Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • BigTom: Hibázunk. Én hibázok. Az ügyfél is. A csapat is. A tesztelő is. Emberek vagyunk. Felesleges úgy te... (2017.03.27. 21:31) A hiba és annak okai
  • Konrad: @Karikirály: teljesen jogos, de az a tapasztalat, hogy bár az ügyfél bajlódik, de rajtunk csapódik... (2017.03.27. 13:36) A hiba és annak okai
  • Karikirály: A projekt mngnt-et nehéz beépíteni a költségtervbe.. Ha nem fizeti ki az ügyfél, akkor bajlódjon ő... (2017.03.27. 12:24) A hiba és annak okai
  • kereso: Webshopoknál érdemes mindig mellé tenni azt is, hogy a bevételek hány %-a érkezik melyik platformr... (2017.03.06. 08:50) A desktop halála
  • BNati: Évekig a párom sem akarta belátni, hogy a fontos egy cég PR-je és ez is leginkább a Facebookon val... (2016.12.22. 21:25) Jövőre, veletek, ugyanitt!
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (542) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (224) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (127) fórum (6) gépház (90) gerillamarketing (10) google (107) hiba (98) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (351) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (201) kreatív (107) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1100) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (240) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (236) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utolsó kommentek:

BigTom 2017.03.27. 21:31:06

Hibázunk. Én hibázok. Az ügyfél is. A csapat is. A tesztelő is. Emberek vagyunk. Felesleges úgy tenni, mintha nem hibáznánk. Felesleges extra ellenőrzéseket beépíteni azért, hogy azt a látszatot kelthessük, hogy mi nem hibázunk, mert úgyis fogunk hibázni, csak a működésünk drágul feleslegesen. Inkább legyünk transzparensek a vevő felé. Vállajuk, ha hibáztunk és ilyenkor tegyünk meg mindent, hogy ez a fajta hiba többet ne forduljon elő. Ezt tegyük az ügyfél számára is transzparensen. Azokat a hibákat kell kiszűrni, amik aránytalanul nagy veszteséget okoznának, de nem kell minden hibát akarni kiszűrni. Nem lehet teljesen hibátlan megoldást vagy szolgáltatást garantálni, mert mindig van előre nem látható tényező. A nem túl pontos statisztikám szerint, ha minden elköltött 100 ft-ból 25 hiba javításra fordítódik és csak 75 funkció fejlesztésre, az egy normális arány. Lehet úgy dolgozni, hogy csak fele ennyit kelljen hibajavításra költeni, de akkor a funkció fejlesztése másfélszer drágább, vagyis ugyanaz az első példában 100Ft-ba került funkcionalitás 125Ft-ba kerül, amiből így már csak 12,5Ft a hiba javítás költsége. Jobb? Aligha. Illetve transzparenssé tehetjük ezt az ügyfélnek és akkor eldöntheti ő, hogy melyiket kérni.

Bejegyzés: A hiba és annak okai

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2017.03.27. 13:36:52

@Karikirály: teljesen jogos, de az a tapasztalat, hogy bár az ügyfél bajlódik, de rajtunk csapódik. És ilyenkor mi is segítünk, és ha baj van, akkor már nehéz szétszedni, ki hibázott. Szerencsére ritkán van baj...

Bejegyzés: A hiba és annak okai

Karikirály · http://websztronauta.tumblr.com 2017.03.27. 12:24:41

A projekt mngnt-et nehéz beépíteni a költségtervbe.. Ha nem fizeti ki az ügyfél, akkor bajlódjon ő az alvállalkozókkal, viszont ha ezt is bevállaljátok, akkor tényleg úgy kell vinni, hogy az a legjobb eredményt hozza, még ha ehhez ütni is kell őket!
Ezzel végső soron nekik is jó szolgálatot teszel, hiszen megmutatod hogy eddig csak kontármunkát végeztek, amiben lehettek volna alaposabbak is! :)

Bejegyzés: A hiba és annak okai

kereso · http://kereses.blog.hu 2017.03.06. 08:50:08

Webshopoknál érdemes mindig mellé tenni azt is, hogy a bevételek hány %-a érkezik melyik platformról. A kettő között sokszor nagy a különbség.

Bejegyzés: A desktop halála

BNati 2016.12.22. 21:25:03

Évekig a párom sem akarta belátni, hogy a fontos egy cég PR-je és ez is leginkább a Facebookon valósítható meg. Tetszik vagy sem, be kell látni. Jövőre is várom a hasznos cikkeiteket, remélem a továbbiakban is ilyen hasznos témákkal fogtok előrukkolni. Én még itt szoktam okos gondolatokat olvasni, ajánlom másnak is, aki hasonló problémákkal küzd. www.cegmegalapozas.hu/ingyenes-tudasanagyok/

Bejegyzés: Jövőre, veletek, ugyanitt!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.12.05. 22:49:38

@Asszem: Köszi. Szerintem egyébként már vannak új kapuőrök, akarok még erről írni, le fogom írni, szerintem merre haladunk.

Bejegyzés: Kapuőrök nélkül

Asszem 2016.12.05. 15:13:28

Jó írás! Nem is tudom mi lenne a megoldás, új kapuőröket állítani olyan szintű szembemenés lenne a technológiával, amit csak legvégső esetben alkalmaznék, de talán még akkor sem, mert nagyobb a visszaélés veszélye, ha a hatalom a közérdekre hivatkozva cenzúrázhat.

Talán ez is egy olyan dolog, amivel meg kell tanulnunk együtt élni. Ideális esetben az iskolának kéne felkészítenie az embereket a kritikus gondolkodásra. Persze könnyen megvezethető emberek mindig lesznek, a populizmust és az álhíreket nem lehet kiírtani, de talán mederben lehet tartani, azzal, ha egy társadalomban megvan az a réteg, amelyik képes ellensúlyozni azok szavazatát, akik felülnek ezeknek.

Kérdés, hogy a véleményformáló erővel rendelkező platformok mennyire maradhatnak semlegesek, vagy ha beavatkoznak, mi alapján és kinek az utasítására teszik azt?

Sajnos messze vagyunk még egy olyan mesterséges intelligencián alapuló szakértői világkormánytól amelyik tényleg érdek-semlegesen tudna megoldási javaslatokat kínálni.

Bejegyzés: Kapuőrök nélkül

NemodaBuda 2016.12.04. 13:37:24

Sokat segíthetne a jogrend és a bíráskodás, valamint a büntetésvégrehajtás, azaz a bakó ! A kutak mérgezéséért anno azonnali fej és fütyivesztés járt, minimum ! Nem való, hogy középkori eleink hatékonyabban védekeztek volna a csalók ellen, mint felvilágosult nemzedékünk ! És ha a rossz élén maga rezsim, a kormány és a fővezér gazemberei járnak, akkor sajnos még keményebb következtetéseket kell levonni, azaz fel kell lázadni ! Hallani fogunk öntömjénező dicshimnuszokat akkor is, ha az iskolák harmada zárva marad, a boltok harmada nem nyit ki, a hivatalnokok harmada nem megy be, az egész ország egy harmada bekkel ?

Bejegyzés: Kapuőrök nélkül

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2016.10.28. 08:16:13

Pár éve, amikor még messze nem volt ilyen forró téma az adblock, egy másik bejegyzés alatt már beszéltünk róla. Akkor Konrád még úgy látta, hogy én és a hozzám hasonló adblokk felhasználók nem sok vizet zavarunk. Eddig tartott.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.10.17. 13:51:56

@byrom97: a nulla forint jellemzően azt jelenti, hogy nem pénzt, hanem időt kell beleadni ;)

Bejegyzés: Hogyan készül a weboldal?

byrom97 2016.10.17. 13:08:47

Nem akarom reklámozni, vannak nagyon jó lehetőségek, amikor 0 Ft-ból reszponzív oldalt lehet csinálni. Képekkel, űrlapokkal... a tesztet itt sem lehet megspórolni, de egy pici egyszemélyes cég is tud úgy kinézni, mintha nagy lenne.

Bejegyzés: Hogyan készül a weboldal?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.10.14. 22:27:13

@adblocker: csendben jegyzem meg, hogy ezzel csak a display hirdetéseket blokkolod. De van még annyi más eszközünk ;) Te mindössze annyit teszel, hogy a tartalomszolgáltatók bevételét "veszed el". A marketinges munkáját pedig még fontosabbá teszed, hiszen így az "egyszerű utat" vetted el. Miközben a tartalomszolgáltató meg kereshet más üzleti modellt. Vagy bezár, és akkor nem lesz mit olvasnod.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

adblocker 2016.10.14. 22:20:22

A reklámok szűrése már a router beállításával kezdődik. A főbb reklám szerverek fel vannak véve a listára és az asztali valamint a mobil készülékeken a reklámok jó része már el is eltűnt. Emellett természetesen minden böngészőbe mehet valamelyik bővítmény, nem feltétlenül az Adblock, és nem a "gyári" beállításával. A háttérkép reklámok kiszűrése és tiltólistára tétele is max. 1 perc a forráskódból és kész is vagyunk. Felmerül a kérdés, de miért? És itt akad meg a reklámos szakma. Ez a probléma origója. Pedig olyan egyszerű! Azért mert nem a marketinges van fenn, hanem én. Én mondom meg és én döntöm el, mit AKAROK látni, és nem tűröm el, hogy megmondják mit lássak. Ez ilyen egyszerű. Ha érdekel egy termék vagy szolgáltatás, akkor majd keresek-kutatok, utána járok, erre valók a keresők. De csak akkor, ha érdekel, vagy szükségem van rá. Ja, hogy akkor fizessek az oldal fenntartójának! Ok. Ha kötelező lesz, meg fogom tenni. De ettől a marketinges nem lesz előbbre. Mert végül is ebből csak az derül ki, hogy RÁ nincs szüksége senkinek, csak ez nehezen megy le a torkokon. Pedig ennyi, és nem több a dolog. A felhasználók nem hülyék, csak a marketing szakma valamilyen okból többnek gondolja magát, mit ami valójában. Pedig a felhasználók viselkedése egyértelmű a reklámokkal kapcsolatban. És ahelyett, hogy végre kimondanák a teljesen egyértelmű igazságot, megy a ködösítés. A látogatóknak javarészének nincs szüksége a reklámokra, a pokolba kívánják őket.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

noodlay 2016.09.30. 15:59:21

+1 az RSS-re. :-) Pl ezt a cikket is csak közel 2 hetes korában tudtam olvasni, ami ugye az FB-n nagyjából a Triász korral egyenértékű. És az RSS-eknél (blogoknál) lehet szépen szortírozni, nem egyetlen falon ömlenek a babaképek, családi fotók, szakmai tartalom, politika.

Bejegyzés: Felzabálja a Facebook a blogolást?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.09.17. 12:29:36

@BigTom: Az AdBlock egyáltalán nem biztos, hogy nem zavaró hirdetéseket fog felrakni. Neked az mindegy, hogy ki adja a fürdőruhás lányokat vagy a villogó képeket, de a tartalomszolgáltatónak nem. Az AdBlock ha nemcsak blokkol, de hirdetést is ad "cserébe", az kb. olyan - a te példáddal élve - mintha megvédenéd a fogdosástól a kicsilányt, és cserébe te fogdosnád.

Minden másban egyetértek. Kell új modell, vagy kellenek olyan próbálkozások, amik úgy monetizálják a látogatókat, ami nem zavaró. Sajnos idehaza egy lehetséges megoldás nem született meg, ez lett volna a fizetős tartalomelérés (a rendszer egyébként pl. Szlovákiában működik, egyszer kell fizetni pl. havi díjat, és el lehet érni minden fizetős tartalmat).

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

Ez a név már foglalt! 2016.09.17. 10:46:01

1, A banner már akkor sem volt menő amikor feltalálták, nemhogy 2016-ban
2, a userek nagy része banner és reklámvak, így teljesen felesleges ezt az irányt erőltetni, pénzkidobás
3, a rohadt *°*;>>;°˛˛+va bannerek leterhelik a gépet!!!
4, azok az oldalak, amik kiírják, hogy kapcsoljam ki az adblockot, mert különben nem nézhetem meg az oldalt, azt nem is nézem meg, ilyen egyszerű
5, ha az adblockot lenyomnák, amit kétlek, akkor 100 másik fog a helyébe lépni
6, ha az adblock tényleg reklámokat fog nyomni, akkor megássa a saját sírját és 100 másik ad blokkolónak ad teret

Egyébként úgy tűnik nekem ez a "háború", mint az uber vs taxi háború vagy a torrent vs film\zene\szoftver ipar. Lehet küzdeni, meg erőltetni az 1000 éves "bejáratott" dolgokat, de inkább innoválni kellene, ahogy írod is Konrád, mivel ez a piac sem nulla összértékű játék, tehát megoldható lenne, hogy mindenki boldogabb legyen.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

BigTom 2016.09.17. 09:31:56

Pillanatnyilag ott tartunk, hogy reklám blokkolás nélkül a reklámok teljesen fogyaszthatatlanná teszik az oldalakat. Csak itt, ezen az oldalon is két izgő-mozgó banner van, ami folyamatosan elvonja a figyelmet, és emiatt iszonyú nehéz a lényegre koncentrálni. Amikor azt veszem észre, hogy próbálom úgy görgetni az oldalt, hogy ne mozogjon rajta semmi, mert tengeri beteg leszek tőle, az tragédia.
A helyzet az, hogy a reklámozók teljesen gátlástalanok. Pontosan ismerik és kutatják az emberi pszichét, és mindent elkövetnek azért, hogy az olvasó figyelmét elrángassák a tartalomról. Terrorizmus? Igen! Reklámozói terrorizmus! Visszatetsző, amikor valaki azt írja, hogy a háború vesztesei a felhasználók, mert már a jelenlegi helyzet vesztesei is a folyamatos reklámozói pszicho terror alatt tartott felhasználók.
Elfogadható számomra, ha egy oldalon hirdetés van, amennyiben az nem ugrik elém, nem takarja ki a tartalmat, nem ugra-bugrál, nem mozog, nem hangoskodik, nem sokkoló, nem ízléstelen, nem akarja erőszakkal elvonni a figyelmem és biztosított, hogy az oldalon a számomra hasznos tartalomból legyen több. Számomra a fürdő ruhás csajos hirdetés is zavaró - mert elvonja a figyelmem. Ami azt illeti, zavar, hogy blokkolnom kell a hirdetéseket, mert vannak engem érdeklő hirdetések, de nincs más lehetőségem, mert a reklámozói önszabályozás nem működik, és ennek a helyzetnek a létrejöttében a tartalom szolgáltatók minimum cinkosok. Az Adblokk háború kiéleződése is mutatja, hogy a helyzet folyamatosan romlik.
Előfordult a közelmúltban, hogy bele futottam olyan oldalba, amelyik blokkolta a blokkolómat. Én pedig szívfájdalom nélkül becsuktam az oldalt. Nekem nincs szükségem ugrabugrára, ízléstelen gusztustalanságokra, akkor sem, ha cserébe ott valami érdekes is van. Ha nagyon elharapózik a blokkoló blokkolás, akkor az lesz, hogy megjelenik a tartalom kalózkodás. Az igazán értékes tartalmak felkerülnek majd kalóz oldalakra, mint, ahogy az igazán értékes filmek vagy zenék letölthetők torrent oldalakról. A "Britney meg hol fingott" típusú cikkekért meg nem kár.
Végül a megoldásról. Ez a történet három szereplős. Vannak a tartalom gyártók, a reklámozók és a felhasználók. A háború tökéletesen megmutatja, hogy nem létezhet olyan konstrukció, ami nem veszi figyelembe mind a három fél érdekét. HAHÓ! Amikor a reklámozó erőszakkal rátolja a bosszantó hirdetést a felhasználóra és a tartalom gyártó ehhez asszisztál, az nem az a szituáció, amely mind a három félnek jó! Az, hogy a tartalom gyártó azt gondolja, hogy ő adja a tartalmat ingyen és ezért cserébe megengedheti a felhasználók terrorizálását, az nem az a szituáció, amely mind a három félnek jó! Figyelj kicsilány adok neked ingyen ebédet, ugye nem baj, ha közben fogdoslak? Ugye kemény? Valójában a hirdető kérdés nélkül "fogdos" és még meg van sértődve, amikor ezt nem akarom hagyni.
Az, hogy az Ad-Block értékesíti az általa blokkolt felületeket, egy nagyon érdekes és előremutató dolog. Az egyik lehetséges megoldás. Az történik, hogy az Ad-Block válik azzá a szabályozó elemmé, amely biztosítja, hogy mind a három fél érdeke érvényesüljön. A hirdető tudjon hirdetni, a tartalom szolgáltató bevételhez jusson, és a felhasználó se őrüljön meg. Nyilván ezt nem ingyen csinálja.
Nem ez az egyetlen megoldás arra, hogy mind a három fél érdeke érvényesülhessen. Például lehetne az, hogy a böngésző adna funkciót arra, hogy a felhasználók a bosszantó hirdetéseket tartalmazó oldalakat bejelentsék (úgy, mint a rosszindulatú oldalakat), és az ilyen oldalak esetén a böngésző már a vonatkozó tartalom linkjénél jelzi ezt egy ikonnal. Kedves hirdető tehetsz oda bosszantó tartalmat, de akkor számolj azzal, hogy kevesebben fognak oda kattintani.
Vagy lehetne az, hogy minden hirdetésnek kötelező, hogy legyen nem bosszantó verziója, és a böngészőben lehetne a felhasználónak beállítani, hogy engedi a bosszantó (hívhatjuk látványosnak is) verziót, vagy csak a nem bosszantót.
Vagy lehet az, hogy a hirdetők és a tartalom szolgáltatók háborúznak a felhasználókkal. Lehet választani.

Bejegyzés: Reklámblokkoló háború ez, vagy valami más?

yehh 2016.09.15. 17:50:22

Ezek szerint RSS feedbol blog-ot olvasni arhcaikussa valik lassan. B@meg, oregnek kellene erezni magam? :-)

Bejegyzés: Felzabálja a Facebook a blogolást?

Cogito sum 2016.09.02. 07:31:36

Sok mindenben igazad van, de a netes kereskedelemnek van egy másik hátránya: mégpedig a szállítási költség és idő.
Sok vásárló a pillanatnyi impulzusnak megfelelően dönt és ha meglát egy neki tetsző terméket meg akarja szerezni, (kóstolni) - azonnal. Ez a boltok felé tereli a forgalmat. Neten a szállítás 2-4 nap, ez ebből a szempontból hátrány. A szállítási költség miatt csak nagyobb mennyiséget érdemes a neten vásárolni, mert: 1 olcsóbb termék+szállítási költség = drága áru.
Az olcsóbb netes árképzést máris kompenzálhatja a rárakódott egyéb költség, így már nem, vagy nem sokkal olcsóbb a termék, mint a boltokban.
Sajnos sok netes vásárló csak a termék melletti árat nézi és nem számol az egyéb költséggel, ezért pillanatnyilag olcsóbbnak tűnhet a termék a bolthoz képest, de amikor fizet, akkor meglepődik.
Sok webáruház úgy működik, hogy amikor bejön egy rendelés, akkor egyszerűen elmegy egy közeli nagykereskedésbe, megveszi, csomagolja és küldi az árut, felszámolva a saját hasznát és a költségeket. A vevő is elmehetne ugyanoda és megvehetné olcsóbban, diszkontáron, de nem teszi, inkább fizet. Ez a kényelem (lustaság) ára.

Bejegyzés: Olcsó húsnak milyen a leve?

pucros 2016.06.06. 14:43:35

Feltűnt, hogy a poszt szövegében sűrűn előkerül a szakmaiság kérdése, meg hogy profin-é vagy amatőrül-e inkább.
Gondolom, ez azért van, mert ki tudja, az olvasó vágja-e a kommunikáció meg A Kommunikáció közötti különbséget.
Mivel mindenki üzen, mindenki eszik, mindenki lélegzik, ezért a kommunikációs szakember, a dietetikus meg a jógaoktató külön ki kell emeljék, hogy ez most nem a hétköznapi fecsegés/zabálás/ zihálás, hanem valami speciálisan szaxerű :)

Bejegyzés: Oravecz Nóra, a magyar Barbra Streisand