Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • NeonKult: Kár ezen agyalni, ha csnos vagy és kb ezren követnek, akkor már influencer vagy Magyarországon. Ha... (2018.11.15. 15:14) Ki az influencer?
  • Konrad: @szepipiktor: Hát, van jelenleg kb. 2,2 milliárd nem gondolkodó ember a Földön ezek szerint. A Fac... (2018.09.24. 16:20) Facebook - a te bulvárod
  • szepipiktor: A facebook nem portál. Valójában hasonló egy falusi buszmegálló hirdetőtáblájára, ahol mindenki cs... (2018.09.24. 13:58) Facebook - a te bulvárod
  • maxval balcán bircaman: Engem nem tud a FB sarokba szorítani. A legkülönbözőbb politikai irányzatú médiákat lájkoltam, íg... (2018.09.24. 05:56) Facebook - a te bulvárod
  • Szuttty: Hali! Egy ideje foglalkoztat az online marketing, és ehhez kérnék tőletek kisebb segítséget, útmu... (2018.07.21. 16:49) Hogyan mondjam el neked...
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (139) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (357) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (208) kreatív (110) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1133) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (265) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (239) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csajozáshoz, ügyfélszerzéshez, keresőkhöz - kine írok?

Címkék: szövegírás

2005.12.06. kedd 02:27 Konrad

Nagyon fontos azt tudnod, ki fogja olvasni, hallani a szövegedet. Ez talán a legfontosabb. Gondold csak végig! Ha egy aranyos, őzikeszemű, kedves mosolyú lányt hívsz moziba, az teljesen máshogy hangzik, mint mikor egy haverodat, nem? Vagy mennyivel másképp hangzik ugyanannak a történetednek az elmesélése azoknak, akikkel együtt voltatok a részesei, azokhoz képest, akik akkor hallanak az egészről első alkalommal? De még jobban sarkítható: van akit magázol, van akit tegezel. Sőt, van akit önözöl. Van, akiről tudod, megérti, amit mondassz, van, akinek azonnal el is kezded magyarázni mondandódat.

Nagy Bandó után szabadon: fél szavakból is. Vagy körmondatokból se.

A szövegírás megkezdése előtt tehát döntsd el, kinek írsz! Ez a döntés persze sokszor nagyon egyszerű: egy üzleti levél a partnerednek megy, egy sajtóközlemény a legújabb termékről a szaksajtónak, egy bulimeghívó a haveroknak. Egy website pedig... Kinek is?

Kinek is szól a websiteod? Mindenkinek? Ez biztos? Lehet egyáltalán mindenkinek írni? Nem, ez az egyik legnagyobb hülyeség, amit kitalálhatsz! A website esetében is nagyon fontos eldöntened, kinek írod. Azaz tudományosan: ki is a te célcsoportod (target group - a keresők kedvéért). A célcsoport - ez a kulcsszó!

Egy website nem magadnak szól, hisz te aztán igazán jól ismered a cégedet. De nem is a konkurenciának - ők talán még jobban ismerik a cégedet! A website azoknak szól, akikből élsz, akik megveszik a termékedet, a szolgáltatásodat. A vevőnek. A website célja a vevő megszólítása, ezt pedig úgy teheted csak meg, ha az ő nyelvén beszélsz, ha az ő fejével gondolkodsz, ha az ő ízlését szolgálod ki.

De mindezt úgy, hogy ne veszíts egyéniségedből: bár a szöveged a vevőnek szól, de te írod, hozzád tartozik. Ezért nem baj, sőt, kifejezetten jó, ha a  stílusod visszaköszön. Ettől válik egyedivé, élvezhetővé és végső soron hitelessé az, amit leírsz. Amire oda kell azért figyelni:

  • Ne írj bonyolultabb mondatokat, mint ami a célcsoportodnak, a vevőnek érthető.
  • Olyan szavakat használj, ami a vevő szókincsének a része. Mert bár szépen hangzik a "srófcíger", de ha a vevőd ezt csavarhúzónak ismeri, akkor írj csavarhúzót. "A krumplileves legyen krumplileves!"
  • Ne félj megmagyarázni a mondandódat! Ami neked egyértelmű és világos, az a vevődnek közel nem az, hiszen nem biztos, hogy a napi rutinjának a része a terméked, szolgáltatásod ismerete.
  • Ahol kell, használj konkrét példákat! A gyakorlati alkalmazás mindig többet mond (és többet is ér), mint az elmélet.
  • Ne félj ábrákat, képeket használni! Bár ez nem szöveg, de a mondandód része, és sokkal érthetőbb, mint elmesélni valamit.
  • Ne másold a beszállítód szövegét kritika nélkül, hanem idézz belőle: a vevő nem hülye. Megnézi ő a többi oldalt is, és ha sajátodként adsz el egy más által készített dolgot, akkor bizalmat veszítessz. Ezért használd nyugodtan a kapott szövegeket, de kritikusan: ahol kell, írd át, ahol kell, idézz, de pontosan.
  • Ne másold a konkurencia szövegét. Ez olyan ciki... és kiderül. Te úgyis jobb vagy, jobbat tudsz!
  • Ne szégyelld, ha nem vagy annyira okos, mint a vevőd! Ilyenkor kérj bátran szakértő segítséget, egy jó tudományos szöveg a megfelelő helyen csodákra képes!
  • Végül: használj külső ellenörzést. Olvassa el a szöveget olyan, aki a célcsoportod része. Ha neki tetszik, akkor jó eséllyel nyerő a dumád!

A pontos célcsoport meghatározásával, a vevőnek szóló üzenet megfogalmazásával érthetővé és hatékonnyá válik a kommunikációd. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy több pénzt fogsz keresni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr453385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.