Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Carrot2013: Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a new... (2018.01.17. 17:15) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Karikirály: Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlö... (2018.01.12. 13:04) Beszélgessünk!
  • Lady Scarlett: Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet s... (2018.01.10. 14:26) Gyűlölj!
  • Mdavid89: A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a kö... (2018.01.09. 22:00) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Konrad: @Lady Scarlett: A gond akkor van, amikor nem lehet törölni. A saját felületeken meg lehet oldani a... (2018.01.04. 16:49) Ömlik a szemét
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (136) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1121) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (257) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utolsó kommentek:

Carrot2013 2018.01.17. 17:15:02

Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a newsfeed-en a live-okat.

Bejegyzés: A Facebook-on sincs ingyen ebéd

Karikirály · http://websztronauta.tumblr.com 2018.01.12. 13:04:43

Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlölj, Rosszul csinálod, Ömlik a szemét... és most Zuck bejelentése is csak tetőzi a dolgokat!
Bár, abból a szempontból jó lehet ez az irány, hogy a jelen zéró elérést feljebb lehessen tornázni némi interakcióval! De a sok aztadom stb. típusú oldal annyira eltömíti a hírfolyamot, hogy az értelmes interakció egy üzleti oldalnál nem is fog látszódni.
Továbbá egy üzleti oldal nem fogja az ügyfélszolgálatát kihelyezni a hírfolyamba, arra ott a Messenger, tel, stb.. Márpedig főleg az lehet egy értelmes interakció...

Bejegyzés: Beszélgessünk!

Lady Scarlett 2018.01.10. 14:26:05

Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet szabni az elrugaszkodott kommenteknek. Szomorú, de ez van. Aki nem tud viselkedni az számitson a következményekre.
Lehet érdemes lesz minden poszter utan csatolni egy kommentelési szabályzatot. Ilyen még nincs, de szerintem nagyon hamar lesz. Nem csodálkoznék ha már fejlesztené a FB.

Bejegyzés: Gyűlölj!

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2018.01.09. 22:00:52

A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a következő menő...

Bejegyzés: A Facebook-on sincs ingyen ebéd

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2018.01.04. 16:49:16

@Lady Scarlett: A gond akkor van, amikor nem lehet törölni. A saját felületeken meg lehet oldani a törlést, de pl. egy Index fórumon, egy idegen blogon vagy egy nyilvános, de saját Facebook bejegyzésben nem. Ezekkel nem lehet mit kezdeni sajnos.

Bejegyzés: Ömlik a szemét

Lady Scarlett 2018.01.04. 14:52:14

@Konrad: Igazad van, erre max. a zérótolerancia elve jelentene megoldást. Már az első személyeskedő hozzászólásra törölni, tiltani azt aki ilyesmit megenged magának, akár saját neve alatt (ezen én is el vagyok képedve) akár anonim. Mondjuk ameddig olyan emberek mint Havas Henrik teret kapnak a médiában és mindenhonnan az ömlik ránk, hogy hogyan beszél szakmatársaival, kollégáival, közeli ismerőseivel akkor ez valahol egy nagyon rossz üzenet. Ha neki szabad, akkor az iq minusz joggal gondolhatja, hogy bárkinek szabad. (és most nem a zaklatási botrányára gondolok, hanem a verbális és non-verbális megnyilvánulásaira)

Bejegyzés: Ömlik a szemét

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2018.01.04. 13:05:19

@Lady Scarlett: Amikor azt látom, hogy már régen nem a problémáról van szó, hanem egymást szidják a kommentezők (és nem politikai a téma), akkor azért úgy gondolom, itt nincs sok dolga az embernek :(

Bejegyzés: Ömlik a szemét

Lady Scarlett 2018.01.04. 09:06:41

A közösségi média nem a válogatott közönségnek érhető el hanem mindenkinek, a funkcionális analfabétáknak is.
De úgy gondolom, hogy esetlegesen velük talán könnyebb. Kommenttől függően ki lehet fogni a szelet a vitorlajukból. Sokszor nagyon kevés elég nekik.
A dörzsölt, rafinált kekecektől én jobban tartok, ők pedig általában kultúráltabban fogalmaznak.

Bejegyzés: Ömlik a szemét

énisfélek 2017.09.19. 10:36:38

@énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöltési adatmennyiség az oldal hasznos tartalmának akár sokszorosa is lehet. Azok, akik számára az internet hozzáférés adatmennyiség-függő, azok nemigen tudják, hogy az össz adatforgalmuknak mondjuk 90%-a reklámok megjelenítésére fogyott el és csupán 10% volt a hasznos tartalom.

Bejegyzés: Önmérséklet?

énisfélek 2017.09.19. 10:22:47

A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? tevékenységemben, vagy nem? Ha egy szöveg meg van szakítva egy reklámmal, az nálam még belefér, mert a szöveg olvasását egy pillanatra sem akadályozza (ezek a kulcsszavak: akadályoz, megzavar). De ha a reklám a szöveg ELÉ tolakszik be, akkor már akadályoz engem az olvasásban, tehát a honlap nem szolgáltat, hanem felidegesít, ezért már tűnök is el arról a honlapról, örökre.

TV-t is alig nézek ugyanezen okból: a reklámok megszakítják a műsort, tehát zavarnak engem a tevékenységemben.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Duplaxiii 2017.09.19. 10:15:41

@Kopasz Szuzukis:
Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló.
És ez a halmaz a leginkább üldözendő ma, mert GONDOLKODIK, nem hagyja irányítani magát.
Közel 20 évig dolgoztam a szakmában, tudom, hogy lehet úgy információt átadni, ami nem zavaró, sőt vásárlásta ösztönöz.
De ma nem lehet ez, mert nem ezt oktatják, hanem "amerikai" tankönyvekből képzik globálisan a szakbarbárokat.
Ez ma egy szándékos dolog, és sajnos egy generáció vevő rá. Az a generáció, aki a "fogyassz!" elveket imádja, ven pénze és szeret villogni a menő dolgokkal. Ezért természetes ma már, hogy lemondanak a személyes dolgikról, őket nem zavarja a chip a bőrük alatt, egyszerűen náluk már megtörtént az agymosás.
És ez a marketing és nem a hirdetői szakma felelősége.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Duplaxiii 2017.09.19. 10:10:24

OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing!
Ugyanis már nem egy vállalkozás háttérsegítsége, ami segíti, javítja a eredményeket, a forgalmat, hanem egy generációs alapú magamutogató, tolakodó tevékenység, aminek köze sincs egy-egy cég tevékenységéhez, hanem egységesített "tankönyvek" alapján zajló valami!
Gondoljunk bele, napjainkban egy 50-60 éves hatalmas tapasztalattal és kapcsolatrendszerrel bíró kereskedő labdába sem rúg, mert a területet egy generáció bitorolja! A marketinges (és a HR-es) szakma jellemzően az Y generáció multikulturális területévé vált...
Vállalkozóként több cégünket is vizsgálva, tíz év alatt egyszer sem kaptunk segítséget egyetlen marketingügynökségtől sem, mivel mind ugyanazt a szabványos vonalat akarta ránkerőltetni, amit ők tanultak és ami menő a világ egy szegmensében!
Ma a marketing döntően az elektronikus világ, a netes vonal része...
.
Itt kapcsolódnék a poszthoz.
Írja a szerző, hogy
"Bár az író marketinget ír, valójában a reklámról szól a panaszkodása."
Nem! A reklám a marketing RÉSZE! A reklámszakma nem működik marketing nélkül, hogy mit és hogyan reklámoznak, az a marketing szabályai szerint van.
.
A marketingesek azt sem veszik figyelembe, hogy minden szakterület más és más stílus követel meg, egy drága vállalatirányítási rendszereket fejlesztő cég semmire sem megy ez villogó-zenélő honlappal, nem kap segítséget egy divatlapban elhelyezett PR cikktól és fordítva, egy mobiltelefonokat forgalmazó kereskedőcég meg mit sem ért egy olyan területeken, ahol nem a trendi végfogyasztók hemzsegnek, hanem kőkemény szakemberek.
Ez az alaphiba, ezért van a sok ostoba felugró a weblapokon, ezért vannak a "idegen" hirdetések az oldalakon.
Előbb a marketingszakmának kellene a körmére nézni, ők ugyanis csak egy kiszolgálók lennének és nem a piaci folyamatokat irányító réteg. Az autóipar és azóta épül le, amióta nem szakemberek tervezik a jövőt, hanem a marketingesek eladási eredményeitnek elemzése irányít egy komoly szakmát.
Egy trendi fiatalos oldalon legyenek zengő-bongó szarok, egy szakmain meg ne! Mert a marketinges vonal (és ez 10 év tapasztalat!) azt sem ismeri, hogy az adott szakma érdeklődői hogyan érdeklődnek.
Nem tudják, hogy ha valaki keres valamit, az hány oldalt keres meg, milyen "mélységig" olvas bele, mikor megy azonnal tovább, ha nem talál azonnal megfelelő információt!
A marketinges azt hiszi, hogyha egy bojlert keresek, akkor nekem szórakozás a sok ostobaságot kerülgetnem, hogy majd én kutatok alapinformációk után és szórakozom a grafikai, zenei hatásokon.
Egy nagy fszt! Már zárom is be, és ezzel a megbízó forgalma csökken...
Érdemes megnézni a Port.hu új felületét, gondolom komoly elemzés után - marketing - döntöttek a megújítás mellett. És ma a legfontosabb funkciójuk, a "Naptáram" gyakorlatilag használhatatlanná vált. Mert egy program-portál naptárfunkciója csak arra nem használható, hogy abban összerakjam mondjuk a hétvégi programot. Mert lesz időpont és csatorna információ, de a tartalom nem kerül ét. Van 8-10 "Labdarúgó mérközés", de hogy mi, az nem szerepel a naptáramban...
(Lehet, hogy az a cél, hogy mindig lépjek be, de szerintem csak hiba. Szép, látványos, azaz kiszolgálja a terveket, de értelme nincs, ahogy a mai marketing 90%-nak sincs.)
A marketing - és így a hirdetések - alaphibája, hogy feltételezi, mindenki az ő stílusuk szerint él, gondolkodik, azaz mobillal él, mindig a neten van, csak mobillal, internettel lehet orgazmusunk. És csak erre a vonalra tervez, gondolkodik.
A felbukkanó hirdetések csak egy végtermékét jelentik egy hibás és torz gondolkodásnak...

Bejegyzés: Önmérséklet?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.09.19. 09:46:17

Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google kémkedéséről már nem is beszélve. Meglátogatok egy számítógép-alkatrészeket árusító weblapot, még aznap kapom a pofámba azoknak a hardverelemeknek a reklámját, amiket megnéztem. Természetesen akkor is, ha megvettem bármelyiket, ami még idegesítőbb (persze technikailag nyilván nincs lehetőség rá, hogy ezt tudja a gugli). Dolgoztam egy angol webáruháznak, ezért meglátogattam az oldalukat párszor (pár: öt alatti alkalom). Azóta ahol valamiért whitelistes egy oldal az adblockban, orrba-szájba kapom annak az oldalnak a reklámját. Ez egyrész számomra baromi idegesítő (és abszolút megerősít abban, hogy az elviselhető böngészés egyik kulcseleme az adblok), ráadásul nyilvánvaló pazarlása a hirdetők pénzének.
Egy másik nagy kedvencem az a szinte minden kis tyúkszaros blogban felpattanó ablak, ami attól izgul be, ha az egeret nagy sebességgel felviszem az oldal tetejére (vagyis a script szerint be akarom zárni a lapot) és követelőzik, hogy kövessem őket faszbúkon, iratkozzak fel levlistára, miafaszom. Tudom, hogy a marketing egyik szent grálja a regisztrált fogyasztó, pár éve még biztos nagyon jól működő eszköz volt a feliratkoztatás, de már olyan szinten túltolják, hogy elviselhetetlenné kezd válni.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Kopasz Szuzukis 2017.09.19. 09:43:42

@Dorinda41: én is (és nagyon-nagyon sokan) így működöm. Ha valamit mindenáron meg akarnak vetetni, juszt sem veszem meg.

Bejegyzés: Önmérséklet?

zoli_ 2017.09.19. 09:42:11

Tökéletes.... esetleg még oldd meg, hogy a taskot vegye el, folyton valami értesítéssel a billentyűzettől. És amikor ki akar lépni az oldalról a júzer, akkor kérdezd meg tőle: biztosan akarja-e?
De ha épp nem található nálad réz fütyfa, azt csak az oldal aljára tedd ki, de tolj a pofájába sthil fűrész, honda civic, és fúziós menstruáció fájdalomcsillapítót.

Bejegyzés: 18 tipp arra, hogy a látogatók megutáljanak

Kopasz Szuzukis 2017.09.19. 09:42:04

Sajnos már a híroldalak is tele vannak minden szeméttel. Aztán, ha reklámblokkolót használok, még ők háborodnak fel. Mondván, vegyem tudomásul, hogy ők ebből tartják fent NEKEM(!!!) a híroldalakat.
Az meg külön kínosan röhejes, ha egy 50 fölötti férfinak tampont, meg intimbetétet akarnak eladni.
Másrészt a marketinggépezet piackutató részlege egyáltalán nem működik. Sóherságból a legtöbb reklámozó automatákat használ, amik, ugyebár csak utólag értesülnek arról, ki, mit vett. Könyörgöm, ha én egyszer vettem egy villanyos macska hergelőt, nem akarok már azonnal még két tucatot venni. Sőt, azt is kibacom, ami megvan. Csak azért mert.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Dorinda41 2017.09.19. 09:34:05

@zoli_: Teljesen igazad van. Vannak olyan oldalak, amiket mindenképpen ignorálok, bármit is akarok vásárolni az agresszív, nyomulós és teljesen haszontalan reklámjai miatt. Lásd: Vatera.
Ha bármit is venni akarok, felkeresek egy összehasonlító oldalt és ott megnézem elsőkörben az árát és a véleményeket. Ha találok érdemlegeset, akkor felmegyek a szakoldalakra és tovább csekkolom. Aztán döntök. De soha nem azért veszek meg valamit, mert hülyére reklámozzák. Sőt, azt általában meg sem nézem, átugrom.

Bejegyzés: Önmérséklet?

zoli_ 2017.09.19. 09:24:09

Vettem repülőjegyet, meg foglaltam a búking komon szállást.
Egy másodpercen belül mindenhol tele volt b@szva a képernyőm,.hogy vegyek repülőjegyet oda ahová már.megvettem, és foglaljak szállást ott ahol már foglaltam. Ez mire jó???
Az egyik legagresszívebb, leginkább idegesítőbb a vatera. Bármit keresek azonnal bejön elsőnek, de az ugyan nincs, de vegyél mást. Nem baszmeg, már véletlen sem kattintok a vaterára, elérték. Hosszas és agresszív reklámjuk miatt.

Bejegyzés: Önmérséklet?

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2017.09.19. 09:09:22

Már vártam az ezzel kapcsolatos posztot. :-)

Bejegyzés: Önmérséklet?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2017.09.11. 16:19:57

És a mai szakmai blogok célja sok esetben az, hogy legyen friss tartalom a céges weboldalon, amit a google be tud indexelni

Bejegyzés: Hol vagytok, bloggerek?