Az talán közismert, hogy az internet forgalma hétvégén jelentősen visszaesik. Érdemes nézegetni a Webaudit.hu-n, hogy egy-egy hétvégi napon akár 30 százalékot is meghaladóan kevesebben neteznek, mint hétvégén. Nagyon kevés olyan oldal van, ahol nincs nagy mértékű visszaesés, és talán mutatóba sem lehet olyat találni, ahol a hétvége egyértelműen erőssebb.
Kérdés tehát, hirdessünk-e hétvégén?
Az internetes kampányok futása, azaz annak a módja, hogy hol és mikor fusson, nagyon sok paraméterrel (változóval) módosítható, állítható. Így azt is be tudjuk állítani, hogy milyen napokon fusson a hirdetés, hány órától hány óráig fusson stb. Tehát az elvi lehetőség adott arra, hogy időben korlátozzuk a hirdetásek megjelenítését. Mikor van erre szükség?
Előszöris akkor, ha a célcsoportunk vélhetőleg nem otthonról netezik elsősorban. Ha a munkahelyen lévőket akarjuk elérni, akkor a hétvégét rögtön kilőhetjük, és még hétköznap is választható időkorlátot, pl. reggel 8-tól délután 5-ig legyen megjelenés. Persze mindez akkor fontos, ha a hirdetésekért megjelenés alapon fizetünk. Ezzel a megoldással ugyanis kevesebb pénzből lehet intenzívebb időszakokat csinálni, amikor jobban látszódik a hirdetés. Tehát a második eset az időkorlátra: viszonylag kevés pénzből akarunk intenzív megjelenést. Erre jó példa lehet, ha egy kávét csak reggel 7-9 óra és délben 12-14 óra között hirdetünk. Ez ugye napi 4 óra, ami jóval kevesebb megjelenésből "megúszható", mint az egész napos kampány. De ezzel el is tértem a tárgytól: kell-e hétvégi hirdetés?
Egyértelmű válasz persze erre sincs, minden az adott kampánytól függ: mi a termék, mi a célcsoport, mi a kampány célja. Az persze fontos szempont, hogy mi alapján fizetünk a hirdetésért. Ha idő alapon vásárolunk, azaz adott napokat vagy heteket veszünk meg, akkor általában a hétvége grátisz jár. A nagy portáloknál a heti ár a napi ár kb. négyszerese, azaz nyugodtan maradhat hétvégére az a banner. Ugyanúgy nem kell a hétvégi korlát, ha kattintás alapon vásároltunk, hiszen a hétvégi kattintás is ugyanolyan jó látogatót hoz, mint a nem hétvégi (úgyis csak az üt a bannerre, akit érdekel). Akkor kell hát gondolkodni, ha megjelenés alapon vásároltunk. És ekkor már a kampány maga fog dönteni.
Utolsó kommentek