Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (107) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (352) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1115) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utolsó kommentek:

énisfélek 2017.09.19. 10:36:38

@énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöltési adatmennyiség az oldal hasznos tartalmának akár sokszorosa is lehet. Azok, akik számára az internet hozzáférés adatmennyiség-függő, azok nemigen tudják, hogy az össz adatforgalmuknak mondjuk 90%-a reklámok megjelenítésére fogyott el és csupán 10% volt a hasznos tartalom.

Bejegyzés: Önmérséklet?

énisfélek 2017.09.19. 10:22:47

A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? tevékenységemben, vagy nem? Ha egy szöveg meg van szakítva egy reklámmal, az nálam még belefér, mert a szöveg olvasását egy pillanatra sem akadályozza (ezek a kulcsszavak: akadályoz, megzavar). De ha a reklám a szöveg ELÉ tolakszik be, akkor már akadályoz engem az olvasásban, tehát a honlap nem szolgáltat, hanem felidegesít, ezért már tűnök is el arról a honlapról, örökre.

TV-t is alig nézek ugyanezen okból: a reklámok megszakítják a műsort, tehát zavarnak engem a tevékenységemben.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Duplaxiii 2017.09.19. 10:15:41

@Kopasz Szuzukis:
Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló.
És ez a halmaz a leginkább üldözendő ma, mert GONDOLKODIK, nem hagyja irányítani magát.
Közel 20 évig dolgoztam a szakmában, tudom, hogy lehet úgy információt átadni, ami nem zavaró, sőt vásárlásta ösztönöz.
De ma nem lehet ez, mert nem ezt oktatják, hanem "amerikai" tankönyvekből képzik globálisan a szakbarbárokat.
Ez ma egy szándékos dolog, és sajnos egy generáció vevő rá. Az a generáció, aki a "fogyassz!" elveket imádja, ven pénze és szeret villogni a menő dolgokkal. Ezért természetes ma már, hogy lemondanak a személyes dolgikról, őket nem zavarja a chip a bőrük alatt, egyszerűen náluk már megtörtént az agymosás.
És ez a marketing és nem a hirdetői szakma felelősége.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Duplaxiii 2017.09.19. 10:10:24

OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing!
Ugyanis már nem egy vállalkozás háttérsegítsége, ami segíti, javítja a eredményeket, a forgalmat, hanem egy generációs alapú magamutogató, tolakodó tevékenység, aminek köze sincs egy-egy cég tevékenységéhez, hanem egységesített "tankönyvek" alapján zajló valami!
Gondoljunk bele, napjainkban egy 50-60 éves hatalmas tapasztalattal és kapcsolatrendszerrel bíró kereskedő labdába sem rúg, mert a területet egy generáció bitorolja! A marketinges (és a HR-es) szakma jellemzően az Y generáció multikulturális területévé vált...
Vállalkozóként több cégünket is vizsgálva, tíz év alatt egyszer sem kaptunk segítséget egyetlen marketingügynökségtől sem, mivel mind ugyanazt a szabványos vonalat akarta ránkerőltetni, amit ők tanultak és ami menő a világ egy szegmensében!
Ma a marketing döntően az elektronikus világ, a netes vonal része...
.
Itt kapcsolódnék a poszthoz.
Írja a szerző, hogy
"Bár az író marketinget ír, valójában a reklámról szól a panaszkodása."
Nem! A reklám a marketing RÉSZE! A reklámszakma nem működik marketing nélkül, hogy mit és hogyan reklámoznak, az a marketing szabályai szerint van.
.
A marketingesek azt sem veszik figyelembe, hogy minden szakterület más és más stílus követel meg, egy drága vállalatirányítási rendszereket fejlesztő cég semmire sem megy ez villogó-zenélő honlappal, nem kap segítséget egy divatlapban elhelyezett PR cikktól és fordítva, egy mobiltelefonokat forgalmazó kereskedőcég meg mit sem ért egy olyan területeken, ahol nem a trendi végfogyasztók hemzsegnek, hanem kőkemény szakemberek.
Ez az alaphiba, ezért van a sok ostoba felugró a weblapokon, ezért vannak a "idegen" hirdetések az oldalakon.
Előbb a marketingszakmának kellene a körmére nézni, ők ugyanis csak egy kiszolgálók lennének és nem a piaci folyamatokat irányító réteg. Az autóipar és azóta épül le, amióta nem szakemberek tervezik a jövőt, hanem a marketingesek eladási eredményeitnek elemzése irányít egy komoly szakmát.
Egy trendi fiatalos oldalon legyenek zengő-bongó szarok, egy szakmain meg ne! Mert a marketinges vonal (és ez 10 év tapasztalat!) azt sem ismeri, hogy az adott szakma érdeklődői hogyan érdeklődnek.
Nem tudják, hogy ha valaki keres valamit, az hány oldalt keres meg, milyen "mélységig" olvas bele, mikor megy azonnal tovább, ha nem talál azonnal megfelelő információt!
A marketinges azt hiszi, hogyha egy bojlert keresek, akkor nekem szórakozás a sok ostobaságot kerülgetnem, hogy majd én kutatok alapinformációk után és szórakozom a grafikai, zenei hatásokon.
Egy nagy fszt! Már zárom is be, és ezzel a megbízó forgalma csökken...
Érdemes megnézni a Port.hu új felületét, gondolom komoly elemzés után - marketing - döntöttek a megújítás mellett. És ma a legfontosabb funkciójuk, a "Naptáram" gyakorlatilag használhatatlanná vált. Mert egy program-portál naptárfunkciója csak arra nem használható, hogy abban összerakjam mondjuk a hétvégi programot. Mert lesz időpont és csatorna információ, de a tartalom nem kerül ét. Van 8-10 "Labdarúgó mérközés", de hogy mi, az nem szerepel a naptáramban...
(Lehet, hogy az a cél, hogy mindig lépjek be, de szerintem csak hiba. Szép, látványos, azaz kiszolgálja a terveket, de értelme nincs, ahogy a mai marketing 90%-nak sincs.)
A marketing - és így a hirdetések - alaphibája, hogy feltételezi, mindenki az ő stílusuk szerint él, gondolkodik, azaz mobillal él, mindig a neten van, csak mobillal, internettel lehet orgazmusunk. És csak erre a vonalra tervez, gondolkodik.
A felbukkanó hirdetések csak egy végtermékét jelentik egy hibás és torz gondolkodásnak...

Bejegyzés: Önmérséklet?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.09.19. 09:46:17

Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google kémkedéséről már nem is beszélve. Meglátogatok egy számítógép-alkatrészeket árusító weblapot, még aznap kapom a pofámba azoknak a hardverelemeknek a reklámját, amiket megnéztem. Természetesen akkor is, ha megvettem bármelyiket, ami még idegesítőbb (persze technikailag nyilván nincs lehetőség rá, hogy ezt tudja a gugli). Dolgoztam egy angol webáruháznak, ezért meglátogattam az oldalukat párszor (pár: öt alatti alkalom). Azóta ahol valamiért whitelistes egy oldal az adblockban, orrba-szájba kapom annak az oldalnak a reklámját. Ez egyrész számomra baromi idegesítő (és abszolút megerősít abban, hogy az elviselhető böngészés egyik kulcseleme az adblok), ráadásul nyilvánvaló pazarlása a hirdetők pénzének.
Egy másik nagy kedvencem az a szinte minden kis tyúkszaros blogban felpattanó ablak, ami attól izgul be, ha az egeret nagy sebességgel felviszem az oldal tetejére (vagyis a script szerint be akarom zárni a lapot) és követelőzik, hogy kövessem őket faszbúkon, iratkozzak fel levlistára, miafaszom. Tudom, hogy a marketing egyik szent grálja a regisztrált fogyasztó, pár éve még biztos nagyon jól működő eszköz volt a feliratkoztatás, de már olyan szinten túltolják, hogy elviselhetetlenné kezd válni.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Kopasz Szuzukis 2017.09.19. 09:43:42

@Dorinda41: én is (és nagyon-nagyon sokan) így működöm. Ha valamit mindenáron meg akarnak vetetni, juszt sem veszem meg.

Bejegyzés: Önmérséklet?

zoli_ 2017.09.19. 09:42:11

Tökéletes.... esetleg még oldd meg, hogy a taskot vegye el, folyton valami értesítéssel a billentyűzettől. És amikor ki akar lépni az oldalról a júzer, akkor kérdezd meg tőle: biztosan akarja-e?
De ha épp nem található nálad réz fütyfa, azt csak az oldal aljára tedd ki, de tolj a pofájába sthil fűrész, honda civic, és fúziós menstruáció fájdalomcsillapítót.

Bejegyzés: 18 tipp arra, hogy a látogatók megutáljanak

Kopasz Szuzukis 2017.09.19. 09:42:04

Sajnos már a híroldalak is tele vannak minden szeméttel. Aztán, ha reklámblokkolót használok, még ők háborodnak fel. Mondván, vegyem tudomásul, hogy ők ebből tartják fent NEKEM(!!!) a híroldalakat.
Az meg külön kínosan röhejes, ha egy 50 fölötti férfinak tampont, meg intimbetétet akarnak eladni.
Másrészt a marketinggépezet piackutató részlege egyáltalán nem működik. Sóherságból a legtöbb reklámozó automatákat használ, amik, ugyebár csak utólag értesülnek arról, ki, mit vett. Könyörgöm, ha én egyszer vettem egy villanyos macska hergelőt, nem akarok már azonnal még két tucatot venni. Sőt, azt is kibacom, ami megvan. Csak azért mert.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Dorinda41 2017.09.19. 09:34:05

@zoli_: Teljesen igazad van. Vannak olyan oldalak, amiket mindenképpen ignorálok, bármit is akarok vásárolni az agresszív, nyomulós és teljesen haszontalan reklámjai miatt. Lásd: Vatera.
Ha bármit is venni akarok, felkeresek egy összehasonlító oldalt és ott megnézem elsőkörben az árát és a véleményeket. Ha találok érdemlegeset, akkor felmegyek a szakoldalakra és tovább csekkolom. Aztán döntök. De soha nem azért veszek meg valamit, mert hülyére reklámozzák. Sőt, azt általában meg sem nézem, átugrom.

Bejegyzés: Önmérséklet?

zoli_ 2017.09.19. 09:24:09

Vettem repülőjegyet, meg foglaltam a búking komon szállást.
Egy másodpercen belül mindenhol tele volt b@szva a képernyőm,.hogy vegyek repülőjegyet oda ahová már.megvettem, és foglaljak szállást ott ahol már foglaltam. Ez mire jó???
Az egyik legagresszívebb, leginkább idegesítőbb a vatera. Bármit keresek azonnal bejön elsőnek, de az ugyan nincs, de vegyél mást. Nem baszmeg, már véletlen sem kattintok a vaterára, elérték. Hosszas és agresszív reklámjuk miatt.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2017.09.19. 09:09:22

Már vártam az ezzel kapcsolatos posztot. :-)

Bejegyzés: Önmérséklet?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2017.09.11. 16:19:57

És a mai szakmai blogok célja sok esetben az, hogy legyen friss tartalom a céges weboldalon, amit a google be tud indexelni

Bejegyzés: Hol vagytok, bloggerek?

Bognár L · http://seo-keresooptimalizalas.bognarstudio.hu/ 2017.07.14. 15:52:27

Gondolom, az sem volna rossz, ha a keresőben rá is találnál a megfelelő székárusra. Vagyis az sem volna baj, ha a jó szék mellé keresőoptimalizált honlap és marketing ismeret is társulna. Eltaláltam?

Bejegyzés: Én egy széket akarok venni

dni 2017.07.14. 06:18:24

Herman Miller Aeron. Hozzám használtan került egy ilyen szék, napi 8-10 kényelmesen hátfájdalmak nélkül tudtam benne ülni, ha megfelelően beállíttam. Nem volt olcsó, de szerintem ezen nem érdemes spórolni.

Bejegyzés: Én egy széket akarok venni

hullajelölt88 2017.05.17. 07:11:43

@Wabbit: próbáltál fészbúkra, ugyanarról a gépről, több példányban regisztrálni? A másodikhoz már mobil számot kér. Talán nem ok nélkül.
Pedig egyáltalán nem lehetetlen, hogy egy pc-t többen használjanak.
(IP csere rövid időre segít, hogy ne követelje a mobilt)

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Wabbit 2017.05.17. 06:22:49

Nem vagyok feltétlen híve sem a marketing szakmának sem annak, ahogy ez jelenleg uralja, mondhatni alattomban kisajátítja az internetet és az internetes kommunikációt, de ha már így alakult akkor legalább csináljuk ezt jól.
Mi is itt az alapvető probléma, legalábbis a reklámozni kívánó résztvevők szemszögéből nézve? Először is a reklámozó cég valódi szemgolyók eléréséért kíván fizetni, nem pedig virtuálisakért. A marketingnek helyet adó felületek viszont quantity over quality alapon számláznak, tehát a reklámozó a trollok és a kamu lájkoló profilok eléréséért is fizet. Pedig ezek a portálok (elsősorban a facebook) ha akarnák, meg tudnák oldani, hogy beazonosítsák az elérésre használt eszközöket, nem csak IP cím alapján. (Ha már a bejelentkezéshez be tudja azonosítani, hogy ismert vagy ismeretlen PC-ről van szó, ezt használhatná arra, hogy egy eszközről maximum egy felhasználót engedélyezzen.)
Szóval nem kell szerintem itt mindenféle trükkös megoldásokat javasolni, a facebook például ha akarná, akkor simán meg tudná oldani, hogy drasztikusan csökkentse a virtuális felhasználók számát. (Komplett eszközöket sokkal nehezebb csak trollkodás céljából beszerezni, mint sim kártyákat). Azt nem tudom, hogy a virtuális oprendszereket hogyan tudnák kiszűrni, erre talán megoldás lehet a fizikai MAC address szűrése - de hogy ehhez hozzáfér-e a FB API azt nem tudom, nem vagyok webes fejlesztő. Ez persze együtt járna a részvényeik árának csökkenésével is, de ha ügyesen csinálják ez csak ideiglenes lenne. Ez egy teljesen új hozzáállást, üzleti modellt feltételez, ahol a reklámozó még jobban is járna a végén - tehát át lehetne változtatni az árképzést mennyiségi alapúról részben minőségi alapúra. Ez azt jelenthetné, hogy végülis nem feltétlenül kellene változtatniuk az áraikon, hiszen kevesebb lesz a "felszolgált szempár", de egyben valódi is. Így a befektetők is boldogak maradnának.
Persze ez nem egy kis lépés egy ekkora cégnél, de úgy érzem ha el akarják kerülni, hogy a valódi felhasználók lelépjenek, vagy jöjjön egy konkurrens termék amelyik megoldja ezt a problémát. Ami engem illet, én leléptem a FB-ról. Ameddig ezt nem oldják meg, vagy nem lesz egy olyan új social network amelyik szűri a valódi felhasználókat addig nem is megyek vissza, mert ez így már nem közösségi média, hanem állatkerti.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.05.07. 19:17:59

@Whiteman: A szólásszabadság nem sérül, hiszen mindenki írhat. Egyszerűen van egy olyan felület, ahol meg lehet nézni az engedélyezettek véleményét, elkülönítve. Nem kell eldönteni, ki a troll. Azt kell eldönteni, ki az, aki biztosan nem az. Akiről nem lehet eldönteni, az marad az egyébben. De továbbra is hozzászólhat, nem zárul be előtte a kapu.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Whiteman 2017.05.07. 19:12:22

Érdekes felvetés. De miert kap valaki engedélyt? ill akkor lottek az ugymond szolasszabadsagnak. Es a tulajdonos hogy donti el, hogy valaki troll? mert nem tetszik a hozzaszolas avagy nem ert vele egyet akkor rogton troll?

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.05.07. 18:55:36

@hullajelölt88: valójában nem teljesen korlátozod. Mindenki hozzászólhat, csak az ellenőrzöttek elkülöníthetőek, így az biztosan olvasható tartalom. De a tulajdonosnak lehet joga arra, hogy egy-egy felhasználót vagy hozzászólást átemeljen az ellenőrzöttek közé.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen