Onlinemarketing blog - online marketing

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

tracker

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Tibet

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (533) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (93) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (27) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1042) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (203) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (209) üzleti kommunikációs hónap (4) video (112) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: előzetes moderáció

Címkék: online marketing tippek

2014.07.22. kedd 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

Az egyik legbiztonságosabb módja, hogy a kommentezés megtartása mellett ne kerüljön ki nem kívánt komment nyilvánosan az, ha előzetesen moderálunk. Vagyis a beérkezett kommenteket előbb elolvassuk, majd ha azok megfelelnek, akkor engedjük publikálni.

A megoldás egyértelmű hátránya, hogy viszi az időnket. Másik hátrány a beszélgetések vontatottsága: nincs azonnali megjelenés, vagyis azonnali válasz, meg kell várni a moderációt. Ha pedig a blogger nem ér rá, napokat is állhat egy komment megjelenés nélkül.

Az előny viszont az, hogy valóban csak ellenőrzött tartalom jelenik meg a blogban. Ez például kényes téma esetén vagy nagyon nagy olvasottságnál is fontos lehet. Nem szeretnénk a konkurencia reklámját kint látni, de más nem kívánt tartalmat sem. Végül akkor is jó megoldás ez, ha tudjuk, hogy vannak olyan ellenségeink, akik nem riadnak vissza egy-egy kommentben elengedett hazugságtól, és nem akarunk magyarázkodni az esetlegesen kikerülő hamis állítások miatt.

Van tehát kézzelfogható előnye is ennek a megoldásnak.

Mai tippünk: ha a téma, amiről írsz, kényes, vagy elfajult a konkurencia harc, válaszd az előzetes moderációt!

1 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: regisztráltak kommentezhetnek?

Címkék: online marketing tippek

2014.07.21. hétfő 19:04 Konrad

omt_blog.jpg

Több olyan blogszolgáltatás is van, ahol viszonylag egyszerű beállítani, hogy csak az szólhasson hozzá a bejegyzésedhez, aki előzőleg regisztrált hozzád. Ennek a megoldásnak is vannak előnyei és hátrányai is, lássuk ezeket!

A legnagyobb hátrány az, hogy nem szívesen regisztrálnak az emberek csak azért, hogy kommentezzenek. Ez elvileg persze így szűrő funkció, de nagy a veszélye, hogy kiöntjük a gyereket is a kádból a vízzel együtt, vagyis elveszítünk olyanokat is, akik kevésbé szigorú esetben kommenteznének.

Hátrány a lassúság: ha valaki először akar kommentezni, túl hosszú a folyamat, így több idejét vesszük el.

Végül az is hátrány, hogy valójában csak nehezíti, de nem szünteti meg a nem kívánt kommenteket: mivel a regisztráláshoz csak egy akármilyen e-mail cím szokott kelleni, így valójában továbbra is bárki tud majd kommentelni.

Előny természetesen az, hogy egy-egy komment jobban átgondolttá válik, ha ahhoz regisztrálni kell. A moderáció is sokkal könnyebb, hiszen felhasználót is le lehet tiltani, nemcsak kommentet stb.

A regisztrációs problémát természetesen megoldja az, ha egy regisztrációval több blogon is tudunk kommentezni, ilyen például ez a blog is. De akkor is elvárunk egy ilyen lépést. Így tehát ez nem minőségi különbség.

Mai tippünk: regisztráltathatod a felhasználókat a kommentezéshez, de gondold végig, mennyire lesz ez számodra előnyös!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: ne legyenek kommentek?

Címkék: online marketing tippek

2014.07.20. vasárnap 18:42 Konrad

omt_blog.jpg

Idehaza is van több olyan blogger, aki kikapcsolta a blogjában a kommentezés lehetőségét. De vajon miért tette ezt, és tényleg van értelme egy ilyen lépésnek?

A kommentek kikapcsolásának több oka is lehet:

  • sok az olyan komment, ami sértő, káromkodást tartalmaz, nem illendő
  • a kommentek nem szoktak a témával foglalkozni, "elbeszélnek" a bejegyzés mellett
  • túl sok komment szokott lenni, de a bloggernek nincs ideje ezzel foglalkozni (moderálni, válaszolni)
  • túl kevés a komment, inkább más paltformokon szólnak hozzá (Facebookon, Twitteren)

Ugyanakkor a nyilvánvaló előnyök mellett érdemes a hátrányokat is végiggondolni:

  • ha vannak kommentek, de nem a blogban, akkor azok a blog felől érkezők számára elvesznek
  • a blog saját kommentjei évek múlva is elérhetőek
  • nem ritkán a kommentek értelmes kiegészítői a bejegyzéseknek, így azokkal válik az teljessé
  • a blog alapvetően az interakcióról szól, a kommentek negálása pont ezt szünteti meg.

Mai tippünk: ha indokolt, kapcsold ki a kommenteket a blogodba, de előtte gondosan mérlegelj!

 

4 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: blog kommentek

Címkék: online marketing tippek

2014.07.19. szombat 18:07 Konrad

omt_blog.jpg

Ha blogot írsz, azzal fogsz szembesülni, hogy alap beállításban az olvasóid tudják kommentelni a bejegyzéseket. De ez nem kötelező, a blogok esetében a kommentezés csak lehetőség. Ráadásul többféle megoldás is létezik erre.

A kommentezéssel a legnagyobb baj az szokott lenni, hogy a hozzászólások minősége, tartalma könnyen lehet bántó, üzletileg irreleváns vagy negatív. Éppen ezért több lehetőség is áll előtted:

  • egyáltalán nem engeded a kommenteket
  • csak regisztrált felhasználókat engedsz kommentezni
  • csak azokat a kommenteket engeded ki, amelyeket már olvastál
  • Facebook-os komment megoldást használsz
  • szabad folyást engedsz az eseményeknek

Minden megoldásnak van előnye és hátránya is, ezeket meg is fogom mutatni.

Mai tippünk: a blogod indulása előtt döntsd el, akarsz-e benne kommenteket, és ha igen, azt milyen megoldáson keresztül!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: okos videózás

Címkék: online marketing tippek

2014.07.18. péntek 18:10 Konrad

omt_blog.jpg

Ha a Youtube-ra töltjük fel a videóinkat, akkor figyeljünk oda az alábbiakra:

  • első lépésben a csatornánkat alakítsuk ki
  • állítsuk be, hogy a csatornalogónk minden videóra felkerüljön
  • készítsünk leírást a videónkról, akár a teljes szöveggel, és azt is töltsük fel
  • mi válasszunk ki videó ajánló képet
  • használjuk a videóra felrakható leírásokat, linkeket a forgalom terelésére
  • vegyük rá a felhasználókat, hogy ne csak a videónkat nézzék meg, de iratkozzanak fel a csatornánkra is
  • külső oldalakon, akár e-mailben is hivatkozzunk a videóinkra, ahol lehet, építsük be azokat más weboldalakba, blogokba.

A fentiek segítségével hatékonyabb lesz a Youtube jelenlétünk, így többet fog érni és több embert fog elérni a kommunikációnk.

Mai tippünk: használjuk ki a Youtube kiegészítő szolgáltatásait is!

2 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: videó SEO

Címkék: online marketing tippek

2014.07.17. csütörtök 19:10 Konrad

omt_blog.jpg

A Youtube, mint korábban írtam, nemcsak a legnagyobb videó megosztó oldal, hanem a második legnagyobb kereső is. Éppen ezért nem mindegy, mennyire leszünk elől a találatok közt, ha a bennünket is érintő témában keres valaki videót.

A Youtube kereső mellett fontos az is, hogy a videók melletti-alatti ajánlások között is minél több esetben megjelenjünk, illetve elől legyünk. Ennek az elérése is a videó megfelelő optimalizálását jelenti. De hogyan tudjuk ezt megtenni?

A Youtube is egy belső algoritmus alapján rakja sorba a videókat. Számít a videó neve, leírása, a beállított címkék, a videó nézettsége is. Vagyis amire oda kell figyelnünk, az pontosan ezek: ahogy a Google keresőoptimalizálás esetén a weboldalaknál, úgy a Youtube esetén a videóknál előre érdemes kitalálni a pontos szövegeket, a címkéket, és érdemes a leírást úgy elkészíteni, hogy minél jobban kiderüljön belőle, mi a tartalom.

Mai tippünk: a Youtube videót is lehet optimalizálni, élj ezzel a lehetőséggel!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Youtube, mint platform

Címkék: online marketing tippek

2014.07.16. szerda 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Írtam már a sorozatban a YouTube-ról, de csak egy-egy területet érintve. Ugyanakkor ez a szolgáltatás majdnem olyan fontos, mint a Facebook, így érdemes ezzel önállóan is foglalkozni. A Youtube, mint szolgáltatás, tökéletes eszköz a szórakozásra, kikapcsolódásra, de saját videók megosztására is.

Ugyanakkor a Youtube egyike a legnagyobb forgalmú weboldalaknak (világszerte), nagyon komoly belső rendszerrel, csatornákkal, hirdetésekkel. Érdemes például megemlíteni, hogy a második legtöbbet használt kereső a Youtube keresője, amiben ugyanúgy nem mindegy, hanyadik helyen található a videónk, mint a Google keresőben a weboldalunk.

A Youtube tehát olyan szolgáltatás, aminek a használatát érdemes megtanulnunk, és ezt a tudást a marketingünkben fel fogjuk tudni használni.

Mai tippünk: ismerjük meg a Youtube összes képességét, és használjuk is azokat!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: Tumblr

Címkék: online marketing tippek

2014.07.15. kedd 18:47 Konrad

omt_blog.jpg

A Tumblr a Twitterhez sokban hasonlító szolgáltatás, igaz, idehaza csak egy nagyon szűk réteg használja. Amiért mégis érdemes foglalkozni vele az két dolog: egyrészt külföldön egyre növekszik a népszerűsége, másrészt idehaza a Twitterhez hasonlóan sok véleményvezér használja.

A legfontosabb különbség a Twitterhez képest a megjelenésben van: nincs korlátozva az, hogy milyen hosszú lehet egy bejegyzés, rakhatunk bele képet és videót is. Vagyis szinte egy igazi blogként üzemel. A másik fontos különbség, hogy beszélgetések alakulhatnak ki úgy, hogy egy bejegyzésre válaszol valaki, de megtartja a saját válasza mellett az előző szöveget is, és ez a válasz nem kommentként, hanem új bejegyzésként jelenik meg.

A Tumblr tehát a blogok és a Twitter "tudását" ötvözi. Hatékony és könnyen használható felület, bár üzletileg nézve idehaza elsősorban az online média iparhoz valamennyire kapcsolódok használják.

Mai tippünk: ismerkedjünk meg a Tumblr-el is, ez lehet a jövő egyik fontos platformja!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Macska-egér: kire fogadsz?

Címkék: üzlet jog

2014.07.15. kedd 13:18 Konrad

macskaeger.jpg

Igazából nem is az a fő kérdés, amit a címben feltettem, hanem az, hogy hol, melyik weboldalon? A NAV ugyanis elkezdte letiltani azokat a sportfogadási oldalakat, amelyek nem kértek engedélyt az üzemeltetésre idehaza. Érdekes amúgy, hogy a hazai szabályozás meglepően liberális: bárki indíthat ilyen oldalt, mindössze fizetnie kell érte, vagyis nincs koncesszió, meg engedélyeztetési herce-hurca. Más kérdés, hogy miért fizessenek a cégek azért, amit ingyen is megkapnak.

Magyarország már évek óta nem sziget ország. Az Európai Uniós tagságunk praktikusan azt jelenti, hogy állampolgárként azt teszek, amit akarok, ha az bárhol az EU-ben meg van engedve. Ha Írországban vagy Luxemburgban szabad online szerencsejátékot játszanom, akkor itthon is szabad. Ezt az állam elvileg nem tilthatja, mert ezzel vét az EU szabálynak. Vagyis engem nem tilthat el a játéktól. Megtehetné, hogy nem engedi a hazai bankszámlám használatát, de azt nem akadályozhatja meg, hogy legyen nekem osztrák vagy szlovák bankszámlám, és innentől mit sem ér a tiltása.

Ezért ahhoz folyamodott az állam, hogy sportfogadási oldalakat tilt le. De érdekes módon nem konkrét szolgáltatást, hanem URL-t, íme:

www_szf_hu_Files_103_2014_pdf.jpg

Vagyis ha a szolgáltató más domaint (is) használ, továbbra is elérhető marad. Nincs is szükség a felhasználó oldalán trükkökre (vpn-re, ip-címet eldugó megoldásokra), elég, ha a szolgáltat - jól körülhatárolható anyagi érdekek miatt - domaint vált. A hazai közigazgatás képtelen erre azonnal reagálni, újabb határozat kell az új domainre, és így tovább. Az állam olyan macska, amelyik lusta és tehetetlen, a fogadási oldalak olyan egerek, amik gond nélkül ráncigálhatják a macska bajszát. Persze, erről az állam nem tehet, az így működik. Jelen esetben a törvény a rossz, lényegében értelmetlen. Betarthatatlan, és mint ilyen valójában azoknak a helyzetét rontja, akik be akarják tartani, hiszen olyan plusz kiadásokra kényszerít, ami a konkurenciának nincs.

Az internet nem hagyományos környezet, az internet nem olyan valami, ami megáll a határon. Üzletileg sem! Lehet hozni látszat intézkedéseket, lehet azzal fenyegetni az állampolgárokat, hogy az állam nem fogja őket megvédeni, ha olyan szerencsejáték oldalon játszanak, amelyik nem kért engedélyt itthon, de ezzel csak azt érik el, hogy tovább rombolják az emberek államba vetett bizalmát. Az értelmetlen, kontraproduktív szabályozás vagy gúny tárgya lesz, vagy átlépünk rajta.

Az állam majd becsukja a szemét, úgy tesz, mintha tett volna valamit, a politikusok örülnek, a bevételek elmaradnak, de nem baj, megoldottak megint egy fontos problémát.

A sportfogadási oldalak meg tovább fognak működni, itthonról is. Fogadjunk?

4 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: képek a Twitteren

Címkék: online marketing tippek

2014.07.14. hétfő 18:11 Konrad

omt_blog.jpg

Miközben más közösségi média eszközök esetében a képek kiemelten fontosak, addig a Twitteren a képek helyzete érdekesen alakul. Egészen sokáig, gyakorlatilag tavalyig a Twitteren csak szöveg jelent meg, képeket csak linkelni tudtunk. Aztán a Twitter bevezette, hogy fel tudunk úgy tölteni képet, hogy annak egy részét a hírfolyamban is megmutassa.

Egész pontosan 505x250 pixeles képkivágást jelenít meg a hírfolyamban, ha ennél többet akarunk a képből látni, ahhoz kattintani kell. Külső képeket nem "húz be", csak linket jelenít meg, és a feltöltött képeket sem mind mutatja meg azonnal.

Tehát használhatunk képet a Twitteren, de sokkal kevésbé fontos ez a megoldás, mint pl. a Facebook esetében.

Mai tippünk: képeket csak használjunk a Twitteren, ha máshogy nem tudjuk megmutatni, ami az üzenetünk!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Twitter azonnalisága

Címkék: online marketing tippek

2014.07.13. vasárnap 18:05 Konrad

omt_blog.jpg

A Twitter a leggyorsabb olyan webes szolgáltatás, amit felhasználók töltenek tartalommal. Lényegében azonnal megjelennek rajta az aktuális események, legyen szó egy földrengésről vagy egy háborúról. Ebből következően sokszor a 2-3 órás hír már nem számít frissnek ezen a platformon!

Ezt azért érdemes megjegyeznünk, mert ha a Twitter a kommunikációnkban használni akarjuk, akkor nekünk is ennyire gyorsnak és exkluzívnak kell lennünk. Ha egy konferencián hallunk egy érdekes adatot, azt azonnal érdemes posztolni, lehet, már 10 perc múlva sem mi leszünk az elsők.

Ez a fajta folyamatos hírstressz teszi egyébként érdekessé a felhasználók egy része számára a Twittert. Tehát ez egyfajta természetes állapota ennek a mikroblog rendszernek.

Mai tippünk: ha a Twitert használjuk, legyünk gyorsak. Nagyon gyorsak!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Twitteres trendek

Címkék: online marketing tippek

2014.07.12. szombat 18:54 Konrad

omt_blog.jpg

A Twitter a kommunikáción kívül még egy dologra nagyon jó: segítségével figyelhetjük, mi foglalkoztatja a felhasználókat, mik azok a dolgok, amik érdekesek, számukra fontosak. A Twitter egyszerűsége miatt nagyon könnyű követni a trendeket, a témákat, ráadásul egy egyszerű megoldással minden témának lehet csatornája. Ehhez mindössze annyi kell, hogy a téma neve elé egy # jelet rakjunk. Így aztán egy kattintással mindent, amit ezzel jelölnek a felhasználók, meg is nézhetünk.

Így, illetve a beszélgetések elemzésével megnézhetjük tehát, mi mennyire érdekes a Twitterezőknek, mi az, ami fontos és mi az, ami nem téma. Érdekes, hogy még olyan kisebb piacon is, mint a magyar, nagyon pontosan lehet látni például egy népszerűbb tévéműsorról, hogy a fogadtatása mennyire pozitív. De más témákban is követhetjük a trendeket, lényegében egyfajta kutatást végezhetünk. (Igaz, ez nem reprezentatív, de hipotézis alkotásra már tökéletes.)

Mai tippünk: figyeld a Twittert, ha nem is kommunikálsz rajta, igazi hírcsatornaként működik!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Twitter itthon

Címkék: online marketing tippek

2014.07.11. péntek 18:36 Konrad

omt_blog.jpg

A Twitter Magyarországon nagyon kicsi szereplő. Tipikusan nagyobb a füstje, mint a lángja szolgáltatás. Miközben az angolszász országokban több tíz (száz) millióan használják, addig itthon néhány tízezerre tehető az aktív felhasználók száma. Azok, akik regisztráltak, közel egymillióan vannak, de a tényleges kipróbálok már csak 250-300 ezren, a heti rendszeres használók száma pedig 25-35 ezerre becsülhető.

Ennek, hogy nálunk nem népszerű a Twitter több oka is lehet. Az egyik a Facebook: akkoriban kezdett elterjedni nálunk, amikor a Twitter is kicsit beindult, és elszívta a felhasználókat. De ennél nagyobb probléma lehet a kezdeti frusztráció: mivel nem az ismerősök keresztbe bejelöléséről szól elsősorban a Twitter, sokan nem értették a felületet és akik ki is próbálták, nem kaptak követőket, így unalmassá vált számukra.

Akik megmaradtak, azok elsősorban az online-al foglalkozó emberek: újságírók, programozók, marketingesek. Rajtuk kívül még a tinik egy csoportja, és bloggerek használják aktívan itthonról. Így a Twitter akkor lehet üzletileg az érdekes, ha ezeket az embereket szeretnénk elérni. Nagy részük egyébként véleményvezér, így valójában rajtuk keresztül sok embert érhetünk el közvetett módon.

Mai tippünk: itthon is érdemes használni a Twittert, de ne számítsunk nagy elérésre, sokkal inkább a véleményvezérek elérését célozzuk meg!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Twitter, mint vírushordozó

Címkék: online marketing tippek

2014.07.10. csütörtök 18:23 Konrad

omt_blog.jpg

A Twitter, mint a legismertebb mikroblog szolgáltatás, azért különösen érdekes, mert nagyon gyorsan terjednek rajta a hírek. A HubSpot mérése szerint, ha már van 100 követőnk, akkor ez elég ahhoz, hogy ha írunk valami érdekes bejegyzést, akkor az sok emberhez eljusson.

A Twitter-nek két funkciója is van, ami ezt a terjedést segíti: a retweet és a mention. Ha valakinek megtetszik a bejegyzésünk, akkor rákattintva a Retweet gombra meg tudja osztani a saját követői között. Így máris újabb embereket ér el az írásunk. Ha sokan Retweet-elnek bennünket, akkor akár néhány perc alatt több ezer, több tízezer emberhez eljutunk.

Az is jó nekünk, ha valaki válaszol egy tweet-ünkre. Ilyenkor is többen látják a bejegyzésünket, mint a saját követőink.

Ezekkel a megoldásokkal vírusszerűen terjednek az információk a Twitteren, és a bejegyzések rövidsége miatt a lényegi információ jut el az olvasókhoz.

Mai tippünk: ha sok emberhez akarsz eljuttatni érdekes (valóban érdekes!) információt, akkor használd erre a Twittert!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Twitter

Címkék: online marketing tippek

2014.07.09. szerda 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

A Twitter a legismertebb mikroblog szolgáltatás. Megjelenésében sokkal inkább hasonlít egy kapcsolati hálóra épülő szolgáltatásra, pl. a Facebookra, de a középpontban nem a kapcsolatok, hanem a rövid bejegyzések, a twittek állnak.

A Twitter legismertebb jellemzője, hogy a bejegyzések hossza maximált 140 karakterben. Ez azt jelenti, hogy a hatásos és érdekes bejegyzések rövidek. A másik fontos jellemzője az aszinkronitás: csak azoknak a twittjeit látjuk a falunkon, akiket követünk, és a mi twittjeinket csak azok látják, akik bennünket követnek. Alap esetben nem szükséges a kölcsönös ismertség, visszaigazolás.

A Twitter elsősorban azoknak való, akik tudnak és szeretnek kommunkálni, és sokat vannak online. A rövidsége és tömörsége miatt nagyon jó azonnali információmegosztásra, és persze információk megszerzésére is.

Mai tippünk: használd a Twittert!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a mikroblogok

Címkék: online marketing tippek

2014.07.08. kedd 18:58 Konrad

omt_blog.jpg

A blogok között érdekes szereplők az úgynevezett mikroblog szolgáltatások. Ezek is arra alkalmasak, hogy leírjuk a gondolatainkat, hogy kommunikáljunk másokkal, de a felület már sok olyan sajátossággal rendelkezik, ami egyedivé teszi ezeket.

Két olyan jellemzője van a mikroblogoknak, amikben eltérnek a hagyományos blog szolgáltatásoktól:

  • azonnal egy közösség részeivé válunk, ahol elkezdhetjük követni mások írásait
  • a felület maga alkalmas arra, hogy másokat kövessünk, és láthassuk mit csinálnak, nem szükséges pl. rss olvasó

Ezeken felül persze van sok más egyedi jellemző is, pl. szöveg hosszának a korlátja (Twitter). Marketing szempontból nekünk két szolgáltatás lesz érdekes: a Twitter és a Tumblr.

A mikroblogoknak két fontos jellemzője van kommunikációs szempontból: az azonnaliság és a személyesség.

Mai tippünk: használj kommunikációdban mikroblogot, ha sok közlendőd van és állandóan online tudsz lenn!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: youtube csatorna

Címkék: online marketing tippek

2014.07.07. hétfő 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

Ha videós tartalmakat készítünk, legyen az blog vagy alkalmi videó, megtehetjük, hogy saját blogra, weboldalra töltjük fel. De marketing szempontból általában hatásosabb, ha ezeket a videókat a Youtube-ra fogjuk feltölteni.

Hacsak nem előfizetéses szolgáltatásként akarjuk értékesíteni a felvételeinket, akkor bevételt is elsősorban a Youtube tud nekünk termelni. Ehhez "csak" annyi kell, hogy sokan meg akarják nézni a műveinket...

Marketing szempontból a Youtube egy olyan szolgáltatás, amely önmagában is nagyon nagy elérést jelenthet, idehaza közel 4 millióan használják. Ha a videóinkat megfelelően rakjuk fel, jó leírásokat használunk, jó cimkéket választunk, akkor önmagában ezzel már nagy elérésünk lehet. Ráadásul sokféle módon be is tudjuk illeszteni weboldalba vagy blogba a Youtube-os videóinkat.

Mai tippünk: ha videós tartalmaink vannak, akkor használjuk a Youtube-ot azok megosztására.

2 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: vlog

Címkék: online marketing tippek

2014.07.06. vasárnap 18:10 Konrad

omt_blog.jpg

Mára szinte bárki tud videót készíteni. A számítógép, amiről ezt a blogot írom, rendelkezik saját kamerával, így külső eszköz sem kellene ahhoz, hogy ezt a bejegyzést úgy folytassam, hogy mindenki lássa is, amit beszélek.

Ezt most nem teszem meg, cserébe le tudom írni, hogy ha rendszeresen készítünk így élő bejegyzéseket, akkor videó blogot készítünk, vagyis vlogot. Vlogot elvileg bármilyen videómegosztón elhelyezhetünk, sőt, akár saját blogon is (saját lejátszóval). Mégis, a legismertebb hazai vlogok a Youtube-on vannak.

A vlogok jelenleg főleg a fiatalabbak körében nagyon népszerűek, így ha a célcsoportunk digitális bennszülött, akkor az ő elérésükre ez nagyon jó eszköz. Bár a gyakorlatban ez sokkal inkább azt jelenti, hogy keresünk egy népszerű bloggert, és vele dolgozunk együtt.

Mai tippünk: a kommunikációnkban használhatjuk a videó blogokat is csatornaként!

1 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: podcast

Címkék: online marketing tippek

2014.07.05. szombat 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Az elmondott és rögzített szövegnek sok előnye és sok hátránya van az írással szemben. Előnye, hogy nem kell olvasni, nem kell a szemünket az információ befogadására használni. Vagyis utazás, akár vezetés közben is befogadható. Másik előnye, hogy egységnyi mennyiségű információ rövidebb idő alatt rögzíthető, ráadásul nem kell pl. formáznunk (cserébe meg kell vágni, ha nem nyersen akarjuk használni).

Hátránya az időigénye: lassabb meghallgatni ugyanannyi szöveget, mint elolvasni. Nehezebb hivatkozni rá, sokkal nehezebb feldolgozni, kereshetővé tenni.

Így bár tudományos jellegű közlésre nem ajánlom, de egyszerűbb információk átadására, olyan tartalmak megjelenítésére, amelyek több magyarázatot, körülírást igényelnek, de nem várható, hogy rendszeresen kelljen rá hivatkozni, érdemes rögzített hangüzenetet használni. Egyfajta szórakoztató műsorként is felfogható ez a megoldás, mintegy saját rádióadásként.

Az ilyen előre rögzített, tematikus hangfelvételből készített blog, ahol rendre újabb tartalmakkal jelentkezünk a podcast.

Mai tippünk: készíts hangos blogot, vagyis podcastot, ha van annyira szórakoztató a tartalmad, hogy ezt is szívesen fogyassza a célcsoportod!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: fotóblogok

Címkék: online marketing tippek

2014.07.04. péntek 18:36 Konrad

omt_blog.jpg

Egy kép többet mond ezer szónál, igaz? Nos, ennyi elég is lenne ahhoz, hogy magyarázzam, miért jó a fotóblog. Pedig egy jó fotóblog még ennél is több.

Vannak olyan témák, olyan üzenetek, amiket elsősorban fotóval érdemes megmutatni. Ez lehet magánéleti (fotó a gyerekekről) de lehet céges is (egy új termék). Ha olyan területtel foglalkozunk, ha olyan termékeink vannak, akkor érdemes lehet fotóblogot indítani.

Erre egy egyszerű blogos felület is megfelelő, ahová csak felrakjuk a képet vagy képeket, de léteznek direkt erre kitalált felületek is. És persze vannak olyan szolgáltatások, amik elsősorban a képekről szólnak: ilyen az Instagram és a Pinterest is.

Mai tippünk: ha látványos a terméked, a szolgáltatásod, indíts fotóblogot - és csinálj hozzá jó fotókat!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Sanorigo

Címkék: üzlet

2014.07.04. péntek 12:15 Konrad

cat_and_dog_marriage_kicsi.jpgAzt pletykálja a szakma már egy ideje, és írta meg már sok mindenki, hogy a Sanoma egyes részei és az Origó egyesülnek. Ez azoknak nem meglepetés, akik tudták, hogy az Origó évek óta eladó, és a Sanoma szintén eladásra várt. A Sanoma már elkelt (és elvileg Fidesz közeli tulajdonosa lett, de épp a héten derült ki, hogy ez nem jelenti azt, hogy másik vállalkozását ne golyózza ki a kormány), az Origónál pedig a veszteséget évek óta csak úgy lehet kezelni, hogy a tulajdonos Magyar Telekom tőkeinjekciókat ad nekik.

Üzletileg tehát az Origó nem egy sikeres cég, szemben a Sanomával, ahol az online elég régóta húzóerő.

Másrészt viszont a piac két vezető cégéről van szó. Ha valaki ránéz a látogatottsági adatokra, tökéletesen látszik: az első és a második szereplő fog most egyesülni, ha igaz. 

dkt_-_OLA.jpg

Az merült fel bennem először, hogy vajon ehhez mit fog szólni GVH? Ha a Ringier és az Axel Springer nem egyesülhetett, vajon ezt engedni fogják? Elsőre igent mondanék, sőt, azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem is fog a kérdéssel foglalkozni, de aztán jobban belegondolva, ahogy a Fideszen belül folynak a harcok, bármi történhet. (Szar dolog, hogy egy piaci elemzésben egy párt belső dolgaival kell foglalkozni, de ez most egy ilyen ország lett...)

De tételezzük fel, sikerül az egyesülés. Mi lesz ennek a következménye? Az Origó most szabadult meg a nagy kolonctól, az iWiW-től. A hírszolgáltatása a körülötte lévő botránytól, főszerkesztőváltástól mégcsak meg sem csuklott igazán, jobb napokon 700 ezer fölötti látogatója van. A Freemail hasít. A másik oldalon a Startlap még mindig a vidéki idősebb korosztály kedvenc induló oldala, a Hír24 kinőtte magát pár év alatt, a Nők Lapja Café pedig a Nők Lapja Café, ezt magyarázni sem kell (már persze ha ez is része lesz az egyesülésnek, simán lehet, hogy nem). Az átfedés elsősorban a hírszolgáltatás. Vajon elérheti-e az új hírszolgáltatás a napi egymillió egyedi látogatót, ha egyesülnek? És vajon lesz-e közösen szerkesztett Origó+Hír24, vagy akár meg is szűnik az egyik?

Bevételi oldalról mindenesetre erősödhet az új cég, hiszen olyan ajánlataik lehetnek, ami másnak nincs a piacon. Lényegében portfólión belül lehet bármilyen célcsoportot elérni, egy jó értékesítési politikával kihagyhatatlan szereplővé válnak. És ha a kkv csomag esetében túl tudnak lépni a spamelős - vulgármarketinges ajánlaton, talán még a Google felé is adhatnak alternatívát.

Érdekes kérdés lesz a tartalom. Az Origó is, a Hír24 is elsősorban ellenzéki volt, sokkal balosabb, mint pl. az Index.hu. Az új tulajdonosi kör, a kormányzati nyomás ezt nagy valószínűséggel nem fogja hagyni, és elképzelhető, hogy elmennek egy semleges-bulvár, de akár egy enyhén kormánypárti irányba. Ez valószínűleg a látogatottságot nem fogja érdemben befolyásolni, így ennek marketing szakmai következményei nem igazán lesznek. A politikai persze már más kérdés...

A felálló új cég biztosan változást hoz a piacra. Nem lesz ez nagyon gyors, mindkét cég megfontolt, valójában lassú. Nem lesz nagy kapkodás, de ahogy egy óceánjáró is megindul az óvatos manőverezés után, néhány hónap múlva az Origó+Sanoma egy igazi gőzhenger lehet a piacon. Ha az egyesülés megtörténik, akkor ezt csak elrontani lehet.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: sajtóközlemény blog

Címkék: online marketing tippek

2014.07.03. csütörtök 19:00 Konrad

omt_blog.jpg

Ha olyan céged van, amelyik viszonylag gyakran ad ki sajtóközleményt, akkor csinálhatsz ennek egy külön blogot is. A blog tartalma ilyenkor nem más, mint maga a sajtóközlemény. A megoldás előnye, hogy megtalálható és kereshető lesz a jövőben minden közleményed.

A hátránya a megoldásnak, hogy ez nem blog, csak egy gyűjtemény. Kis valószínűséggel fog kialakulni itt beszélgetés, kevés visszajelzés fog érkezni. Sok esetben ezért nem is engedik a kommentezést. És innentől ez már csak egy blogszerűen megjelenő weboldal lesz.

Ugyanakkor kétségtelenül jobb ez a megoldás, mint a weboldaladon valahova eldugni a közleményeidet, így bár nem javaslom, hogy blognak nevezd, de ha indokolt, érdemes élni ezzel a megoldással. De közösségépítést ne várj tőle.

Mai tippünk: indíts sajtóközlemény blogot, ha van annyi közleményed, és ez a legkényelmesebb megoldás, ami elérhető számodra!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Senki többet, harmadszor?

Címkék: üzlet jog

2014.07.03. csütörtök 12:04 Konrad

maffia-mindre.jpg

Most, hogy naponta változtatják a hazai reklámadó törvényt, és mindez érinti az online reklámozást is, érdemes elgondolkoznunk ennek várható következményeiről. Először is, a törvényhozás bénázása és az előzetes egyeztetések hiánya egy olyan bizonytalan jogi helyzetet hozott létre, ahol a média cégek, a reklámszolgáltatók (és emiatt a hirdetők) sem tudnak teljes pontossággal előre tervezni. Ez a fajta állami törvényhozási terror arra kényszeríti az érintett cégeket, hogy napról napra éljenek.

Nem lehet előzetes gazdasági számításokat készíteni, hiszen kiszámíthatatlan, milyen adózási, piaci környezetben fogunk egy nap, egy hét, egy hónap, egy év múlva élni. Nem lehet tudni, hogy a most befektetett pénz meg fog-e térülni, hiszen a jelen jogi és adózási környezet napi szinten változik.

A törvényhozás bénázása ráadásul egy olyan üzenetet is, amely a jövőre nézve sem megnyugtató: hiába fogjuk majd azt látni néhány hét múlva, hogy lenyugszanak a kedélyek és lesz egy többé-kevésbé használható reklámadó törvényünk, nem tudhatjuk, mikor fognak újra hozzányúlni. Amikor az ország miniszterelnöke igazi marxi terminológiát használva tisztességtelen profitról beszél, akkor egy kicsit is dörzsöltebb cégvezető már azon dolgozik, semmilyen látható profitot ne kelljen kimutatnia. Amikor a törvények betartása önmagában nem elég, hanem a kormányzati szándékot is ki kell találni, akkor bizony más taktika alapján vezet az ember céget.

Ebben a helyzetben az internetes üzlet egy nagyon érdekes probléma előtt áll: érdemes még egyáltalán hazai céget fenntartani? A technológia és az EU tagság miatt nem kell semmilyen tevékenységhez magyarországi cég, hiszen minden működhet külföldről. Kettős adóztatás nincs, akár még webáruház is szállíthat terméket bármely országból, és a tartalomszolgáltatásunknak sem kell hazai telephely.

Egy reklámügynökség, mint mi is vagyunk, olyan szolgáltatásokat használ, ami nemzetközi. És a jelenlegi hazai helyzetben a bizonytalan jogi környezet, a kontraproduktív módon magas adók, a kiszámíthatatlan jövő miatt versenyhátrányba kerültünk. A törvényhozók nyilatkozataiból egyértelműen látszik, hogy nemhogy nem értik ezt a piacot, de szándékuk sincs azt megérteni: egy olyan álomvilágban élnek, egy olyan párhuzamos valóságban, amely egész egyszerűen nem igaz - és éppen ezért, az ő saját világukban logikusnak tűnő lépések csak károkat okoznak a való világban...

Mi lehet hát a megoldás? Indítsunk szlovák, osztrák vagy angol céget? Vagy legyünk jó hajósok, és alkalmazkodjunk a folyton változóhoz? Az elmúlt pár hét nagyon fontos kérdéseket vetett fel.

A piacról szerencsére nem kell kivonulni. De az adott helyzettel kezdeni kell valamit, nem engedhetjük meg magunknak, hogy befogjuk a szemünket és a fülünket. És ha már itt tartunk, a szánkat sem.

Ez már nem médiaháború, ez már a túlélésért folytatott harc. Csak aztán nehogy úgy járjunk, mint a dohánykereskedelem vagy a mobil parkolás, és egyik reggel arra ébredjünk, hogy megalakult a Nemzeti Online Marketing Ügynökség.

Természetesen csak azért, hogy megvédjen bennünket a gaz imperialistáktól.

2 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: élmény és élő blog

Címkék: online marketing tippek

2014.07.02. szerda 18:23 Konrad

omt_blog.jpg

Egy időben nagyon népszerűek voltak a konferencia blogok, amikor "élőben" tudósítottunk blogon felületen keresztül valamilyen konferenciáról. Aztán ez a divat elmúlt, de a mai napig léteznek olyan blogok, amik egy eseményre, valamilyen élményre íródnak: például egy hosszabb külföldi túrára, egy versenysorozatra de akár egy koncertsorozatra vagy több napos konferenciára.

Az ilyen blogok lényege egyrészt az exkluzivitás, másrészt a nagyon erős személyesség. Ez a két olyan elem, ami kell ahhoz, hogy sikeres legyen. Sokkal kevésbé fontos például a pontosság - nem cikket, tudósítást akarunk írni, hanem hangulatot átadni.

Éppen ezért lehet ez jó eszköz a kommunikációban: ha felkérünk érdekes és írni tudó embereket, hogy ők meséljenek egy blogban az eseményünkről, akkor az sokkal izgalmasabb és hatásosabb lehet, mint egy egyszerű (és száraz) cikk.

Mai tippünk: nagyobb szabású eseményről, érdekesebb történésről tudósítsunk élmény bloggal!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: spam blogok

Címkék: online marketing tippek

2014.07.01. kedd 18:37 Konrad

omt_blog.jpg

Ha a neten belefutunk egy olyan blogba, amiben szavak vannak de nincs semmi értelmük, akkor nagy eséllyel egy spam blogba futottunk. Ez a megoldás ugyanis a spam blogok legegyszerűbb formája: a nekünk fontos kulcsszavakat belesoroljuk, köré rakunk még szavakat, és amiket szeretnénk használni, azt linkeljük a céloldalra. Ez tehát egy keresőoptimalizálási elem, a linképítés egyik meg nem engedett, de mégis sokak által használt eszköze.

De spam blog az is, amikor valós tartalom születik, de ugyanúgy a fenti célzattal: a linkek elhelyezésével. Az ilyen blogok sem egyebek, mint tiltott eszközök. Nincs körülöttük közösség, nincs közlési szándék, egyszerűen csak a linképítés a cél.

De nemcsak a keresőoptimalizálás "szül" spam blogokat, hanem a reklámpénz szerzése is. Az olyan automatizált rendszerek, mint a Google AdSense vagy akár az ETARGET nem vizsgálja, hogy egy tartalom miért születik. Ha a szabályokat betartjuk, akkor kirakhatjuk a hirdetéseket. Innentől csak tartalom kell, amit akár más blogokról össze lehet ollózni, és máris érkeznek a látogatók, lényegében ingyen. Ha csak kevés kattintást is csinálnak a hirdetésekre, akkor is talált bevételt hoznak. Ha hoznak, persze, mert minden reklámszolgáltató igyekszik szűrni az ilyen oldalakat.

Mai tippünk: ne használj spam blogokat!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!