk múlik, hanem a többi felhasználótól is.

A mai tippünk: azért mérjünk, hogy az eredményt felhasználjuk az üzleti folyamatok jobbá tételében.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mivel mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.09. csütörtök 18:55 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média mérésekor a legfontosabb az, hogy minél gyorsabbak legyünk. Vagyis ha megjelenik valami rólunk, a cégünkről, akkor azt minél gyorsabban észre is vegyük. Ezért érdemes célszoftvert használni, de ezek nem lesznek ingyenesek.

Ingyenes megoldást, ami bár nem tökéletes, de a semminél mindenképpen jobb, a Google biztosít nekünk, Google Alert néven. Az Alert egy olyan szolgáltatás, amely az előre beállított keresések esetében értesítőt küld, ha arra új tartalmat talál. A megoldás korlátja maga a Google szolgáltatása: nem szükségszerűen azonnali és sajnos nem is talál meg mindent.

A fizetős szolgáltatások (például a Hazai Replise.com és a Neticle.hu) ennél gyorsabbak, ráadásul olyan felülettel rendelkeznek, amely segíti az áttekintést és mindenféle statisztikákat is generál.

Mai tippünk: közösségi média mérésre használjunk célszoftvereket. Érdemes körbenézni, számunkra melyik lesz a megfelelő ár/érték arányú!

1 komment

Online marketing tippek: hogyan mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.08. szerda 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában a saját aktivitásunk mérése vagy az adott eszközzel történik vagy olyan külső eszközzel, ami beilleszthető. Blogot például mérhetünk Google Analytics-el ugyanúgy, mint minden más weboldalt is.

A mérés módja valójában akkor válik kérdéssé, amikor arra vagyunk kíváncsiak, hol és mit beszélnek rólunk. Ennek a mérése lényegében úgy történik, mintha sajtófigyelést csinálnánk. Össze kell állítanunk, milyen kulcsszavakra figyelünk. Cégnév, terméknév, cégvezető neve stb. Ugyanígy figyelhetjük egyébként a konkurenciát is! Ezt követően már csak rá kell keresni ezekre a szavakra illetve kifejezésekre, olyan programmal, ami garantáltan gyorsan indexeli a számunkra fontos weboldalakat.

Tehát olyan szolgáltatást kell keresnünk, ami erre képes. Szerencsére van jó sok ilyen, idehaza a Replise.com és a Neticle.hu az ismertebbek. Ez utóbbi ráadásul megpróbálja a tartalmi környezetből azt is kitalálni, hogy mennyire pozitív vagy negatív egy vélemény.

Mai tippünk: a közösségi média jelenlétünk figyeléséhez első lépésben nekünk kell kitalálni, mi az, amit figyelni szeretnénk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mit mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.07. kedd 18:42 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában két dolgot mérünk: amit mi csinálunk és ami velünk történik. Vagyis:

  • ha blogunk van, akkor a blog forgalmát és a kommenteket
  • ha Facebook oldalunk van, akkor annak adatait (ez majd külön téma lesz)
  • ha Twitterünk van, akkor a követőket, kedvencelőket, retwittelőket és elérésünket
  • ha bármi más rendszerünk van, akkor annak saját mérőszámait.

De azt is mérjük, mi történik még:

  • hány helyen említik meg a nevünket
  • milyen környezetben jelenik meg a nevünk
  • vannak-e panaszok vagy dicséretek
  • hány embernél válunk témává
  • foglalkoznak-e velünk a véleményvezérek

Vagyis alapvetően igyekszünk mérni mindent, ami elérhető adat.

Mai tippünk: ne felejtsük el, a közösségi média több, mint amit mi csinálunk! Az is érdekes, amikor tőlünk független helyeken velünk foglalkoznak.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: miért mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.06. hétfő 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Persze egyszerű válaszolni a mérések esetén arra, hogy miért tesszük: mert kíváncsiak vagyunk. De ennél kicsit összetettebb az ok. A közösségi médiában ugyanis alapvetően két dolog miatt mérünk:

  • milyen hatást tudtunk elérni a tevékenységünkkel
  • milyen hatást gyakorol ránk mások tevékenysége.

Vagyis nem elég azt nézni, hogy mi mit csinálunk, hanem az is fontos, hogy mások mit csinálnak, és az hogyan hat ránk. Egyértelmű, hogy tudni szeretnénk, mennyit ér az, amit csinálunk. Hány embert érünk el, hány ember kezd el figyelni ránk, hány ember kezd el rajongónk vagy ügyfelünk lenni, milyen mértékben növekedett a profitunk.

De a közösségi médiában mások is kommunikálnak, és azok kommunikációja ránk is hat: hányan beszélnek rólunk és mit beszélnek rólunk, hol és hogyan válunk témává, mennyire terelődik át az ügyfélszolgálati tevékenység a közösségi médiára és így tovább.

Mai tippünk: a közösségi média mérése esetében az első kérdés a "miért". Ne ugorjuk át, fogalmazzuk meg előre, mit is szeretnénk majd látni!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média mérés

Címkék: online marketing tippek

2014.10.05. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor valamilyen marketinges folyamatot csinálunk, akkor a mérés nem maradhat el: főleg az interneten kötelező mérni mindent, amit lehet. De nem mindegy, mit és hogyan mérünk, főleg a közösségi médiában.

A közösségi média mérése két nagy csoportra bontható: a saját magunk által végzett tevékenységek mérésére, és annak a mérésére, mások mit csinálnak olyat, ami bennünket is érint.

A mérés esetében az alábbi kérdésekre kell válaszolni:

  • miért mérünk
  • mit mérünk
  • hogyan mérünk
  • mivel mérünk
  • mit kezdjünk az eredményekkel.

A következőkben ezeken a lépéseken fogok végigmenni. Addig is a mai tipp: soha ne feledkezzünk el a mérésről, akkor sem, ha a közösségi médiát használjuk kommunikációra.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média menedzser

Címkék: online marketing tippek

2014.10.04. szombat 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média kezelésével kapcsolatban rendszeresen felmerülő kérdés, hogy ki csinálja, ki kezelje a csatornákat. A kérdést sajnos nem lehet annyival elintézni, hogy "aki ért hozzá".

Korábban volt az a gyakorlat, hogy közösségi média menedzsereket veszünk fel, és az ő dolguk csak ez, kezelni a közösségi média jelenlétet. Mára viszont olyan cégeknél is felmerül ez a kérdés, ahol nincs lehetőség önálló pozíciót erre létrehozni, így ez nem működhet mindenkinek.

Aztán persze van még egy nagyon fontos probléma: a közösségi média jelenlét a cég hivatalos kommunikációjának a része. Olyan embernek kell elvileg csinálnia, aki kommunikálhat a cég nevében, vagyis megvan a tudása és az engedélye is ahhoz, hogy a cég nevében beszéljen. Könnyű belátni, hogy a közösségi médiában nincs arra idő, hogy egy bonyolult belső folyamatban minden bejegyzést és minden választ egyenként ellenőriztessünk.

A fentiekből tehát az következik, hogy erre is, mint sok másra, nincs egyértelmű válasz. Több lehetséges megoldás is van, a cégek dolga kitalálni, melyiket válasszák. Íme néhány lehetséges megoldás:

  • A cég vezetője kommunikál
  • A cég marketing vezetője kommunikál
  • A PR-os feladata a kommunikáció
  • Közösségi média menedzser kommunikál
  • A fentiek bármelyike, kiegészítve tanácsadói támogatással
  • Külső cég kommunikál, folyamatosan egyeztetve

Mai tippünk: a közösségi média használat egyik fontos kérdése, ki fogja kezelni a csatornákat. Ez egy erőforrás és tudás igényes feladat, így érdemes előre tervezni a megoldásunkat saját cégünknél!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média tervezés

Címkék: onlinemarketing

2014.10.03. péntek 18:15 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média kampányok tervezésénél eddig stratégiáról írtam, de aki ezeket végigolvassa, jól láthatja, hogy nem sok köze van a hagyományos stratégiához. A legfontosabb, hogy nincs hosszú távú tervezés benne, vagyis meg sem közelíti az elvárt 2-3 éves időtávot. A másik fontos dolog, amit észrevehetünk, hogy az általános dolgok mellett a végrehajtani való dolgokról is beszélek.

Vagyis a közösségi média tervezés valójában nem stratégiai, hanem taktikai tervezés, és ha így közelítjük meg, akkor talán könnyebb dolgunk is van. A cél meghatározása is könnyebbé válhat, de a feladatok megtervezése így válik egyértelműbbé. És ez nekünk most nem is baj: a taktikai tervezés jelen esetben legalább annyira fontos, mintha stratégiát készítenénk.

Mai tippünk: a közösségi média kampányok esetében nem érdemes átfogó stratégiákban gondolkodni, tökéletesen elég lehet a taktikai terv elkészítése!

Szólj hozzá!

Lojalitása rendszerek

Címkék: ajánló video pontolo

2014.10.03. péntek 09:25 Konrad

50x50.pngKörülbelül egy éve, hogy elkezdtünk kifejleszteni egy online alapú, de offline értékesítésekre (is) használható lojalitás rendszert, a Pontolót. Emiatt elég sokat kellett foglalkoznom a különféle hűségprogramokkal, ügyfél megtartási megoldásokkal, és ráadásul a Pontoló is üzemel, így egyre több a gyakorlati tapasztalatom is.

Ennek kapcsán kértek fel a Kürt Akadémiától, hogy a X. Net-Works Meetupon tartsak erről egy előadást, és ennek az anyagát felrakták az internetre is. 23 perces videó, nagyobb része nem értékesítés, a végén beszélek kicsit többet a Pontolóról. Íme:

 

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: POST

Címkék: online marketing tippek

2014.10.02. csütörtök 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

Valamikor pár éve volt a Karma Médiának egy közösségi média e-könyve. Abban volt pár nagyon jó gyakorlati tipp, arról, hogyan csináljuk a közösségi média kommunikációt. Ezek közül számomra kiemelkedett az egyszerűsége és áttekinthetősége miatt az alábbi ábra.

post.jpg

Mai tippünk: kövessük a Karma Média világos lépéseit, ha a célunk a közösségi média!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: CVD modell

Címkék: online marketing tippek

2014.10.01. szerda 18:17 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor pár éve felmerült, hogy kellene van fogódzó a közösségi média jelenlét tervezéséhez, akkor még nem találtam olyan általános modellt, ami segített volna, és fedte volna azt, amit el akarok mondani. Volt már nagyon sok leírás, olyan útmutató, ami a gyakorlati dolgokban segített két-három platformon, de átfogó tervezési elv kevés.

Ezért alkottam egy saját modellt, aminek három eleme van, és ezen három elem kezdőbetűi adják a nevét is: ez a CVD modell.

A CVD modell egy olyan három elemű alap, amely pontosan megfogalmazza, mire kell odafigyelnünk a közösségi médiában. Az elemek közül egyik sem újdonság, sőt, rendszeresen ezekről beszélünk. Én azt állítom, hogy valójában ez a három - és csak ez a három - elem megfelelő használata elég a sikeres stratégiához.

C: Content, vagyis tartalom. A közösségi média jelenlét nem létezik tartalom nélkül. A tartalom legyen egyedi, célcsoportspecifikus és érzelmeket kiváltó.

V: Visibility, vagyis láthatóság. Azokat az eszközöket kell használnunk, amelyeket a célcsoportunk is használ. Nem a mi döntésünk, hol kell láthatóvá válnunk, hanem a célcsoportunké. Fontos elem, ezen keresztül tudjuk megmutatni a tartalmunkat.

D: Dialogue, vagyis párbeszéd. Ezért csináljuk az egészet, hogy beszélgessenek rólunk az emberek. Vagyis a párbeszéd jelenti egyrészt az emberek közti beszélgetés kialakítását. Másrészt ez jelenti a cégünk és a közösségi médiában lévők közti párbeszédet is: nem elég a tartalom, nem elég a láthatóság, de kell az interakció is. A párbeszéd erről szól.

Mai tippünk: tervezéskor használd a CVD modellt!

2 komment

Online marketing tippek: közösségi média útválasztás stratégia

Címkék: online marketing tippek

2014.09.30. kedd 18:37 Konrad

omt_blog.jpg

Mint azt írtam, a közösségi média stratégia sok esetben nem értelmezhető: nem lehet önálló stratégiát készíteni. Viszont ha elkezdünk a közösségi médiában kommunikálni, akkor sokszor kerülünk olyan helyzetbe, ami segítséget igényel. Ilyenkor is kell valahova fordulni, és az általános marketing terv nem ad szükségszerűen választ.

Ilyenkor általában valamilyen döntési helyzetbe kerülünk: valamilyen irányba el kell indulnunk. Tehát lényegében a közösségi média jelenlétünk döntések, útválasztások sorozata. Válaszoljunk-e egy kérdésre, ha igen, mit, milyen stílusban, milyen tartalommal. Milyen információkat osszunk meg, milyen aktivizációt kérjünk stb.

Ilyen esetekben magukra a döntésekre kell koncentrálni, és a lehetséges irányokat és azok következményeit megvizsgálni. Ebben segít nekünk az, ha előre meghatározzuk a legfontosabb válaszokat: a stílust, a tartalmat stb. Természetesen mindezt az üzleti és marketing cél ismeretében.

Mai tippünk: ha nem csinálunk átfogó közösségi média stratégiát (mert nem kell), akkor a döntésekre kell felkészülnünk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média stratégia

Címkék: online marketing tippek

2014.09.29. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Miközben tudjuk, hogy a stratégia alkotás nagyon fontos tervezési lépés, azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem kell mindig minden megoldásra külön stratégiát felállítani, hanem sokszor elég, ha más stratégia részeként kezeljük azt. A közösségi média esetében is felmerül ez a kérdés, és nem tudunk minden esetben jó választ adni arra a kérdésre, kell-e önálló stratégia erre a területre.

Van, aki szerint egyáltalán nincs szükség közösségi média stratégiára, hiszen elég a marketing stratégia részeként kezelni azt, mint eszközt. Más szerint a közösségi média olyan speciális kérdéseket tesz fel, amelyekre valahogy reagálni kell, és máshol nem foglalkozunk azokkal. Tehát szükséges külön tervezni is.

Az igazság véleményem szerint az, hogy érdemes külön foglalkozni a tervezéskor a közösségi médiával, de ez nem jelenti az önálló stratégia elkészítését - és a közösségi médiát egyébként is annyira integrálni kell a teljes céges kommunikációba, hogy az önálló tervezés sokszor nem is lehetséges.

Mai tippünk: a tervezéskor foglalkozzunk a közösségi média speciális elvárásaival, de ne akarjunk feltétlenül önálló stratégiát készíteni!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösség vagy közönség?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.28. vasárnap 18:36 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média elvileg a közösségekről szól. De vajon tényleg kialakulnak valódi közösségek? Nagyon ritkán... Jellemzően nézőket, vagyis közönséget toborzunk, akiknek majd tudunk közvetlenül kommunikálni.

Miközben az lenne a jó közösségi média kampány, amely valamilyen kohéziós erő segítségével közösséget formál, valójában a kampányok jelentős része nem ezt teszi. Ennek több oka is van. Egyrészt véges számú közösségben tud az ember aktív lenni, így nem is lehet valós elvárás, hogy akár több tucat cég életében "részt vegyünk". Másrészt a jó, közösség építő kampányok elkészítése nem egyszerű, sok esetben lehetetlen is.

Így valójában nem is az a cél, hogy aktivizáljuk az embereket, hanem az, hogy elérjük őket. Ugyanakkor a valóban sikeres kampányok után (vagy közben) kialakulhatnak valódi közösségek is, és lényegében ezért is válnak valóban sikeressé.

Most lépjünk egyet hátra, és gondoljuk végig. Valóban közösséget építünk?

Mai tippünk: ne keverjük a közösséget a közönséggel! Mindkettő hasznos, de nem ugyanazok a szabályok működnek, ha használni akarjuk őket a kommunikációnkban!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: másnak lenni

Címkék: online marketing tippek

2014.09.27. szombat 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában nemcsak mi a kommunikálunk, hanem a legtöbb konkurensünk is. Ők is ugyanazt akarják, amit mi: megszerezni a felhasználók figyelmét, ezen keresztül pedig ügyfelekké tenni őket. Mit kell tehát csinálnunk, hogy ne a konkurenciát, hanem bennünket válasszanak?

A figyelmüket kell felkeltenünk, és fontos, hogy emlékezzenek is ránk. Ez pedig a jó tartalmon túl azt is jelenti, hogy eltérőnek, másmilyennek kell lenni, mint a konkurencia. A kérdés csak az: miben legyek más?

Egy jó kreatív ötlet sokat segít, és sok-sok olyan ötletünk lehet, ami számunkra másnak tűnik, mint a konkurenseké. Ez lehet stílusbeli különbség, lehet egy jó szlogen, lehet egy jó reklámarc, sok lehetőségünk van. De ezek mind lehetőségek. Ami fontos, az az alábbi:

  • a célcsoportunk számára legyünk megkülönböztethetőek
  • a különbség pozitív irányba mutasson
  • emlékezzenek ránk.

Mai tippünk: fontos a megkülönböztethetőség, és ezt a célcsoportunk szemszögéből kell néznünk!

Szólj hozzá!