Vajon mi az, ami egyaránt fontos csajozáshoz, ügyfélszerzéshez és a keresőtalálatokhoz? A jó szöveg! Meg kell tanulnunk szövegelni. A szerencsésebbek már tinikorukban jól nyomják, és bármennyire is szörnyarcúak - IQ minuszok - betonbunkók, mégis hamarabb van barátnőjük, mint a matekzseni versíróknak. Mert jól nyomják!
Aztán persze ismerjük azokat az ügyes értékesítőket, akiket ha kidobnak az ajtón, visszajönnek az ablakon. Nem értenek ők mindenhez (tisztelet a kivételnek), de egyhez igen: a szövegükkel eladnak bármit, amin van egy kis haszon. Ismerjük őket, talán még irigykedünk is rájuk, hiszen mennyi lét szakítanak, de amikor a Cégünket bemutatjuk valamilyen statikusabb módon - például egy szórólapon vagy egy weblapon - már nem emlékszünk rájuk.
Pedig a jó szöveg igazán fontos a statikus megjelenéseinknél, talán még fontosabb, mint élőszóban. Hiszen míg élőszóban a kommunikáció kétoldalú, és látjuk a partneren, hogy mire reagál és mit reagál (és így a beszélgetés tartalmát menet közben tudjuk irányítani), addig a szórólapunk, hirdetésünk, weblapunk befogadójáról nincs azonnal visszajelzésünk. (Persze, a weblap esetében van egy csomó interaktív lehetőség, tudom én is, de el kell addig jutni, hogy használják azt az érdeklődők.)
Tehát: fontos a jó szöveg!
Fontos a jó szöveg, mert az adja meg azt a képet, amik mi vagyunk.
- Ha helyesírási hiba van benne - és azt kiszúrja az ügyfél - máris hátrányba kerültünk.
- Ha érthetetlenül fogalmaztunk, akkor nem megy át az üzenet.
- Ha pedig nem a termékünkről, szolgáltatásunkról beszélünk, akkor egyszerűen nem foglalkoznak azzal, amit írtunk, és érdektelenné válunk.
Ez mind a pénzünkbe kerül!
A következő napokban a webes megjelenésre koncentrálva néhány fontos, betratandó szabályt fogok megmutatni: hogyan írjunk jó és hatékony szöveget. Addig is, akinek konkrét kérdése vagy témafelvetése van, levélben vagy a hozzászólásban várom azokat.
Utolsó kommentek