Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • jocijocó: Ezek is azok csak most már tagadják. (2014.10.24. 17:15) Letölthető adó...
  • jocijocó: @Kelly és a szexi dög: Ezek is azok csak most már tagadják. (2014.10.24. 17:14) Letölthető adó...
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @maxval a bircaman: Együgyű (2014.10.22. 22:25) Letölthető adó...
  • Scagnetti: @ebella: De nem is csak hülyék. Amit ezek művelnek, az viszont már túl van a hülyeségen, ez megalk... (2014.10.22. 14:10) Letölthető adó...
  • ebella: @Scagnetti: Lehet. Bár én hiszek az emberi butaságban és hát politikusnak nem a legtehetségesebb e... (2014.10.22. 12:25) Letölthető adó...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (536) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (29) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1046) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (296) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (210) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: a Facebook oldal tartalma

Címkék: online marketing tippek

2014.10.24. péntek 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Talán az egyik legtöbbet feltett kérdés Facebook oldal kezelés kapcsán az, hogy mi legyen az oldal tartalma, miket rakjunk ki. Amennyire sűrűn feltett kérdés, annyira nem tudunk rá egyértelmű választ adni.

A tartalom ugyanis az az eszköz, amivel a leghatékonyabban tudjuk megvalósítani a kitűzött célt, így mindenképpen ismernünk kell az oldal célját a tartalom kitalálásához. Aztán a tartalomnak olyannak kell lennie, ami érdekli azokat a célcsoportokat, akiket meg szeretnénk szólítani. Ráadásul mindezek mellett a cégről kell szólnia.

Sokszor látok olyan Facebook oldalt, ahol rengeteg a lájk, a megosztás, de a tartalomnak semmi köze nincs a céghez. Vicces, érzelemdús tartalom jelenik meg, nagyon jók a visszajelzések, éppen csak nem látok olyan kommunikációs célt, amit ezzel meg lehet valósítani. Az ugyanis, hogy rengeteg ember látja a nem rólunk szóló bejegyzést, nem lehet cél.

A jó bejegyzés nem lehet unalmas. Nem lehet száraz. Nem sajtóközleményt jelenítünk meg, hanem olyan tartalmat, amit szeretnek a rajongóink. Vagyis érzelemdúsat és lehetőség szerint hasznosat.

Fontos még azt is tudnunk, hogy a Facebook oldalra kirakott tartalom nem él sokáig. Így aztán az nem lehet régi hír, de arra se számítsunk, hogy hetek múlva a fejünkre olvassák. Vagyis carpe diem, éljük a mának, ha tartalmat készítünk.

Mai tippünk: a tartalom a legfontosabb a Facebook jelenlétünkben, szánjunk rá kellő energiát!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal céljai

Címkék: online marketing tippek

2014.10.23. csütörtök 18:06 Konrad

omt_blog.jpg

Ha úgy döntünk, indítunk egy Facebook rajongói oldalt a cégünknek, el kell döntenünk, azt milyen céllal tesszük. Ez részben azért kell, hogy tudjuk, hogyan illesszük a kommunikációnkba, részben azért, hogy tudjuk, milyen jellegű tartalmakat kell majd ide elhelyeznünk.

Az oldal célja, bár sokféle lehet, mégis, valószínűleg néhány alap problémára fog megoldást adni. Az alábbi célok azok, amelyeket elvileg egy Facebook oldal el tud érni:

  • ismertség megteremtése
  • ismertség növelése
  • ügyfélszolgálati feladatok ellátása
  • forgalom terelés

Ezek úgynevezett direkt célok, vagyis az oldal azonnal el tudja érni, és az eredményt mérni is tudjuk. Vannak olyan indirekt célok is, amikben segíthet egy Facebook oldal. Ezek közül a legismertebb az értékesítés. Jellemzően az oldalak nem alkalmasak a direkt értékesítésre, de segíthetik, hatékonyabbá tehetik az értékesítési folyamatot.

Mai tippünk: Facebook oldal kezelésekor az első lépésünk a célok meghatározása legyen!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: használjak Facebook-ot?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.22. szerda 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

A kérdés egészen pontosan: használjak Facebook rajongói oldalt a kommunikációmban? Én az alábbi kérdéseket szoktam feltenni, hogy kiderüljön, valóban kell-e:

Belső kérdések:

  • Megvan-e a konkrét cél, hogy mire akarom használni az oldalt?
  • Tudok rendszeresen jó minőségű tartalmat gyártani?
  • Szükségem van arra, hogy több alkalommal is találkozzanak velem? 
  • Van arra időm/erőforrásom, hogy minden nap kövessem az oldalon történteket?
  • Közönség képes a termékem/szolgáltatásom?

Külső kérdések:

  • A célcsoportom használja a Facebook-ot?
  • A célcsoportomat szöveges vagy képes megjelenésekkel lehet befolyásolni?
  • A célcsoportom van annyira aktív, hogy lájkoljon legalább?

Ha a fenti kérdésekre igen a válasz, akkor egyértelműen kell a Facebook oldal. Ha van nem válasz is, akkor készüljünk fel rá: a Facebook oldalunk nem lesz hatékony kommunikációs eszköz.

Mai tippünk: az alapvető kérdések feltétele nélkül nem indítsunk Facebook oldalt!

 

Szólj hozzá!

Letölthető adó...

Címkék: üzlet jog

2014.10.21. kedd 19:38 Konrad

bolond.jpg

Mai hírek szerint a kormány be szeretné vezetni az internet adót. Az adó alapja a forgalom, mértéke minden megkezdett gigabyte adatforgalom után 150 forintot. Ennyi a hír.

Először nézzük meg, mit jelent ez a gyakorlatban! Egy alapnak mondható 2 GB-os mobil internet csomag esetében 300 Ft havonta. Egy letöltési szempontból korlátlan csomagot használó felhasználó akár 40-50 GB-ot is forgalmaz havonta (és akkor még messze nem heavy user), ennek adómértéke 6000 - 7500 Ft. Ha az internet szolgáltató nem akar bukni az adón, akkor ennyivel kell növelnie az előfizetői díjat. Ez adott esetben két-háromszoros áremelést is jelenthet korlátlan csomagnál.

Ha valaki tölt le filmet a netről, akkor egy SD felbontású film esetén 200-250 Ft az adó. HD film esetén 1500-2000 Ft. És akkor még nincs itt a 4K technológia.

Ezek a számok riasztóak. Sok olyan szolgáltatás tűnhet el az adó miatt, amit már megszoktunk. Például a kávézókban a free wifi. A nagy letöltési forgalmú szolgáltatások, pl. online stream (Youtube!) olyan mértékben drágítják az előfizetéseket, hogy nem zárható ki azok korlátozása. Lényegében a kormány ezzel az adóval visszalőheti az országot - internet szempontból - 1998-ba, amikor az ára miatt úri huncutság volt az internet.

A közvetett hatások még elképesztőbbek lehetnek. Egyre több szolgáltatás épül internetes technológiára, olyanok, amikről ezt elsőre nem is tudjuk. Az ilyenek nagyon hamar el fognak innen költözni, ezzel munkahelyek szűnhetnek meg. Az országban ezek után biztosan nem lesznek lényegi hálózati fejlesztések. Aki internet üzletet akar, az nagy valószínűséggel nem itthon fog belevágni. Ezen a területen jelentősen fog növekedni a versenyhátrányunk és a leszakadásunk Európa többi országához képest.

Ki kell mondani: az adó ilyen formában és ilyen mértékben nem közteherviselés, hanem büntetés. Bár a szolgáltatók a ténylegesen befizetendő adó mértékét a megfizetett társasági adóval csökkentheti, de olyan bizonytalanságot jelent, ami vélhetőleg azt eredményezheti, hogy meg kell szüntetniük az adat-korlátlan csomagokat.

Jelenleg abban bízhatunk, ez csak egy vicc, és elgépelték az adó mértékét. Nem hiszem, hogy valós kormányzati szándék az ország technológiai lemaradásának a növelése.

Ha mégis ez az adó marad, akkor nagy - és egyáltalán nem pozitív - változásokra számíthatunk.

90 komment · 1 trackback

Online marketing tippek: kiknek nem jó a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.21. kedd 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Aki az előző bejegyzést olvasta, az könnyen tudja a válasz egyik felét: nem jó a Facebook annak a cégnek, amelyik

  • nem szeret kommunikálni
  • nem tud kommunikálni
  • sok az elégedetlen ügyfele

De ez csak az igazság egyik fele. Ugyanis lehet más oka is annak, ha valakinek nem javasoljuk a Facebook használatát. Sőt, általában a konkrét cég és a konkrét cél ismeretében tudjuk csak megmondani, tényleg kell-e a Facebook, és ha kell, akkor kell-e saját rajongói oldalt építeni, vagy elég, ha mint hirdetési platformot használjuk.

Több olyan ok is lehet, ami miatt nem javasoljuk a Facebook-ot, íme néhány:

  • a célcsoport nem aktív a Facebook-on
  • a célcsoport erősen alulreprezentált a Facebook-on
  • a célcsoportot nem érdemes a Facebook-on "zaklatni"
  • a célcsoport rejtőzködő módon van jelen a Facebook-on

Mai tippünk: az nem baj, ha azt a döntést hozzuk, hogy nem használjuk a Facebook-ot! Éppen ezért, a cél és célcsoport ismeretében gondoljuk végig, miért is szeretnénk ott lenni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: kiknek jó a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.20. hétfő 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook-ot nagyon sok cég használja. Sokkal több cég, mint akinek igazából kellene. Sok cég ugyanis azért csinál rajongói oldalt, mert másoknak is van, és nem gondolják végig, valóban illeszthető-e a kommunikációjukba a közösségi média.

Nem csak arról van szó, hogy nem lehetne elvileg mindenkinek jó a Facebook (bár még ez sem igaz, sok fajta üzleti cél esetében tényleg semmi értelme itt jelen lenni), hanem arról, hogy sok cég esetében magából a cégből következően nem érdemes használni ezt az eszközt, maximum csak mint hirdetési felület.

A Facebook ugyanis azoknak jó, akik:

  • tudnak kommunikálni
  • akarnak kommunikálni
  • és kellően jó cég, vagyis nem utálják az emberek

Mind a három fontos. Ha valaki nem tud kommunikálni, akkor nem tud folyamatosan jó minőségű tartalmat gyártani. Ha nem akar kommunikálni, akkor nagy valószínűséggel a párbeszéd nem fog kialakulni. Ha pedig sok kritika éri, akkor a Facebook jelenlét csak egy panaszfal lesz.

Mai tippünk: csak akkor válaszd eszköznek a Facebook-ot, ha tudsz és akarsz kommunikálni, és elég jó vagy a fogyasztóid szerint is.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook és a márkaismertség

Címkék: online marketing tippek

2014.10.19. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Ha egy szakembert megkérdezünk, mire jó reklám szempontból a Facebook, és csak egy választ adhat, akkor nagy valószínűséggel a márkaismertség növelését fogja mondani. A Facebook ugyanis elsősorban arra jó a cégeknek, hogy megmutassák magukat.

Persze ez önmagában nem ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy sokan lássanak bennünket, nem elég egy céges Facebook oldal. Azon folyamatosan kell kommunikálni, rajongókat kell gyűjteni, kampányokat kell folytatni, érdekesnek kell lenni. De azt elmondhatjuk, hogy az alábbi két eszközre biztosan szükségünk lesz:

  • folyamatosan frissülő Facebook oldal
  • hirdetések

Ha tehét a Facebook-ot is bevesszük a márkaépítési tervünkbe, akkor arra erőforrásokat kell csoportosítani. Mai tippünk: pénz és tartalom nélkül nem fog a márkaépítésben segíteni a Facebook!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook alkalmazások

Címkék: online marketing tippek

2014.10.18. szombat 18:46 Konrad

omt_blog.jpg

Van a Facebook-on egy olyan lehetőségünk is, hogy akár az oldalunkhoz illesztve, akár teljesen független módon külső alkalmazásokat használjunk. Ilyen alkalmazásokkal a legtöbb Facebook felhasználó találkozik, hiszen a népszerű játékok, tesztek, kvízek így valósulnak meg.

Az alkalmazások nem a Facebook részei, de kommunikálnak a Facebook-al. Adatokat adhat át a felhasználó az alkalmazásnak, és az alkalmazás - engedéllyel - a felhasználó nevében posztolhat szöveget vagy képet. Így a Facebook funkcióin túl bármilyen ötletet leprogramozhatunk, legyen az egy aktivizáló játék vagy akár egy webáruház.

Mai tippünk: az alkalmazások használatával a Facebook-on lényegében bármilyen ötletet megvalósíthatunk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook hirdetések

Címkék: online marketing tippek

2014.10.17. péntek 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook nemcsak egy közösségi média szolgáltatás, hanem egy hatalmas hirdetési felület is. Ráadásul olyan hirdetési felület, ami nagyon jól skálázható és nagyon pontosan célozható is. Elsősorban ezért is szeretjük.

Ugyanakkor a Facebook hirdetési megoldásai folyamatosan változnak, hiszen a Facebook célja a minél optimálisabb felületkihasználás és kampányfuttatás, lehetőleg olyan módon, ami a felhasználókat nem "bántja", vagyis nem kifejezetten zavaró.

A Facebook hirdetési rendszereében alapvetően három megjelenési megoldás van. Ezeket elég sok módon tudjuk elérni, elsősorban a belső hirdetési rendszert lehet erre használni. Ezek az alábbiak:

  • hirdetések a hírfolyamban
  • hirdetések a jobb oldali hasábban
  • display hirdetések egyéb felületeken

Mai tippünk: nagy elérést és pontos célzást is lehet a Facebook-on hirdetéssel elérni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook oldal

Címkék: online marketing tippek

2014.10.16. csütörtök 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Üzleti szempontból a Facebook legfontosabb eszköze maga a rajongói oldal. Ez lett arra kitalálva, hogy a cégek, szervezetek, sok rajongóval rendelkező ismert emberek stb. felkerüljenek a közösségi média szolgáltatásba.

Ennek megfelelően számos olyan szolgáltatása van a rajongói oldalnak, ami direkt üzleti felhasználásban segít. Így rengeteg féle statisztikát kaphatunk, különféle bejegyzéseket készíthetünk, sőt, külső alkalmazásokat is illeszthetünk a megjelenésünkhöz. A Facebook-on belüli üzleti jelenlét egyik fontos eleme tehát a rajongói oldal, úgy is mondhatjuk, ez lesz a kályha, ahonnan elindulhatunk, ahova visszatérhetünk.

Mai tippünk: ha a cégeddel fent szeretnél lenni a Facebook-on, akkor azt a rajongói oldal segítségével tudod megtenni.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook csoport

Címkék: online marketing tippek

2014.10.15. szerda 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A Facebook szolgáltatásai között az utóbbi években talán a csoport az, ami a legjobban átalakult. A jelenlegi használat lényege az alábbi:

Csoport tagja csak személy (személyes profil) lehet. A csoport tagok látják egymás csoportba írt bejegyzéseit. Kifelé ezek csak akkor látszanak, ha a csoport nyitott. Lehet a csoport zárt, ebben az esetben a csoportba írt bejegyzések csak kifelé látszanak, és lehet titkos, ebben az esetben nemcsak a bejegyzések nem látszódnak kifelé, de az sem látszik a Facebook-on belül, hogy létezik a csoport.

Csoportba tag csak meghívással kerülhet, vagy ha jelentkezik, akkor az adminisztrátor visszaigazolásával. Így nem lehet akárki tag, csak azok, akiket az adminisztrátor megenged, vagyis kézben tartható a tagság.

A csoport tehát személyek kommunikációs helye. Céges kommunikációban persze használható, de nem közvetlenül. Ennek a módjáról a későbbiekben írok.

Mai tippünk: a Facebook csoportok is lehetnek részesei a kommunikációnknak!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook profil

Címkék: online marketing tippek

2014.10.14. kedd 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Ha regisztrálsz a Facebook-ra, akkor mint személy (jó magyar szóval: magánszemély) egy publikus Facebook profilt hozol létre. Ennek a segítségével tudsz ismerősöket bejelölni, illetve ezt jelölik be az ismerőseid. Mint személy, ezt a fajta jelenlétet érdemes választanod, de azért van pár korlát, ami miatt elsősorban nem ezt javasoljuk üzleti megoldásokra.

Először is, ez a fajta jelenlét csak személyeknek adott lehetőség, céget így nem szabad felvinni, konkrétan tiltja a Facebook szabályzata. Ha ilyet talál, akkor elvileg törölheti, de ha mi régen ilyet csináltunk, lehetőségünk van konvertálni rajongói oldalra.

A második korlát az ismerősök száma: jelenleg csak 5.000 ismerősünk lehet maximum. Ez egy szigorú korlát. Ha valaki annyira népszerű, hogy ennél több ember kíváncsi rá, az indítson rajongói oldalt!

A harmadik korlát a statisztika hiánya: nem kapunk olyan statisztikát, ami üzletileg értékelhető lenne, vagyis nem tudjuk követni a legtöbb olyan adatot, ami a kommunikációnk javításában segítene.

Előny viszont, hogy ez a fajta jelenlét tényleg személyes jelenlétre való: nagyon sok olyan beállítási lehetőség van, amivel korlátozhatjuk, ki látja az adatainkat, képeinket, szövegeinket. Akár egy-egy bejegyzésnél és beállíthatjuk, az kiknek szól, stb. Vagyis megőrizhetjük a magánszféránkat bizonyos korlátok között. Ugyanakkor ne feledkezzünk el arról, amit egyszer felraktunk bárhova az internetre, az könnyen kikerülhet mindenki szeme elé! Az csak a biztos védelem, ha valamit fel se töltünk.

Mai tippünk: személyként a személyes profilt érdemes használnunk, céges jelenlétre ez a fajta Facebook eszköz nem alkalmas!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook eszközei

Címkék: online marketing tippek

2014.10.13. hétfő 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Bár önmagában a Facebook is már egy eszköz, de a Facebook-on belül is van több lehetőségünk a kommunikációra. Ahhoz, hogy meg tudjam mutatni, milyen célt hogyan érdemes elérni, fontos előre megnéznünk ezeket.

Az alábbi négy eszközünk van tehát arra, hogy a Facebook-on kommunikáljunk:

  • egyéni felhasználói profil
  • csoport
  • céges vagy rajongói oldal
  • hirdetés

Ezeket, illetve ezek közül néhányat tudunk tehát használni a céljaink elérésére.

Mai tippünk: a Facebook megismeréséhez első lépésben ismerjük meg jól annak szolgáltatásait!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mire való a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.12. vasárnap 18:27 Konrad

omt_blog.jpg

Ha A Facebook szerepét és lehetőségeit nézzük a kommunikációnkban, akkor tudnunk kell, elvileg mire is használhatjuk ezt a platformot.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az alábbiakra:

  • márka (brand) építés
  • értékesítés
  • információ gyűjtés
  • tesztelés
  • felhasználói csoportok megismerése
  • rajongókkal való kapcsolattartás

Mai tippünk: a Facebook nem egyszerűen egy hirdetési felület, a Facebook egy "intézmény". Ezért érdemes kihasználni a lehetőségeit.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: a Facebook

Címkék: online marketing tippek

2014.10.11. szombat 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Ha közösségi médiáról beszélünk, akkor a többségnek egyértelműen a Facebook jut az eszébe. És bár a közösségi média több, mint a Facebook, de az esetek nagy részébén a Facebook kikerülhetetlen.

Ennek alapvetően két oka van: a Facebook-ra rengetegen regisztráltak. Világszinten 1 milliárdnál több felhasználó, idehaza is több, mint 5 millió ember - ez nagyon sok. És nem arról van szó, hogy tízmillió légy nem tévedhet, hanem arról, hogy az emberek ott vannak. Ez a másik alapvető ok: nemcsak regisztráltak a Facebook-ra ennyien, de használják is a Facebook-ot. Ezért kötelező nekünk is foglalkozni vele.

Mai tippünk: ha szereted, ha nem, a Facebook kikerülhetetlen. Végig kell gondolnod, hogy hogyan használd a kommunikációdban!

3 komment

Online marketing tippek: közösségi média mérési eredmények

Címkék: online marketing tippek

2014.10.10. péntek 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Az nagyon jó, ha mérjük a közösségi médiát, de ennek célja van. Az, hogy pontosan miért mérjük, természetesen a mi döntésünk, de nagyon fontos, hogy nem elég mérni, az eredményekkel utána kezdeni is kell valamit.

Ne azért mérjünk, mert mások is mérnek! Azért mérjünk, hogy ennek segítségével javíthassuk üzleti eredményeinket. Vagyis a kapott eredményeket elemezni kell, és az elemzések alapján átformálni a kommunikációnkat, marketingünket, ha ez szükséges.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a marketingünk - főleg a közösségi médiában - nem statikus, előre minden lépésében megtervezett valami, hanem egy folyamatosan változó folyamat. A változás pedig nemcsak rajtunk múlik, hanem a többi felhasználótól is.

A mai tippünk: azért mérjünk, hogy az eredményt felhasználjuk az üzleti folyamatok jobbá tételében.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mivel mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.09. csütörtök 18:55 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média mérésekor a legfontosabb az, hogy minél gyorsabbak legyünk. Vagyis ha megjelenik valami rólunk, a cégünkről, akkor azt minél gyorsabban észre is vegyük. Ezért érdemes célszoftvert használni, de ezek nem lesznek ingyenesek.

Ingyenes megoldást, ami bár nem tökéletes, de a semminél mindenképpen jobb, a Google biztosít nekünk, Google Alert néven. Az Alert egy olyan szolgáltatás, amely az előre beállított keresések esetében értesítőt küld, ha arra új tartalmat talál. A megoldás korlátja maga a Google szolgáltatása: nem szükségszerűen azonnali és sajnos nem is talál meg mindent.

A fizetős szolgáltatások (például a Hazai Replise.com és a Neticle.hu) ennél gyorsabbak, ráadásul olyan felülettel rendelkeznek, amely segíti az áttekintést és mindenféle statisztikákat is generál.

Mai tippünk: közösségi média mérésre használjunk célszoftvereket. Érdemes körbenézni, számunkra melyik lesz a megfelelő ár/érték arányú!

1 komment

Online marketing tippek: hogyan mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.08. szerda 18:28 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában a saját aktivitásunk mérése vagy az adott eszközzel történik vagy olyan külső eszközzel, ami beilleszthető. Blogot például mérhetünk Google Analytics-el ugyanúgy, mint minden más weboldalt is.

A mérés módja valójában akkor válik kérdéssé, amikor arra vagyunk kíváncsiak, hol és mit beszélnek rólunk. Ennek a mérése lényegében úgy történik, mintha sajtófigyelést csinálnánk. Össze kell állítanunk, milyen kulcsszavakra figyelünk. Cégnév, terméknév, cégvezető neve stb. Ugyanígy figyelhetjük egyébként a konkurenciát is! Ezt követően már csak rá kell keresni ezekre a szavakra illetve kifejezésekre, olyan programmal, ami garantáltan gyorsan indexeli a számunkra fontos weboldalakat.

Tehát olyan szolgáltatást kell keresnünk, ami erre képes. Szerencsére van jó sok ilyen, idehaza a Replise.com és a Neticle.hu az ismertebbek. Ez utóbbi ráadásul megpróbálja a tartalmi környezetből azt is kitalálni, hogy mennyire pozitív vagy negatív egy vélemény.

Mai tippünk: a közösségi média jelenlétünk figyeléséhez első lépésben nekünk kell kitalálni, mi az, amit figyelni szeretnénk.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: mit mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.07. kedd 18:42 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában két dolgot mérünk: amit mi csinálunk és ami velünk történik. Vagyis:

  • ha blogunk van, akkor a blog forgalmát és a kommenteket
  • ha Facebook oldalunk van, akkor annak adatait (ez majd külön téma lesz)
  • ha Twitterünk van, akkor a követőket, kedvencelőket, retwittelőket és elérésünket
  • ha bármi más rendszerünk van, akkor annak saját mérőszámait.

De azt is mérjük, mi történik még:

  • hány helyen említik meg a nevünket
  • milyen környezetben jelenik meg a nevünk
  • vannak-e panaszok vagy dicséretek
  • hány embernél válunk témává
  • foglalkoznak-e velünk a véleményvezérek

Vagyis alapvetően igyekszünk mérni mindent, ami elérhető adat.

Mai tippünk: ne felejtsük el, a közösségi média több, mint amit mi csinálunk! Az is érdekes, amikor tőlünk független helyeken velünk foglalkoznak.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: miért mérünk a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.10.06. hétfő 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Persze egyszerű válaszolni a mérések esetén arra, hogy miért tesszük: mert kíváncsiak vagyunk. De ennél kicsit összetettebb az ok. A közösségi médiában ugyanis alapvetően két dolog miatt mérünk:

  • milyen hatást tudtunk elérni a tevékenységünkkel
  • milyen hatást gyakorol ránk mások tevékenysége.

Vagyis nem elég azt nézni, hogy mi mit csinálunk, hanem az is fontos, hogy mások mit csinálnak, és az hogyan hat ránk. Egyértelmű, hogy tudni szeretnénk, mennyit ér az, amit csinálunk. Hány embert érünk el, hány ember kezd el figyelni ránk, hány ember kezd el rajongónk vagy ügyfelünk lenni, milyen mértékben növekedett a profitunk.

De a közösségi médiában mások is kommunikálnak, és azok kommunikációja ránk is hat: hányan beszélnek rólunk és mit beszélnek rólunk, hol és hogyan válunk témává, mennyire terelődik át az ügyfélszolgálati tevékenység a közösségi médiára és így tovább.

Mai tippünk: a közösségi média mérése esetében az első kérdés a "miért". Ne ugorjuk át, fogalmazzuk meg előre, mit is szeretnénk majd látni!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média mérés

Címkék: online marketing tippek

2014.10.05. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor valamilyen marketinges folyamatot csinálunk, akkor a mérés nem maradhat el: főleg az interneten kötelező mérni mindent, amit lehet. De nem mindegy, mit és hogyan mérünk, főleg a közösségi médiában.

A közösségi média mérése két nagy csoportra bontható: a saját magunk által végzett tevékenységek mérésére, és annak a mérésére, mások mit csinálnak olyat, ami bennünket is érint.

A mérés esetében az alábbi kérdésekre kell válaszolni:

  • miért mérünk
  • mit mérünk
  • hogyan mérünk
  • mivel mérünk
  • mit kezdjünk az eredményekkel.

A következőkben ezeken a lépéseken fogok végigmenni. Addig is a mai tipp: soha ne feledkezzünk el a mérésről, akkor sem, ha a közösségi médiát használjuk kommunikációra.

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média menedzser

Címkék: online marketing tippek

2014.10.04. szombat 18:24 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média kezelésével kapcsolatban rendszeresen felmerülő kérdés, hogy ki csinálja, ki kezelje a csatornákat. A kérdést sajnos nem lehet annyival elintézni, hogy "aki ért hozzá".

Korábban volt az a gyakorlat, hogy közösségi média menedzsereket veszünk fel, és az ő dolguk csak ez, kezelni a közösségi média jelenlétet. Mára viszont olyan cégeknél is felmerül ez a kérdés, ahol nincs lehetőség önálló pozíciót erre létrehozni, így ez nem működhet mindenkinek.

Aztán persze van még egy nagyon fontos probléma: a közösségi média jelenlét a cég hivatalos kommunikációjának a része. Olyan embernek kell elvileg csinálnia, aki kommunikálhat a cég nevében, vagyis megvan a tudása és az engedélye is ahhoz, hogy a cég nevében beszéljen. Könnyű belátni, hogy a közösségi médiában nincs arra idő, hogy egy bonyolult belső folyamatban minden bejegyzést és minden választ egyenként ellenőriztessünk.

A fentiekből tehát az következik, hogy erre is, mint sok másra, nincs egyértelmű válasz. Több lehetséges megoldás is van, a cégek dolga kitalálni, melyiket válasszák. Íme néhány lehetséges megoldás:

  • A cég vezetője kommunikál
  • A cég marketing vezetője kommunikál
  • A PR-os feladata a kommunikáció
  • Közösségi média menedzser kommunikál
  • A fentiek bármelyike, kiegészítve tanácsadói támogatással
  • Külső cég kommunikál, folyamatosan egyeztetve

Mai tippünk: a közösségi média használat egyik fontos kérdése, ki fogja kezelni a csatornákat. Ez egy erőforrás és tudás igényes feladat, így érdemes előre tervezni a megoldásunkat saját cégünknél!

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: közösségi média tervezés

Címkék: onlinemarketing

2014.10.03. péntek 18:15 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média kampányok tervezésénél eddig stratégiáról írtam, de aki ezeket végigolvassa, jól láthatja, hogy nem sok köze van a hagyományos stratégiához. A legfontosabb, hogy nincs hosszú távú tervezés benne, vagyis meg sem közelíti az elvárt 2-3 éves időtávot. A másik fontos dolog, amit észrevehetünk, hogy az általános dolgok mellett a végrehajtani való dolgokról is beszélek.

Vagyis a közösségi média tervezés valójában nem stratégiai, hanem taktikai tervezés, és ha így közelítjük meg, akkor talán könnyebb dolgunk is van. A cél meghatározása is könnyebbé válhat, de a feladatok megtervezése így válik egyértelműbbé. És ez nekünk most nem is baj: a taktikai tervezés jelen esetben legalább annyira fontos, mintha stratégiát készítenénk.

Mai tippünk: a közösségi média kampányok esetében nem érdemes átfogó stratégiákban gondolkodni, tökéletesen elég lehet a taktikai terv elkészítése!

Szólj hozzá!

Lojalitása rendszerek

Címkék: ajánló video pontolo

2014.10.03. péntek 09:25 Konrad

50x50.pngKörülbelül egy éve, hogy elkezdtünk kifejleszteni egy online alapú, de offline értékesítésekre (is) használható lojalitás rendszert, a Pontolót. Emiatt elég sokat kellett foglalkoznom a különféle hűségprogramokkal, ügyfél megtartási megoldásokkal, és ráadásul a Pontoló is üzemel, így egyre több a gyakorlati tapasztalatom is.

Ennek kapcsán kértek fel a Kürt Akadémiától, hogy a X. Net-Works Meetupon tartsak erről egy előadást, és ennek az anyagát felrakták az internetre is. 23 perces videó, nagyobb része nem értékesítés, a végén beszélek kicsit többet a Pontolóról. Íme:

 

Szólj hozzá!

Online marketing tippek: POST

Címkék: online marketing tippek

2014.10.02. csütörtök 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

Valamikor pár éve volt a Karma Médiának egy közösségi média e-könyve. Abban volt pár nagyon jó gyakorlati tipp, arról, hogyan csináljuk a közösségi média kommunikációt. Ezek közül számomra kiemelkedett az egyszerűsége és áttekinthetősége miatt az alábbi ábra.

post.jpg

Mai tippünk: kövessük a Karma Média világos lépéseit, ha a célunk a közösségi média!

Szólj hozzá!