Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • hullajelölt88: @Wabbit: próbáltál fészbúkra, ugyanarról a gépről, több példányban regisztrálni? A másodikhoz már ... (2017.05.17. 07:11) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Wabbit: Nem vagyok feltétlen híve sem a marketing szakmának sem annak, ahogy ez jelenleg uralja, mondhatni... (2017.05.17. 06:22) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Konrad: @Whiteman: A szólásszabadság nem sérül, hiszen mindenki írhat. Egyszerűen van egy olyan felület, a... (2017.05.07. 19:17) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Whiteman: Érdekes felvetés. De miert kap valaki engedélyt? ill akkor lottek az ugymond szolasszabadsagnak. E... (2017.05.07. 19:12) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Konrad: @hullajelölt88: valójában nem teljesen korlátozod. Mindenki hozzászólhat, csak az ellenőrzöttek el... (2017.05.07. 18:55) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (542) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (224) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (127) fórum (6) gépház (90) gerillamarketing (10) google (107) hiba (98) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (351) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (201) kreatív (107) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1102) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (242) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (236) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utolsó kommentek:

hullajelölt88 2017.05.17. 07:11:43

@Wabbit: próbáltál fészbúkra, ugyanarról a gépről, több példányban regisztrálni? A másodikhoz már mobil számot kér. Talán nem ok nélkül.
Pedig egyáltalán nem lehetetlen, hogy egy pc-t többen használjanak.
(IP csere rövid időre segít, hogy ne követelje a mobilt)

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Wabbit 2017.05.17. 06:22:49

Nem vagyok feltétlen híve sem a marketing szakmának sem annak, ahogy ez jelenleg uralja, mondhatni alattomban kisajátítja az internetet és az internetes kommunikációt, de ha már így alakult akkor legalább csináljuk ezt jól.
Mi is itt az alapvető probléma, legalábbis a reklámozni kívánó résztvevők szemszögéből nézve? Először is a reklámozó cég valódi szemgolyók eléréséért kíván fizetni, nem pedig virtuálisakért. A marketingnek helyet adó felületek viszont quantity over quality alapon számláznak, tehát a reklámozó a trollok és a kamu lájkoló profilok eléréséért is fizet. Pedig ezek a portálok (elsősorban a facebook) ha akarnák, meg tudnák oldani, hogy beazonosítsák az elérésre használt eszközöket, nem csak IP cím alapján. (Ha már a bejelentkezéshez be tudja azonosítani, hogy ismert vagy ismeretlen PC-ről van szó, ezt használhatná arra, hogy egy eszközről maximum egy felhasználót engedélyezzen.)
Szóval nem kell szerintem itt mindenféle trükkös megoldásokat javasolni, a facebook például ha akarná, akkor simán meg tudná oldani, hogy drasztikusan csökkentse a virtuális felhasználók számát. (Komplett eszközöket sokkal nehezebb csak trollkodás céljából beszerezni, mint sim kártyákat). Azt nem tudom, hogy a virtuális oprendszereket hogyan tudnák kiszűrni, erre talán megoldás lehet a fizikai MAC address szűrése - de hogy ehhez hozzáfér-e a FB API azt nem tudom, nem vagyok webes fejlesztő. Ez persze együtt járna a részvényeik árának csökkenésével is, de ha ügyesen csinálják ez csak ideiglenes lenne. Ez egy teljesen új hozzáállást, üzleti modellt feltételez, ahol a reklámozó még jobban is járna a végén - tehát át lehetne változtatni az árképzést mennyiségi alapúról részben minőségi alapúra. Ez azt jelenthetné, hogy végülis nem feltétlenül kellene változtatniuk az áraikon, hiszen kevesebb lesz a "felszolgált szempár", de egyben valódi is. Így a befektetők is boldogak maradnának.
Persze ez nem egy kis lépés egy ekkora cégnél, de úgy érzem ha el akarják kerülni, hogy a valódi felhasználók lelépjenek, vagy jöjjön egy konkurrens termék amelyik megoldja ezt a problémát. Ami engem illet, én leléptem a FB-ról. Ameddig ezt nem oldják meg, vagy nem lesz egy olyan új social network amelyik szűri a valódi felhasználókat addig nem is megyek vissza, mert ez így már nem közösségi média, hanem állatkerti.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.05.07. 19:17:59

@Whiteman: A szólásszabadság nem sérül, hiszen mindenki írhat. Egyszerűen van egy olyan felület, ahol meg lehet nézni az engedélyezettek véleményét, elkülönítve. Nem kell eldönteni, ki a troll. Azt kell eldönteni, ki az, aki biztosan nem az. Akiről nem lehet eldönteni, az marad az egyébben. De továbbra is hozzászólhat, nem zárul be előtte a kapu.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Whiteman 2017.05.07. 19:12:22

Érdekes felvetés. De miert kap valaki engedélyt? ill akkor lottek az ugymond szolasszabadsagnak. Es a tulajdonos hogy donti el, hogy valaki troll? mert nem tetszik a hozzaszolas avagy nem ert vele egyet akkor rogton troll?

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.05.07. 18:55:36

@hullajelölt88: valójában nem teljesen korlátozod. Mindenki hozzászólhat, csak az ellenőrzöttek elkülöníthetőek, így az biztosan olvasható tartalom. De a tulajdonosnak lehet joga arra, hogy egy-egy felhasználót vagy hozzászólást átemeljen az ellenőrzöttek közé.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

hullajelölt88 2017.05.07. 16:54:21

Egy szóban a válasz: marhaság.
Bővebben: attól kezdve, hogy korlátozod a hozzászólók körét, eleve rengeteg, potenciálisan hasznos hozzászólástól esel el. A meghívásos mód sem bitosíték semmire. Szűk körben működhet, de egyébként rövid úton belterjessé válik és elmegy egy irányba, lásd pl. forum.index.hu. Másik véglet az ú.n. előzetes moderáció, ami szimpla cenzúra, csak arra jó, hogy akadályozza a társalgást. Arról nem beszélve, hogy ki dönti el, ki a troll, a fizetett romboló stb.?

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

Dr Keynes 2017.05.07. 16:49:39

Én támogatnám. Ha ugyanis nem lesz valami, akkor tényleg a nyílt internetes kommunikáció eljelentéktelenedéséhez vezet.

Bejegyzés: Egyfajta megoldás trollok ellen

BigTom 2017.03.27. 21:31:06

Hibázunk. Én hibázok. Az ügyfél is. A csapat is. A tesztelő is. Emberek vagyunk. Felesleges úgy tenni, mintha nem hibáznánk. Felesleges extra ellenőrzéseket beépíteni azért, hogy azt a látszatot kelthessük, hogy mi nem hibázunk, mert úgyis fogunk hibázni, csak a működésünk drágul feleslegesen. Inkább legyünk transzparensek a vevő felé. Vállajuk, ha hibáztunk és ilyenkor tegyünk meg mindent, hogy ez a fajta hiba többet ne forduljon elő. Ezt tegyük az ügyfél számára is transzparensen. Azokat a hibákat kell kiszűrni, amik aránytalanul nagy veszteséget okoznának, de nem kell minden hibát akarni kiszűrni. Nem lehet teljesen hibátlan megoldást vagy szolgáltatást garantálni, mert mindig van előre nem látható tényező. A nem túl pontos statisztikám szerint, ha minden elköltött 100 ft-ból 25 hiba javításra fordítódik és csak 75 funkció fejlesztésre, az egy normális arány. Lehet úgy dolgozni, hogy csak fele ennyit kelljen hibajavításra költeni, de akkor a funkció fejlesztése másfélszer drágább, vagyis ugyanaz az első példában 100Ft-ba került funkcionalitás 125Ft-ba kerül, amiből így már csak 12,5Ft a hiba javítás költsége. Jobb? Aligha. Illetve transzparenssé tehetjük ezt az ügyfélnek és akkor eldöntheti ő, hogy melyiket kérni.

Bejegyzés: A hiba és annak okai

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.03.27. 13:36:52

@Karikirály: teljesen jogos, de az a tapasztalat, hogy bár az ügyfél bajlódik, de rajtunk csapódik. És ilyenkor mi is segítünk, és ha baj van, akkor már nehéz szétszedni, ki hibázott. Szerencsére ritkán van baj...

Bejegyzés: A hiba és annak okai

Karikirály · http://websztronauta.tumblr.com 2017.03.27. 12:24:41

A projekt mngnt-et nehéz beépíteni a költségtervbe.. Ha nem fizeti ki az ügyfél, akkor bajlódjon ő az alvállalkozókkal, viszont ha ezt is bevállaljátok, akkor tényleg úgy kell vinni, hogy az a legjobb eredményt hozza, még ha ehhez ütni is kell őket!
Ezzel végső soron nekik is jó szolgálatot teszel, hiszen megmutatod hogy eddig csak kontármunkát végeztek, amiben lehettek volna alaposabbak is! :)

Bejegyzés: A hiba és annak okai

kereso · http://kereses.blog.hu 2017.03.06. 08:50:08

Webshopoknál érdemes mindig mellé tenni azt is, hogy a bevételek hány %-a érkezik melyik platformról. A kettő között sokszor nagy a különbség.

Bejegyzés: A desktop halála

BNati 2016.12.22. 21:25:03

Évekig a párom sem akarta belátni, hogy a fontos egy cég PR-je és ez is leginkább a Facebookon valósítható meg. Tetszik vagy sem, be kell látni. Jövőre is várom a hasznos cikkeiteket, remélem a továbbiakban is ilyen hasznos témákkal fogtok előrukkolni. Én még itt szoktam okos gondolatokat olvasni, ajánlom másnak is, aki hasonló problémákkal küzd. www.cegmegalapozas.hu/ingyenes-tudasanagyok/

Bejegyzés: Jövőre, veletek, ugyanitt!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.12.05. 22:49:38

@Asszem: Köszi. Szerintem egyébként már vannak új kapuőrök, akarok még erről írni, le fogom írni, szerintem merre haladunk.

Bejegyzés: Kapuőrök nélkül

Asszem 2016.12.05. 15:13:28

Jó írás! Nem is tudom mi lenne a megoldás, új kapuőröket állítani olyan szintű szembemenés lenne a technológiával, amit csak legvégső esetben alkalmaznék, de talán még akkor sem, mert nagyobb a visszaélés veszélye, ha a hatalom a közérdekre hivatkozva cenzúrázhat.

Talán ez is egy olyan dolog, amivel meg kell tanulnunk együtt élni. Ideális esetben az iskolának kéne felkészítenie az embereket a kritikus gondolkodásra. Persze könnyen megvezethető emberek mindig lesznek, a populizmust és az álhíreket nem lehet kiírtani, de talán mederben lehet tartani, azzal, ha egy társadalomban megvan az a réteg, amelyik képes ellensúlyozni azok szavazatát, akik felülnek ezeknek.

Kérdés, hogy a véleményformáló erővel rendelkező platformok mennyire maradhatnak semlegesek, vagy ha beavatkoznak, mi alapján és kinek az utasítására teszik azt?

Sajnos messze vagyunk még egy olyan mesterséges intelligencián alapuló szakértői világkormánytól amelyik tényleg érdek-semlegesen tudna megoldási javaslatokat kínálni.

Bejegyzés: Kapuőrök nélkül

NemodaBuda 2016.12.04. 13:37:24

Sokat segíthetne a jogrend és a bíráskodás, valamint a büntetésvégrehajtás, azaz a bakó ! A kutak mérgezéséért anno azonnali fej és fütyivesztés járt, minimum ! Nem való, hogy középkori eleink hatékonyabban védekeztek volna a csalók ellen, mint felvilágosult nemzedékünk ! És ha a rossz élén maga rezsim, a kormány és a fővezér gazemberei járnak, akkor sajnos még keményebb következtetéseket kell levonni, azaz fel kell lázadni ! Hallani fogunk öntömjénező dicshimnuszokat akkor is, ha az iskolák harmada zárva marad, a boltok harmada nem nyit ki, a hivatalnokok harmada nem megy be, az egész ország egy harmada bekkel ?

Bejegyzés: Kapuőrök nélkül

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2016.10.28. 08:16:13

Pár éve, amikor még messze nem volt ilyen forró téma az adblock, egy másik bejegyzés alatt már beszéltünk róla. Akkor Konrád még úgy látta, hogy én és a hozzám hasonló adblokk felhasználók nem sok vizet zavarunk. Eddig tartott.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.10.17. 13:51:56

@byrom97: a nulla forint jellemzően azt jelenti, hogy nem pénzt, hanem időt kell beleadni ;)

Bejegyzés: Hogyan készül a weboldal?

byrom97 2016.10.17. 13:08:47

Nem akarom reklámozni, vannak nagyon jó lehetőségek, amikor 0 Ft-ból reszponzív oldalt lehet csinálni. Képekkel, űrlapokkal... a tesztet itt sem lehet megspórolni, de egy pici egyszemélyes cég is tud úgy kinézni, mintha nagy lenne.

Bejegyzés: Hogyan készül a weboldal?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.10.14. 22:27:13

@adblocker: csendben jegyzem meg, hogy ezzel csak a display hirdetéseket blokkolod. De van még annyi más eszközünk ;) Te mindössze annyit teszel, hogy a tartalomszolgáltatók bevételét "veszed el". A marketinges munkáját pedig még fontosabbá teszed, hiszen így az "egyszerű utat" vetted el. Miközben a tartalomszolgáltató meg kereshet más üzleti modellt. Vagy bezár, és akkor nem lesz mit olvasnod.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

adblocker 2016.10.14. 22:20:22

A reklámok szűrése már a router beállításával kezdődik. A főbb reklám szerverek fel vannak véve a listára és az asztali valamint a mobil készülékeken a reklámok jó része már el is eltűnt. Emellett természetesen minden böngészőbe mehet valamelyik bővítmény, nem feltétlenül az Adblock, és nem a "gyári" beállításával. A háttérkép reklámok kiszűrése és tiltólistára tétele is max. 1 perc a forráskódból és kész is vagyunk. Felmerül a kérdés, de miért? És itt akad meg a reklámos szakma. Ez a probléma origója. Pedig olyan egyszerű! Azért mert nem a marketinges van fenn, hanem én. Én mondom meg és én döntöm el, mit AKAROK látni, és nem tűröm el, hogy megmondják mit lássak. Ez ilyen egyszerű. Ha érdekel egy termék vagy szolgáltatás, akkor majd keresek-kutatok, utána járok, erre valók a keresők. De csak akkor, ha érdekel, vagy szükségem van rá. Ja, hogy akkor fizessek az oldal fenntartójának! Ok. Ha kötelező lesz, meg fogom tenni. De ettől a marketinges nem lesz előbbre. Mert végül is ebből csak az derül ki, hogy RÁ nincs szüksége senkinek, csak ez nehezen megy le a torkokon. Pedig ennyi, és nem több a dolog. A felhasználók nem hülyék, csak a marketing szakma valamilyen okból többnek gondolja magát, mit ami valójában. Pedig a felhasználók viselkedése egyértelmű a reklámokkal kapcsolatban. És ahelyett, hogy végre kimondanák a teljesen egyértelmű igazságot, megy a ködösítés. A látogatóknak javarészének nincs szüksége a reklámokra, a pokolba kívánják őket.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?