Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (536) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (29) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (32) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1046) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (352) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (211) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: a tartalom marketing használata

Címkék: online marketing tippek

2014.12.17. szerda 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

A tartalom marketing hatékony, de nem olcsó és főleg nem gyors megoldás. Ahhoz, hogy a célunkat elérjük, sok jó és releváns tartalmat kell gyártanunk, azokat folyamatosan és rendszeresen publikálnunk, eljuttatnunk a célcsoportunknak.

Ennek megfelelően egy jól felépített tartalom marketing stratégia a hatását hónapok alatt fejti ki. És ráadásul ezen időszak alatt nincs is látványos eredménye... Vagyis be kell fektetnünk azt az időt, illetve azt a pénzt, ami az eredményekhez kell.

Mai tippünk: a tartalom marketinget mint stratégiai elemet használjuk, részben a szükséges erőforrások, részben a ráfordítandó idő miatt!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a tartalom marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.12.16. kedd 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A tartalom a király. Talán ennyit is elég lenne leírnom, hogy megértsük, mi is a tartalom marketing lényege. Ahhoz, hogy döntsünk, ahhoz, hogy valamit megtudjunk, információra van szükségünk, információt fogyasztunk. De az olyan információval tudunk mit kezdeni, amit megértünk, és természetesen ami abban segít, amire kíváncsiak vagyunk.

Vagyis relevánsnak és a mi tudásunknak megfelelő tartalom az, amire szükségünk van.

A tartalom marketing az utóbbi években vált igazán fontossá, mert mostanra aprózódott szét annyira a média, mostanra lett annyi célzott csatorna, hogy a különböző célcsoportoknak más-más tartalmat gyárthatunk. Mert a tartalom marketingnek ez a lényege: az egyes célcsoportjainknak személyükre szabott tartalmakat készítünk, és juttatunk el azokon a csatornákon keresztül, amiket ők fogyasztanak.

Mai tippünk: ismerd meg a célcsoportjaid információszerzési szokásait, hogy tudd, mely csatornákon keresztül érheted el őket!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook csoportok üzletre

Címkék: online marketing tippek

2014.12.15. hétfő 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor a Facebook üzleti alkalmazása szóba kerül, elsősorban az oldalról és a hirdetésekről szoktunk beszélni. De van még egy eszköz, amit lehet ilyen céllal használni, ez pedig a csoportok.

A csoportoknak elég sok szerepük lehet egy kommunikációban. Egyrészt vannak szakmai csoportok, másrészt rajongóknak csinálhatunk csoportokat, végül konkrét ügyfélcsoportokat is építhetünk. Nézzük, milyen esetben hasznosak ezek!

A szakmai csoportokba természetesen a saját profilunkkal léphetünk be. Fel kell vállalnunk, milyen cégnek dolgozunk, de innentől a cég nevében is kommunikálunk. Az ilyen csoportokban nem ritkán keresnek szakembereket egy-egy feladatra, és ha ott vagyunk és figyelünk, mi is elhozhatunk innen munkát. Nem beszélve arról, hogy ha okos és használható bejegyzéseink, kommentjeink vannak ott, akkor ezzel nő a szakértői elismertségünk, így nagyobb eséllyel hívnak konferenciákra, keresnek meg munkákkal.

A rajongóknak létrehozott csoport lényegében a nagyköveteink felnevelésére használható. A csoportban olyan bennfentesebb információkat adhatunk, amik miatt egyrészt jobban szeretnek bennünket, másrészt szívesen mondják el ismerőseiknek - ezzel lényegében beszélgetéseket generálunk, ahol mi vagyunk a téma.

Végül bizonyos területeken azért csinálhatunk csoportokat, mert vagy a törvény vagy a téma nem engedi a nyilvános kommunikációt. Ilyenkor egy zárt csoportban még lehet információt cserélni, vagy segíthetjük az adott terület iránt érdeklődőket, hogy egymással információkat cseréljenek.

Mai tippünk: a Facebook csoportokat üzleti céllal is használhatjuk. Gondoljuk végig, hol férhet bele a kommunikációnkba!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: lejáró bejegyzések a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.12.14. vasárnap 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Hogy mennyire igaz a Facebook folyamatos változása, amire az előző posztomban utaltam, íme egy bizonyíték: újabb, kifejezetten hasznos funkciók jelennek meg a Facebook-on a napokban. Ezek egyike a bejegyzések időzítését teszi teljessé.

Hiszen sokszor nemcsak az a fontos, hogy megjelenjen időben egy bejegyzés, hanem az is, hogy adott idő után már ne jelenjenek meg. Hiszen milyen kellemetlen, amikor a hírfolyamunkon olyan bejegyzés jelenik meg, aminek már nincs aktualitása.

Ez az új funkció nem tünteti el a bejegyzést, ott fog maradni az oldalunkon, de a követőink hírfolyamában már nem fog megjelenni.

Mai tippünk: ha a bejegyzésünk időben korlátozott ajánlatot tartalmaz, vagy eseményt hirdet, akkor adjunk meg időbeli korlátot hozzá!

Szólj hozzá!

Hagyomány, fegyelem, becsület, érdem

Címkék: mobil teszt

2014.12.14. vasárnap 13:51 Konrad

Amikor meghallottam, hogy az lesz a telefon neve, hogy "honor", nem egy iPhone verő csoda jutott az eszembe, hanem a Holt költők társasága című film eleje. Az, amikor a fiúk felemelik a zászlókat, és bevonulnak vele a terembe. A zászlókon pedig ez szerepelt: Tradition, Honor, Discipline, Excellence.

vlcsnap-2014-12-14-12h05m00s45.png

Vagyis a gyártók elérték, amit a névvel akartak: egy olyan világba repített a "honor", amikor még számított a tartósság, a megbecsülés, a többiről nem is beszélve. Igaz, azzal, hogy a telefon neve Honor 6, rögtön átrepültem egy kicsit a scifik világába, ott szokás az ilyen címadás (gondoljunk csak a District 9-re). De azt hiszem, ez a név így nagyon ügyes választás. Pozitív jelentéssel bír, valami jóra számítunk, ad egy alap hangulatot. Mennyivel jobb ez a név, mint a Doogee például, ami szintén egy (Androidos) telefon neve? Na ugye!

A telefonhoz egyébként egy ügyes teszt akció keretében jutottam elvileg egy hétre, gyakorlatilag lassan a harmadik hete használjuk, kicsit megnyújtottuk a tesztidőszakot (ezúton is elnézést kérek azoktól, akik emiatt kapják meg később a készüléket). Azért gondolom ügyesnek a PS:PRovocative akcióját, mert nemcsak a szokásos szakújságírói és szakbloggeri körnek küldte körbe a telefont, hanem bővítette a kört más véleményvezérekkel is. És olyanoknál olvastam így a telefonról, akik - hozzám hasonlóan - nem elsősorban a mobilokkal foglalkoznak.

honor6.jpg

Első gondolatom az is volt, hogy nem is a telefonról írok egy online marketing blogon, hanem erről az ügyes közösségi média akcióról: hogyan lehet sok helyen megjelenni egy egyébként jó minőségű, de semmi különlegeset nem jelentő termékkel? Mert a telefont elnézve, lássuk be, nem kapunk olyan csodát, ami miatt tömegek állnának sorba a gyártó Huawei boltjainál (nem beszélve arról, hogy nincsenek is ilyen boltok).

Ugyanakkor megismerve a telefont, tökéletesen meg tudom érteni, miért kellett ez az akció. Ez a Honor 6 nem egyszerűen egy Huawei telefon, nem egy kínai kacat tucatkészülék. A Honor 6 egy nagyon jó telefon, kimagaslóan jó ár/érték aránnyal. Le is lövöm a poént: ha valaki megbízható, nagytudású okostelefont akar, ami még jól is néz ki, és nem akar sok tízezer forintot fizetni azért, hogy valami S-betűs vagy A-betűs márka jele legyen rajta, akkor ne habozzon, irány az Edigital, és perkálja le érte a bruttó 105 ezer forintot, ennyiért jobbat itthon - számlával, garanciával, szervízzel és újonnan - nem nagyon fog kapni.

Egyébként elég jó összehasonlítási alapom van, egy a Honor 6-hoz sokban hasonló készüléket használok a Telenor jóvoltából immár lassan két éve, ez pedig egy SONY Xperia Z. A Honor persze egy új készülék, ennek megfelelően nagyobb processzorral (8 magos, jelentsen ez bármit is), és most végtelennek tűnő belső memóriával (3 giga, te jó ég). Persze nem vízálló, szemben a Z-vel (ami amúgy bő egy év után már szintén nem víz- csak maximum cseppálló, kb. addig bírták a tömítések, na).

Tehát van egy jó telefon, ami nem is néz ki rosszul (persze ez ízlés kérdése), benne az összes csúcsizével, és ezt kell behozni egy olyan piacra, ahol az emberek vagy nem is számlálják a pénzüket és kifizetnek lényegében bármennyit, hogy egy bizonyos márkát vegyenek meg, vagy csak az számít, hogy minél olcsóbb legyen a cucc. Nem egyszerű kihívás, hiszen ezen a piacon márkát építeni csak nagyon sok pénzzel (milliárdokra kell gondolni), sok idő alatt (inkább évek, mint hónapok) lehet. Szerencsére a Huawei nem ismeretlen márka, sokan használnak (elégedetten) ilyen telefont, inkább azt kell megmutatni, hogy a Honor 6 versenyképes a csúcsmobilok piacán.

A készüléken Android fut, a majdnem legújabb 4.4.4 Erről kár is többet magyarázni, azt tudja, amit az Androidos telefonok tudnak. Van egy saját megjelenítő programja, ami persze adott esetben cserélhető (én speciel a SONY ilyenjét szoktam meg, nekem már a Samsungé is furcsa, ez meg főleg, de ugye ízlések és szokások...). És hozza mindazt, ami elvárható. A szokásos stressz tesztnek vetettem alá a telefont: odaadtam a lányaimnak játszani. Az lett a konklúzió, hogy nem akarták visszaadni. Ami - tudva, hogy egyébként egy Galaxy Nexus 10-es tablet az itthoni etalon - nem rossz eredmény. És marketingesként azt hiszem, ez számít: legyen egy jól használható, szerethető terméked, nagyon versenyképes áron. Erre már lehet építkezni!

Visszatérve tehát a PS-PRovocative akciójához: nemcsak sok helyre eljuttatták kipróbálni az eszközt, de ráadásul egy játékot is kreáltak köré. Ha kell ilyen készülék (és ha kipróbálod, hidd el, kellene fog!), akkor gyere, és állj sorba érte: http://www.forthebrave.hu/

Lényegében egy közösségi, megosztós, az elérést honoráló játékot csináltak, ami kellően érdekes azoknak, akik amúgy is aktívak a neten. Kell ennél több? Én a falamon legalább három alkalommal találkoztam ismerőseim által a telefonnal. Azt hiszem, innen már csak a vásárlási szándék kell. Hacsak nem kapok Karácsonyra valakitől egy Honor 6-ot...

 

 

 

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook, az örökké változó

Címkék: online marketing tippek

2014.12.13. szombat 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Ha valaki kommunikációs szakemberként a Facebook-ra gondol, ott lesz első gondolatai között, hogy egy olyan platformról beszélünk, amiben semmi nem állandó. Folyamatosan változó környezet, és ennek két fontos oka van.

Az egyik maga a Facebook. Egy olyan rendszerről beszélünk, ami soha nincs kész, mindig változik. Változnak a belső algoritmusok, változnak a szabályok, változik a hirdetési rendszer. A változás sokszor nem kiszámítható, máskor előre jelzett. Így aztán a Facebook egy olyan platform, amit folyamatosan kell figyelni, tanulni. Ez a tervezésben is kihívást jelent: tudjuk, milyen MOST a Facebook, de fogalmunk sincs, milyen lesz 6 vagy 12 hónap múlva. Vagyis nem lehet egyszerűen a mostani eredményeket kivetíteni, a mostani megoldásokkal fixen tervezni, a mostani költségeket biztosnak venni.

A mások oka a változásnak a felhasználók. Megfigyelhető, hogy folyamatosan változnak a felhasználói igények, változik az a mód, ahogy használják a Facebook-ot. Részben egyfajta tanulási folyamatról beszélhetünk, részben egy kis belefáradásról, és persze információval való telítődésről is. Vagyis nem elég nekünk, hogy a Facebook változtatja a környezetet, de a felhasználók is eltérő módon reagálhatnak egy későbbi időszakban, mint jelenleg.

Mai tippünk: a Facebook-ot használnunk kell, ha a célcsoportunk is használja. Készüljünk fel arra, hogy folyamatos feladatunk lesz ezzel, és nem tudunk mindent előre eltervezni!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook ára

Címkék: online marketing tippek

2014.12.12. péntek 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook ingyenes szolgáltatás - de az ingyenességért cserébe egyre kevesebb üzleti szolgáltatást kapunk. Ráadásul az ingyenesség mindössze azt jelenti, hogy a Facebook felé nem kell fizetnünk, csak a hirdetésekért.

De a Facebook használata nemcsak ezt jelenti, hiszen szükségünk van bejegyzésekre, képekre - vagyis tartalomra. És ha jól dolgozunk, akkor jönnek a kérdések a rajongóktól, amiket meg kell válaszolnunk. Vagyis mindenképpen szükségünk van időre és szaktudásra, sőt, adott esetben képeket is kell vennünk.

Vagyis a Facebook-on az üzleti jelenlétünk akkor sincs ingyen, ha nem fizetünk a hirdetésekért. Éppen ezért érdemes végiggondolni, hogy a befektetett munkánkat mennyire teszi hatékonyabbá az, ha többek számára is elérhetővé tesszük Facebook hirdetéssel?

A Facebook ára ráadásul nemcsak az, hogy hirdetünk és tartalmat kezelünk. A Facebook-al ezen felül is érdemes foglalkoznunk. Elemezve az egyes posztokat, elemezve a Facebook-ról érkező látogatóinkat, és nem utolsó sorban figyelve, hogy a saját oldalunkon kívül hol beszélnek rólunk. Ez utóbbinak egyértelműen van extra költsége, míg az elemzéseknek ismét idő és tudás igénye.

A Facebook tehát egyáltalán nem az ingyen reklámot jelenti. Semmi sincs ingyen.

Mai tippünk: a Facebook jelenlétünk költségei esetében számoljunk mindennel, ami pénzbe került, vagy ami az időnket tölti. Csak így kaphatunk teljes képet a jelenlétünk áráról!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook és a képek

Címkék: online marketing tippek

2014.12.11. csütörtök 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

Volt már korábban szó róla, de nem lehet elégszer leírni: a Facebook szabályait be kell tartanunk. Akár van (szerintünk) értelme, akár nincs, oda kell figyelni azokra. Például ha kirakunk egy bejegyzést az oldalunkra, olyan képet használunk hozzá, amit akarunk - mindaddig, amíg nem akarjuk azt promótálni.

Tehát ha bejegyzést írunk, és a későbbiekben szeretnénk azt kiemelni vagy hirdetni, a képet úgy válasszuk meg, hogy a hirdetési, kiemelési irányelveknek megfeleljen, azaz pl. ne legyen 20 százaléknál több a szöveg. Ha nem így teszünk, akkor kénytelenek leszünk új bejegyzést kirakni, és ebben az esetben pl. a kommenteket sokkal nehezebb lesz kezelni.

Mai tippünk: gondolkozzunk előre, és a szerint írjuk meg a bejegyzéseinket, hogy milyen szándékaink lehetnek az adott bejegyzéssel.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook bejegyzés kiemelése

Címkék: online marketing tippek

2014.12.10. szerda 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-nál jól látható cél, hogy minél többet költsünk. Mert bár a szolgáltatás ingyenes, de bevételre szükségük van - ez pedig a hirdetési bevétel lehet. Így nemcsak egy külön kis menüben találunk hirdetési lehetőségeket, hanem pl. a bejegyzéseknél is.

Vagyis Facebook oldalunkon a bejegyzések alatt, az eseményeknél, esetleg az oldal tetején láthatunk ilyen lehetőséget. Ezek tulajdonképen egy egyszerűsített hirdetéslétrehozási felületek. Amiért mégis érdemes megnézni ezeket, az az, hogy itt a különböző költségkeretekhez a Facebook ad egy körülbelüli aktivitási számot. Azaz megmondja, hogy 1000 forint napi költségből pl. mennyi lájkot hoz az oldalra. A számok tájékoztató adatok, és nagyon nagy intervallumban mozognak, de érdemes figyelembe venni.

Mai tippünk: a Facebook-on is igaz, ha bármikor, bármire költünk, legyen reális célunk, és ezt előtte térképezzük fel. Erre használjunk minden lehetőséget, és szánjuk rá az időt. Ha vannak konkrét céljaink, úgy konkrét megtérülést is könnyebben tudunk számolni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: ajánlatok a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.12.09. kedd 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Miközben folyamatosan arról beszélünk tanácsadóként, hogy a Facebook elsősorban brand építésre való. aközben a Facebook veszi ezt legkevésbé komolyan, és olyan eszközöket ad, amik az eladást segítik. Ilyen például az ajánlat hirdetése típusú bejegyzés.

Ha van egy termékünk, amiből maradt még pár darab, és azt nagy kedvezménnyel akarjuk eladni, akkor ez egy tökéletes megoldás lehet - ha kell, a Facebook nézi, mennyi van még, és ha elfogyott (mert az előre beállított számú ember lekattintotta), akkor le is állítja a megjelenést.

Ha tehát van egy Facebook ajánlatunk és azt szeretnénk hirdetni, arra a legjobb forma az ajánlatbeváltások hirdetési forma. Javasolt képméret: 1200x628 pixel, szöveg a képen itt is maximum 20 százalék lehet. A főcím 25, míg a leíró szöveg 90 karakter lehet.

Mai tippünk: ha használjuk az ajánlat típusú bejegyzést, akkor azt érdemes meghirdetni a célcsoportunknak. Figyeljünk oda, hogy ténylegesen annyi ajánlatot állítsunk be, amennyit be is tudunk váltani.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: videómegtekintések növelése a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.12.08. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

A sokféle tartalomtípus közül talán a videó az, amivel a legtöbb előkészítő feladatunk van. Így aztán teljesen érthető, ha azt javasoljuk: költsünk arra, hogy minél többen lássák!

A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a videóinkat hirdessük. Kell választanunk egy bélyegképet, mely lehet egy kép a videóból, de olyan is, ami nem abból való. A bélyegkép a hirdetésen látható, amikor nem játsszák le a videót. A bélyegkép javasolt mérete: 1200 x 675 pixel. A videó maxiumum 1080p-s lehet, és 16:9 képarányú legyen. Mellé 90 karakternyi kísérő szöveget írhatunk, a videó mérete 1 Gb-nál ne legyen több.

Mai tippünk: olyan videót hirdessünk, mely számunkra hasznos cselekvésre ösztönöz, vagy olyan információkat mutat be, mellyel célcsoportunk elkötelezettebb lesz felénk, vagy vásárlónkká, felhasználónkká válik.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook esemény

Címkék: online marketing tippek

2014.12.07. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-on a személyes profillal is és a céges oldallal is hozhatunk létre eseményt. Az esemény pontosan az, amit a neve is mutat: egy konkrét időpontban történő aktivitás, ahol meg kel adnunk az esemény nevét, a helyét, az időtartamát, és hogy kiknek szánjuk azt.

Képet is adhatunk az eseményhez, valamint úgy tudjuk kezelni, mint egy oldalt: posztolhatunk, mások is hozzászólhatnak stb. Ami a lényeg: hívhatunk meg rá ismerősöket, illetve akik jönnének, azok ezt jelezhetik is: biztos jön, vagy lehet, hogy jön. Akik pedig bejelölik, hogy jönnek, azok Facebook értesítést fognak kapni arról, ha valamit változtatunk az esemény leírásában.

Vagyis az esemény két olyan dolgot tud, amit más eszköz a Facebook-on nem: meghívhatunk rá embereket (bár csak az ismerőseinket), és értesítést kapnak azok, akik jönni szeretnének.

Mai tippünk: ha konkrét időponthoz kötött eseményt szervezel, akkor használd a Facebook esemény eszközét, és ezzel hatékonyabban tudsz kommunikálni a meghívottakkal!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook esemény hirdetése

Címkék: online marketing tippek

2014.12.06. szombat 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Ha létrehoztunk egy eseményt, magát az eseményt is hirdethetjük a célcsoportunknak. Ezen hirdetési formánál a javasolt képméret: 1200x444, javasolt képarány: 2,71:1.

A cím 25 karakteres lehet, mellé 90 karakteres leírást adhatunk, de a Facebook automatikusan megjeleníti az esemény dátumát, és időpontját, így azt nem érdemes beleírni az ajánló szövegbe. Ha eseményt hozunk létre, és hirdetni is szeretnénk, minél több információs részt töltsünk ki, és ne feledjük az eseményhez tartozó kép feltöltését se!

Mai tippünk: ha szeretnénk, hogy sokan tudjanak az eseményünkről, az esemény hirdetéssel hirdessük, de ne feledjük, hogy az esemény visszajelzésénél látható várható résztvevőszám és a tényleges megjelenés között néha óriási a különbség.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: alkalmazástelepítések növelése a Facebook-on, hirdetéssel

Címkék: online marketing tippek

2014.12.05. péntek 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook hirdetési rendszerében az Alkalmazástelepítés nemcsak mobil alkalmazást jelenthet, hanem  Facebook alkalmazás telepítését is. Ha megadjuk az alkalmazás linkjét, a Facebook automatikusan felismeri, hogy mobil, vagy asztali alkalmazásról van szó. Itt is 1200x628 pixel az ajánlott képméret, és 90 karakter a leíró rész. Használhatjuk még a felhívó gombot is.

Mai tippünk: ha alkalmazást hirdetünk, regisztráljuk azt a Facebook-nál, és így csak a ténylegesen telepítésért kell fizetnünk. Alkalmazás regisztrálás: https://developers.facebook.com/docs/web/tutorials/scrumptious/register-facebook-application?locale=hu_HU

(Ha regisztrálod az alkalmazást a Facebookon, CPA-licitet (műveletenkénti költség) állíthatsz be. Csak akkor kell fizetned, ha az emberek telepítik az alkalmazásodat egy Facebook-hirdetés alapján.)

 

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mobil app promó a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.12.04. csütörtök 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-ot használok háromnegyede nézi az oldalt mobilról is. Vagyis a Facebook kiváló felület arra, hogy a mobil alkalmazásokat promózzuk! Ezt felismerték ők is, így van is egy ilyen lehetséges hirdetési kampánycél: alkalmazástelepítések számának növelése

Ezzel a hirdetési formával a mobiltelefont használó személyeket célozhatjuk meg, és egy meglévő alkalmazást hirdethetünk számukra. Javasolt képméret: 1200x628 pixel, a szöveg 90 karakter lehet. Itt is beállíthatunk felhívás gombot a hirdetés alatt. Ez a hirdetési forma természetesen csak a mobil hírfolyamban jelenik meg, így asztali gépeken nem látszódik. Ráadásul mi döntjük el, milyen platformon jelenjen meg, és azt is, akarjuk-e a tableteseknek futtatni a hirdetést. Az App Store, illetve a Google Play áruházban kapott csillagos értékelés automatikusan megjelenik a hirdetésben!

Mai tippünk: ha mobil alkalmazást akarsz hirdetni mobilt használóknak, akkor az erre kifejlesztett hirdetési formákat használd!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal népszerűbbé tétele hirdetéssel

Címkék: online marketing tippek

2014.12.03. szerda 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Mit jelent az, hogy népszerűbb a Facebook oldal? Azt, hogy több lájkot kapsz. Vagyis ez a bejegyzés arról szól, hogyan lehet több lájkod hirdetéssel!

Ha tehát több lájk kell, akkor válaszd ezt a hirdetési formát. 90 karakter hosszan írhatjuk le, miért jöjjenek az oldalunkra, és miért kedveljék azt. Megadhatunk 25 karakteres főcímet is, de ez csak a jobb oldali megjelenésnél fog látszódni, a hírfolyamban nem, vagyis úgy írjunk szöveget, hogy a cím nélkül is érthető legyen! Továbbá megadhatjuk, hogy oldalunkon belül hová érkezzen a látogató, ez lehet az idővonal, de lehet az események, fényképek, jegyzetek fül is.

Specifikáció: cím + 90 karakter + kép, aminek az ajánlott képmérete: 1200x444 pixel

Mai tippünk: ha már eldöntöttük, hogy kell a lájk, akkor gondoljuk át, hogy az oldalon belül hová vigyük az érdeklődőket, hol van olyan tartalom, amivel meg tudjuk fogni a célközönségünket!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: ha egy (Facebook) hirdetés elindult

Címkék: online marketing tippek

2014.12.02. kedd 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook hirdetések működése, "élete" folyamatos figyelmet igényel. A szabályok be nem tartása miatt, vagy egyszerűen figyelmetlenségből, néha meg is tud izzasztani a szolgáltatás...

Megesik, hogy minden figyelmességünk ellenére, olyan képet töltünk fel, amin 20 százaléknál több a szöveg. A Facebook néhány esetben e hirdetést el is indítja, azaz elkezd megjelenni, és még aktivitás is történhet, de később azt láthatjuk, hogy leállt a hirdetést - ilyenkor később történt egy felülvizsgálat. Ez esetben, nézzük meg, mi a leállás oka, javítsuk a hibát, és a mentést követően a Facebook újra megvizsgálja azt.

Mai tippünk: ha gyanús a kép, hogy közel lehet a 20 százalékhoz a szöveg arány, ne dőljünk hátra miután elindult a hirdetés, hanem 2-3 óra múlva ellenőrizzük, hogy tényleg fut-e. A legjobb, ha beállítjuk, hogy a Facebook a hirdetéseinkkel kapcsolatban küldjön emailt, és ott követjük a történéseket.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook bejegyzések népszerűbbé tétele hirdetéssel

Címkék: online marketing tippek

2014.12.01. hétfő 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Írtam már róla, hogy a Facebook folyamatosan csökkenti az oldalakra kirakott bejegyzések spontán (nem fizetett) elérését. Ez viszont nem igazán jó akkor, ha több embert akarunk elérni, nemcsak azokat, akiket a Facebook szerint érdekel az, amit csinálunk.

Tehát ha írtunk egy bejegyzést, és azt szeretnénk, hogy minél többen lássák, két lehetőségünk van. Az egyik a bejegyzés kiemelése, erről majd később írok, a másik pedig a bejegyzés népszerűbbé tétele hirdetés típus. Ennek segítségével nemcsak a rajongótáborunkhoz juttathatjuk el a bejegyzésünket, hanem az általunk választott célcsoportnak is. Az oldal és a bejegyzés kiválasztását követően, a Facebook aktivitásra fogja optimalizálni a megjelenést. Ilyenkor aktivitásnak számít a bejegyzés kedvelése, a hozzászólások, a megosztások és a fényképek megtekintései.

Mai tipp: ha reklámozni akarunk egy bejegyzést, úgy írjuk meg, hogy az elején minden olyan információ szerepeljen, ami aktivizálja a célcsoportunkat!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: webhely konverzió növelés Facebook hirdetéssel

Címkék: online marketing tippek

2014.11.30. vasárnap 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Egy weboldalra azért viszünk embereket, mert valami célunk van velük. Ilyen cél lehet például feliratkozás egy hírlevélre, termékértékesítés, prospektus letöltése stb. Ezeket a célokat szeretnénk elérni, vagyis az lenne a legjobb, ha a kampányunk erre lenne optimalizálva.

A konverzió elérését a Facebook is tudja mérni: arra az oldalra, ami a megvalósult konverzió esetén jelenik meg (pl. "Köszönjük a feliratkozást!") kell bemásolni a Facebook kódját. Ez lényegében egy képpont, azt kell létrehozni és beállítani. Konverziónak számít, ha az adott képpontot a felhasználó elérte.

A hirdetés formailag pont úgy néz ki, mint amit a látogatószám növelésekor láttunk, a különbség a mérésben és az optimalizálásban van.

Mai tippünk: ha lehetséges, mérj konverziót, és a kapott eredmények alapján tervezd a későbbi kampányokat.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: webhely látogatószám növelése Facebook kampánnyal

Címkék: online marketing tippek

2014.11.29. szombat 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook kampány indításakor az egyik megadható cél a webhely látogatószám növelése. Ezzel a hirdetési formával az embereket egy külső oldalunkra irányíthatjuk. Ha terméket vagy szolgáltatást hirdetünk, vagy csak az oldalunkat akarjuk megismertetni, akkor ez egy egyszerű hirdetési lehetőség, ezt használjuk.

Specifikáció:

  • Javasolt képméret, melyen a szöveg nem lehet 20%-nál több: 1200x628 pixel.
  • Szöveges rész karakter száma, szóközökkel, írásjelekkel együtt: címsor: 25, szövegtörzs: 90 karakter.
  • Amennyiben megadjuk facebook oldalunkat, úgy a hírfolyamban is megjelenhetünk, és ott további 200 karakteres leírást adhatunk meg, plusz cselekvésre ösztönző gombot is beállíthatunk.

Mai tippünk: használjuk ki a lehetőségeket, ne feledjük beállítani a cselekvésre felhívó gombot, és a 200 karakteres plusz leírást.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: hirdetés típusok a Facebookon

Címkék: online marketing tippek

2014.11.28. péntek 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook olyan, mint egy jó kereskedő: ugyanazt a portékát sokféle csomagolásban adja el. A Facebook portékája ugye a felhasználók figyelme, vagyis a hirdetések. A Facebook-on a hirdetés létrehozásának első lépése, hogy kiválasszuk, mit szeretnénk hirdetni, mit várunk el a célcsoporttól. Ezek a következőek lehetnek:

  • Webhely látogatószám növelése
  • Fokozhatod a webhelyeden elért konverziók számát
  • A bejegyzések népszerűbbé tétele
  • Az oldalad népszerűbbé tétele
  • Alkalmazástelepítések számának növelése
  • Az alkalmazásoddal kapcsolatos aktivitás növelése
  • Az esemény résztvevői létszámának növelése
  • Az ajánlattal élő emberek számának növelése
  • Videomegtekintések elérése

A fenti választásunktól függ, hogy mit kell megadni landing page-nek. Ezeket tudjuk kiválasztani, amennyiben Facebook-on belül van az érkezési oldal. A hirdetés típusától függ, hogy milyen hosszú szöveget kell írnunk, és hogy milyen megjelenéseket tudunk létrehozni a Facebook-on belül. Ha külső oldalra visszük a célcsoportot, érdemes használni a Google Analytics által javasolt URL kiegészítő kódokat!

Mai tippünk: válasszunk tudatosan a hirdetési típusok közül, ha nem tudjuk melyik az, ami jó nekünk, gondoljuk át, és állítsunk be egy típust. Ha mégse ez kell (nem úgy néz ki, ahogy szeretnénk) akkor egyszerűen ne mentsük el, és keressünk egy másikat!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: célozzunk a Facebook-on!

Címkék: online marketing tippek

2014.11.27. csütörtök 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-ot azért szeretjük, mert nagyon jól lehet célozni a hirdetéseket, miközben tényleg nagyon sok embert el tudunk érni. A hirdetések célzása alapvetően egyszerű, de talán pont ezért több tervezést, előkészítést igényel, mint például egy kulcsszavas célzás.

Amit célozhatunk, az egyrészt demográfiai adat (kor, nem stb.), másrészt lakóhely, harmadrészt a Facebook által megismert viselkedés, kategória. Ami nagy segítség, hogy bárhogy alakítjuk, keverjük a célzást, a Facebook megmondja a potenciálisan elérhető személyek számát. Fontos, hogy potenciálisan elérhetőek számát adja meg, és arról nem "nyilatkozik", hogy mennyi idő alatt érhetjük el az összest, vagy akár csak egy részüket.

Lássunk 1-2 érdekes célcsoportot:

  • 18-65+ közötti Budapesti nők, akik a halászat/horgászat iránt érdeklődnek: (Akik érdeklődésüket fejezték ki a(z) halászat/horgászat iránt, illetve kedvelnek vele kapcsolatos oldalakat) 6200 Fő
  • Magyarországi, Facebook oldal adminisztrátorok: (olyan emberek, akik legalább egy oldal adminisztrátorai)

13-18 : 146.000
18-30: 320.000
65+ : 13.600
Összesen: 700.000

Mai tippünk: nézzük meg, hogy kikre tudunk célozni, és tervezzük meg, hogy hogyan tudjuk elérni a célcsoportunkat a leghatékonyabban.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: hirdetni a Facebook-on!

Címkék: online marketing tippek

2014.11.26. szerda 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Ha hirdetni szeretnénk a Facebook-on, akkor legyünk annak az oldalnak az adminisztrátora, amelyikhez kapcsolódik a hirdetés. Bár e nélkül is helyezhetünk el hirdetéseket, de ez nagyban elősegíti annak hatékony megjelenését. Ha külső oldalra akarunk vinni embereket, akkor is jó, ha van egy oldalunk, amit felhasználhatunk a hirdetéshez.

A Facebook nem enged hirdetést kép nélkül, vagyis kellenek képek is. Egy dologra viszont oda kell figyelnünk: a kép 20 százaléknál több szöveget nem tartalmazhat.

Mivel 6 darab képet lehet feltölteni egy hirdetéshez, és ezeket fogja váltakozva megjeleníteni a Facebook, így ennél többet nem érdemes elkészíteni. Az ajánlott képméret a legtöbb esetben 1200x628 pixel.

Mai tippünk: Facebook hirdetéshez legyünk adminisztrátorok és előre készüljünk néhány képpel is. Bátran próbáljunk ki több képet, ha lehet, ezek jellegükben is térjenek el egymástól, hogy lássuk, a célcsoportunk mire figyel fel jobban.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: hirdetni a Facebook-on?

Címkék: online marketing tippek

2014.11.25. kedd 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

Sokáig azért szerették cégek a Facebook-ot, mert ingyen megjelenési lehetőséget láttak benne. És amíg a rajongói kör nagy részét el lehetett érni egy-egy bejegyzéssel, addig valóban "csak" a belefektetett munkába került a Facebook jelenlét.

Mára a Facebook-ot nem ezért szeretjük. Sajnos az ingyen ebéd ideje elmúlt, az oldalak nem támogatott elérése a töredékére csökkent. Viszont megmaradt két dolog: iszonyatosan sok felhasználó és a Facebook belső hirdetési rendszere.

A Facebook segítségével itthon naponta akár 3 millió embert is célozhatunk. Ráadásul egy olyan hirdetési rendszerrel, ami nagyon sok lehetőséget biztosít nekünk, legyen szó demográfiai vagy érdeklődési kör szerinti célzásról, vagy akár speciális lehetőségekről.

Mai tippünk: a Facebook-ot nemcsak mint közösségi média szolgáltatás érdemes nézni, hanem mint hirdetési platformot is. És annak is nagyon hatékony!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook és a lájkszavazás

Címkék: online marketing tippek

2014.11.24. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Írtam már korábban arról, hogy vannak olyan csoportok, vannak olyan fórumok, ahol felhasználók egymást segítik a szavazós, lájkgyűjtős játékokban. Vagyis ha olyan a játékmenet, hogy az nyer, aki a legtöbb lájkot kapja, akkor könnyen belefuthatunk ilyen helyzetbe: sok lájk érkezik, de üzletileg teljesen érdektelenek.

Másrészt a felhasználók reakcióiból tudjuk, hogy külső szemlélőknek számít az, hogy hányan lájkolnak egy oldalt vagy egy bejegyzést - a kevés lájk sokak számára nem komoly. Ezzel lényegében ezt sugallják nekünk, hogy az amúgy értelmetlen lájk is hordoz némi értéket.

Mai tippünk: ha az a cél, hogy a lájkok látványát mutassuk meg, és nem a lájkokkal egyébként elérhető közösségi hatás a fontos, bátran indítsunk lájk gyűjtő játékot, általános nyereménnyel biztos sok lájkunk lesz - de ne számítsunk arra, hogy ez a későbbiekben üzleti eredményeket is fog hozni.

Szólj hozzá!