Szépen pörög a nagyvilágban az internetes reklámipar: az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) felmérése szerint a harmadik negyedévben a portálok bevétele 3,1 milliárd dollár. Ez az előző évhez képest 34 százalékos növekedés, és az előző negyedévhez képest is 5 százalékkal magasabb érték.
Az IAB és a PwC becslése szerint az éves költés eléri a 12 milliárd dollárt (a 2004-es költés 9,6 milliárd volt), azaz átlépte a 10 milliárdot. A ClickZ cikke megjegyzi, hogy a szerintük legutóbbi nagy mérföldkő a 2000. második negyedévi költés volt, ami akkor 2 milliárd dollár volt. Igaz, az még a dot-com lufi kipukkadása előtt történt...
Mindeközben szintén amerikai felmérések szerint a keresőket használó felhasználók aránya gyakorlatilag megegyezik az e-mailt használók arányával (91, illetve 90 százalék, de a teljes internetes populációban, mert a napi használatban az e-mail 77, a keresőhasználat pedig 63 százalékon van - a blogok olvasása pedig kicsi-pici 3 százalék...).
Utolsó kommentek