Van néhány site a hazai neten, amelyek bár látogatottak, de szakmaiságuk és jóhírük megörzése érdekében óvatosan bánnak a hirdetésekkel. Ezek közé tartozik a főleg szakmai cikkeiről híres hardver-szoftver magazin, a HWSW is. Nem szeretnek zavaró hirdetéseket elhelyezni, és elsősorban az olvasóik érdekeit nézik. Ezért is lepődtem meg az IBM most futó hirdetésén, amely bár ötletes, és ezért tetszik, de zavaró, hiszen kis szervereket pakol a cikkekre. Ráadásul nem is tudtam triviálisan kikapcsolna. Szerencsére a megjelenés cookizott, azaz csak egyszer látom, és utánna csak a jobb oldali nagyméretű sky jön fel, de az első alkalom is eléggé meglepett.
Meglepett, mert az ilyen ritka a HWSW-n. Még szerencse, hogy a hirdetés erőssen célzott, azaz valóban van üzenet értéke a lapot olvasók között. Kérdés, ez mennyire lesz egyszeri alkalom: megtört a jég, vagy soha többet ilyet?
Persze a pénz beszél, és ezért is hoztam fel ezt a példát. Lehet ugyanis médiát tervezni úgy, hogy fogjuk a létező formákat, kitaláljuk, hol mire van pénzünk, és nyomjuk a megjelenéseket. Jó ez, de a kreativitásunkat kénytelenek vagyunk korlátok között tartani. De láthatjuk: az interneten a korlátok ledönthetőek! Ha van egy jó ötletünk, és azt a megrendelőnk megveszi, akkor igenis érdemes végigverni egy-egy különleges megoldást, mert az szakmai elismerést és jó nagy hatékonyságot eredményezhet. Hiszen az átlagos 1-2-3 százalékos átkattintási arány a jó ötletek esetében lehet akár 10 százalék fölötti is! És ezért már érdemes lehet többet költeni.
Egyébként azért annyira nem tetszik, hogy a HWSW beadta a derekát ennél a hirdetésnél...
Utolsó kommentek