Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (536) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (29) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1047) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (331) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (211) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: hirdetés típusok a Facebookon

Címkék: online marketing tippek

2014.11.28. péntek 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook olyan, mint egy jó kereskedő: ugyanazt a portékát sokféle csomagolásban adja el. A Facebook portékája ugye a felhasználók figyelme, vagyis a hirdetések. A Facebook-on a hirdetés létrehozásának első lépése, hogy kiválasszuk, mit szeretnénk hirdetni, mit várunk el a célcsoporttól. Ezek a következőek lehetnek:

  • Webhely látogatószám növelése
  • Fokozhatod a webhelyeden elért konverziók számát
  • A bejegyzések népszerűbbé tétele
  • Az oldalad népszerűbbé tétele
  • Alkalmazástelepítések számának növelése
  • Az alkalmazásoddal kapcsolatos aktivitás növelése
  • Az esemény résztvevői létszámának növelése
  • Az ajánlattal élő emberek számának növelése
  • Videomegtekintések elérése

A fenti választásunktól függ, hogy mit kell megadni landing page-nek. Ezeket tudjuk kiválasztani, amennyiben Facebook-on belül van az érkezési oldal. A hirdetés típusától függ, hogy milyen hosszú szöveget kell írnunk, és hogy milyen megjelenéseket tudunk létrehozni a Facebook-on belül. Ha külső oldalra visszük a célcsoportot, érdemes használni a Google Analytics által javasolt URL kiegészítő kódokat!

Mai tippünk: válasszunk tudatosan a hirdetési típusok közül, ha nem tudjuk melyik az, ami jó nekünk, gondoljuk át, és állítsunk be egy típust. Ha mégse ez kell (nem úgy néz ki, ahogy szeretnénk) akkor egyszerűen ne mentsük el, és keressünk egy másikat!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: célozzunk a Facebook-on!

Címkék: online marketing tippek

2014.11.27. csütörtök 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-ot azért szeretjük, mert nagyon jól lehet célozni a hirdetéseket, miközben tényleg nagyon sok embert el tudunk érni. A hirdetések célzása alapvetően egyszerű, de talán pont ezért több tervezést, előkészítést igényel, mint például egy kulcsszavas célzás.

Amit célozhatunk, az egyrészt demográfiai adat (kor, nem stb.), másrészt lakóhely, harmadrészt a Facebook által megismert viselkedés, kategória. Ami nagy segítség, hogy bárhogy alakítjuk, keverjük a célzást, a Facebook megmondja a potenciálisan elérhető személyek számát. Fontos, hogy potenciálisan elérhetőek számát adja meg, és arról nem "nyilatkozik", hogy mennyi idő alatt érhetjük el az összest, vagy akár csak egy részüket.

Lássunk 1-2 érdekes célcsoportot:

  • 18-65+ közötti Budapesti nők, akik a halászat/horgászat iránt érdeklődnek: (Akik érdeklődésüket fejezték ki a(z) halászat/horgászat iránt, illetve kedvelnek vele kapcsolatos oldalakat) 6200 Fő
  • Magyarországi, Facebook oldal adminisztrátorok: (olyan emberek, akik legalább egy oldal adminisztrátorai)

13-18 : 146.000
18-30: 320.000
65+ : 13.600
Összesen: 700.000

Mai tippünk: nézzük meg, hogy kikre tudunk célozni, és tervezzük meg, hogy hogyan tudjuk elérni a célcsoportunkat a leghatékonyabban.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: hirdetni a Facebook-on!

Címkék: online marketing tippek

2014.11.26. szerda 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Ha hirdetni szeretnénk a Facebook-on, akkor legyünk annak az oldalnak az adminisztrátora, amelyikhez kapcsolódik a hirdetés. Bár e nélkül is helyezhetünk el hirdetéseket, de ez nagyban elősegíti annak hatékony megjelenését. Ha külső oldalra akarunk vinni embereket, akkor is jó, ha van egy oldalunk, amit felhasználhatunk a hirdetéshez.

A Facebook nem enged hirdetést kép nélkül, vagyis kellenek képek is. Egy dologra viszont oda kell figyelnünk: a kép 20 százaléknál több szöveget nem tartalmazhat.

Mivel 6 darab képet lehet feltölteni egy hirdetéshez, és ezeket fogja váltakozva megjeleníteni a Facebook, így ennél többet nem érdemes elkészíteni. Az ajánlott képméret a legtöbb esetben 1200x628 pixel.

Mai tippünk: Facebook hirdetéshez legyünk adminisztrátorok és előre készüljünk néhány képpel is. Bátran próbáljunk ki több képet, ha lehet, ezek jellegükben is térjenek el egymástól, hogy lássuk, a célcsoportunk mire figyel fel jobban.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: hirdetni a Facebook-on?

Címkék: online marketing tippek

2014.11.25. kedd 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

Sokáig azért szerették cégek a Facebook-ot, mert ingyen megjelenési lehetőséget láttak benne. És amíg a rajongói kör nagy részét el lehetett érni egy-egy bejegyzéssel, addig valóban "csak" a belefektetett munkába került a Facebook jelenlét.

Mára a Facebook-ot nem ezért szeretjük. Sajnos az ingyen ebéd ideje elmúlt, az oldalak nem támogatott elérése a töredékére csökkent. Viszont megmaradt két dolog: iszonyatosan sok felhasználó és a Facebook belső hirdetési rendszere.

A Facebook segítségével itthon naponta akár 3 millió embert is célozhatunk. Ráadásul egy olyan hirdetési rendszerrel, ami nagyon sok lehetőséget biztosít nekünk, legyen szó demográfiai vagy érdeklődési kör szerinti célzásról, vagy akár speciális lehetőségekről.

Mai tippünk: a Facebook-ot nemcsak mint közösségi média szolgáltatás érdemes nézni, hanem mint hirdetési platformot is. És annak is nagyon hatékony!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook és a lájkszavazás

Címkék: online marketing tippek

2014.11.24. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Írtam már korábban arról, hogy vannak olyan csoportok, vannak olyan fórumok, ahol felhasználók egymást segítik a szavazós, lájkgyűjtős játékokban. Vagyis ha olyan a játékmenet, hogy az nyer, aki a legtöbb lájkot kapja, akkor könnyen belefuthatunk ilyen helyzetbe: sok lájk érkezik, de üzletileg teljesen érdektelenek.

Másrészt a felhasználók reakcióiból tudjuk, hogy külső szemlélőknek számít az, hogy hányan lájkolnak egy oldalt vagy egy bejegyzést - a kevés lájk sokak számára nem komoly. Ezzel lényegében ezt sugallják nekünk, hogy az amúgy értelmetlen lájk is hordoz némi értéket.

Mai tippünk: ha az a cél, hogy a lájkok látványát mutassuk meg, és nem a lájkokkal egyébként elérhető közösségi hatás a fontos, bátran indítsunk lájk gyűjtő játékot, általános nyereménnyel biztos sok lájkunk lesz - de ne számítsunk arra, hogy ez a későbbiekben üzleti eredményeket is fog hozni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: szervezzünk játékot a Facebook-on?

Címkék: online marketing tippek

2014.11.23. vasárnap 18:26 Konrad

omt_blog.jpg

Nagyon sok negatív információ kering a Facebook játékok üzleti sikerességéről. A szélsőséges vélemények szerint teljesen fölösleges ilyet szervezni, úgysem lesz semmi eredménye. Ráadásul, mióta nem lehet "lájk-kaput" használni, még kötelezni sem tudjuk a játékosokat, hogy lájkolják az oldalunkat. Akkor meg minek, ugye?

A Facebook játéknak valójában több célja is lehet, néhányat kiemelnék:

  • új rajongók megtalálása
  • az oldal "felpumpálása"
  • a meglévő rajongók aktivizálása
  • forgalom terelés
  • adatbázis építés

Az új rajongók megtalálása játékkal akkor fog működni, ha a játék mellett hirdetünk is. Az oldal felpumpálása, vagyis "mindegy milyen rajongók" gyűjtése szintén mára csak hirdetéssel fog működni. A meglévő rajongók aktivizálása viszont működhet hirdetés nélkül is, ilyenkor a játék technikai költségei (pl. nyeremény) az, amit rá kell szánnunk. A forgalom terelés működhet hirdetés nélkül is, persze hirdetéssel hatékonyabb lesz. Végül az adatbázis építés bármelyik fenti módszerrel társítható, mindössze arra figyeljünk oda, hogy kérjük el a játékosok email címét.

A játék akkor rossz, ha a meghatározott célokat nem tudjuk vele elérni. Pl. nem játszanak új rajongók, csak a régiek.

A játék úgy fog működni, ha az eredményeket előre modellezzük, esetleg kisebb körben teszteljük is. Ne akarjunk fölöslegesen lájkot gyűjteni, de lehet cél is a lájkok elérése, stb. Ami viszont minden esetben igaz: maga a nyeremény lesz az, ami a játékosokat megszűri. Egy webáruház kedvezmény nem lesz azoknak érdekes, akik a webáruházban nem akarnak vásárolni. Egy szakkönyv nem lesz azoknak érdekes, akiket a szakma nem érdekel.

Mai tippünk: bátran csináljunk a Facebook-on játékot, de ezt is tervezve. Legyük tisztában a céllal és a célcsoporttal!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldaladról érkezők

Címkék: online marketing tippek

2014.11.22. szombat 18:16 Konrad

omt_blog.jpg

Bár a Google Analytics már külön gyűjti a közösségi médiából érkező látogatókat, mégsem érdektelen, hogy lásd, milyen posztjaidról, milyen megosztott linkjeidről érkeznek a weboldaladra, és aztán mit csinálnak ott.

A lényeg: ne egyszerűen csak megossz egy-egy linket, hanem paraméterezd is azt, hogy így ne csak annyit láss, valaki a Facebook-ról jött, hanem azt is, hogy melyik bejegyzésed vagy melyik, az oldalad leírásában megjelenített link hozta hozzád.

Mai tippünk: a Facebook megosztásoknál is használd a Google URL készítő eszközét vagy ha a link nem feléd mutat, hanem egy partneredhez, akkor valamelyik statisztikát is mutató linkrövidítő szolgáltatást!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal adatai

Címkék: online marketing tippek

2014.11.21. péntek 18:44 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook oldal ugyanúgy fontos internetes jelenléte a cégednek, mint a weboldal. Éppen ezért ezt is fel kell tölteni azokkal az általános információkkal, amelyek beazonosítják a céget. Erre elég sok lehetőséget ad a Facebook a már tárgyalt logó, borítókép és rövid url mellett is.

A Névjegy menün belül az Oldal adatainál lehet beállítani olyan leírásokat, amiket mindenképpen érdemes kitölteni. A rövid leírás szerepe, hogy az oldal címlapján egy mondatból kiderüljön, mivel foglalkozik a cég. A hosszabb leírásba kerülhet minden egyéb plusz információ. Több különböző webcímet is meg lehet adni, és az oldal jellegétől függően kategóriákat, címet, nyitvatartási időt, telefonszámot stb.

Ezeket mind ki kell tölteni, hiszen aki odáig eljut, hogy ezeket is megnézze, azoknak tényleg értékesek ezek az információk. Ne feledjük: a Facebook oldalon nagyon kevés az egyedi beállítási lehetőség, éljünk minddel, hogy ezzel is megmutathassuk magunkat!

Mai tippünk: ne felejtsük el kitölteni a rövid leírást és az elérhetőségünket legalább, ha oldalt készítünk a Facebook-on!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: rövid cím a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.11.20. csütörtök 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Bár nagyon triviális, de mégis sokszor látom, hogy bár lehetne, de nem állítják be cégek az oldalukon a rövid webcímet (rövid URL-t). A normál céges Facebook rajongói oldal létrehozásakor ugyanis lájkszámhoz van kötve, hogy mikor lehet ilyet létrehozni - de ez nem nagy szám, 20 lájkoló már elég!

Mivel a Facebook keresője finoman szólva vacak, így mindenki számára egyszerűbb, ha rövid címet használunk, pl. olyat, mint az Onlinemarketing.hu Facebook oldala: www.facebook.com/onlinemarketing.hu

Természetesen csak olyan címet választhatunk, amely még szabad. De vigyázzunk! Ha egyszer megadtunk egy url-t, azt már nem tudjuk visszacsinálni! 

A beállításhoz adminisztrátornak kell lennünk az oldalon, a Névjegy menüben találjuk Az oldal adatainál a Facebook-webcím sort, ott tudjuk beállítani:

oldal.jpg

Mai tippünk: mindenképpen állíts be rövid url-t a Facebook oldaladhoz!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook oldal fedőlap

Címkék: online marketing tippek

2014.11.19. szerda 18:22 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook rajongói oldal legmarkánsabb képi eleme a fedőlap (cover). Ez egy olyan 851x315 pixel méretű kép, ami teljesen statikus, és egy részét kitakarja az oldal logója.

Ez a kép csak akkor látszik, ha valaki belép az oldalunkra (illetve amikor cseréljük, akkor ezt az oldal ki is posztolja a követőink falára, persze nem mindenkinek, csak aki egyébként is látja a bejegyzéseinket). Ennek megfelelően olyan tartalmat rakjunk rá, olyan képet válasszunk, ami egyrészt elad minket, másrészt a már rajongóknak is megfelelő.

A fedőlap feladat lehet a felhasználók irányítása is. Feltüntethetünk rajta akciókat, elérhetőséget, de akár termékfotókat is. A Facebook jelenlétünk tervezésekor arra figyeljünk: a fedőlapot se felejtsük el folyamatosan aktualizálni!

Mai tippünk: használjuk ki a fedőlap adta lehetőségeket, de ne számítsunk arra, hogy ez önálló tartalomként is működik!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook oldal logó

Címkék: online marketing tippek

2014.11.18. kedd 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook oldal megjelenése lényegében egy sablon, ahol elég kevés módosítási lehetőségünk van. Amit változtatni, és ezáltal személyre szabni tudunk, az a logónk és a bortóképünk. Mindkettő fontos, mindkettővel érdemes foglalkoznunk.

A logó egy 160x160 pixeles helyen fog megjelenni a borítón, de 180x180 pixeles képet kér a Facebook feltölteni. A logó kap egy 4+1 pixeles keretet, ahol a 4 pixel fehér, az 1 pixel fekete.

De a logó nemcsak itt jelenik meg, hanem minden egyes bejegyzésnél, hozzászólásnál is - ennél kisebb méretben! Ez pedig 32x32 pixel, vagyis valóban lényegesen kevesebb látszik belőle. Ez azt jelenti, hogy akkor tervezünk jó logót, ha ekkora méretben is látható, mi van rajta. A logónk ugyanis ebben, a kisebb méretben sokkal többször fog látszódni, mint a feltöltött nagyobban.

A Facebook logó lényegében a cégünk, szolgáltatásunk logója, de a fentiek miatt is érdemes végiggondolni, hogyan, mennyit jelenítünk meg belőle.

Mai tippünk: a Facebook oldal logójánál az legye a vezérelvünk, hogy a kis méretben is jól látszódjon annak tartalma!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: bejegyzés időzítése a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.11.17. hétfő 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Bár a Facebook kicsit az azonnaliság médiája, vagyis az számít, amit éppen most csinálsz, mégsem úgy működik, mint pl. a tévé. A tévé, a rádió is "azonnal hat": ott kell ülni előtte, látni, hallani kell, és így válik aktuálissá. Aki nincs ott, az lemarad.

A Facebook-on egy megjelenés kicsit tovább él, akár napokig érdekes lehet, amit írunk. De az időzítés akkor is fontos. Ha csinálunk egy akciót, ami déli 12-kor kezdődik szerdán, akkor fontos lehet, hogy pont akkor jelenjen meg erről hír az oldalunkon. Ebben pedig segít a Facebook: a bejegyzéseket lehet előre időzíteni is.

Ez az időzítés jó arra, hogy valamit másodpercre pontosan akkor jelenítsünk meg, amikor aktuálissá válik, de arra is jó, hogy előre elkészítsük a bejegyzéseket, és így a legjobb időpontban vagy éppen a kellő rendszerességgel jelenjenek meg.

Mai tippünk: a Facebook oldalaknál élhetünk az előre időzítéssel is, így érve el, hogy folyamatosságában jelenjenek meg a tartalmak.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: visszadátumozás a Facebook oldalon

Címkék: online marketing tippek

2014.11.16. vasárnap 18:26 Konrad

omt_blog.jpg

Ha igazán tökéletes Facebook jelenlétet szeretnénk a cégünknek, akkor nemcsak a jelent, hanem a múltat is bemutathatjuk. A Facebook sok cég életébe már úgy jelent meg, hogy évek óta működött. Így esélye sem volt, hogy a korábban történteket megjelenítse, pedig a Facebook céges jelenlét arra is jó, hogy megismerjük a cég életét és múltját is.

Így nagyon hasznos lehet az a megoldás, hogy lehetőségünk van bejegyzéseket visszadátumozni. Ez a visszadátumozás akár éveket, sőt, százéveket is jelenthet, vagyis valóban van lehetőségünk felépíteni a múltat a Facebook-on.

Ez a fajta visszadátumozás természetesen pár percet, napot vagy órát is jelenthet, így a közelmúlt eseményeit is megjeleníthetjük.

Mai tippünk: építsd fel a céged múltját is a Facebook-on, rakd fel a fontosabb eseményeket a történelmedből!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: általános aktualitások a Facebook oldalra

Címkék: online marketing tippek

2014.11.15. szombat 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Vannak olyan események, napok, amiket érdemes feldolgoznunk tartalomként a Facebook oldalunkon is. Hogy mik ezek, az természetesen attól is függ, hogy mivel foglalkozunk.

Például egy sportszereket forgalmazó partnerünk esetében a különböző sporteredmények kiemelten jó tartalmak. Semmi más dolgunk nincs, mint időben (vagyis lehetőleg azonnal) megjelentetni azokat.

Másik ilyen időben aktuális téma a jeles napok, ünnepek. Például Húsvét, Mikulás, Karácsony - mind olyanok, hogy bejegyzést kell csinálnunk belőle. És ha a célcsoportunkban sok a szülő, akkor idevehetjük például a gyereknapot is.

Mai tippünk: a Facebook rajongói oldalunk tartalma építkezhet az aktuális hírekből, eseményekből is.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: konzerv témák a Facebook oldalra

Címkék: online marketing tippek

2014.11.14. péntek 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

Alapvetően azokat a témákat nevezzük konzervnek, amik előre elkészíthetőek, és előkaphatóak, amikor kell. Arra jók, hogy olyan időszakra is legyen anyag, amikor vagy nincs miről írnunk, vagy nincs időnk ezzel foglalkozni.

A konzerv témáknak is persze érdekeseknek kell lenniük, a célcsoport ugyanúgy fog rá reagálni, mint az aktuális dolgokra. Hogy mi lehet a konzerv?

Például szakmai minioktatás. Ebből készíthetünk sorozatot is, így hosszabb időre lehet anyagunk. Vagy előre kitalált játék, pl. kvíz. Nem is kell szükségszerűen nyeremény, egy szakmaibb közönség akár a játék öröméért is szívesen részt fog venni benne.

Mai tippünk: készüljünk előre az ínséges időkre is, készítsünk konzerv tartalmakat!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: Facebook oldal bejegyzés - dolgozzunk össze

Címkék: online marketing tippek

2014.11.13. csütörtök 18:15 Konrad

omt_blog.jpg

Egyáltalán nem ritka, hogy egy Facebook oldalt nem egy ember, hanem egy csapat kezel. Több olyan Facebook oldalt is látunk (és kezelünk is), ahol az adminisztrátorok, tartalom kezelők együtt csinálják a frissítéseket (és a válaszokat is).

Szerencsére a Facebook egyre jobban kezeli ezt a helyzetet. Egyrészt aki adminisztrátor, az látja, hogy ki rakta ki az adott bejegyzést. Másrészt lehetőségünk van vázlatot is készíteni, nem kell azonnal publikálni a bejegyzést. Így a többiek is megnézhetik, ha kell, javíthatjuk, változtathatjuk.

Ez a megoldás arra is jó, hogy az ügyfél ellenőrizhesse a kikerülő anyagokat, vagy mi ellenőrizzük, ha az ügyfél szeretne valamit kirakni.

Mai tippünk: használhatod a Facebook-ot csoportos munkában is, szervezheted így is a munkafolyamatot!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook poszt promó árnyoldala

Címkék: online marketing tippek

2014.11.12. szerda 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook minden eszközzel igyekszik bennünket a poszt promócióra terelni, így néha olyan eredményeket látunk, ami nem magyarázható a megszokott logikával.

Ezek közül kiemelkedő volt számunkra, hogy folyamatos poszt promóciót követően az első nem promózott poszt elérése még viszonylag magas volt, de az azt követőké már radikálisan csökkent - vagyis lényegében büntetett amiatt a Facebook, hogy a folyamatos promózást abbahagytuk. (A folyamatos azt jelentette, hogy egy hónapon keresztül minden nap egy posztot promóztunk, nem nagy összeggel.)

A bő egy hónapos promózás azt is megmutatta, hogy előre nem kiszámítható, hogy a beígért elérésből valójában mennyi teljesül, de az összes teljesülés átlaga alapján inkább az ígért sáv alsó része közelében lesznek az elérési eredmények.

Mai tippünk: ha felhagyunk a folyamatos poszt promózással, készüljünk fel a visszaesésre. Vagyis olyankor tegyük ezt meg, amikor üzletileg kevésbé érint minket negatívan a visszaesés.

2 komment

Online marketing tippek: mikor promózzunk posztot a Facebook-on?

Címkék: online marketing tippek

2014.11.11. kedd 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook célja a bevétel, ezért folyamatosan terelget bennünket a fizetős megoldások irányába. Ennek egy leglátványosabb eleme, hogy bár a belső algoritmus miatt nem látja minden rajongónk a bejegyzéseinket, de némi pénz fizetéséért cserébe a nagyobb részük elérhetővé válik.

Vagyis minden további nélkül elérhetőek a pár évvel ezelőtt megszokott elérések, csak nem ingyen. Kérdés, érdemes-e nekünk ezért erre költeni, vagy elégedjünk meg a kisebb eléréssel - ingyen?

A választ az üzleti célunk fogja megadni: ha fontos a nagy elérés, mert sok embernek kell elmondanunk az üzenetet, akkor használjuk a promót. Ha az a fontos, hogy megmozgassuk azokat az embereket akik a rajongóink, akkor viszont nem szükségszerűen érdemes fizetnünk, mert akik aktívak, azok egyébként is látni fogják a bejegyzésünk. Ez persze csak akkor igaz, ha pénzért a saját rajongóinkat célozzuk. De a Facebook promók ennél messzebbre mutatnak - célozhatunk meghatározott célcsoportokra, de akár az ismerősünk ismerőseire is.

Mai tippünk: a Facebook bejegyzés promóció egy hatékony eszköz lehet, de nem érdemes minden esetben használnunk!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: aktivitás növelése a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.11.10. hétfő 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook oldal kezelése alapvetően nem tűnik nehéz dolognak: kirakunk valami vicceset, valami érdekeset, és ezt mindenki fogja szeretni. Amikor pedig nem érünk el elég embert, akkor majd szidjuk a Facebook-ot a hülye szabályai miatt, hiszen miért kell neki több ezer dolgot néznie, hogy mit rak ki a követőink falára??

Ebből is látszik, nem mindegy, milyen tartalmat rakunk ki. Első lépésben ismerni kell a közönségünket. Van a Facebook oldalnak egy fantasztikus tulajdonsága, az 50 rajongótól elérhető statisztika. Első körben ezt kell nézegetni: honnan jönnek a rajongóink, milyen idősek, mennyi a férfi, mennyi a nő. Ez már önmagában segíthet, milyen jellegű tartalmak lehetnek népszerűek.

Aztán jön a kísérletezés: képekben és szövegben próbáljunk ki különféle tartalmakat. Mi történik, ha hosszabb a szöveg (4-6 mondat), mi történik ha rövidebb (1-2 mondat). Azokat a képeket szeretik, amin emberek vannak, vagy azokat, amin tájak? Ha emberek, akkor inkább szép vagy inkább frivol, inkább férfi vagy inkább nő? Számtalan lehetőségünk van. Egy a fontos: úgy próbálkozzunk, hogy minden más tulajdonsága a bejegyzéseknek változatlan: ugyanaz legyen a napszak és csak a természetes elérést használjuk (ne promózzuk a bejegyzést).

Végül kérdezzünk: bátran kérdezzük meg a rajongóinkat, akár promózott bejegyzésben, hogy mit szeretnének olvasni, nézni tőlünk! És hallgassunk rájuk.

Mai tippünk: ha érdekes tartalmat készítünk, amit a rajongóink szeretnek, akkor nőni fog az oldalunk általános elérése is!

 

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: elérés és kétségbeesés a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.11.09. vasárnap 19:00 Konrad

omt_blog.jpg

Aki régóta kezel Facebook oldalt, az hónapok alatt végigkövethette, ahogy a magas arányú oldalelérés egyre alacsonyabb lett. Ráadásul ez a tendencia nem állt meg: még most is csökken az elérés aránya, ha Facebook oldalt üzemeltetünk, változatlan aktivitással.

Azt el kell fogadnunk, hogy soha nem fogjuk visszanyerni stabilan és folyamatosan a korábbi elérésünket, de tehetünk a tendencia ellen. Ehhez "mindössze" annyi kell, hogy aktivizáljuk a felhasználóinkat.

Egyrészt a felhasználóknak lehetőségük van arra, hogy úgy állítsák be az oldalunk követését, hogy biztos lássanak minden posztot. Igaz, ezt elérni szinte nehezebb, mint azt, hogy aktívak legyenek felénk.

Így nekünk kell tennünk, a korábbi oldal frissítési taktikánkon változtatnunk, ha azt akarjuk, hogy lássák is, amit csinálunk. Vagyis kétségbeesés helyett módosítanunk kell a tartalmainkat hangvételben és adott esetben a konkrét tartalomban is.

Mai tippünk: változtatnod kell, ha szeretnéd fenntartani a Facebook oldalad felé a rajongóid érdeklődését!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: ha sokan nem szeretnek a Facebook-on

Címkék: online marketing tippek

2014.11.08. szombat 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Ha sokan nem szeretnek a Facebook-on, és ennek hangot is adnak, akkor kevesebben fognak téged látni, legyen szó oldalról vagy személyes profilról.

A felhasználók számára elérhető funkció, hogy bármely bejegyzést spam-nek jelentsék vagy letiltsák azt. Vagyis ha olyan valami jelenik meg a falukon, ami nem tetszik nekik, akkor azt el tudják onnan tüntetni. De ennek nemcsak az lesz a következménye, hogy annál a felhasználónál nem látszik, hanem ha többen is ezt csinálják, a Facebook téged is kevésbé fontosnak fog gondolni, így ez csökkenti a teljes elérésed is.

Mai tippünk: a Facebook-on a te népszerűséged függ attól is, hány embert zavarnak a bejegyzéseid. Figyelj erre, és ennek megfelelően jelenítsd meg az üzeneteidet!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook-on a bejegyzés megjelenés időtényezője

Címkék: online marketing tippek

2014.11.07. péntek 18:31 Konrad

omt_blog.jpg

Azokat a bejegyzéseket látod, amik frissek. Minél régebbi egy bejegyzés, annál kisebb az esélye, hogy megjelenik a faladon. Éppen ezért nagyon gyorsan elhalnak a régi bejegyzések.

Ha hosszabb ideig látszódni szeretnél, akkor sűrűbben kell posztolnod a Facebook oldaladra. Régebbi bejegyzés még akkor szokott előkerülni, ha valaki aktívvá teszi, lájkolja vagy hozzászól.

Ezért néz ki a felhasználók Facebook fala úgy, hogy szinte időrendben jelennek meg a bejegyzések, és ez biztosítja, hogy aktuális bejegyzéseket lássanak. Ez viszont számunkra azt is jelenti, hogy a bejegyzéseink nagyon rövid ideig, maximum pár napig fognak csak élni.

Mai tippünk: időben folyamatos jelenléthez gyakori posztolás kell, ha nem akarunk külön fizetni az elérésekért.

Szólj hozzá!

Sanorigo újratöltve, avagy kialakul az új centrum?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2014.11.07. péntek 15:18 Konrad

Majdnem pontosan négy hónapja írtam arról, hogy a Sanoma megveheti az Origót, illetve egyesülhet a két cég. Azóta annyi minden történt, hogy érdemes ezt a témát elővenni. Az apropója pedig ez a mai hír:

Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója november 6-i hatállyal távozott posztjáról

A Sanoma közben már Centrál Média lett, az új tulajdonos eladta a Profession-t és a tévéket is belőle. Már az Internet Hungary-n nyílt titok volt, hogy az Origó költözik: hát nem pont a Centrál Média épületének a felső szintjére?! Ahogy hallom, az első körös "ki hova ül majd" beosztáson is túl vannak az Origónál. Vagyis elindult egy folyamat, aminek lehet az a vége, hogy valóban egyesül a két cég. És a mai hír ezt csak erősíti.

Soha, sehol nem írta le senki, sőt, igazán pletyka se volt, de azért az sejthető: Vaszily Miklós azért került az Origo Zrt-hez, hogy konszolidálja azt és eladhatóvá tegye. Arról viszont sokan beszéltek, hogy a Magyar Telekomnak egyre problémásabb gyereke az Origo, a kormányzattal való egyezkedés (vulgárisabban: a kormányzatnak való lefekvés) egyik fája tüskéje. Ezeket összeadva számomra egyértelmű: az Origo elkelt.

Alapjaiban változik tehát meg a piac az elkövetkező hetekben. Kialakul egy új "centrális erő", egy új médiavállalat, miközben a hazai online reklámértékesítés is nagyot lép az automatizált vásárlás felé. Az egészben számomra csak az a szomorú, hogy a változással két nagy külföldi befektető vonul ki erről a piacról, vagyis mindenképpen tőke erőt veszítünk, ami hosszabb távon sajnos azt is jelenti, hogy nem várható belülről nagy befektetés a piacon.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook-on a kapcsolat súlyozása

Címkék: online marketing tippek

2014.11.06. csütörtök 18:21 Konrad

omt_blog.jpg

Egy bejegyzése súlya függ annak típusától és függ attól, hogy milyen reakciókat vált ki a rajongókból. A célunk az, hogy minél több emberhez eljusson a bejegyzés, a Facebook célja pedig az, hogy lehetőleg olyanokhoz jusson el, akik számára érdekes. Ha egy bejegyzés típust többen szeretnek, akkor a Facebook is több embernek mutatja meg azt.

Márpedig a képeket, videókat többen szeretik, mint az egyszerű szöveget. De ez nem ennyire egyszerű: az is számít, hogy a már megjelent bejegyzésre hányan és hogyan reagálnak. Egy lájk kevesebbet ér, mint egy megosztás vagy egy komment. De minél több interakció történik, annál érdekesebbnek látja a Facebook is a bejegyzésed, és így annál több embernek fogja megmutatni!

Mai tippünk: a kommunikációs célodnak megfelelő tartalom típust válaszd ki.

1 komment

Online marketing tippek: a Facebook-on a kapcsolat erőssége

Címkék: online marketing tippek

2014.11.05. szerda 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook azokat az ismerőseidet, azokat az általad lájkolt oldalakat mutatja meg neked (vagyis rakja ki a bejegyzéseiket a faladra), akik felé erős a kapcsolatod, vagy úgy is mondhatjuk: akik felé vonzódsz.

A Facebook persze nem tudja kitalálni, valójában kit szeretsz, így a viselkedésesedet figyeli. Figyel mindet, amit csinálsz:

  • ha lájkolsz egy bejegyzést, képet, videót
  • ha kommentelsz
  • ha írsz a falára bejegyzést
  • ha megosztod a tartalmát
  • megnézel videót, fotót
  • böngészed a profilját

...és így tovább.

A másik fontos dolog, amit a kapcsolat erősségéről tudni kell: ez egyoldalú vonzalom. Vagyis ha neked megjelenik valaki bejegyzése a faladon, az nem jelenti azt, hogy ő látni fogja a te bejegyzésed. Másrészt viszont, ha egy felhasználó kapcsolata kevéssé erős az oldalad felé, az nem rontja a többi felhasználó elérési esélyeit.

Mai tippünk: a rajongóid akkor fogják látni a bejegyzéseidet, ha erős a kapcsolatuk feléd. Ezt pedig azzal tudod elérni, ha ráveszed őket olyan aktivitásra, ami feléd irányul!

Szólj hozzá!