Onlinemarketing blog - online marketing

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

tracker

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Tibet

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (13) adverticum (4) ajánló (535) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (223) blogmarketing (63) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (101) ekormányzat (3) előadás (19) email marketing (39) érdekes (198) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (115) fórum (6) gépház (84) gerillamarketing (10) google (105) hiba (94) hírek (34) humor (30) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (15) internethungary2007 (5) internethungary2008 (3) internethungary2009 (4) internethungary2010 (5) iwiw (73) jog (28) kampány (346) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (228) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (195) kreatív (103) kutatás (95) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (31) mobil marketing (22) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1045) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (274) polblog (54) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (45) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (26) tabu (5) támogatott bejegyzés (42) tanácsadás (16) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) üzlet (209) üzleti kommunikációs hónap (4) video (112) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (228) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Online marketing tippek: CVD modell

Címkék: online marketing tippek

2014.10.01. szerda 18:17 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor pár éve felmerült, hogy kellene van fogódzó a közösségi média jelenlét tervezéséhez, akkor még nem találtam olyan általános modellt, ami segített volna, és fedte volna azt, amit el akarok mondani. Volt már nagyon sok leírás, olyan útmutató, ami a gyakorlati dolgokban segített két-három platformon, de átfogó tervezési elv kevés.

Ezért alkottam egy saját modellt, aminek három eleme van, és ezen három elem kezdőbetűi adják a nevét is: ez a CVD modell.

A CVD modell egy olyan három elemű alap, amely pontosan megfogalmazza, mire kell odafigyelnünk a közösségi médiában. Az elemek közül egyik sem újdonság, sőt, rendszeresen ezekről beszélünk. Én azt állítom, hogy valójában ez a három - és csak ez a három - elem megfelelő használata elég a sikeres stratégiához.

C: Content, vagyis tartalom. A közösségi média jelenlét nem létezik tartalom nélkül. A tartalom legyen egyedi, célcsoportspecifikus és érzelmeket kiváltó.

V: Visibility, vagyis láthatóság. Azokat az eszközöket kell használnunk, amelyeket a célcsoportunk is használ. Nem a mi döntésünk, hol kell láthatóvá válnunk, hanem a célcsoportunké. Fontos elem, ezen keresztül tudjuk megmutatni a tartalmunkat.

D: Dialogue, vagyis párbeszéd. Ezért csináljuk az egészet, hogy beszélgessenek rólunk az emberek. Vagyis a párbeszéd jelenti egyrészt az emberek közti beszélgetés kialakítását. Másrészt ez jelenti a cégünk és a közösségi médiában lévők közti párbeszédet is: nem elég a tartalom, nem elég a láthatóság, de kell az interakció is. A párbeszéd erről szól.

Mai tippünk: tervezéskor használd a CVD modellt!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségi média útválasztás stratégia

Címkék: online marketing tippek

2014.09.30. kedd 18:37 Konrad

omt_blog.jpg

Mint azt írtam, a közösségi média stratégia sok esetben nem értelmezhető: nem lehet önálló stratégiát készíteni. Viszont ha elkezdünk a közösségi médiában kommunikálni, akkor sokszor kerülünk olyan helyzetbe, ami segítséget igényel. Ilyenkor is kell valahova fordulni, és az általános marketing terv nem ad szükségszerűen választ.

Ilyenkor általában valamilyen döntési helyzetbe kerülünk: valamilyen irányba el kell indulnunk. Tehát lényegében a közösségi média jelenlétünk döntések, útválasztások sorozata. Válaszoljunk-e egy kérdésre, ha igen, mit, milyen stílusban, milyen tartalommal. Milyen információkat osszunk meg, milyen aktivizációt kérjünk stb.

Ilyen esetekben magukra a döntésekre kell koncentrálni, és a lehetséges irányokat és azok következményeit megvizsgálni. Ebben segít nekünk az, ha előre meghatározzuk a legfontosabb válaszokat: a stílust, a tartalmat stb. Természetesen mindezt az üzleti és marketing cél ismeretében.

Mai tippünk: ha nem csinálunk átfogó közösségi média stratégiát (mert nem kell), akkor a döntésekre kell felkészülnünk.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségi média stratégia

Címkék: online marketing tippek

2014.09.29. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Miközben tudjuk, hogy a stratégia alkotás nagyon fontos tervezési lépés, azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem kell mindig minden megoldásra külön stratégiát felállítani, hanem sokszor elég, ha más stratégia részeként kezeljük azt. A közösségi média esetében is felmerül ez a kérdés, és nem tudunk minden esetben jó választ adni arra a kérdésre, kell-e önálló stratégia erre a területre.

Van, aki szerint egyáltalán nincs szükség közösségi média stratégiára, hiszen elég a marketing stratégia részeként kezelni azt, mint eszközt. Más szerint a közösségi média olyan speciális kérdéseket tesz fel, amelyekre valahogy reagálni kell, és máshol nem foglalkozunk azokkal. Tehát szükséges külön tervezni is.

Az igazság véleményem szerint az, hogy érdemes külön foglalkozni a tervezéskor a közösségi médiával, de ez nem jelenti az önálló stratégia elkészítését - és a közösségi médiát egyébként is annyira integrálni kell a teljes céges kommunikációba, hogy az önálló tervezés sokszor nem is lehetséges.

Mai tippünk: a tervezéskor foglalkozzunk a közösségi média speciális elvárásaival, de ne akarjunk feltétlenül önálló stratégiát készíteni!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösség vagy közönség?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.28. vasárnap 18:36 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média elvileg a közösségekről szól. De vajon tényleg kialakulnak valódi közösségek? Nagyon ritkán... Jellemzően nézőket, vagyis közönséget toborzunk, akiknek majd tudunk közvetlenül kommunikálni.

Miközben az lenne a jó közösségi média kampány, amely valamilyen kohéziós erő segítségével közösséget formál, valójában a kampányok jelentős része nem ezt teszi. Ennek több oka is van. Egyrészt véges számú közösségben tud az ember aktív lenni, így nem is lehet valós elvárás, hogy akár több tucat cég életében "részt vegyünk". Másrészt a jó, közösség építő kampányok elkészítése nem egyszerű, sok esetben lehetetlen is.

Így valójában nem is az a cél, hogy aktivizáljuk az embereket, hanem az, hogy elérjük őket. Ugyanakkor a valóban sikeres kampányok után (vagy közben) kialakulhatnak valódi közösségek is, és lényegében ezért is válnak valóban sikeressé.

Most lépjünk egyet hátra, és gondoljuk végig. Valóban közösséget építünk?

Mai tippünk: ne keverjük a közösséget a közönséggel! Mindkettő hasznos, de nem ugyanazok a szabályok működnek, ha használni akarjuk őket a kommunikációnkban!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: másnak lenni

Címkék: online marketing tippek

2014.09.27. szombat 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában nemcsak mi a kommunikálunk, hanem a legtöbb konkurensünk is. Ők is ugyanazt akarják, amit mi: megszerezni a felhasználók figyelmét, ezen keresztül pedig ügyfelekké tenni őket. Mit kell tehát csinálnunk, hogy ne a konkurenciát, hanem bennünket válasszanak?

A figyelmüket kell felkeltenünk, és fontos, hogy emlékezzenek is ránk. Ez pedig a jó tartalmon túl azt is jelenti, hogy eltérőnek, másmilyennek kell lenni, mint a konkurencia. A kérdés csak az: miben legyek más?

Egy jó kreatív ötlet sokat segít, és sok-sok olyan ötletünk lehet, ami számunkra másnak tűnik, mint a konkurenseké. Ez lehet stílusbeli különbség, lehet egy jó szlogen, lehet egy jó reklámarc, sok lehetőségünk van. De ezek mind lehetőségek. Ami fontos, az az alábbi:

  • a célcsoportunk számára legyünk megkülönböztethetőek
  • a különbség pozitív irányba mutasson
  • emlékezzenek ránk.

Mai tippünk: fontos a megkülönböztethetőség, és ezt a célcsoportunk szemszögéből kell néznünk!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: hol a profit a közösségi médiában?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.26. péntek 18:41 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában is a profit a lényeg, de nem mindig egyértelmű, hogy ez a profit hol is keletkezik. Bár sok olyan vélemény van, hogy a közösségi médiában ugyanúgy nem lehet közvetlenül profitot számolni, mint ahogy a márkaépítés esetében sem, mégis érdemes végiggondolni, hogy amit csinálunk, annak milyen közvetlen és közvetett következménye van.

Először is, a közvetlenül ismert költségeket kell összeadnunk. Ezek azok a kiadások, amikről számlát is kapunk: grafikus munkája, szövegírás ha kell, stb. Másodszor - és ezt felejtik el sokan - a befektetett időt is számolni kell. Mindenki idejét, aki ezzel foglalkozik! Ezek lesznek a kiadásaink.

A bevételek számolása nem lesz ennyire egyszerű. A közvetlen bevételből ugyanis kevés lesz. Ezek például lehetnek a közvetlenül a közösségi média oldalakról érkező vevők, valamint olyanok, akik azt mondják, e miatt lettek ügyfeleink. A közösségi média hatása ugyanis túlmutat az eszközökön: egyéb forrásból is érkezhetnek olyan vevők, akik egyébként a közösségi média alapján lettek meggyőzve. Tipikusan ilyen egyéb forrás a kereső, ahonnan végül érkezik a megrendelés, pedig ez a közösségi média nélkül nem térült volna meg.

Ez a brandépítés eredménye, és ezt is a pozitív oldalra kell írni. Illetve itt lehet bonyolultabb számításokat is végezni: az a bevétel, amit csak a közösségi média használata hozott, számítható úgy is (elvileg), hogy a közösségi média költségeit kivonjuk egy hasonló hatást elérő brand építő kampány költségeiből, és a kettő különbözete adja a bevételt.

De ezeken felül más bevétele is van a közösségi médiának: például az elintézett ügyfélszolgálati problémák csökkentik az ügyfélszolgálat terheltségét.

A pontos bevételeket, ahogy a kiadásokat is, minden cégnek magának kell azonosítani. Ez persze nem szükségszerűen egyszerű feladat, de a valós képhez szükséges.

Mai tippünk: a közösségi médiában is számolható a profit, és számoljuk is ki!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Kutatástól az üzenetig - ajánló

Címkék: onlinemarketing ajánló

2014.09.26. péntek 10:29 Konrad

v__marketing_konferencia.png

Október elsején lesz a Menedzserképző Központi 5. Marketing Konferenciája, a címe "Marketing workflow: a kutatástól az üzenetig". Egy délután alatt áttekintjük a legfontosabb aktuális eszközöket, természetesen lesz szó az aktuális kutatási eredményekről, a közésségi médiáról (azon belül a Facebookról), a tartalommarketingről és a gamification-ről is.

A konferenciát én fogom műsorvezetni, és merem ajánlani mindenkinek. Ráadásul, ha valaki most a blogon keresztül jelentkezik, kedvezményesen vehet jegyet!

Találkozzunk szerdán, érdemes lesz eljönni.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a profit és a közösségi média

Címkék: online marketing tippek

2014.09.25. csütörtök 18:27 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi média eszköztára, működése, a mérések és minden más olyan messze tud lenne egy cég pénzügyi teljesítményétől, hogy néha hajlamosak vagyunk megfeledkezni az alapvető célokról.

Ha egy cég használja a közösségi médiát, akkor annak csak egy célja lehet: a profit. Lehet, nem rövid távon, de az egész csak akkor ér valamit, ha az, amit csinálunk, pozitívan befolyásolja a profitunkat.

Ez két dolgot jelenthet: vagy növekszik a profitunk attól, amit csinálunk, vagy csökkenne a profitunk, ha nem csinálnánk azt, amit teszünk. A kettő ugye nem teljesen ugyanaz. Míg az első esetben egyértelműen pozitív hozadékú reklámeszköz a közösségi média, addig a második esetben egyszerűen rá vagyunk kényszerítve, hogy használjuk a közösségi médiát.

Néha tehát kicsit hátra kell lépnünk, és pénzügyi szempontból is át kell tekintenünk, mit csinálunk, miért, és mennyit ér az, amit teszünk. Ez egy olyan kötelező lépés, amit nem szabad kihagynunk!

Mai tippünk: a profit a lényeg, ezért van alapvetően a marketing. Ne veszítsük el ezt a fókuszt!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: mindent a falra?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.24. szerda 18:15 Konrad

omt_blog.jpg

Amikor a közösségi médiában elkezd az ember kommunikálni, nagyon hamar rájön, mennyi téma kell a folyamatos jelenléthez. Legyen szó blogról, Twitterről, Facebookról, a jelenléthez ott kell lenni, vagyis tartalom kell. És ha lehet rólunk szóló tartalom, hiszen hiába lehet nagy népszerűséget elérni egy vicces képpel, attól önmagában nem nő a profitunk.

Amikor egy cég vagy egy személy belép a közösségi térbe, el kell döntenie, mennyit mutat magából. Az a jó, ha ez a döntés tudatos. Egy tanácsadó koncentrálhat csak szakmai dolgokra, de megoszthatja a nagyérdemű közönségével a magánéletének egy-egy szeletét is. Egy cég koncentrálhat a tevékenységére, a termékeire, szolgáltatásaira, de bemutathatja sikereit, eredményeit, vagy akár a cégen belüli életet is.

Az, hogy mennyit mutatunk magunkból, döntés kérdése. És nincs jó vagy rossz válasz: nekünk kell kitalálni, mit szeretnénk. Lehetne itt persze megpróbálni a célcsoportjaink felmérésével eldönteni, milyen tartalomból mennyi kell, de ténylegesen az fog működni, amit szívesen csinálunk, az fog működni, ami nem erőltetett.

Mai tippünk: az, hogy mit rakunk ki a falra, legyen előre megtervezett és tudatos döntés eredménye!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: inaktívak elérése ügyesen

Címkék: online marketing tippek

2014.09.23. kedd 18:34 Konrad

omt_blog.jpg

Nem azok az igazi reklámelkerülők, akik ezt állítják magukról! Azok az igaziak, akik nem használják azokat a kommunikációs csatornákat, amiket mi tudunk használni. Mégis lehet, hogy őket (is) szeretnénk valahogy elérni.

Sok ötlet és lehetőség kínálkozik erre, de a szóbeszéd marketing vihet talán legközelebb a megoldáshoz: amikor elérjük azt, hogy a reklámelkerülőinkkel kapcsolatba kerülő emberek adják át az üzenetünket. Vagyis ha azt el tudjuk érni, hogy az ő kapcsolatrendszerük felismerje, hogy a számunkra érdekes ismerőst érdekelheti az üzenet, és azt el is mondják neki, akkor célba is értünk.

Ehhez persze első lépésben azonosítani kell az elkerülő célcsoportot, majd meg kell fogalmazni az alap üzenetet, ami nekik szól. És ezt követően az ő kapcsolatrendszerüket kell ennek az üzenetnek becsomagolt változatával megszólítani. Így, bár közvetett módon, de mégis elérjük a reklámelkerülőket.

Hogy kik is ők? Például gyerekek, akiket szülőkön keresztül szólítunk meg. Idősek, akiket a gyerekeiken keresztül. De soroljuk bátran ide a kisállatokat is, bármennyire is extrémnek gondoljuk.

Mai tippünk: ha vannak reklámelkerülők a potenciális vevőid között, próbáld meg őket szóbeszéd marketinggel megszólítani!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: nyilvános ügyfélpanaszok

Címkék: online marketing tippek

2014.09.22. hétfő 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Nem ritka, hogy valamilyen közösségi oldalon - Facebook-on, Twitter-en, blogban - kapunk ügyfélpanaszt. Leírja az ügyfelünk, mi a problémája, részben azért, hogy kapjon rá megoldást, részben azért, hogy büntessen bennünket.

Fontos, hogy megértsük, valójában miért születhetett a panasz! Hiszen az ügyfelek egy része valóban csak a megoldást keresi, és mindössze ezért szólított meg bennünket. Az már nem az ő hibája, hogy ezzel kicsit a rossz hírünket is kelti. Az ügyfeleknek persze van olyan része is, akik direkt azért használnak nyilvános csatornát, hogy ezzel plusz leckéztessenek is minket, és mutassák másoknak is, mennyi baja van velünk.

Azért kell előre látnunk, melyik típusról van szó, mert az első esetben gyors és megnyugtató eredményt kapunk, ha megoldjuk a problémát, míg a második esetben a probléma megoldása nem fogja a panaszt lezárni, és egyáltalán nem biztos, hogy megelégszik ennyivel az ügyfél.

Ami fontos: ha hibáztunk azt el kell ismerni. Nincsen "de", nincsen "csak", nincsen semmi magyarázkodás: a hiba elismerése kötelező. Az is fontos, hogy orvosoljuk a hibát: akkor tudunk továbblépni, ha az ügyfél panaszát érdemben kezeltük. És innen jön a kérdés, milyen is az ügyfél. Az első csoportba tartozónak ennyi elég is, megnyugszik, és éljük tovább az életünket. A másik csoportba tartozóval viszont kell még foglalkozni. Ha lehet, adjunk neki valami valós vagy virtuális ajándékot kiengesztelésül. Hiszen nála már negatív a megítélésünk, és ezt kellene minimum semlegesre emelni.

Mai tippünk: egy tipikus ügyfélpanasz a közösségi médiában nagyon rossz hírünket keltheti, ezért szánjunk erőforrást annak megoldására!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: rossz hírem keltik...

Címkék: online marketing tippek

2014.09.21. vasárnap 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Egyelőre nem általános gond nálunk, de vannak olyan országok, ahol igen: mit tegyünk, ha hamis információkat tesznek közzé a közösségi médiában a cégünkről, termékünkről? Itt most arról van szó, amikor valóban nem igaz az, amit közzétesznek, tehát nem valami félreértés vagy valós ügyfélpanasz van a háttérben, hanem rosszindulat, konkurenciaharc.

Fontos persze a közzététel módja és a közzétevő személye is. Minél inkább véleményvezér az, aki állít valamit, minél inkább sokak által olvasott helyen jelenik meg az információ, annál fontosabb reagálni. A válasznak lehetőség szerint ott kell megtörténnie, ahol az állítás is elhangzott, és tételes, pontos cáfolatot kell adni. Ha erre nincs lehetőség, mert nem engedik a válaszolást, kommentelést, akkor kell mérlegelni, hogy mennyire hangosan válaszoljunk.

Egy biztos: támadni nem érdemes. A jogi út bevonása, az állító tételes megtámadása visszatetszést kelthet, könnyen kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy bár nekünk van igazunk, a többség mégse nekünk hisz. A cáfolat fontos tehát, de a másikat nem érdemes visszatámadni. Lehet, pont ez a célja, és hirtelen olyan helyzetbe kerülünk, ami még rosszabb, mint korábban volt.

Nincs állandó szabály arra, hogy mit kell csinálni megtámadott helyzetben, de pár dolgot azért tudunk: nem szabad erőből válaszolni, nem szabad kapkodni és nem szabad a másik felet lenézni. Minden más a helyzettől függ.

Mai tippünk: ha megtámadnak, ne válaszolj azonnal! Mérlegeld a helyzetet, és keresd meg a legkevésbé káros reagálási lehetőséget.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a Gábor Zazsa jelenség

Címkék: online marketing tippek

2014.09.20. szombat 18:40 Konrad

omt_blog.jpg

Kár lenne keresni a marketing könyvekben a bejegyzés címét, azt hiszem, ezt csak én használom. De úgy gondolom, plasztikusa leírja azt a helyzetet, amit szeretnék bemutatni.

Gábor Zsazsa egyszer azt nyilatkozta a sokadik botránya (és férje) után, hogy "mindegy, hogy mit, csak írjanak rólam". Vagyis nem baj, ha rosszat írnak az emberről, az a lényeg, hogy foglalkoznak vele, hiszen az azt jelenti, hogy érdeles. És igen, sok olyan ember van - nevezzük őket az egyszerűség kedvéért celebeknek -, akik esetében ez még igaz is. A botrányok - egy bizonyos szintig legalábbis - egyáltalán nem csökkentik az emberek népszerűségét.

De ez csak a szórakoztató iparban, annak is a könnyed műfajában igaz! (És ott sem minden határon túl...)

Egy cég esetében a negatív hír nagyon rossz. Írtam már róla, hogy a rossz hírek gyorsabban terjednek - ez azt is jelenti, hogy több emberhez eljutnak. Ráadásul hajlamosak vagyunk nem ellenőrizni az információkat, így egy negatív hír akár évek múlva is visszaüthet!

Mai tippünk: vigyázzunk arra, hogy ne beszéljenek rosszat a cégünkről! Gábor Zsazsa híres mondása sajnos nem igaz a gazdaságban.

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségi média marketing

Címkék: online marketing tippek

2014.09.19. péntek 18:25 Konrad

omt_blog.jpg

Nos, ha már tudjuk, mik is a közösségi média oldalak, akkor érdemes azzal is kicsit foglalkozni, hogy mit is jelent a közösségi média marketing. A már említett IAB munkacsoportban erre a kérdésre is igyekeztünk választ adni, íme:

A közösségi média marketing (social media marketing) arról szól, hogy a hirdető közösségi média platformokon, illetve kommunikációs csatornákon

  • kapcsolatba lépjen és párbeszédet folytasson a felhasználókkal (fogyasztóival);
  • párbeszédet, témát generáljon a fogyasztók között annak érdekében, hogy az előre meghatározott marketing céljait elérje;
  • valamint az itt zajló fogyasztói párbeszéd alapján formálja marketingkommunikációs stratégiáját, taktikáját. 

Nem csak az érdekes, mi van benne - párbeszéd, téma, visszacsatolás -, hanem az is, mi nincs itt. Nincs itt, hogy hirdetünk közösségi média oldalon. Az is marketing (illetve reklám), de nem közösségi média marketing. Fontos, sok esetben elengedhetetlen, máskor nagyon jó kiegészítője úgy általában a folyamatoknak, de nem közösségi média marketing. Ezt érdemes megjegyeznünk.

Mai tippünk: ha közösségi média marketinget akarunk folytatni, akkor mindenképpen párbeszédre kell törekednünk a fogyasztókkal, generálni kell a fogyasztók közti kommunikációt és az eredményeket vissza kell csatolni!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: közösségi média oldalak

Címkék: online marketing tippek

2014.09.18. csütörtök 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Milyen szolgáltatásokat nevezhetünk közösségi média szolgáltatásoknak? Mitől lesz valami "közösségi"? Pár éve az IAB egyik munkacsoportjában készítettünk erre egy definíciót, íme:

A közösségi média (social media) platformok web alapú szolgáltatások, melyek támogatják az alábbiakat:

  • önkifejezés - a felhasználók publikus vagy korlátozottan publikus profilt hozhatnak létre
  • megosztás - összekapcsolódhatnak és információt oszthatnak meg egymással, valamint a rendelkezésre álló csatornákon keresztül közvetlen kommunikációt folytathatnak 
  • tartalomgenerálás - tartalmat hozhatnak létre, értékelhetnek, kategorizálhatnak 

 

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: mi a közösségi média?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.17. szerda 18:44 Konrad

omt_blog.jpg

Nagyon sokféle megfogalmazását hallottam már annak, mi is a közösségi média. Már a magyar megnevezése is néha eltérő, például az angol social media lett már szociális média is magyarul. A sokféle definícióben egy a közös: a közösségi média valami olyan, amit elsősorban a felhasználók csinálnak, a felhasználók látják el tartalommal.

A közösségi média két nagy ága a kapcsolati háló és a tartalom megosztás. És bár mára kevés olyan szolgáltatás van, ami nem képes mindkettőre, mégis vannak jellemzően inkább kapcsolati háló (LinkedIn, Facebook) és inkább tartalom megosztó (blog, YouTube) szolgáltatások.

Egyébként igazán pontos definíciót nem olvastam még, mindig valamilyen helyzetben, valamilyen fejlettségi szinten próbáljuk megmondani, mi is a közösségi média maga. De ez nem is annyira nagy baj: az interneten a nem passzív szolgáltatások lényegében már mind valamilyen szinten építenek a közösségekre, még akkor is, ha magukat nem is definiálják "közösséginek".

2 komment

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: gondold meg jól, 2.

Címkék: online marketing tippek

2014.09.16. kedd 18:30 Konrad

omt_blog.jpg

Nemcsak a céged az, akivel jelen vagy a közösségi médiában, hanem saját magaddal is: amit csinálsz, az téged is jellemez! Egy fórum hozzászólás, egy blog komment szó szerint évekig elérhető, évekig látszik. Sőt, egy zárt helyre felrakott fotó is kikerülhet onnan, és hiába törölsz utólag valamit, az már szinte biztos, hogy késő.

Vagyis jól gondold meg, mit írsz le, mit osztasz meg! Ugyanakkor az sem jó, ha semmit nem mutatsz magadból, mert azzal a hitelességed veszíted el. Nincs királyi út, neked kell megtalálni azt a középutat, amivel eleget mutatsz magadból, de a jelenléted utólag is vállalható marad.

A közösségi média jelenlét, bár nem kötelező, de fontos. Ugyanakkor egy teljesen új, szokatlan terület, a szabályok mostanában alakulnak ki, a korlátok ismeretlenek, a veszélyek nehezen felmérhetőek. Ha a használata mellett döntünk, azt csak gondolkodva tegyük!

Mai tippünk: a személyes jelenléted is fontos, azt se gondolkodás nélkül teremtsd meg!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: gondold meg jól!

Címkék: online marketing tippek

2014.09.15. hétfő 19:29 Konrad

omt_blog.jpg

Azt már tudjuk, hogy az érzelmek miatt osztunk meg a közösségi médiában tartalmat: ha érzelmeket vált ki az üzenet, akkor fog terjedni. Így aztán könnyűnek is tűnik a kommunikáció: osszunk meg szenzációt, viccet, megdöbbentőt. De vajon ezt tényleg ennyire egyszerű csinálni?

Sajnos vagy szerencsére, de nem. Nagyon fontos, hogy a tartalom pozitív legyen és kötődjön hozzánk! Lehet azzal megosztásokat elérni, ha megmutatunk egy viccet, de attól nem bennünket fognak szeretni, hanem a viccet magát. Vagyis nincs valós reklám értéke, nem nő tőle az elérésünk, ismertségünk.

Másrészt az általunk kirakott információk mi magunk vagyunk, azzal azonosítják a cégünket. És ha azok kifejezetten bulvár tartalmak, akkor nem fognak szükségszerűen pozitív véleményt alkotni rólunk. Vagyis a sok befektetett munkával csökken az értékünk.

Mai tippünk tehát: gondold meg jól, mit is kommunikálsz a saját nevedben!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: érzelmekkel célozni?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.14. vasárnap 18:20 Konrad

omt_blog.jpg

Azt már tudjuk, hogy a közösségi médiában a megosztásokat az érzelmek vezérlik. De azt is tudjuk, hogy mi, emberek különbözőek vagyunk: más dolgok váltanak bennünk ki érzelmeket. Persze vannak általános "értékek", ismerjük ugye a kisgyerek, kutya, szerelmi szál szerepét a filmekben, és azt is tudjuk, hogy mik a negatív események, amik mindig érdekesek.

De vannak olyan érzelmet kiváltó események, tartalmak, amiket nem ért mindenki. Elég csak a hazai nagy karriert befutó Napirajzra gondolni: bár sokan önfeledten kacagnak és osztják meg, mások meg se értik, miről szól. Ugyanez a hatás megfigyelhető az erősen politizáló tartalmakkal is, de a sportok vagy akár a művészeti ágak is képesek ilyen féle szelekcióra.

Vagyis, ha ismerjük a célcsoportunkat, és azt szeretnénk, ők terjesszék a tartalmunkat, akkor az ő érzelmi húrjaikat kell megpengetni.

Mai tippünk: a vírusszerűen terjedő tartalmak terjedése befolyásolható az érzelmekkel!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: ami hat ránk

Címkék: online marketing tippek

2014.09.13. szombat 18:33 Konrad

omt_blog.jpg

Mi az, amiért megosztasz valamit az interneten? Miért adod tovább a képet, videót, cikket? Minek kell ahhoz történnie, hogy valami vírusként terjedjen?

A válasz nagyon hosszú lehetne, ha minden kis apróságot felsorolnánk: ami vicces, ami felháborító, ami tetszik, ami undorító... biztos lenne mindenkinek még ehhez ötlete. Ha ezeket összerakjuk, akkor viszont van egy egyszerű válasz is: azt osztjuk meg, ami érzelmeket vált ki belőlünk.

Vagyis a közösségi médiában az működik, aminek van érzelmi töltése.

Mai tippünk: ha azt akarod, hogy a híreidet megosszák, akkor azt úgy írd meg, hogy másokból érzelmeket váltson ki!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: mit adunk tovább?

Címkék: online marketing tippek

2014.09.12. péntek 18:45 Konrad

omt_blog.jpg

A szóbeszéd marketing esetében nagyon fontos kérdés: mit osztanak meg a felhasználók, mik azok, amiket szívesen továbbadnak? A válasz érdekes módon nem az információ tartalmánál, hanem annak érzelmi hatásánál van.

A felhasználók azokat a híreket, információkat, képeket, videókat osztják tovább, amelyek érzelmeket váltanak ki belőlük!

Ennyi, és nem több. A szóbeszéd marketing úgy működik, mint a bulvár: ami érzelmeket vált ki, az érdekli a közönséget. Ez lehet pozitív, lehet negatív, lehet szakmai vagy akár magán, az érzelem a lényeg.

Mai tippünk: ha azt szeretnéd, hogy terjedjen egy hír, érzelmi töltetet kell annak adni!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: a hír sebessége

Címkék: online marketing tippek

2014.09.11. csütörtök 18:51 Konrad

omt_blog.jpg

A közösségi médiában a szóbeszéddel terjednek a hírek, információk. Vagyis ahogy a felhasználók egymás közt megosztják azokat, úgy jut el egyre több emberhez. Az, hogy adott idő alatt hány embert ér el egy hír, tehát lényegében csak a felhasználókon múlik.

Az a tapasztalat, hogy a felhasználókat érdeklő hírek nagyon gyorsan terjednek, míg az érdektelen hírek általában rövid idő alatt megrekednek. És a hírek közül azokat terjesztik tovább elsősorban, amik negatív hírek. Így a rossz hírek adott idő alatt akár hétszer annyi emberhez is eljutnak, mint a jó hírek!

De a jó hír az, hogy a felhasználók elsősorban jó híreket szeretnek megosztani. Vagyis bár a rossz hírek gyorsabban terjednek, de kevesebb van belőlük.

Mai tippünk: figyelj oda a rólad szóló rossz hírekre! Ha nem tudod időben megállítani a terjedést, később nem lesz elég egy-két jó hírt elindítani, nem lesz ugyanakkora hatása!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: értékelő programok

Címkék: online marketing tippek

2014.09.10. szerda 18:19 Konrad

omt_blog.jpg

Vannak olyan szóbeszéd marketing eszközök, amiknek a használata kockázatos. A kockázatot az a közösség jelenti, akiktől egyébként a szóbeszéd létrehozását várjuk. Hiszen nem fogják szükségszerűen azt csinálni, amit mi szeretnénk. 

Ez is egy olyan eszköz, amit most bemutatok, így a használatát jó előre végig kell gondolni. Ugyanakkor nagyon hasznos is lehet: a felhasználók szeretik látni a többiek véleményét. Ha valamilyen módon értékeltetjük a szolgáltatásunkat, termékünket, és azt mások is látják, akkor a pozitív vélemények így nagyobb teret nyernek. Persze a negatívak is, így ez a veszélye ennek az eszköznek - de ha jók vagyunk, akkor bátran csináljunk ilyen megoldást!

Mai tippünk: ha jók vagyunk, építsünk értékelő programot is a kommunikációnkba!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: (márka) blogolás

Címkék: online marketing tippek

2014.09.09. kedd 18:21 Konrad

omt_blog.jpg

Blogot írni jó. Sok olyan előnye van, amelyet más platform nem tud maradéktalanul. Ilyen például a lazasága, a közvetlensége, a kommentekkel együtt a többirányúsága. Ugyanakkor a blog egyben lehetőség is, hogy egy témát, személyt vagy gondolatot nyugodtan, ráérősen körbejárjunk.

A blog, bár nem műfaj, de mégis egyfajta különleges közlési mód. A márkák is tudják ezt használni, ezzel közelebb lépve a fogyasztóikhoz, kialakítva egy folyamatos kommunikációt. Ráadásul a márka blog még arra is képes lehet, hogy más blogokkal kommunikáljon: reagáljon mások bejegyzésére, vagy akár feléjük is témát generáljon.

A blog nagy előnye a személyessége mellett, hogy a sajátunk. Ha önálló domain-en működik a márka blog, akkor a törvényi kereteken túl nincsenek kötelmek, és minden tartalom a sajátunk. Ez az, amivel egy blog többet tudhat, mint pl. egy Facebook oldal.

Mai tippünk: a márkád közvetlenebb és aktívabb lesz, ha blogot indítasz a nevében!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!





Online marketing tippek: beszélgetés generálása

Címkék: online marketing tippek

2014.09.08. hétfő 18:29 Konrad

omt_blog.jpg

Pár napja megjelent a HVG-ben egy hirdetés, amelyben Klapka György a Vámház körúti zálogházát hirdette meg eladásra. A hirdetés hatalmas karriert futott be a közösségi médiába, és a szakmain kívül még a bulvár sajtó is írt róla.

waszlahsnek13lnnje5t.jpg

Ez egy látványos megoldás, és nagyon jó példa arra, mivel lehet témát, beszélgetést generálni. Csináljunk érdekes, vagy vicces hirdetést, e-maileket, szlogeneket, szórakoztató tartalomakat, vagy reklámokat úgy, hogy azok szóbeszédet indítsanak el.

Mai tippünk: ha hirdetsz, hirdess úgy, hogy beszéljenek arról az emberek!

Szólj hozzá!

...és most egy kis reklám!